Uygulamalar ve Bilgi Paylaşımı > Otomobil Marka Şikayetleri
TOYOTA Yetkili Servisi Aracımızla Kaza Yaptı
(1/3) > >>
riza_tbr:
Herkese merhaba,

Başımızda çok tatsız bir iş var, sizler ile paylaşıp yardım alabileceğimizi düşündük.

Kızımın 2013 Model, 10.500 km.’de Toyota Yaris 1.33 Fun Multidrive S Yaris’i var.

27.08.2015 Perşembe günü sabah saatlerinde lastiğinden ses gelmesi üzerine sesin nedeninin tespit ve tamir edilmesi için yetkili servise götürdük. Aynı gün, saat 17:30-18:00 sularında servis danışmanı telefon ile arayarak lastikten gelen sesin nedeninin bir vida olduğunu tespit ettiklerini ve vidayı çıkarttıklarını, aracın sorunsuz teslim alınabileceğini bildirdi.

18:10 sularında aracı teslim almak için gittiğimizde aracın akşamüstü sularında, servis danışmanının kullanımında olduğu esnada yetkili servis bahçesindeki bir başka müşterinin aracına çarparak kazaya karıştığını ve aracın sol ön tarafından hasar aldığını öğrendik.

Aracın sol ön tarafı ağır sayılabilecek bir hasar, sol yanı hafif hasar almış. Biz hasarı incelerken yetkililer önce aracı tamir edip vereceklerini söylediler. Kızım işi gereği işine aracı ile gidip geliyor. Aracın değer kaybının ve kızımın araçsız kaldığı için yaşayacağı mağduriyetin nasıl karşılanacağını sorduğumuzda önce hiçbir cevap vermediler, sonra bizim belirleyeceğimiz piyasa değeri ile almayı ve 2015 modelini maliyet fiyatına satmayı önerdiler. Mesai saati bitimi olduğu için bu önerilerini düşüneceğimizi, ertesi gün (28.08.2015) sabah görüşmek için geleceğimizi söyledik ve aracı teslim almadan oradan ayrıldık.

28.08.2015 tarihinde saat 09:00’da gittiğimizde bizi servis müdürü karşıladı. Öncelikle ilk iş olarak kaza tespit tutanağı istedik. Tam 3 saat bekledik, kaza tespit tutanağını bize verdiklerinde saat 12:00 idi.

Kaza tespit tutanağını aldıktan sonra yaptığımız görüşmede öncelikle;
1.Aracın bu olay çözülene kadar onların sorumluluğunda kalmasını ve araçta hiçbir işlem ve onarım yapılmamasını
2.Kızımın "Trafik Mali Mesuliyet Sigortası ve Kaskosu" üzerinden hiçbir hasar işlemi veya başka bir diğer işlem yapılmamasını
3.Bu sorunun çözümünün en azından ilk adımı olarak 28.08.2015 mesai bitimine kadar, yetişmez ise 29.08.2015 günü mesai bitimine kadar hasar ve masraf tespitinin yapılmasını ve bize iletilmesini istedik. Sonrasında aracın değer kaybı ve diğer konuları konuşuruz diye ayrıldık.

28.08.2015 tarihinde saat 17:30’da servis müdürünü konuyla ilgili bir gelişme olup olmadığını öğrenmek için aradık ama servis müdürü genel merkezden bazı parçaların fiyat bilgilerinin henüz gelmediğini, merkezin 29.08.2015 tarihinde çalışmadığını, masraf tespitinin 31.08.2015 tarihine kaldığını söyledi. Biz de hasar ve masraf tespiti tamamlanana kadar yeni model araç verme tekliflerini de düşünmek istediğimizi, tekliflerini duymak istediğimizi söyledik.
Bunun üzerine bir satış yetkilisi aradı. Aracı 16.000 TL fark ödememiz durumda yeni model ile değiştireceklerini söyledi. Aracı kaça saydıklarını ve yeni model fiyatını kaçtan hesapladıklarını sorduk, önce nedense söylemek istemedi, sonra ısrar edince aracı 37.000 TL’ye saydıklarını, yeni modelin 53.000 TL olduğunu, aradaki 16.000 TL’yi ödersek aracı değiştireceklerini söylediler.

Aynı gün saat 18:15 sularında servis müdürünü tekrar aradık. Aracın en azından hasarını öğrenmek istediğimizi söyledik. Yürüyen aksamda, ön takımda hasar var mı, yok mu, hasarın kapsamı ne? Fiyat ve toplam masraf bilgisi olmasa da hangi parça değişecek, hangi parça tamir olacak haklı olarak bunları öğrenmek istedik.
Servis müdürü böyle bir bilgi veya rapor vermeyeceklerini söyledi. Hasarı fotoğraflardan anlarsınız zaten dedi. Aracın yürüyen aksamında veya ön takımında bir hasar olup olmadığını fotoğraflardan anlayamayacağımızı söyledik ama hiçbir cevap vermedi. Hatta satış yetkilisi ile yaptığımız telefon görüşmesinde “Sizin ağzınızdan laf almaya çalışıyoruz.” dediğimizi iddia etti, bu nedenle satış yetkilisinin çok üzüldüğünü söyledi. Israrla ve gerçekten nazik bir dil ile sadece bilgi almaya çalıştığımızı anlatmamıza ve o şekilde bir cümle kurmadığımızı söylememize karşın bize inanmamayı tercih ederek bu noktadan sonra bizimle görüşmeyeceğini, istersek hukuk büroları ile iletişime geçebileceğimizi söyledi , bizi hukuk bürolarına yönlendirdi ve telefonu kapattık.

Hem hasar ile bilgi alamamış olmanın, hem de bu şekilde söylemediğimiz bir şeyi söylediğimizi iddia ederek oldukça çirkin bir tavır ile bizimle konuşmalarının şaşkınlığı içinde, son biz kez belki oturup konuşuruz, uzlaşırız diye 29.08.2015’de tekrar servise gittik. Biz size bir teklif ile geldik, oturup uzlaşalım, avukat ve mahkeme ile uğraşmayalım dedik. Son derece üst perdeden bir tavırla, sanki biz suçluymuşuz gibi bizim artık onlarla değil, avukatlarıyla konuşmamız gerektiğini, ya 16.000 TL ödeyerek yeni model araç almamızı ya da avukat ile görüşmemiz gerektiğini söylediler. 37.000 TL değerin oldukça az olduğunu söylediğimizde ise ayak üstü 3.000 TL indirim yapıp 13.000 TL olarak yeni bir teklifte bulundular. Bu işler böyle olmaz, oturup bir masada konuşalım, ortak bir noktaya varmaya çalışalım dediğimizde ise pazarlığınızı avukat ile yapın dediler.

Konuştuğumuz eksperler araca 44.000 bandında fiyat veriyorlar, araçta boya koruma, cam filmi, uzatılmış garanti var, bunların toplamı da 1.000 TL’ye yakın. Hem fiyatı öldürüyorlar, hem de kızımı maddi – manevi mağdur ettiler.

Bu arada bugün akşamüstü, kazaya karışan diğer müşterinin aracını piyasa değerinden aldıklarını öğrendik. O müşteri kalan farkı ödemiş ve sıfır aracı için imzayı atmış bile.

O müşteri ile uzlaşırken bize karşı böyle bir tutum içine girmeleri 1996’dan beri bir şekilde Toyota kullanan bir aile olarak bizi çok üzdü. Tutumları hatayı telafi etmekten ve müşteri memnuniyetini sağlamaktan çok uzakta. Üstelik bu forumda okuduk, bu yetkili servisin ilk olayı da değilmiş. Onların atması gereken uzlaşma adımını biz attık, mağdur olmamıza rağmen kabalaşmadık ve buna rağmen neredeyse servisten kovacaklardı bizi. Biz uzlaşabileceğimizi düşünürken bizimle konuşmaya bile yanaşmadan bizi avukat ve dava yoluna yönlendirmeleri bizi hem çok şaşırttı, hem de çok üzdü.

Konu müşteri memnuniyeti ise bir kurumun müşterisi ile davalık olması son tercihi olmalı ama gördüğümüz üzere, Toyota’nın veya en azından bu yetkili servisin ilk tercihiymiş. Şimdi Pazartesi günü için avukattan ve eksperden randevu aldık, ilk iş tespit davası açacağız, büyük ihtimal ile aylarca uğraşıp duracağız. Araba da orada.

Gerçekten çok şaşkınız, kızım da çok üzgün, çocukluğundan beri Toyota’ya binmişti, ben sadece 2 yıldır başka marka araca biniyorum ama bu onun ilk arabasıydı, çevresinde bile herkese Toyota tavsiye ediyordu, şimdi bu kadar benimsediği bir marka ile mahkemelik olacak olmak onu çok üzdü. Hayatında ilk kez avukatlık işi oldu.

Sizlerin tüm fikir, öneri ve yorumlarınıza açığız, çok teşekkür ederiz.
FO-Admin:
Rıza bey, öncelikle hem size, hemde kızınıza çok geçmiş olsun demek istiyorum. Gerçekten olmaması gereken fakat dikkatsiz personelin yaptığı hata ve moralleri alt üst eden bir durum ile karşı karşıya olmak gerçekten hiç hoş bir durum değil.

Toyota yada başka marka, hangisi olursa olsun temelinde kanunları uygulayan birileri olmadığı sürece tüm markalar aynıdır.

Yazdıklarınızı baştan sona okudum. Toyota bu aşamadan sonra size 2 uzlaşma yolu göstermiş, ya ver mahkemeye uğraş diyor, yada 13.000 lira ver bu iş bitsin diyor. Doğrusunu isteseniz her 2 durumda can sıkıcı. Karar vermek güç.

Ama şöyle yapabilirsiniz, avukat ile görüşün, hem araca verilen hasar, hemde bu süreçte manen yıpranma bedeli olarak ek tazminat davası açılabiliyor ve kazanma şansınız yüksekse neden olmasın? Hukuki yoldan bu işi çözmek uzunda sürse en doğrusu. Fakat diğer yandan kazaya karışan diğer araç değerinden alınırken, tabir yerindeyse size yokuş yapılması çok iğrenç, ne yani mülayimiz diye mi bize böyle davranıyorsunuz? Diğer aracın sahibi bence 'yavuz' çıktı, basedemediler...

Tekrar geçmiş olsun, Allah can sağlığı versin, bu işte çözülür biter ama, moral bozukluğu insana miras gibi kalıyor.

Asus Zenfone 6 ile Tapatalk kullanılarak gönderildi

izmir42:
Dava açmaya kararlıysanız hakkınızı hak hukukla arayın derim.. Geçmiş olsun

Sahibinden daha akıllı Zenfone5 ile gönderdi.

alisami3858:
Hocam gecmis olsun mademki avukat ve experle ise giristiniz sonunu getirmenizi oneririm hakkini aramayan dilsiz seytandir dava lehinize kazamimla sonuclanirsa o haysiyetsiz insan demiyorum hayvanlara ders olurda boyle bir hayvanliga bir daha baskasinin hakkini yiyerek kalkismazlar.

LG-E460 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

cakmakmehmet2001:
toyota genel merkeze durumu bildirin ilgilenmiyor geçiştirirlerse herşeyi ve konuşmayı bile görüntülü kayda alın. (görüntülü konuşmayı kayda alırken bilgilendirin) ardından dava açın. bayiliğini adamların elinden alsınlar. görüntülü kayıtlı konuşursanız o konuştuğu cümleleri bir daha kuramaz.
Navigasyon
Mesajlar
Sonraki Sayfa
Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 

Tam sürüme git