Kule Gergisi Nedir? Ne İşeYarar ?

alis_09 · 12 · 17542

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı alis_09

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,997
    • Puan +134/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Alican Gürcan
  • Marka: Admire 1.3 MPI
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
       Kule Gergisi Nedir? Ne İşe Yarar? Modifiyeli bir otomobilde sık yapılan bir diğer uygulama da amortisör kule gergisi montesidir. Kule gergileri, amortisör kulelerini karşılıklı olarak tek bir parça halinde birleştirmek için kullanılırlar. Kule gergilerinin amacı, özellikle sert girilen virajlarda amortisör kulelerinde meydana gelen esnemeleri minimize etmektir. Viraj alınırken amortisör kuleleri normalde esnerler, ve bu da bir miktar çekiş kaybına (ya da yol tutuşta bir miktar zaafiyete) yol açar.
       Kule gergileri amortisör kulelerinde meydana gelen esnemeleri önlemek üzere dizayn edildiklerinden, viraj alımı sırasında enerjiyi gücün yüklendiği tek bir kuleden alıp diğer kuleye de iletmek suretiyle paylaştırırlar. Bu, jantları yere paralel tutmaya, o da lastiklerin yere daha iyi temas etmesine yardımcı olur. Sonuçta, viraj sırasındaki çekiş ve yol tutuş iyileşir. Amortisör Kule Gergileri Ne Zaman Monte Edilmelidir? Montaj sonrasında elde edilecek performansın otomobiliniz üzerindeki kilometreyle ilgisi olmamakla birlikte, eğer spor bir otomobil sahibi iseniz otomobilinizi aldığınız ilk gün en azından ön amortisör kule gergilerini monte etmenizi öneririm. Ancak, biraz da isteğe bağlı olan bu durum haricinde amortisör kule gergilerinin muhakkak uygulanması gerekli durumlar da vardır. Kule gergileri ön veya arka olsun farketmez, sonradan daha büyük jant/lastik kombinasyonlarına geçildiğinde muhakkak uygulanmalıdır. Daha sert ve kısa olan spor yaylar, daha sert ve kısa spor amortisörler veya büyük çaplı janta (dolayısıyla daha ince profilli lastiklere) geçilmesi gibi süspansiyon sistemini etkileyecek modifikasyonlar sonuçta amortisör kuleleri ve hatta tüm şasi üzerindeki yükü arttırırlar. Tüm bu uygulamaların sonunda şaside esneme eskiye oranla çok daha fazla olacaktır. İşte bu modifikasyonların ardından uygulanacak kule gergileri sadece şasiyi desteklemek ve esnemeyi azaltmakla kalmayacak, aynı zamanda direksiyonunuz daha hassas olacak ve verdiğiniz komutlara daha çabuk cevap verecektir.

Bir kaç örnek ;)





*Alıntı*
>>>>> Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur! <<<<<



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Alican çok güzel paylaşım. İnan bana dün akşam bunu otomobil sözlüğünde paylaşacaktım, kaput içinden araba hareket halindeyken video çekilmişmi aradım bulamadım :) şimdi sen paylaşmışsın. Emeğine sağlık.


Çevrimdışı alis_09

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,997
    • Puan +134/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Alican Gürcan
  • Marka: Admire 1.3 MPI
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Alican çok güzel paylaşım. İnan bana dün akşam bunu otomobil sözlüğünde paylaşacaktım, kaput içinden araba hareket halindeyken video çekilmişmi aradım bulamadım :) şimdi sen paylaşmışsın. Emeğine sağlık.

Birşey değil abi :) Otomobil sözlüğüne taşıyabilirsin abi bunu ben buraya açmıştım :)
>>>>> Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur! <<<<<


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Yeri doğru Alican, ben yanlış düşünmüşüm  :fildir: onu ifade etmeye çalıştım


Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Alican çok güzel paylaşım. İnan bana dün akşam bunu otomobil sözlüğünde paylaşacaktım, kaput içinden araba hareket halindeyken video çekilmişmi aradım bulamadım :) şimdi sen paylaşmışsın. Emeğine sağlık.

Birşey değil abi :) Otomobil sözlüğüne taşıyabilirsin abi bunu ben buraya açmıştım :)


Çevrimdışı atlantis

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +10/-4
    • Cinsiyet:Bay
    • Truva Linux
  • Ad Soyad: Onur Özdemir
  • Marka: Honda
  • Model: Jazz
  • Model Yılı: 2003
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Paylaşım için teşekkürler.
Truva Linux - Türkiye'nin Linux Dağıtımı
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Adem, civic içinde bir kule gergi uygulaması yapalım mı? Kırmızıya boyarız ;)

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Alican paylaşım süper emeğine sağlık  ;) ;)


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Race!  :cilgin:

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Şimdilik gerek yok gibi abi bir sponsor bulabilirsek aracıma her türlü uygulama yapmaya açığım

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Adem, civic içinde bir kule gergi uygulaması yapalım mı? Kırmızıya boyarız ;)

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Alican paylaşım süper emeğine sağlık  ;) ;)


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Şart Adem :D

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Ne oldu abi dediğim gibi sponsor şart  :cilgin: :cilgin:

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Race!  :cilgin:

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Şimdilik gerek yok gibi abi bir sponsor bulabilirsek aracıma her türlü uygulama yapmaya açığım

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Adem, civic içinde bir kule gergi uygulaması yapalım mı? Kırmızıya boyarız ;)

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Alican paylaşım süper emeğine sağlık  ;) ;)


Çevrimdışı izmir42

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 11,524
    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Kule Gergisi Nedir? Ne İşeYarar ?

Modifiyeli araçlarda genelde uygulanan gerekli bir yöntemdir. Kule gergileri, amortisör kulelerini karşılıklı olarak tek bir parça halinde birleştirmek için kullanılırlar.

Amortisör Kule Gergilerinin Amacı; sert girilen virajlarda amortisör kulelerinde esnemeler meydana gelir. Bu esnemeleri minumuma düşürmek için kule gergileri kullanılır. Normalde viraja girdiğinizde aracınızın kule gergilerinde esnemeler meydana geldiğinde bir miktar çekiş kaybı ve yol tutuşu zaafiyeti olur. Kule gergileri amortisör kulelerinde meydana gelen esnemeleri önlemek üzere dizayn edildiklerinden, viraj alımı sırasında enerjiyi gücün yüklendiği tek bir kuleden alıp diğer kuleye de iletmek suretiyle paylaştırırlar. Buda jantları dik tutup lastiklerinizin yere daha iyi oturmasını sağlar. Sonuç olarak, viraja girdiğinizde çekiş artar, yol tutuşu düzelir.

Aracınızın jant ve lastiklerini değiştirdiğinizde, kısa-sert-spor yaylar taktığınızda kısaca aracınızın şasisinde değişiklik yaptığınızda kule gergilerini kullanmanız çok yararlı olacaktır. Bu işlemlerden sonra kule gergileri aracınızın yükünü azaltacak, sertleştirecek ve direksiyonunuzu hassaslaştıracaktır. Böylece direksiyonunuz daha hızlı tepki verecektir.

Kule Gergisi Örneği;

Dizayn olarak birden fazla çeşidi vardır, amaç hep aynıdır. Motorun üstünden geçen paralel çift bar iki amortisör başını birbirine bağlamaktadır.


Çevrimdışı Mutlu

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,180
    • Puan +16/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Mutlu
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Kule Gergisi Nedir? Ne İşeYarar ?

Modifiyeli araçlarda genelde uygulanan gerekli bir yöntemdir. Kule gergileri, amortisör kulelerini karşılıklı olarak tek bir parça halinde birleştirmek için kullanılırlar.

Amortisör Kule Gergilerinin Amacı; sert girilen virajlarda amortisör kulelerinde esnemeler meydana gelir. Bu esnemeleri minumuma düşürmek için kule gergileri kullanılır. Normalde viraja girdiğinizde aracınızın kule gergilerinde esnemeler meydana geldiğinde bir miktar çekiş kaybı ve yol tutuşu zaafiyeti olur. Kule gergileri amortisör kulelerinde meydana gelen esnemeleri önlemek üzere dizayn edildiklerinden, viraj alımı sırasında enerjiyi gücün yüklendiği tek bir kuleden alıp diğer kuleye de iletmek suretiyle paylaştırırlar. Buda jantları dik tutup lastiklerinizin yere daha iyi oturmasını sağlar. Sonuç olarak, viraja girdiğinizde çekiş artar, yol tutuşu düzelir.

Aracınızın jant ve lastiklerini değiştirdiğinizde, kısa-sert-spor yaylar taktığınızda kısaca aracınızın şasisinde değişiklik yaptığınızda kule gergilerini kullanmanız çok yararlı olacaktır. Bu işlemlerden sonra kule gergileri aracınızın yükünü azaltacak, sertleştirecek ve direksiyonunuzu hassaslaştıracaktır. Böylece direksiyonunuz daha hızlı tepki verecektir.

Kule Gergisi Örneği;

Dizayn olarak birden fazla çeşidi vardır, amaç hep aynıdır. Motorun üstünden geçen paralel çift bar iki amortisör başını birbirine bağlamaktadır.

Paylaşım için teşekkürler.Peki normal araçlarda durum nedir?Onlarda da yararı olur mu?


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
konu birleştirilmiştir. (Not: Forumda yer alan konular için sağ üst köşeden arama yapabilirsiniz)


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG


 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33