Egzoz manifoldu nedir?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Egzoz manifoldu nedir?





Motorun pistonlarında yakılan yakılan yakıttan ortaya çıkan atık gaz (egzoz gazı) egzoz manifoldu ile egzoz borusuna aktarılır ve atmosfere (dışarı) atılır.

Atık gazın dışarı atılmasını kolaylaştırmak ve yakıt yakılırken çıkan patlama seslerininde aşırı ses çıkarmasını engelleme görevinide yüklenmiş olur.

Egzoz sisteminde egzoz manifoldu, katalizör, ilk susturucu katalizörden sonra, son susturucu ve egzoz borusundan oluşur.

Ayrıca headers, yanma odasında oluşan gazın dışarıya daha rahat ve düzenli çıkabilmesini sağlar. Her silindirden ayrı ayrı çıkan atık gazlar, headers sayesinde bir düzene girer ve bunların oluşturduğu negatif basınç gücün daha da artabilmesini sağlar.Headers takıldığı takdirde, otomobilin orijinal egzoz sisteminin de komple değiştirilmesi gerekir. Bu şekilde otomobilin motor yapışı ve hacmine göre yüzde 5 ile 10 arasında güç artışı sağlanabilir. Egzoz sisteminde çok fazla değişiklik yapmak istemeyenlerse, sadece son susturucu veya bununla birlikte orta susturucuyu değiştirmekle de yetinebilirler. Ancak bu durumda fazla bir güç artışı sağlamayabilir. Genellikle paslanmaz çelikten üretilen egzoz sisteminin orijinalinden daha hafif olması da performans severler için bir avantaj sayılabilir.



Çevrimdışı alis_09

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,997
    • Puan +134/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Alican Gürcan
  • Marka: Admire 1.3 MPI
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Güzel paylaşım abi bende bi ek yapıyım sana :)

Motor modifiyesinde yapılacak başlıca modifiyelerden biri bu headers(egzoz manifoldu) gaz çıkışını ne kadar rahatlarsa aracın motoru bi o kadar rahat çalışır. en güzel 4'e 4 çıkış vermek ama bu hem maliyeti fazla hemde yer olarak biraz sıkıntı çıkarabilir. O yüzden 4-2-1 olan en çok seçilenlerindendir ;)

>>>>> Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur! <<<<<


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Sağol Aliş bende sana birşey ekleyeyim o zaman, işte örnek bir Headers!



Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Güzel paylaşım abi bende bi ek yapıyım sana :)

Motor modifiyesinde yapılacak başlıca modifiyelerden biri bu headers(egzoz manifoldu) gaz çıkışını ne kadar rahatlarsa aracın motoru bi o kadar rahat çalışır. en güzel 4'e 4 çıkış vermek ama bu hem maliyeti fazla hemde yer olarak biraz sıkıntı çıkarabilir. O yüzden 4-2-1 olan en çok seçilenlerindendir ;)




Çevrimdışı alis_09

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,997
    • Puan +134/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Alican Gürcan
  • Marka: Admire 1.3 MPI
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Sağol Aliş bende sana birşey ekleyeyim o zaman, işte örnek bir Headers!

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Güzel paylaşım abi bende bi ek yapıyım sana :)

Motor modifiyesinde yapılacak başlıca modifiyelerden biri bu headers(egzoz manifoldu) gaz çıkışını ne kadar rahatlarsa aracın motoru bi o kadar rahat çalışır. en güzel 4'e 4 çıkış vermek ama bu hem maliyeti fazla hemde yer olarak biraz sıkıntı çıkarabilir. O yüzden 4-2-1 olan en çok seçilenlerindendir ;)

Aynen abi işte bu bundan bi tane takmak lazım :) acaba yakıt tüketimini arttırır mı ?
>>>>> Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur! <<<<<


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
doğru orantılı olarak etkiler Alican :) çünkü sıkışma olmadan daha rahat yakıt tüketecek :)

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Sağol Aliş bende sana birşey ekleyeyim o zaman, işte örnek bir Headers!

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Güzel paylaşım abi bende bi ek yapıyım sana :)

Motor modifiyesinde yapılacak başlıca modifiyelerden biri bu headers(egzoz manifoldu) gaz çıkışını ne kadar rahatlarsa aracın motoru bi o kadar rahat çalışır. en güzel 4'e 4 çıkış vermek ama bu hem maliyeti fazla hemde yer olarak biraz sıkıntı çıkarabilir. O yüzden 4-2-1 olan en çok seçilenlerindendir ;)

Aynen abi işte bu bundan bi tane takmak lazım :) acaba yakıt tüketimini arttırır mı ?


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
 :tamam:

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Guzel ve aciklayici yazi olmus tesekkurler :)




 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33