GönderenKonu: FSI - TSI - TFSI Motor Farkı Nedir?  (Okunma sayısı 42328 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimiçiizmir42

  • Master Moderator
  • *
  • İleti: 15,056

  • Üye'ye 340 defa
    Teşekkür Edildi

  • Puan +312/-5
  • Cinsiyet: Bay
  • Ad Soyad: h.k.
  • Marka: Opel
  • Model: Astra H
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Tipi: Motorin
Ynt: FSI - TSI - TFSI Motor Farkı Nedir?
« Yanıtla #30 : 13 Aralık 2014, 00:46:20 »
Düz efsane motor diyelim cam modelde yıllarca kullaNildi

Sahibinden daha akıllı Zenfone5 ile gönderdi.



ÇevrimdışıÇağdaş İNAY

  • Artvin Sorumlusu
  • ******
  • İleti: 426

  • Üye'ye 21 defa
    Teşekkür Edildi

  • Puan +77/-0
  • Cinsiyet: Bay
    • Ad Soyad: Çağdaş İNAY
    • Marka: Mercedes-Benz
    • Model: 280 SE
    • Model Yılı: 1983
    • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
    Ynt: FSI - TSI - TFSI Motor Farkı Nedir?
    « Yanıtla #31 : 13 Aralık 2014, 00:46:54 »
    Aslında az yakar veya çok yakar kavramından kasıt ne onu irdelemek gerek. Eski teknoloji motorlarda hacim büyük ama beygir gücü düşüktü. En küçük hacimli motorda 1.8lt gibi motorlardı. Şimdi 1.2lt motordan 110 hp güç elde ediliyor. Buda küçük hacimli motorlarda yakıt ekonomisi yerine sarfiyat anlamına geliyor. Elbette çok az yakıtla uzun menzil iddiası ve hedefi olan markalar var ama, birde fizik kuralları var. Biraz karışık olsada 1.4lt motorun 140 hp üretip 0.50TL/km yakıt tüketmesi normal. Bunu lpg ile düşürebilirsiniz ama asla 0.18 - 0.20 kuruşlara düşmeyecektir. Gül ve diken meselesi.

    Çevrimdışıbrembo

    • FO-Özverili Üye
    • *
    • İleti: 258

    • Üye'ye 14 defa
      Teşekkür Edildi

    • Puan +3/-0
      • Ad Soyad: Kadir
      • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
      Ynt: FSI - TSI - TFSI Motor Farkı Nedir?
      « Yanıtla #32 : 13 Aralık 2014, 00:50:07 »
      Aynen katiliyorum cagdas bey


      Çevrimdışıtombalaci_46

      • Yeni Üye
      • *
      • İleti: 2
      • Puan +0/-0
      • Cinsiyet: Bay
        • Ad Soyad: Amed
        • Marka: SEAT
        • Model: LEON
        • Model Yılı: 2013
        • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
        Ynt: FSI - TSI - TFSI Motor Farkı Nedir?
        « Yanıtla #33 : 13 Aralık 2014, 05:20:41 »
        Aynen öyle, arabadan inince yarın bunu satacağım diyorum, ama binip tekrar performansı hissedince satmaya kıyamıyorum  :-4 Ayrıca LPG li 1.4tsi motor arkadaşımın aracı var, lpg ile performans etkileniyor. Dediğiniz gibi gülü seven dikenine katlanır bence bu araca biniyorsak katlamacağız artık  :islik:

        ÇevrimiçiYönetim

        • Admin
        • *
        • İleti: 86,355

        • Üye'ye 1212 defa
          Teşekkür Edildi

        • Puan +613/-17
        • Cinsiyet: Bay
          • ForumOtomobil
        • Ad Soyad: Administrator
        • Marka: Renault
        • Model: Hafif Ticari
        • Model Yılı: 2017
        • Yakıt Tipi: Benzin
        Ynt: FSI - TSI - TFSI Motor Farkı Nedir?
        « Yanıtla #34 : 13 Aralık 2014, 12:42:14 »
        Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
        Aynen öyle, arabadan inince yarın bunu satacağım diyorum, ama binip tekrar performansı hissedince satmaya kıyamıyorum  :-4 Ayrıca LPG li 1.4tsi motor arkadaşımın aracı var, lpg ile performans etkileniyor. Dediğiniz gibi gülü seven dikenine katlanır bence bu araca biniyorsak katlamacağız artık  :islik:
        :) aklin yolu bir.

        Asus Zenfone5 ile Tapatalk kullanarak gönderildi.

        Zaman en kıymetli hazinedir

        Çevrimdışıotodelisi

        • Tanışma Üyeliği
        • *
        • İleti: 63
        • Puan +0/-0
        • Cinsiyet: Bay
          • Ad Soyad: baha çelik
          • Marka: renault
          • Model: clio
          • Model Yılı: 2010
          • Yakıt Tipi: Motorin
          Ynt: FSI - TSI - TFSI Motor Farkı Nedir?
          « Yanıtla #35 : 28 Kasım 2017, 09:46:57 »
          TFSI motorun çalışma şekli standart motorlara göre farklıdır. Bu fark, yakıtın motora nasıl gittiği ve gidişi sırasında neler olduğuyla alakalıdır. Peki, yakıt TFSI’da nasıl bir tepkimeye giriyor? Motor ünitesine alınan yakıt, az önce de dediğimiz gibi direkt olarak püskürtülür. Yakıt, ihtiyaç talebine göre kontrol edilebilir bir sistemle yakılmaktadır. TFSI motorlarda yüksek basınç üretilen pompa yardımıyla benzin, emme subabları arasında bulunan enjektörle direkt olarak yanma odasına gönderilir. Buraya kadar anlattıklarımız oldukça hassas ve yüksek hızlarda gerçekleşmektedir. Yakıt, milisaniyeleri bulan ve yaklaşık olarak 110 bar basınçla püskürtülüyor. Daha net bir şekilde hava/yakıt karışımı yanma odasında eşit, yani homojen bir şekilde buluşturuluyor. Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap daha detaylı öğrenebilirsiniz.
          « Son Düzenleme: 28 Kasım 2017, 09:47:38 Gönderen: otodelisi »


           




          Kiev Kiralık Ev
          Otomobil Teknik Terimler Sözlüğügarantiliarabam.com.tr