Follow Me Home - (Alarm Modülünü Kullanarak 2-5 TL Maliyet)

Ziyaretçi · 64 · 32669

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
Arkadaşlar merhaba... Birkaç gün önce şu aklıma geldi ve ertesi günü hemen uyguladım... Masraf... 3-4 mt kablo... İşte bu kadar... :D
Sistemin çalışması şu şekilde...
Sigorta kutusundan sis farı rölemizi buluyoruz... Kontak kapalı olduğunda rölemize elektrik gelmiyor... Bunu çözmek için aküden direk röleye elektrik çekiyoruz... korkutucu görünsede düzgün kablolama ve sigortalama ile sorunsuz halledilebilecek bir iş... Rölede + - olmaz fakat içeriden sis farını açtığımızda + - var... Bu yüzden rölenin + - uçlarını bulmamız gerekiyor... Basit şekilde bir avometre yada led kullanarak bu işi yapabilirsiniz... Avometre probları ters tuttuğunuzda (+ yı - ye - yi + ya tuttuğunuzda) voltajın başında - gösterir... Bu şekilde bulabilirsiniz... Avometreniz yok ise mantar led e direnç bağlayıp uçları tespit edebildiğiniz gibi 12V luk şerit led ilede direk kullanabilirsiniz... Tabi + - bulma işini röle üzerinden değil rölenin takıldığı yuva üzeirnden yapacaksınız... Röleyi söktüğünüzde 2 tane yatay konumlanmış altalta uç 2 tane dikey konumlanmış yanyana uç göreceksiniz... yatay konumlanmış uçlar kontak dikey konumlananlar ise bobin uçları...
Aküden kabloyu çektikten sonra 1 tur rölenin bacağına doluyorsunuz kabloyu... Yalnız fazla dolamayın kalın olursa röle yerine tam oturmaz sıkıntı çıkar... Elektrik bu mazallah şakaya gelmez...
Daha sonra alarm modülümüzden otomatik cam kapama çıkışını buluyorsunuz... Bunu bulmak için elinizdeki avometrenin + probunu 12V çıkışına - probunuda sırayla kabloları deneyerek bulabilrsiniz... Tüm kabloalrı denemeniz gerekmiyor sadece boştakileri deneyeceksiniz... Probu bir kabloya değirdikten sonra avometrede 30 saniye boyunca 12V  u görüyorsanız ucu buldunuz demektir... Daha sonra bu uçtan röleye bir kablo çekiyorsunuz...(DİKKAT: UCUN - ÇIKIŞ VERMESİ GERKMEKTEDİR!) Eğer - çıkış vermiyor ise röle kullanarak + - dönüşümü yapmayı anlatırım isteyene...
Bu kabloyuda rölenin diğer bacağına bağlayıp röleyi tekrar yerine oturttuğumuzda FMH devrede oluyor...
Şimdi gelelim pratik ama yinede dikkat edilmesi gereken bilgilere...

Alarm modülü üstündeki cam çıkışı kablosu GENELDE pembe renkli olur...
Rölenin + ucu akünün + ucu. rölenin - ucu akünün - ucu ile aynı yöndedir... PRATİK BİLGİLER KESİN DEĞİL! MUTLAKA ÖLÇÜMLERİNİZİ YAPIN!

Aracında fabrika çıkışı uzaktan kumanda bulunanlarda genelde cam kapama çıkışı bulunmaz... Bunu çözmek için ise size şu parçayı öneriyorum...
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Bu modülün beslemesini merkezi kilit kapatma çıkışından alarak aynı adımları uygulayabilirsiniz...

Birkaç gün sonra tofaş tavan rölesi kullanarak hem açılışta hemde kapanışta FMH devreye alacak sistem kuracağım... Onuda buradan takip edebilirsiniz...

Ben arada düğme kullandım çünkü otoparkta araç hep duvaradönük duruyor ihtiyacım olmuyor... Sadece lazım olduğunda kullanmak üzere yaptım.. Bu yüzden gece gündüz olayına ihtiyaç duymadım... Ama ufak bir devre ile sadece gece yanmasını da sağlamanız mümkün... Eliniz elektronik işlerine yatkın değilse gece gündüz olayı içinde Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap kullanabilrsiniz...

Buyrun buda videosu...

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. <a href="https://www.forumotomobil.com/forum/register/"><b>Kayıt Ol</b></a>&nbsp;yada&nbsp;<a href="https://www.forumotomobil.com/forum/login/"><b>Giriş Yap</b></a>



Çevrimdışı Emre

  • FO-Muhteşem Üye
  • *
    • İleti: 792
    • Puan +31/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Ad Soyad: Emre CANLI
  • Marka: Kia
  • Model: Rio 1.5 Comfort
  • Model Yılı: 2004
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Turaç kardeş tesisatı,yapım aşamasını pek anlamasam da mükemmel olmuş ;) +1


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
Teşekkürler... Yapmayı düşünürsen anlamadığın noktalar hakkında detaylı anlatım yaparım  ::)


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
paylasim icin tesekkurler. Sirf bu ozelligi var diye citroen tercih eden arkadasima yarin okutayim bunu :) ellerinize saglik.


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
Bu özellik var diye o arabayı alan adam 'Benimki orijinal' moduna girecektir Uğur abi...  :-4


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Maşallah elinize sağlık

Teşekkürler... :)


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
Follow Me Home da ORİJİNAL SİSTEMLERDE parklar aktif değildir... Sadece ön sis farları yada gündüz farları yanar...
Orjinalliğinden geçtim... Parkalara bağlanmasından BEN nefret ediyorum... Bana şunu andırıyor.. normalde sis farları parklar açılmadan yanmaz... Sanki parklardan ayıramamışta mecburen parkları yakmış gibi geliyor... bu yüzden hiççç ısınamadım parkların FMH ye dahil olmasına...
Tavan içinde bizim araçlarda bilindiği üzre gecikmeli sönme yok... Bu yüzden bir parça siparişi verdim... Gelecek olan parça (muhtemelen yarın elime ulaşacak yani bugün :D) yeni araçlardaki gibi hem kumandaya basınca devreye girecek hemde kumandadan kapatınca... FMH den tamamen bağımsız çalışacak bu parça FMH devrede olmasa bile çalışacak...


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Turaç peki zaman ayarını nasıl yapıyorsun? Yani kilitledikten sonra sislerin açık kalma süresini ayarlayan bir devre var mı? Birde şu dikkatimi çekti, farlar kapanırken, keskin şekilde birden sönüyor. Acaba, tavan aydınlatmasında olduğu gibi dimmer'li bir elektronik devre eklemek zor mudur?

(Konu sabitlenmiştir; çalışma ve bilgiler için Turaç'a teşekkür ederiz)


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
Abi zaman ayarı şu şekilde... Alarm modülleri cam kapama çıkışını 30 saniye verir... Bu hepsinde aynıdır... Ancak, yukarıda bahsettiğim bir parça (orijinal alarmı kullanıyorsanız bu parçayı kullanın dediğim parça) üzerinde bir trimpot var... Bu trimpot sayesinde 1-190saniye arasında ayar yapmak mümkün... Ancak iş 0 maliyet olunca bazı şeylere katlanmak gerekiyor malesef  :D
Dimmer devresi yapılabilir abi... fakat bende xenon olduğu için düşük voltaj balastların ömrünü kısaltacağından dimmer devresine hiç yanaşmadım... + Dimmer devresi için orijinal tesisatı bozmak gerekiyor... Röleden sonra sis farına giden kabloları bulup müdahale etmek gerekiyor... bunuda ek bilgi olarak vereyim... :)


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Ne yalan söyleyeyim, harika fikir. Kimin aklına gelir follow me home'u cam kaldırma modülünden yararlanarak yapmak :) helal olsun diyorum. Ayrıca dimmer'i balast olmayan, park lambalarına bağlarsak olur herhalde. yani xenon'suz devreye... ne dersin?

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Abi zaman ayarı şu şekilde... Alarm modülleri cam kapama çıkışını 30 saniye verir... Bu hepsinde aynıdır... Ancak, yukarıda bahsettiğim bir parça (orijinal alarmı kullanıyorsanız bu parçayı kullanın dediğim parça) üzerinde bir trimpot var... Bu trimpot sayesinde 1-190saniye arasında ayar yapmak mümkün... Ancak iş 0 maliyet olunca bazı şeylere katlanmak gerekiyor malesef  :D
Dimmer devresi yapılabilir abi... fakat bende xenon olduğu için düşük voltaj balastların ömrünü kısaltacağından dimmer devresine hiç yanaşmadım... + Dimmer devresi için orijinal tesisatı bozmak gerekiyor... Röleden sonra sis farına giden kabloları bulup müdahale etmek gerekiyor... bunuda ek bilgi olarak vereyim... :)


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
Abi ben FMH de park lambalarının kullanımına karşıyım... Normalde sis farları parklar yanmadan yanmaz... Sanki sis farlarını parklardan ayıramamışta mecburen yakmış gibi geliyor... + gereksiz geliyor bana... Boşu boşuna akü israfı... Ama neden olmasın... İstedikten sonra olur... Ki; herkeste xenon yok sislerde... Birçok kişininki halogen... Halogen lambası olanlar dimmer i rahatlıkla uygulayabilir... Hatta dimmer yapmak isteyen arkadaşımız olursa elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım...  :-4


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Eyvallah, bu konu ve uygulama çok güzel olmuş. Zaten sabitledim. Ellerine sağlık. Bu dimmer konusunda sana ilerleyen zamanlarda danışırım, bana devre şemasını çizebilir ve gereken parçaları yazabilirmisin?

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Abi ben FMH de park lambalarının kullanımına karşıyım... Normalde sis farları parklar yanmadan yanmaz... Sanki sis farlarını parklardan ayıramamışta mecburen yakmış gibi geliyor... + gereksiz geliyor bana... Boşu boşuna akü israfı... Ama neden olmasın... İstedikten sonra olur... Ki; herkeste xenon yok sislerde... Birçok kişininki halogen... Halogen lambası olanlar dimmer i rahatlıkla uygulayabilir... Hatta dimmer yapmak isteyen arkadaşımız olursa elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım...  :-4


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
Elimden gerekeni yaparım abi... :) Ama finallerden sonra... :D Şuan başım büyük belada çünkü :D

Sabitleme içinde teşekkür ederim abi... :)


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Allah zihin açıklığı versin kardeşim. Rica ederim, sabitleme olayıda emeğe saygıdandır, olması gereken şey ;) biz teşekkür ederiz.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Elimden gerekeni yaparım abi... :) Ama finallerden sonra... :D Şuan başım büyük belada çünkü :D

Sabitleme içinde teşekkür ederim abi... :)


Çevrimdışı Tolga58

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 330
    • Puan +14/-2
    • Cinsiyet:Bay
    • Facebook
  • Ad Soyad: Tolga Ç.
  • Marka: Toyota
  • Model: Corolla
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
Mükemmel çalışma, elinize sağlık, gerçekten hayranlıkla izledim, tebrikler   :-2
Kimya'nın Mühendisi.



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33