Oktay Toker far stop konsol ve ev-ofis aydınlatma çalışmaları

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı oktay toker

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 84
    • Puan +13/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: oktay toker
  • Marka: Mazda
  • Model: 323 f hb otomatik
  • Model Yılı: 1991
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Rabbimin izni ile sonuçlarını oldukca tatmin edici şekilde aldığım ve şu an kullanılmakta olan çalışmalarımı sizler ile paylaşma konusunda admin arkadaşımızın onayı ile bu konu altında sonuç resimleri ve videolar ile paylaşacağım.Her türlü yoruma açığım.

Bütün çalışmalarımın resimli detaylarını geceucusu.com forum sitesinde inceleyebilirisiniz.

2009 yılında rabbimin bana nasip ettiği ilk aracıma yaptıklarım benim bu işlere gönül vermeme sebep oldu.Şimdi birazda mecburiyet var tabiki.









2004 Fiesta komple iç aydınlatmaları ve gösterge paneli çalışması.Hala hatasız çalışıyor diyebilirim.ÇAkma gündüz farı takılmıştı onun içindeki ledleri değişip gündüz farı denilebilecek hale getirmiştim.





98 model Opel Vectra iç aydınlatma ve gösterge paneli komple beyaz hale getirildi.Elimdeki en iyi resim bu.







 2000 model Honda Civic.







93 model Şahin için led stop.Amatörce idi.Sonra kendi çabamla yaptığım daha professyonel olduğunu düşündüğüm power led stop çalışmam.











Focus F1 araçların gösterge ledlendirmeleri.









93 Mercedes C200



91 Mazda 323 f hb.



2001 Astra.





97 golf.



Mercek montajları.

Focus F1





Focus F2.5 mercek ve power led sinyal.







2011 Focus F2.5 mercek,led amerikan park.







Focus F2 Angel halkalı simsiyah mercekli far.






Örümcek siyah Focus F2 mercekli far.   





Fusion Çift renk yarım angel karartılmış mercekli far.











Honda motor bi-xenon mercekli far.



2001 Astra Valeo bi-xenon mercek çalışması.







Focus F2 çift renkli angel halka.



Audi A3 çift renkli angel.





Mondeo Mk3 orjinal mercekli farlara bi-xenon mercek  modifiyeleri











Linea Bi-xenonmercek ve turuncu angel halka modifiyesi.







Junyan tip farların modifiye edilmesi çalışmalarım.





Hella mercek takılarak,halkaların ledlerinin iyileştirilmesi ve 4 grup ledlere yarım watt power led takılarak modifiye edilmesi.





Fiesta sonar far halkalara turuncu led takılarak,Sinyale power led montajı yapılarak modifiyesi.











Honda civic Tyc far power led gündüz farı,Power led sinyal,uzun hüzme H7 mercek ,Valeo Bi-xenon mercek modifiyesi.






[email protected] Ankara
5330363764   oktaytoker.com



Çevrimdışı oktay toker

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 84
    • Puan +13/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: oktay toker
  • Marka: Mazda
  • Model: 323 f hb otomatik
  • Model Yılı: 1991
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Golf 4 Hella bi-xenon,Uzun hüzme power ledli,Power led sinyal,power led gündüz farı.











Citroen C4 serisi Ultra ışıklı çok amaçlı gündüz farı çalışması.







C-max gündüz farı.







Focus F1 panjur gündüz farı çalışması.
   




Power ledler ile Mekan aydınlatması.













Focus 2.5 ledli ayna sinyali.









Focus 2.5 Power led sinyal,power led Fren,park stop çalışması.










Vites topuzu led çalışması.





]

Toyota Land Cruiser VX100 için yapılan çalışma sonuçları.















Buda park bölümen yaptığım 8 er tanelik gündüz farı sonucu.








3.stop orjinal Hella üretimi nefis bir yapım ama sadece iç reflektörü.Caddy yazısını yazdırdım ve 3.stop camının üzerine yapıştırdım.Sonra harfler kalacak şekilde dış kısmı çıkarttım,harfler dışındaki kısımları güzelce 600 lük zımpara ile zımparaldım ve parlak siyaha 3 kat boyadım.Tam kurumadan harfleride söktüm.Ortaya olumlu bir sonuç çıktı.Bu aydınlatmanın içinde 6 tane kırmızı flux led kullanılmış Adem bey memnun değildi bende 4 tane power led kullandım.Ama hamojen bir ışık elde edemedim reflektörü sökmem ve led ilavesi yapamam lazımdı zaman yoktu.Reflektörün bölümlerine power led koymadım sebebide reflektör aşırı şekilde ışık toplaması yaptı bunu tehlikeli buldum ve 4 power ledi dagıtmaya çalıştım.Yinede reflektör parlama yaptı.Reflektör tam gündüz farı için bire bir bir parça.Reflektör resmini çekmemişim.Rabbimin izni ile bugünde taktık.Adem bey in heyecanını görmeniz lazım dı bu sonucu beklemediği açıkca belli idi.

















2006 Mondeo farı orjinal mercek yerine yine Bosch bi-xenon mercek ve bu defa sadece merceğin kendi çerçevesini siyah yaptım.Fenada durmadı hani.




Focus F1 ler için Hella'nın ürettiği moretti tip farlarının orjinal mercekli kısmına bi-xenon mercek takalım diye işleme koyulduk.Ben D1s balast ampulü ve mercek arkasını şöyle bir görünce dedim eski tipi Hella rahatca yerine olur.Lakin çok yanılmışım.İşe başladık merceği dağıttım ve apayrı bir yapı.Epey düşündüm nasıl bir montaj ile bu işin altından kalkarım diye ve yeni tip Hella bi-xenon mercek ile yeniden komple dizayn ile iyi bir sonuç alarak Rabbime şükür bugün farları taktık.

Orjinal Hella Kare balast ve Osram D2s ampuller farın orjinalinde mevcut.İlk işlem orjinal merceğin şapka kısmını genişletmek oldu.



Merceğin ön kısmını rütuş kalemimle güzelce boyadım.





Merceğimizi bu kısıma çizgi hizalaması ile monte ettikten sonra arka kısımdan komple Rtv silikon ile izalasyonu yaptım.





Esas dış kasası için epey düşündüm.Önce bu kasayı koymadan monte edeyim diye düşünmüştüm ama içime sinmedi,uzun ömürlü olmayacaktı.Sonra pvc su boruları aklma geldi ve 2 katlı olan kalın tiplerden arkasının kapaklı olan tiplerinden aldım.Mercek metaline değmiyor dış kasaya direk etrafında dıştan yarım cm iç içe geçirerek ve 2 yandandan vidalayarak sonrasında Rtv silikon ile komple izole ederek tam bir izalasyon için sıhhatli bir montaj oldu.Tek kusuru beyaz olması.Bu pvc boruyu artık diğer kapak işlemlerindede kullanmayı planlıyorum.Toz kapagı kısmı çok iyi.





Duvarda far ayarımızıda yaptık.Mercek değişikliği nedeniyle yeni Hella için ampul tutucu almamıştım.Ampulü vidalar ile odaklama yaparak sabitledim.Bilahire en kısa sürede ampul tutucu alınıp takılacak.Şimdilik en ideal çizgimiz bu.Bunu detaylı şekilde arkadaşımıza anlattım.



Halojen uzunlar ile beraber uzunlar.2 far arasını çokmu yaklaştırmışım acaba.



Araç üzerindeki görünümü.





Çalışmalar ile ilğili bazı videolar.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

2004 Passat Depo marka farlarına eski tip Hella bi-xenon mercek ve eski merceklerinide uzun hüzmeye takıldı.Arkadaşımız gündüz farı tarzı önerilerim arasından Angel halka çalışmasını seçti.Halkayı tam yuvarlak yapmıştım ama sonradan bazı uyumsuz haller olunca yarım ay şeklinde yapmaya karar verdim.Tam halka artık sıradan diyede düşünüyorum.Sinyal içinde power led çalışması yapıldı ve içinede Amerikan park montajıda yapıldı.

İşta resimler ile bazı detaylar.

Sinyalin ilk hali ve son hali.























Uzak bir mesafeden halkaların görünümü.



Farların son durumu ve montajı.













Sinyal verirken Halkaların ışık gücüde park moduna geçiyor ve filip flop tarzı görüntü ortaya çıkıyor,sinyal anında resimlemeye çalıştım ve yakaladım.



Amerikan parklı görünümü.



Buda sinyal videosu.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

Farlarda yükseklik motorlarını geri aldım ve uzun hüzme mercekleri biraz daha rahatladı.Buğün tamamen teslim ettim idarelikte ayar yaptım.

Farlarda orjinalde kullanılan mercekler birbirinden farklı.Sol fardaki junyan tyc tip mercekler gibi,sağ fardaki ise Hella H7 tipine çok benziyor.Sağ far uzunu daha güzel oldu.





Araç ile duvar arasında 1 metre mesafeden çektim.










Daha önceleri 15 lc monitörlere mantar led ve şerit led ile çalışmalarım olmuştu fakat bu defa smd5050 ledleri yan yana dizerek 17 lcd ekranın bozuk olan altlı üsrlü 2 şer tane kullanılmış olan florasantlarını söküp toplamda 120 led kullanarak yeterli sonucu elde ettim.Kontras çok farketti.Elde yaptığım için akım yönünden florasant devreden 1 amper falan daha ekonomik.Orjinallerdeki gibi yapma şansım maddi boyutta hali ile yok.Elde bu kadar oluyor.

Ledlerin dizilmiş hali.Bu hale her ikisinide 1 haftadan fazla sürede getirebildim.Oldukca sıkıcı ve özellikle led sıralamasında dikkat istiyor.


















Çalışmasını bitirdiğim Golf 4 farının sinyal yanınca gündüz farı sönme işleminide bu akşam hallettik.Sonuç öncekinden gayet güzel oldu.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

Arkadaşımız Kırşehir yolculuğu olduğu için yol üstü bugün yanıma geldi.Sinyal verirken gündüz farını ek bir role ve kondansatör kullanarak söndürme işlemini hallettik.Rabbim hayırlı yolculuk nasip etsin.Tekrar iyi günlerde kullansın.Daha sonra kendisi detaylı video çekecek.


Videomuz.
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


Valeo yeni nesil bi-xenon mercek,Gen4 balast Osram xenon ampul.Komple krom olan çerçevede siyah ve gri olarak bayandı.





Mercek kapagı Mercedes'ten çıkma.



Son halleri.









Sinyal bölümüne Smd5050 turuncu ledlerden American park yapıldı ve park ampulü kısmınada aynı ledden takıldı.Araç üzerinden görünüm.



Duvar resmimiz.Bosch ve Valeo Hella gibi düze yakın çizgi vermesede ışık toplaması aydınlatması son derece güzel mercekler.



Halojenler ile bi-xenon uzun.


[email protected] Ankara
5330363764   oktaytoker.com


Çevrimdışı oktay toker

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 84
    • Puan +13/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: oktay toker
  • Marka: Mazda
  • Model: 323 f hb otomatik
  • Model Yılı: 1991
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Farlar internetten 2.el Focus Titanıum x mercekli far olarak alınmış.Fakat istemedende olsa son derece kusurlarla dolu bir far edinilmiş.:( Farları masaya yatırdık. masraf açılmasın istenilmişti ama yapacak bişi yoktu.Far camı beni epey uğraştırdı ama gayet iyi parlatabildim.Zımpara yapılmadı parlatıldı.İşte detaylar.

Farları sökmeden resimlemeyi düşünemedim camı sökünce aklıma geldi.Camın hemen her karesi aynen böyle is pus yapışkan isi vesaire ne aranırsa mevcuttu.



Çerçeveye akıtılmış yapıştırıcıyı sıyırmaya çalışmışlar.



Adaptif ayar motoru sökülmüş ve merceğin ayarını sabitlemek için far tasının sabitleme tırnagını takmayıp silikon ile sabitleyip ayar tutturmaya çalışmışlar.



Motor sökük olduğu için mercek saga sola oynamasın diye beyaz silikonla sabitlemeye çalışılmış.



İlk etapta mercekleri temizleyip takacaktım ama perdeye zarar verilmiş.Nokta gibi kısımın üst çizgiyi oluşturan bölümden eğilmişti.Kenar sabitleme yerleride eğikti.Düzeltmeye çalışmanın aöıkcası pek anlamı yoktu.El mahkum mercekler değişecekti.



Ayrıca içinede su almış.Ve sıcak silikon damaları tepe oluşturmuş.:D



Valeo bi-xenon mercek takıldı ve çerçevsi mecburen orjinal vida yerinden dolayı iri kıyım altlı üstlü 2 vida ile sabitlendi ve destek amaçlı silikonlama ile tornavida yardımı ile iyice sıvazlandı.görüntü biraz kötü ama silikonu yedirmek lazım.Karnı epey acıkmış.:p :D





Tırnaklar olması gerektiği gibi yerine sabitlendi.



Ve sonuç.Mercek şapkası orjinal.İç şapkada orjinal mercekten çıkarılıp yeni merceğe sabitlendi.







Kullanılan 4300k ama tam halojen sarısı ben çok sevdim bu tonu ve hoş bir xenon rengi çok iyi fakat kalite bence sıfır.Şimdilik mecburen bunları tıraşlayıp odaklmasını yaptırdım ama sağ taraf ampul odagı sol taraf kadar düzgün olmadı.Far ayarıda bu nedenle tam olamadı.Daha sonra D2s ampul ve çevirici alınıp takılacak ve tekrar ayar yapılacak.

Duvar resimlerimiz.Sağ taraf odaklama sorunu nedeniyle bu şekilde olmak zorunda.Çizğimide sorun yok.Ampul odagı üst kenara denk geliyor.



Uzunlar halojen ile birlikte.


Niğde ilimizden bir arkadaşımızın Focus 3 farları geldiğinde gerçekten son derece kirli bir far ile karşılaştım.Buradan ikaz ediyorum sakın far içine her hangi bir sıvı ile yıkamayın yıkatmayın.

Farlar orjinal D3s bi-xenon visteon mercek mevcut.Lakin H1 xonon ampule h7 ampul yuva kılıfı yapıştırılıp ampul reflektöre yanşık şekilde takılmış ve Visteon mercek plastik bir ürün olması neticesinde 2 mercekte kullanılamaz hale gelmiş.

Mercekler Valeo bi-xenon mercek,D1s Osram 4300k ve Gen4 balast ile yenilenerek monte edildi.Mercek montajı resimi çekmiştim ama nereye kopyaladım bulamadım veya çekmedim inanın hatırlamıyorum. :biggrin: Gündüz farı için role devresi ile kontak açılınca yanacak ve park açılınca kısılacak hale getirildi.Elektirikci arkadaşa tarifimle kapılar açılıncada yanması için minik bir tarif ile buda yapıldı.



Farın dağılmış hali.



Çerçevenin zımparalı hali.



Boyanmış ve idarelik birleştirilmiş hali.



Farı toplarken bütün parçalar el ile yıkanarak temizlendi silindi.Günüdz ledinin plastikleride dahil.Buda gündüz ledinde kullanılan led.Ayrıca gündüz ledinin duvar resmide bu.





Farların toplanmış hali.



Valeo Bi-xenon Gen4 takım ile far ayarından sonra yakın plan duvar resmi.



Araç üzerinden görünüm.




Rabbimin izni ile Çanakkale ilimizden bir arkadaşımızın geçen ay sonunda tamamladığım 2007 Mondeo Mk3 farlarına mercek modifiyesi ve Angel halka çalışmasından kareler.Araç üzerinde resimleri bekledim ama iş yogunluğu vesaire gelmedi gelince bilahire ekleyeceğim.

Farların merceklerin daha önce sökülüp temizlenmeye çalışılmış.Mercekler tekrar takılırken ayarlarıda bozulmuş.Eski minik mercekler sökülüp Eski tip Hella bi-xenon mercekler takıldı.D2s ampul takımı aracın orjinalinde olan sistemdi aynen kullanıldı.

Mercek değişiminden sonra.



Angel halka yapılmaya karar verilmişti Mondeo farının yapısı tam halka Angel için uygun bir yapı değil bende uyacak haline en yakınını yapmaya çalıştım.Kullanılan ledler 60ma lik ve her biri 30 lümen civarında olan günışıgı tonunda ledler kullanıldı.



Ledler power led sınıfından olduğu için birazcık sogutma için lehimleme yapıldı.Ledler ısı oluşmaması için ve ömür uzaması için yüzde 60 performans ile çalıştırıldı.





Halkaların montajından sonraki görünümler.





Büyük halka mecburen mercek şapkasına monte edildi.Elimden geldiğince montajına çok dikkat ettim.Halkalar vidalar ile sabitlendi ve dip kısımdan silikon destegide verildi.
Mercek şapkası Bmw mercek şapkası ve orjinal temiz kromlu olarak kullanıldı.





















Halkaların yanar haldeki görünümü.Araç üzerindeki resimler geldiğinde bilahire ekleyeceğim.







Ayarsız duvar resmi.



Focus F1 aracı için yaklaşık 2 ay önce yapım için karar verdik ve sonrasında işlemlere başladık.Rabbimin izni ile ufak kusurlarımla bitirdiğim çalışmada Farlar çift mercekli oldu.Kısa hüzmelerde yeni nesil Hella,uzun hüzmede yeni nesil servo motorlu clear lensli Bosch mercegin moptor sökülerek perdeside uzun hüzme konumunda sabitlenerek montajı yapıldı.Angellar Bmw den çıkma ve beni en çok led montajı aşamaları uğraştırdı.Angel için oldukca fazla uğraş verdim ledler tam tepeye monte edilmesi zorunlu olduğu için temiz görünmesi için uzun denemeler yaptım ve en son hali böyle oldu.Ledlerin her biri 50 lümenlik yarım watt ledler ben hali ile kısık kullandığım için yaklaşık 130 lümen falan ışık güzü var.
Bilin bakalım halkanın tepesindeki parça nerede kullanılıyor?

Kullanılan balastlar uzun ve kısadada Gen5 balast ve Osram 4300k xenon ampul.

Son olarak tek sorunumuz arka kapagı.Bayram sonrası onuda hallediyoruz.

Sinyallerde 6 adet Amber renkte led kullanıldı.Oldukca güzel sonuç aldık.

Resimlerle aşamalar.

Mercek montajı sonrası görünüm.





Bmw Angel halkanın son haline gelmiş durumu.







Sinyal içine sogutuculu olarak takılmış ledlerimiz.Camı takılınca camdan ledler güzel yansıma yapıyor.





Farın arka kısmından bir görüntü.



Farın toplanmış halleri.















 

Angel halkaların görünüşü.

 

Araç üzerinde gece çekilmiş resmi ve duvar resimleri.





Uzunlarda kullandığım yeni nesil Bosch bi-xenon clear lens mercek,merceğin perdesini uzun hüzme şeklindeki haline sabitlenerek kullanıldı ve yeni nesil Hella bi-xenon mercek  ile uzunların aynı anda görünüşü bu şekilde.



Videomuz

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

Araç üzerinden resimler.
Angel resimleri bayram sonrası eklenecek.









Golf 4 çalışmamıza ait yeni videolar.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Ankara'dan bir arkadaşımızın Golf4 aracı için oldukca uzun süren ama genelinde arge ağırlıklı olarak vakit harcayarak Ledli ayna sinyal çalışmasına Rabbimin izni ile resimlerdeki gibi bir çalışma ile noktaladım.Pleksiye hali ile fabrikasyon gibi  lazer kesim ve iz verdirme yapılamıyor.Testere veya buna benzer kesiciler ile açılan izler işlenmemiş şeffaf halde ve mm'lik ölçülerde yapılamadığı için istenilen ışığı almak son derece zor bir işlem.Ben nasıl işlerim ve led ışıgını yayabilirim yada doyurucu ışık alabilirim diye çok uğraştım ve bu şekilde pleksiye ışık dağılımı biraz olsun daha iyi yayılıyor hemde istediğim kadar led yerleşimi yapabiliyorum istenilen ışık şiddetinide elde edebiliyor oldum.
Pleksiyi tabakadan istediğim ölçüde kestirdim.Ledlerin her biri 150 ma ve 50 lümenlik yarım watt Edison power led.4 erli seri ve paralel bağlantı ve direnç ile çalışır hale getirdim.Sinyal için beyaz led üzerine turuncu kagıt keserek yerleştirdim ve oldukca güzel tonda renk elde ettim.

Şekil olarak mercedes pleksi ayna şeklini örnek aldım.































Sonuç olarak Pleksiye yaptığım her iz aralarına led yerleştirdim ve tatmin edici ışık aldım.Ledin görünümlerinide çok ince bir tabaka halinde pleksiyi boyadım ayna ile bütün haline geldi.Ayna dolgu macunu ile komple düzeltilip zımparalanıp tekrardan güzelce boyanacak.





Videomuz.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

Aynalardaki pleksi çıkkınlığı etrafına dolgu macunu dolduruplup güzelce yeniden boyandı ve araç üzerine monte edildi.



















Sinyal videosu.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

Ankara'dan bir arkadaşımızın 2006 Laguna aracının yeni Clio'lardaki gündüz farı yapısından esinlenerek ön panjur eklerinin yapısını kullanarak içindeki 3 boş bölüme sağ ve sol olarak her bir tarafa 16 şar tane  1 Watt ve her biri en az 120 lümenlik Edison power led dizaynını kalınlığı 6 mm olan aliminyum soğutucu kullanarak ve parçanın ön kısmınada 4 mm ye yakın kalınlıkta pleksi kesip yapıştırarak ortaya Rabbimin izni ile böyle bir çalışma çıktı.

Lens kullanmadım sadece yogun ışık ile uzaktan rahatca görünebilecek bir ışık olacağını düşünerek her bir tarafta yaklaşık 1000 lümen gibi bir ışık elde ederek ve farlar açıldığında kısılmasını sağlayarak akşamlarıda göz almayacak halde yanmasını sağlayarak gece testi yapıldı.Gündüz resimleride bilahire eklenecek.

Bütün parçalar toplu halde.



Ledlerin yerleşimi ve sabitlenmesi.





Pleksinin yapıştırılması.Arkadaşımız bilahire yapışkan izleri için ya ortası açık kenarları kapatacak şekilde film yapıştıracak yada carbon folyo yaptıracak veya ince gri boya attıracak karar ona ait.







Araç üzerinde farlar açıkken yanan hali.Sadece gündüz yanan hali ve görünümü içeren resmini arkadaş sonra çekecek.



Pleksiyi boyadım şimdi dahada iyi oldu.Led ışığını kontak açık iken biraz daha arttırdım,Farlar yanınca biraz daha kıstım.Akşam bağladığımız için gündüz son resimlerini arkadaşımız yollayınca ekleyeceğim.

Önce grı boya ile oldukça ince bir katman attım.Bakınca içi rahatlıkla görülebiliyor ışığı çok az etkiliyor.



Sonra reklamcılaraın kullandığı yapışkanlı kağıt diyeyim adını unuttum ondan şablon kesip yapıştırdım ve sonra mat siyaha boyadım ve en son olarakta vernik attım.





Araç üzerinde akşam görünen hali.İyice bakarsanız ledler ışık vurunca görülebiliyor ama normalde görünmüyor.



Kontak açık iken.Yaklaşık 6 metre civarında uzaklıktan ve flaşlı olarak çektim.Işık vurduğu için Flaşsız net görüntü alamıyorum.



Farlar yanar iken.Farlara bağlanmasının sebibi araçta orjinal far kontrolü olduğu için gündüzleri devreye girdiği anlarda gündüz farının kısılması için düşünüldü.




Laguna için yaptığım gündüz farlarının gündüz çekilmiş resimleri.Cep teli ile çekilmiş.







Uzaktan resimdekinden daha iyi ışık göründüğü bizzat söylendi.
[email protected] Ankara
5330363764   oktaytoker.com


Çevrimdışı oktay toker

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 84
    • Puan +13/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: oktay toker
  • Marka: Mazda
  • Model: 323 f hb otomatik
  • Model Yılı: 1991
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Sivas'tan bir arkadaşımızın aracının km göstergesi,kalorifer dügme aydınlatması,düğmeler,far anahtarı,tavan ve aynalık aydınlatması komple değişti.Rabbimin izni ile bitirebildiğim çalışmadan ortaya çıkan sonuçlar böyle.

Cam açma düğmesinin hali böyle idi temizlendi ve ledler kırmızı yapıldı takıldı.



Arka cam açma düğmesi ledi.



Aynalık ledleri.Tavan ledini sanırım resimlememişim.





Far anahtarı.



Gösterge içine smd5050 ledlerden kadrandaki sayıların altına gelecek şekilde dizdim.



Kadranda sayıların üstlerindeki çizğileri ve bazı şekilleri kırmızı görünecek şekilde Arkadaşımızın isteği üzerine renklendirdim ve ortaya bu şekilde sonuç çıktı.



İbreler beyazdı ve kırmızıyı istediğim gibi alamadım ve bende beyazı kazıyıp ibrenin alttaki yansıtıcı yerini kırmızıya boyadım.





Sonuç bu oldu.Yol bilgisyarı beyaz ledler ile aydınlandı.







Rabbimin izni ile güzel bir sonuç alarak Ankara'dan bir arkadaşımızın Mondeo Mk3 aracının farları için yaptığım çalışmada İlk defa Valeo mercek kullandım fakat bu mercek düz çizgi ama yine diger versiyon gibi yarıya kadar düz çizgi,sonrası yine eğri gidiyor.Mercek şapkası olarak Bmw araçlardan çıkma bir şapka aslında boyayacaktım ama krom hali fazlasıyla güzel durdugu için hafif kusurlu olmasına rağmen insiyatif kullanarak boyamadım ve taktım.Çok az bir boşluk ile açıklığı epeyce doldurdu.Mercek boyutu uygun olduğu için arka kapakta hiç bir işlem yapılmadı.

Şunu söyliyeyim bu tam tespitimdir Mondeo Mk3 orjinal farların sol merceğin mercek çizgisi eğri çıkıyor.











Duvar resimlerimiz.





Mondeo Mk3 farının araç üzerindeki yeni hali.













Sakarya'dan bir arkadaşımızın Focus 2.5 hb aracı için far çalışmasında Valeo bi-xenon gen4 balast ve 4300k Osram xenon ampul,Mercedes mercek kapağı boyanarak montajından sonra her biri tam güçte 50 lümen olan fakat ben yüzde 80 civarında performans ile kullandığım smd power ledlerin yan yana dizilimi ile farın köşesi kesilerek  bu kısma uyacak pleksileride keserek ve güçlü ışık yoğunluğu sağlanarak uzaktan görünebilmesi için yaptığım çalışmaya sonra sinyal olarakta yanacak şekilde ledler eklendi.Sonrasında işlem bitti derken Bmw orjinal halka ilavesine karar verdik ve halka için 12 volt 350 lümen Power led kullanarak işlevi hayli yüksek bir ışık gücü ile çalışmayı orjinal sinyal kısmına power ledler döşeyerek Rabbimin izni ile son derece iyi olduğunu düşündüğüm bu çalışmayı bitirmek kısmet oldu.Arkadaşımın yüreğine sağlık bana sabır gösterdi ve sonuç olarak istediği gibi zevklerini tatmin eden bir far sahibi oldu.İşte detaylar.

Farın çerçevesinin pleksi için kesilip biçilmiş hali.



Pleksilerin kesilmiş hali ve far çerçevesine göre egim verilmiş hali.





sinyal için çentiklerin açılması.



Sinyal ledlerinin dizilmiş hali.



Gündüz ledlerinin hazırlanışı ve bitmiş hali.





Bmw Angel halkanın montajı.





Tüm montajın bitmiş hali.



Angel halkanın led sogutucusu.bu kısımda



Power led sinyalimizin bitmiş hali.



Sinyal yanış halleri.







Gündüz farı yanış halleri.







Farın kapanmış hali.







Role sistemi için rolelerimiz.Her bir fara 3 ayrı role kullanıldı.Kontak açık,Parka açık ve sinyal için.Birbirini kontrol ediyor.



Bunlarda iç aydınlatmalar için yaptığım ledler.



Araç üzerinden görünüm.Eski ve yeni far











Çalışma Videosu.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

Belirli mesafelerden gündüz farımızın görünüşü.Sanırım fazlası ile tatmin edici olmuş.Halka mecburi yerleşiminden dolayı kenarlardan kesik görünüyor ama canlı gözle daha iyi göründügünü düşünüyorum.







İstanbul'dan bir arkadaşımızın Focus 2.5 makyajlı kasa farları bilinen orjinal H7 mercekli versiyon.Mercekleri yeni nesil Hella ile uğraştırıcı montajlama tekniği ile orjinal mercek sabitleme kasasına takılarak değişti.Gen5 balast ve Osram 4300k xenon ampul seti kullanıldı.Sinyal kısmına ledlerden Amerikan park yapıldı.Bu farda farklı olarak Mercek şapkası kenarlarına siyah kuşak atıldı.Amaç uzun hüzme önündeki siyah parça ile sinyal camındaki bütünleyici parçayı tamamlaması ve merceğin içteki siyah şapkasınında bütünlüğe iştirak ederek ortaya değişik bir görüntü çıkarmasıdır.Arkadaşımız tam yetkiyi verdiği için bunu birazda tereddütlü olarak ben uyguladım pişman değilim.

Boyama işini elimden geldiği kadar düzğün yapmaya çalıştım.Çok küçük kusurları olmasına rağmen kuşagımız fena değil.

Resimlerle farın son durumu.










Far camının içini temizleyince kullandığım pamuğun son hali artık bu şekilde idi,resimde biraz daha beyazımsı çıkmış ama bundan daha siyah,siz karar verin içten ne kadar is yaptıgını.Bu siyahlıgın uzun süre kullanılan mercekte de olduğunu da unutmayın.Bu durum bütün marka araçlara içinde geçerli.



D1s Osram xenon.Hella merceği bu montaj sonunda arka toz kapagında işlem yapmadım.Yaklaşık 8mm boşluk var.Ama ayar sonrası boşluk nasıl bilmiyorum,Yinede aşagı yukarı oynama mesafesi tahmini olarak yinede 5mm falan boşluk olduğunu söyleyebilirim.



İstanbul'dan bir arkadaşımızın Focus aracı için Valeo bi-xenon mercek,Gen4 balast Osram 4300k,Bmw orjinal mercek kapagı boyanarak yapıldı.







Geçen ay Rabbimin izni ile Zonguldak ilimizden bir doktor arkadaşımızın 2006 Hb V6  Mondeo far çalışmasını bitirebildiğim bu çalışmada uzun ve kısa hüzmeye yeni nesil Hella bi-xenon mercek kullanıldı.Uzun hüzmeye farlar yanmadan sellektör atabilmeyi sağlayan Gen5 balast kullanıldı.Kısa hüzmede orjinal xenon ampul balast takımı kullanıldı.Her iki mercekte  Aküden direkt tesisat çekilerek yapılan bağlantıda yaptığım role tertibatı ile hem kısa far olarak hemde uzun far olarak aktif kullanılıyor.Uzun hüzme tesisatı sadece 2 merceğin selenoidini besliyor.Kısa hüzme tesiastı orjinal balastı kontrol ediyor.Kısa hüzme ve uzun hüzme + uçlarından tetik alınarak role  sistemine komut veriyor.Arkadaş siyah taban far olmasını istediği için siyaha boyandı.Bu benimde işime geldi. arka kapakta bu defa uzun hüzme kısmında 1.5 cm civarı çıkıntı yapıldı.Diğer taraf temiz.

Bmw angel halka ilavesi ve power led sinyal ilavesi bilahire Led başlığı altında paylaşacağım.































Sinyal videosu.Bu defa sinyal yanarken halkaların ışığını kesmedim.Sadece bir tercihti.Halkalar parklar yanınca kısılıyor.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

Şunuda belirteyim.Mercekler bir siğorta iptali veya role sistemindeki bir kablo iptali ile Orjinal olması gereken aydınlatma haline alınabiliyor.Yani kısalar kısa uzunlar uzun olabiliyor.İşlemi yaparken bu seçeneğide yapıp kararı kullanıcıya ait olmak üzere ben hem kullanıcıyı memnun etmek hemde kurallar çerçevesinde yapıyı korumaya çalıştım.

Aralık ayı sonuna doğru Rabbimin izni ile iyi bir sonuç alarak ve Ankara'dan kullanıcı arkadaşımızında oldukca beğendiği Fiat Stilo aracının farlarında kısa hüzme ye yeni nesil Valeo bi-xenon merceklere D1s Philips 4300k xenon ampul ve Gen5 balast,uzun hüzmeye yeni nesil clear lensli Bosch servo bi-xenon merceklerin perdesi uzun hüzmeda sabitlenerek halojen H7 ampul traşlanarak,sis bölümüne Mondeo Mk3 orjinal ceviz xenon merceğinin perdesini düzleyerek h7 ampul traşlanarak takıldı.
Baktım Her şey mercek olmuş sinyal bölümünede yine Mondeo merceğini kullanarak içine 4 tane amber power led yerleştirdim ve farın orjinal park bölümündeki deliklerede Nude lesn ile power led yerleştirerek gayet güzel bir sinyal bölümü yapıldı.
Mercek şapkaları 2 parçalı olarak yapıldı.Sis ve sinyal mercek şapkalarıda metalden bir hazır parça kullanıldı.
Orjinal Bmw U halkaları kullanılarak gündüz farımızıda her bir halkaya 4 x 1 watt smd 3528 kullanarak işlemi bitirdik.Ön çerçevede mecburi olarak kesilmeler yapıldı.Bütün yapısalda oynamalar olduğu siyaha boyamaya karar verildi.

Bu çalışmada sis mercekleri en çok vaktimi alan kısım oldu.Ve şu an bu farların orjinal yapısında şimdiye kadar yaptığım bütün farlarda olan havalandırma filtre kanalları bu farın Bosch marka olmasına rağmen olmadığını üzülerek anlamış bulunuyorum.Sadece sis bölümü tarafında ne olduğunu tam anlayamadığım 2 tane yaklaşık 1 mm falan genişliğinde iç deliğe sahip bir çıkış var.Mecburi olarak hurda farlardan sökerek hava kanalı filtrelerini bilahire mecburen yerleştirecegim.Sağ far tarafında yaklaşık 3 haftadır falan  kullanımda sorun yok ama sol far kısmında arka kısım her yeri kapalı olduğu için nem sorunu oluştu.Şimdilik uzun hüzme kapagı açık şekilde dolaşılıyor.Uzun hüzme kapagında nem kapsülleri ekleniyor.



























Araç üzerindeki görünümü çok net değil ama şimdilik elimde bu var.



Sinyal ve gündüz farı videosu.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

Stilo power led  sinyal ve Bmw u halka videosunu bu linktende incelenebilir.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

Rabbimin izni ile Ankara'dan arkadaşımızın Golf 4 aracının Stopları için Power led dizaynı uygulaması yapmak için uzun süren bir çalışmayı iyi bir sonuç ile bitirmek kısmet oldu.Oldukça fazla şekil testleri,dizayn denemeleri,lensler,ledler deneyerek sonuca ulaşıldı.Stop tipi oldukca ölçüsüz denilebilecek yapıya sahip olduğu için led şekli vermek beni epey zorladı.

Çalışmayı lens kullanarak bitirmek istiyordum ama lensler istediğim gibi olmadı iptal ettim.Lenslere göre delinip şekil verilen yapıyıda sonradan bozmayarak aynen kullandım.Bu nedenle biraz led dizilimi hatalı oldu bunuda nazarlık diyerek ellemedik.

Çalışmada Park modu için ilk baştan beri ben pleksi çubuk dizaynı için uğraştım ve ortaya tahminimden daha iyi netice aldığım bir yapı çıktı.Pleksileride power led ile aydınlattım.

Bütün kırmızı ledler smd tip her biri 50 lümen kırmızı renk verebilen ledler.

Amber renk sinyal ledlerimiz.Sinyaller için sonradan yürüyen şekilde yapmaya karar verdik ve yaptık fakat sonradan ön sinyal ile uyumsuz olduğuna karar verildi ve normal şekilde yanması sağlandı.

Geri vites için 15watt power led merceksiz olarak kullanıldı ve ciddi manada performans alındı.Kamera ile gündüz gibi görüntü alınabiliyor.

Stopların komple açılmış hali.



En son karar verilen yapı için kesilmiş delinmeye hazırlanmış sogutucularımız.



sinyal ledleri test için monte edildi.



Sogutucularaın boyalı ve ledlerin takılmış hali.



Stop kasası zımparalanıp siyaha boyandı.Buna en son karar verildi ve sanırım epey doğru bir karar oldu.



Bu şekilde bir yapı olsun demiştik ama sonradan vazgeçtik.



Bütün ledlerin montajlı hali.



Sonra orjinal pleksi camlar gibi ledlerin önünü kapatmaya karar verildi ve pleksiler hazırlandı,şeffaf folyo ilede kaplandı.



Montajlı halleri.







Pleksi çubukların takılmasından sonraki testimiz.



Stopların kapanmış hali.



Montaj sonrası görünümler.



Aklımda ilk baştan beri olan köşe kısma led uygulaması sonrası görünüm.





Son hallerinden kareler.









Telefon ile çkilmiş Golf 4 stop videoları.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

 
[email protected] Ankara
5330363764   oktaytoker.com


Çevrimdışı oktay toker

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 84
    • Puan +13/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: oktay toker
  • Marka: Mazda
  • Model: 323 f hb otomatik
  • Model Yılı: 1991
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Rabbimin izni ile yine uzun süren bir çalışmayı son derece güzel bir sonuç ile bitirmek kısmet oldu.Farlar Bursa'dan bir arkadışımıza ait İnsignia aracı için alınan İnsignia Cosmo modelin Afl farları diye bilinen modeli.Çalışmaya ilk başta sadece mercek değişimi için başlandı fakat sonradan iş büyüdü,Yeniden yapılanan gündüz farı,orjinal gündüz farının yerine sinyal ve orjinal sinyalin yerine led uzun hüzme yapılmay akarar verilerek işin akışı uzadı.bu çalışmadada oldukca fazla testler,dizayn aşamaları yaptım.Sonra bu çalışmalara ilave olarak ledlerin yanış şekilleri ile oynama yaptık.

sinyalleri akan ışık yada yürüyen ışık şekiline benzetmeye,yeni dizayn ettiğimiz Gündüz farınıda kademeli olarak yanmasını istedik ve istenilen şekildede sonuç alarak farları kapattık.

Güdüz farında smd her biri 50 lümenlik yarım wattlık ledler kullanıldı.Sinyalde 1 watt amber ledler kullanıldı.Uzun hüzme ledlerimizn her biri 20watt power led olarak sağ ve sol olarak 6 led 20derecelik reflektör sınıfı lens kullanılarak güzel bir sonuç alındı.

Orjinal Hella mercekleri Afl sisteme göre olduğu için yeni nesil Hella Bi-xenon mercek ile değişti,Yükseklik motoru servoo tip olduğu için orjinal yükseklik motoru ile değişti.Gen5 balast ve Philips 4300k xenon takım kullanıldı.Orjinal iç mercek şapkası siyaha boyandı.

Farların açılmadan ilk hali.






Sadece mercek çalışması yapılsa idi bu şekilde farlar kapatılacaktı.



Orjinal servo yükseklik motoru ve yerine takılmış normal motor.





Orjinal Afl Hella mercek ve yeni Hella mercek yan yana.Montajı yapılmış Hella mercek.





İç mercek kapagının boyanmış hali ile benim düz çubuktan bükewrek bu şekli verdiğim parça son şekilde ince kalınca montajı zorlaştığı için 3 mm daha geniş hali ile Lazerde kesilmiş aynı şekildeki pleksi çubugun Gümüş grı ye boyanmış hali.



Gündüz farı ledlerinin montajlanmış hali.



Ledlerin önünün kapanması için metalik grı ile boyamış pleksi çubukların montajlanmış hali.



Gündüz farının yanış şekli.



Uzun hüzme power ledlerimizin montajı.



Araç sahibi arkadaşımız ile dizayn ettiğimiz lens sabitlemesi ve ön görünüşe destek veren parçanın yapımı.Lazerde kesilen parça görünümde çok eyi değiştirdi.Bu parça yerine son anlarda aklıma gelen  bu genişlikte pulu kesip biçip kullanmak vardı yada aliminyumda delip kesip yapmak vardı.sonra fikir birliği ile üstteki parçayı geliştirdik.Ledlerin sogutucu bölümündeki ayaklar hiza ve yön verebilmek için bu şekilde yapıldı.







Uzun hüzme ledlerin montajlı hali.



Orjinal sinyal camı uzun hüzme yapısı için kesildi ve siyaha boyandı.



Orjinal gündüz farı bölümündeki ledler söküldü ve yerlerine her bölüm için 2 şer tane olmak üzere toplamda 12 led takılarak sinyal aşamasıda aşılmış oldu.



Küçük devre Sinyalin akışkan veya yürüyen şekilde yanması içinve hızıda kontrol edilebilecek şekilde yapılmış devresi,Gündüz farımızın 4 kademeli olarak sıra ile yanmasını sağlayan gecikmeli role devresi ve dönüş farlarının gecikmeli yanmasını sağlayan devremizin bitmiş hali.Sinyal devresi son model Audi araçlardaki sinyal yanışından yola çıkılarak yapıldı.Gündüz farı sıralı yanması ise arkadaşımızın istegi üzerine yapıldı.





Farların bitmiş hali.





İlk test montajı.



Monatjlı hali.



Duvar resimimiz.



Uzun hüzme power ledler ile bi-xenon uzun hzüme bir arada.



Power led uzun hüzme duvar resmimiz.Mercek gibi uzun hüzme şekli gücü beklenemez tabiki fakat ciddi manada yardımı olduğunu kesinlikle söyleyebilirim.Çekimi ışık kısması yaparak çektim.



Bilahire Gündüz resimleri ve videoları gelecek ekleyeceğim.Şimdilik tadımlık bir sinyal gündüz farı videosu.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

İnsignia Cosmo far modifiyesi videomuz bunda yanış halleri daha net anlaşılıyor.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

Ankara'dan bir arkadaşımızın 2000 Fiesta aracı için çıkma far teminden sonra alınan orjinal Hella d2s xenon takım ile eski Hella merceklerden sonra çalışmaya başlandı.Biteli epey oldu ama paylaşım şimdi oluyor aksilik olmaz ise şehir dışında olan araç içinde montajı haftaya olacak.

Farların orjinal görünümü bu.



Komple dagılmış hali.



Merceklerin montajlı hali.





Mercek kapaklarına ilk yaptığım hali bu idi sonra vazgeçtim.Mercek kapagı çok çizikli idi ve ilk defa en yakın krom tonunda boyamayı becerebildim diyabilirim.







Sinyal kısmına junyan farlarda kullanılan merceğin camı ve krom çerçevesini kullanma fikri geldi ve power ledlerin dizaynı ile birleştirerek yeni sinyalin görünümü bu oldu.



İlk yaptığım mercek kapagındaki parçayı söktüm ve orjinal yeni Hella merceklerde kullanılan bir parçayı birleştirerek hem far çizgisinde mavi tonu yakalamış olduk(bu parça sadece bu amaç için yapılmış orjinal parçadır.) hemde far tipini tamamen degiştiren bence sert bakışıda elde etmiş olduk.Mercek şapkasının şekline yani desenli yapısına oturan orjinal Bmw halkalarınıda montajına karar verdim.Yuvarlak halka bu kapakta çok sırıttı resim dahi çekmedim.







Camlar kapandıktan sonra.









Halkaların yanar hali.





Son orjinal mercekli fara monte ettiğim Hella mercekteki montaj sonrasında elime geçen yine orjinal mercekli tasa yaptığım Valeo mercek montajında bu defa kafamı biraz daha meşğul edip orjinal mercek montaj kasasını kullanmak yerine aliminyumdan ayak yaparak merceklerin orjinal yapıdaki gibi durmasını sağlamaya çalıştım ve sanırım epey yaklaştım.Sonraki çalışmada aynı şekilde ayak yapıp dahada iy yapabileceğimi düşünüyorum.Bu çalışmalarda merceğin orjinal yapıdaki gibi çıkkın durmasını engelleyen en önemli nokta yeni takılan merceğin boyutu ile ilğili bir durum.Bu çalışmayı Hella mercek sonrasında yaptım biteli epey oldu ama eklemeyi unutmuşum.

Orjinal bozulmamış mercekli tasın hali.



Yaptığım aliminyum montaj ayakları



Montajlı hali.



Kullandığımız Valeo mercek lens çapı Hella'dan ve orijinal Halojen H7 mercek çapından biraz küçük olduğu için biraz farklı duruyor.ama eski orijinal mercek kasasına yaptıklarımdan edindiğim tecrübe sonrasında daha iyi olan bir çalışma oldu.



Yine silikon desteği ile merceğimizi sağlama alıyoruz.



Farların kapanmış hali








Ankara'dan bir arkadaşımızın 2012 Astra j aracının halojen farlarına Rabbimin izni ile yaptığım mercek çalışmasında halojen farlarına yeni tip Hella bi-xenon,Gen 5 balast 4300k Philips xenon apuller ile montajı yapıldı.
 
Farlar kesilerek açıldı.
 

 
Balast ve mercekler.
 

 
Merceklerin montajlı hali.
 

 
Mercek şapkası olarak Fiesta orjinal mercekli far tasını kesip biçerek kullandım.Başkada şapka yakıştıramadım.Beni çok uğraştırdı küçük hatalar ile orjinal şekilde durması için çok uğraştım.İç kısmda bulunan kesik ksım angel halka taktıgım için mecburen kısa oldu yoksa bu kısım uzun yapacaktım ve farın orjinal eğimli yapısına daha uyumlu olacaktı.
 

 
Far camını idareten kapattım ve görünüm böyle idi.
 

 



 
Son halide böyle oldu.Araç sahibi arkadaşımız özellikle bu angel tarzını istedi ve bende elimden geldiğince iyi durmasına özen gösterdim.
 

 

 

 

 

 

 
Duvar resimlerimiz.
 

 

 
Araç üzerinden bir görünüm.
 


farların orjinal olan ledli gündüz farı bölümüne amber power ledler kullanarak sinyal ledlerini ekledim ve tampondaki orjinal olan sinyal bölümünede hem sinyal ledi hemde gündüz farı için 10 watt power led kullanarak farlar ile bütün halde olacak şekilde bir çalışma ile neticelendi.Elimde fazla resim yok fakat video izlenebilirse her şeyi fazlası ile anlatıyor.Yapıda Orjinal gündüz farı,Angel halka ve sinyal bölümündeki gündüz farı sinyal verildiğinde otomatik kapanıyor ve sinyal bitince aktif oluyor.
 
Orjinal gündüz farına amber power led montajı.
 

 
Angel halkanın montajlı hali.
 

 

 
Orjinal sinyal bölümüne ise parçanın alt kısmından 4 adet ledler için delik deldim ve iç yapının reflektör özelliğinden yogun ışık oluşturarak ışık dagılımının en iyi şekilde olabilmesini sağladım.Orjinal ampul girişinede 10watt lık power ledi yerleştirdim ve sinyalin orjinal egimininde yardımı ile ışık son derece iyi bir açı ile gündüz görünebilir halde elde edildi.
 
Sinyal ledleride biraz görünüyor.
 

 


Araç üzerindeki görünüm.






Bütün çalışmayı anlatan video bu linkte.arkadaşımız benim ismim ile videoyu paylaşmış.Yanlış anlaşılmasın.
 
 Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

 

Rabbimin izni ile bir arkadaşımızın Hyundai Era aracı elinde iken yapmaya başaladığımız fakat iş bitmeden sattığı aracı için mercek çalışmasında Eski tip D2s Hella bzenon mercek kullanıldı.Mercek şapkası olarak 2012 sanırım bu yılda üretilmiş Megane mercek şapkası kullanıldı.Bence tabiri caiz ise cuk diye orturan bir şapka oldu.Angel halka ve power led sinyal de ekledim.Yapım aşamasında çok resimler yok.Sonuç resimleri farı anlatacak.

Farlar şu an araç satıldığı için mecburen satılık durumda.Konu açsam mı bilemiyorum.

Farlar sıfır yerli üretim ve yükseklik motoruda üzerinde.Mercek montajından sonra mercek şapkasınında takılmasıyla görünüm böyle oldu.

     
   
Farların kapanmış hali.
     
   
   
Gündüz farı olarak mercek şapkasının yapısına uygun orjinal Bmw U halka montajı yapıldı.200 lümenlik power led ile aydınlatması yapıldı.
Sinyal ampulü giriş kısmına 30mm lik lens monte ettim ve uygun kısımlara 3 adte power led için delik deldim sinyal için iç reflektör yapısınıda kullanmaya çalıştım.Sonuç umduğumdan daha iyi oldu.
 

 
Halkanın ve sinyal bölümün bitmiş resimleri.
 



 

 



Rabbimin izni ile Ankara'dan bir arkadaşımızın 2010 scirocco aracının halojen farlarına çift mercek çalışması ile berbat duruma getirilmiş aydınlatmasını düzelt tik.Yeni tip Valeo bi-xenon mercek ve uzun hüzmeyede Halojen H7 mercek siperi kesilerek uzun hüzme konumuna sabitlenip takıldı.Kısa hüzme mercek şapkası Bmw mercek şapkası kullanıldı far tasına tabiri caiz ise cuk diye oturdu.Uzun hüzme merceğine ise mercek şapkasını kendim yaptım.
Gen4 balast ve 4300k Osram xenon takım kullanıldı.
 
Farların dağılmış hali.
 

 
Orjinal H7 soketi kırılarak Çin malı H7 xenon takılıp yapıştırıcı ile öylesine sabitlenmiş hali.
 

 
Bu xenon ile H7 tasın kısa far duvar resmi.Çizgi yok neredeyse tamamen uzun hüzme yapısında bir ışık demeti.
 

 
Merceklerin montajından sonra.
 

 

 
Uzun hüzme için yaptığım mercek şapkası.
 

 

 
Kısa hüzme mercek şapkası.
 

 
Şapka montajlarından sonra görünüm.
 

 

 

 
Çerçeveye Bmw halkaları takıldı.
 

 

 
Farlar ayarlanmadan duvar resmi.Bu farda uzun hüzme ayrı olarakta yükseklik ayarı yapılabiliyor ve aynı zamanda kısa far çerçevesinede paralel bağlı yapısı mevcut.
 

 
Montaj sonrası sadece bu resmi çekebildim.Arkadaşımız kendi çektiği resimleri yollayınca bilahire ekleyeceğim.
 

[email protected] Ankara
5330363764   oktaytoker.com


Çevrimdışı oktay toker

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 84
    • Puan +13/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: oktay toker
  • Marka: Mazda
  • Model: 323 f hb otomatik
  • Model Yılı: 1991
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Rabbimin izni ile bundan sonra tamamlanacak olan bütün projelerimi yönetim izin verdiği sürece bu şekilde kısmen detaylı paylaşımlarıma devam edeceğim.

Her şekilde aydınlatma konusunda halojen farlara xenon takmak isteği,bilğisi,çakar led,konu içinde fiyat isteği vesaire gibi kurallara uymayan sorular haricinde her türlü sorunuza,projenize aydınlatıcı,doğru ve olması gerektiği şekilde elimden geldiğince anlatırım cevaplarım,yardımcı olurum.Özelden gelecek detaylı sorularada zevk ile yardımcı olurum.

Araçlarınızın farları için bir çalışma proje olduğunda ki çok isterim bir halojen fara çift mercek angel tasarımı yapmayı ve birikimim olan bütün bilğiler boşa gitmeyecek bundan eminim.
Orjinal Afl farları normal halojenli far yerine takılabilmesi için ve bütün donanımları far içi açılarak adaptasyonları yapılarak arıza ışığından diğer bütün şekli ile tak çalıştır halde Rabbimin izni ile rahatça yapılabilir.Kendi yapmak isteyen arkadaşlarada karşılıksız özelden yada buradan farketmez her detayı ile anlatımlarda bulunup yardımcı olurum.Benim için sorun değil.Kendim yapmış gibi sevinirim.

Bu cümleleri aracıma ait şu çalışma yokmu diyecek arkadaşlar için yazmak geregi hissettiğim için hazır cevap niteliğinde konu içinde farklı yorumlar olmasın diye yazdım.Aydınlatma konularında soruları tercih ederim.
[email protected] Ankara
5330363764   oktaytoker.com


Çevrimdışı Gençadam

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,953
    • Puan +99/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Murat L.
  • Marka: Peugeot
  • Model: 208
  • Model Yılı: 2015
  • Yakıt Tipi: Benzin
Mükemmel çalışmalar ellerine sağlık  :tamam: ilk soru benden şimdi ön tarafa gündüz ledi koysak bunu çakarlı hale getirebilirmiyiz yada bu gündüz ledinin çakarlı olanı varmıdır ? şimdiden çok teşekkürler :)
2015 PEUGEOT 208


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Oktay, o nasil kelime. Biz Ankara'dayiz. Ustelik komsuyuz. Ellerine saglik calismalar cok guzel.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Birde hangi birine güzel olmuş desem diye şaşırdım :D Ford'un farlarına bayıldım, vites topuzu aydınlatmasıda çok güzel olmuş. Market tavanını görmedim sanma :) Tekrar eline koluna sağlık


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG

Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Aydınlatmasıda far gibidir eminim

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
:tamam: :tamam: :tamam: aynen abi resimleri icelerken ızgaralar üstünde çok hoşuma gitmedi ama araç üzerinde bayıldım  :tamam: :-*


Çevrimdışı oktay toker

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 84
    • Puan +13/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: oktay toker
  • Marka: Mazda
  • Model: 323 f hb otomatik
  • Model Yılı: 1991
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Rabbim sizden razı olsun.

Çakarlı ve bu mantığa hizmet edecek çalışmaları kural dışı olduğu için hiç yapmadım,teklifleride bu şekilde geri çeviriyorum.Hazır çakarlı bir ürün alınır ve eliniz yatkın ise ledleri değiştirebilirsiniz.Diyebilec eğim bu.

Astra j halojen farlı idi mercek montajı yapıldı.Orjinal mercekli farları oldukça farklı görünüme sahiptir.

Citroen ledleri toplamda 2 xenon ışıgından daha güçlü ışıga sahip.Otobanda sadece bunlar ile rahatça sürüş yapılabiliyor.Şunuda belirteyim karşıdan geleni rahatsız edecek seviyede değil.Sis farı seviyesi ne ise o seviyede yapmaya özen gösterdim.

Kuruyemiş firmasının tavanı idi epey uğraştım ama sonuç benide şaşırtmıştı.Bazen bu tarafa gece yolum düşerse uzaktan göz atarım.

Bitmiş olan epey proje daha var onlarıda paylaşacağım.
[email protected] Ankara
5330363764   oktaytoker.com


Çevrimdışı oktay toker

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 84
    • Puan +13/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: oktay toker
  • Marka: Mazda
  • Model: 323 f hb otomatik
  • Model Yılı: 1991
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
oktay bey benım aracın farlar su sekılde astra bussıness yanı cosmolardaki gibi değil ekstradan mercek taksak yada yaptıgınız çalışma gibi bir çalışma yapsak ortalama maliyeti nedir acaba ?


Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

Farlar yaptığım bu çalışmadaki far ile aynı fakat sanırım halojen gündüz farlı olanı.Detaylı açıklamayı özelden yaptım.
[email protected] Ankara
5330363764   oktaytoker.com


Çevrimdışı northwest

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 2,091
    • Puan +36/-22
    • Cinsiyet:Bay
  • Marka: Opel
  • Yakıt Tipi: Motorin
valla oktay abi bi aradaa dalmışım sayfayı indirirken bu kadar güzel aydınlatma olamaz fabrika ayarında bizde 2 led takıyoruz kendimizi usta sanıyoruz +5 Uğur abi eklersen sevinirim  :-3 :-3
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Bakıyorum da Oktay'a +'lar yağmur gibi :D Allah bozmasın maşallah. Demek oluyor ki yakında Melih'in farlara'da Oktay Toker dokunacak ;) hadi hayırlısı



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33