resimde işaretlediğiniz yer yanılmıyorsam stepne haznesi olmalı. yakıt tankı bu araçlarda genellikle arka 3lü koltuğun altında duruyor. Nemlenmede egzoz'un ısısından kaynaklanıyor olabilir. Terleme yapmıştır muhtemelen. Tahminen söylüyorum orada hayati bir unsur yoktur.
2,5 ay hiç çalıştırılmamış bir motoru çalıştırmakta riskli. Neden dersen, silindirler, krank, kam mili vs... motor içinde bulunan tüm hareketli mekanizmalar, 2,5 ay boyunca metal yüzeyindeki tüm yağı kartere süzmüştür. Yani siz marşa bastığınız andan itibaren yağlama pompası karterden yağı vakumlayıp motora püskürtene kadar motor kuru şekilde çalışmış olacak. Buda ister istemez metal metale sürtünmeyi artıracağı için aşırmada hat safhada olacaktır.
Peki bu gibi durumlarda nasıl davranmak doğrudur?
Diyelim ki aracınızı uzun süre kullanmayacaksınız ama aracınıza erişebiliyorsanız kendiniz, erişemiyorsanız bir yakınınıza kontağı bırakıp, aracın marşını 7 günde 1 defa çevirip, motoru 2 dakika çalıştırmanız motorun yağlı biçimde muhafazasını sağlayacaktır. Eğer hiçbir şekilde motoru çalıştırmak 2,5 ayda mümkün olmadıysa yapacağınız şey, motoru çalıştırmadan önce temiz bir kap ayarlayıp, motorun alt kısmında bulunan karter tapasını açıp, 1,5-2 litre civarında yağı temiz kaba alıp, karter tapasını sıkıca kapattıktan sonra, motor üst bölümünde bulunan yağ dolum kapağını açıp, bir huni yardımıyla üstten tekrar dolum yapmanız gerekir. Bu sayede motor içerisinde hareketli birçok parçanın yağlanmasını manuel olarak gerçekleştirmiş olursunuz ki, hiç yağsız çalışmasından 10 kat daha iyi bir çözümdür.
Bu gibi durumlarda yağ yakma durumu hemen görünmez belliki sizin aracınızda eskiden kalma sekman kaçağı var gibi görünüyor. Bunuda ihmal etmeyin. Bir an önce sekman kontrolü ve kompresyon testi yaptırın.
Eğer yağ yakma durumu varsa muhtemelen yarım rektefe yapılacaktır. Üst kapak taşlama, sekman, sübap, üst kapak contası ve devirdaim pompası elden geçirilecektir.
Geçmiş olsun.