2.5 ay yatan bir arabayı çalıştırmak

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Alican

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 143
    • Puan +2/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Meraklı Melahat
  • Ad Soyad: Alican
  • Marka: Audi
  • Model: A4
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
2.5 ay garajda yatan arabamı bugün çalıştırdım. Aküsü bitmiştir sandım ama tek seferde çalıştı maşallah. Çalışırken sarsıntılı çalıştı ama normaldir çünkü 2.5 ay yattı diye düşünüyorum. Kapanırken de sarsıntılı kapandı. Bir süre yağ yaktığının farkındaydım çünkü arkadan fena yağ kokusu geliyordu. Arabanın altına arka taraftan baktığımda ortada duran depo gibi bir şey vardı ve onun küçük bir kenarı nemliydi. Oradan bir şeyler akıttığını düşünüyorum, ama neden orası ve o depo gibi olan şey ne işe yarar bi fikrim yok. Ustadan randevu aldım hemen küçük bakım için ama o da haftaya verdi randevuyu. Yani 1 hafta daha yatacak arabam.

Sizce bu ıslaklık nereden gelmekte ve neden gelmektedir ?

Araba : A4 '08 B8 TDI





!! A4 B8 '09 2.0 TDI !!



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
resimde işaretlediğiniz yer yanılmıyorsam stepne haznesi olmalı. yakıt tankı bu araçlarda genellikle arka 3lü koltuğun altında duruyor. Nemlenmede egzoz'un ısısından kaynaklanıyor olabilir. Terleme yapmıştır muhtemelen. Tahminen söylüyorum orada hayati bir unsur yoktur.

2,5 ay hiç çalıştırılmamış bir motoru çalıştırmakta riskli. Neden dersen, silindirler, krank, kam mili vs... motor içinde bulunan tüm hareketli mekanizmalar, 2,5 ay boyunca metal yüzeyindeki tüm yağı kartere süzmüştür. Yani siz marşa bastığınız andan itibaren yağlama pompası karterden yağı vakumlayıp motora püskürtene kadar motor kuru şekilde çalışmış olacak. Buda ister istemez metal metale sürtünmeyi artıracağı için aşırmada hat safhada olacaktır.

Peki bu gibi durumlarda nasıl davranmak doğrudur?

Diyelim ki aracınızı uzun süre kullanmayacaksınız ama aracınıza erişebiliyorsanız kendiniz, erişemiyorsanız bir yakınınıza kontağı bırakıp, aracın marşını 7 günde 1 defa çevirip, motoru 2 dakika çalıştırmanız motorun yağlı biçimde muhafazasını sağlayacaktır. Eğer hiçbir şekilde motoru çalıştırmak 2,5 ayda mümkün olmadıysa yapacağınız şey, motoru çalıştırmadan önce temiz bir kap ayarlayıp, motorun alt kısmında bulunan karter tapasını açıp, 1,5-2 litre civarında yağı temiz kaba alıp, karter tapasını sıkıca kapattıktan sonra, motor üst bölümünde bulunan yağ dolum kapağını açıp, bir huni yardımıyla üstten tekrar dolum yapmanız gerekir. Bu sayede motor içerisinde hareketli birçok parçanın yağlanmasını manuel olarak gerçekleştirmiş olursunuz ki, hiç yağsız çalışmasından 10 kat daha iyi bir çözümdür.

Bu gibi durumlarda yağ yakma durumu hemen görünmez belliki sizin aracınızda eskiden kalma sekman kaçağı var gibi görünüyor. Bunuda ihmal etmeyin. Bir an önce sekman kontrolü ve kompresyon testi yaptırın.

Eğer yağ yakma durumu varsa muhtemelen yarım rektefe yapılacaktır. Üst kapak taşlama, sekman, sübap, üst kapak contası ve devirdaim pompası elden geçirilecektir.

Geçmiş olsun.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Bunu iltifat olarak mı kabul etmem lazım bilemedim :)

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
resimde işaretlediğiniz yer yanılmıyorsam stepne haznesi olmalı. yakıt tankı bu araçlarda genellikle arka 3lü koltuğun altında duruyor. Nemlenmede egzoz'un ısısından kaynaklanıyor olabilir. Terleme yapmıştır muhtemelen. Tahminen söylüyorum orada hayati bir unsur yoktur.

2,5 ay hiç çalıştırılmamış bir motoru çalıştırmakta riskli. Neden dersen, silindirler, krank, kam mili vs... motor içinde bulunan tüm hareketli mekanizmalar, 2,5 ay boyunca metal yüzeyindeki tüm yağı kartere süzmüştür. Yani siz marşa bastığınız andan itibaren yağlama pompası karterden yağı vakumlayıp motora püskürtene kadar motor kuru şekilde çalışmış olacak. Buda ister istemez metal metale sürtünmeyi artıracağı için aşırmada hat safhada olacaktır.

Peki bu gibi durumlarda nasıl davranmak doğrudur?

Diyelim ki aracınızı uzun süre kullanmayacaksınız ama aracınıza erişebiliyorsanız kendiniz, erişemiyorsanız bir yakınınıza kontağı bırakıp, aracın marşını 7 günde 1 defa çevirip, motoru 2 dakika çalıştırmanız motorun yağlı biçimde muhafazasını sağlayacaktır. Eğer hiçbir şekilde motoru çalıştırmak 2,5 ayda mümkün olmadıysa yapacağınız şey, motoru çalıştırmadan önce temiz bir kap ayarlayıp, motorun alt kısmında bulunan karter tapasını açıp, 1,5-2 litre civarında yağı temiz kaba alıp, karter tapasını sıkıca kapattıktan sonra, motor üst bölümünde bulunan yağ dolum kapağını açıp, bir huni yardımıyla üstten tekrar dolum yapmanız gerekir. Bu sayede motor içerisinde hareketli birçok parçanın yağlanmasını manuel olarak gerçekleştirmiş olursunuz ki, hiç yağsız çalışmasından 10 kat daha iyi bir çözümdür.

Bu gibi durumlarda yağ yakma durumu hemen görünmez belliki sizin aracınızda eskiden kalma sekman kaçağı var gibi görünüyor. Bunuda ihmal etmeyin. Bir an önce sekman kontrolü ve kompresyon testi yaptırın.

Eğer yağ yakma durumu varsa muhtemelen yarım rektefe yapılacaktır. Üst kapak taşlama, sekman, sübap, üst kapak contası ve devirdaim pompası elden geçirilecektir.

Geçmiş olsun.
Hep teknik bilginle beni şaşırtiyorsun Uğur abi.
Tecrube çok farkli bişey demek ki [emoji1]


ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi




Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG

Çevrimdışı Alican

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 143
    • Puan +2/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Meraklı Melahat
  • Ad Soyad: Alican
  • Marka: Audi
  • Model: A4
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

Bu gibi durumlarda yağ yakma durumu hemen görünmez belliki sizin aracınızda eskiden kalma sekman kaçağı var gibi görünüyor. Bunuda ihmal etmeyin. Bir an önce sekman kontrolü ve kompresyon testi yaptırın.

Arabayı gelmeden önce ufak bakımını yaptırdım. Yakıt filtresi ve motor yağı değişti sadece. Diğer filtrelere usta baktığında temiz gözüküyordu sadece bi hava sıktı arasında bişi kalmışsa onları falan aldı.

Türkiye'ye geldim 12 saatlik yolculuk sonrası. Pazartesi esenyurt Doğuş otoya götüreceğim arabayı orada kontrol ettirmek için debriyaj ve arka tekerler için.   Bu durumu da dile getirmem gerekli midir bu saatten sonra ?
!! A4 B8 '09 2.0 TDI !!


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Dikkatini çeken her olumsuzluğu mutlaka anlat.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

Bu gibi durumlarda yağ yakma durumu hemen görünmez belliki sizin aracınızda eskiden kalma sekman kaçağı var gibi görünüyor. Bunuda ihmal etmeyin. Bir an önce sekman kontrolü ve kompresyon testi yaptırın.

Arabayı gelmeden önce ufak bakımını yaptırdım. Yakıt filtresi ve motor yağı değişti sadece. Diğer filtrelere usta baktığında temiz gözüküyordu sadece bi hava sıktı arasında bişi kalmışsa onları falan aldı.

Türkiye'ye geldim 12 saatlik yolculuk sonrası. Pazartesi esenyurt Doğuş otoya götüreceğim arabayı orada kontrol ettirmek için debriyaj ve arka tekerler için.   Bu durumu da dile getirmem gerekli midir bu saatten sonra ?



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33