aracım dizel gibi çalışıyor...

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mali35

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 20
    • Puan +0/-0
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Ali DOĞAN
  • Marka: LACETTİ
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Selamlar.. 2005 lacetti aracimin motoru dizel gibi calisiyor ustama gosterdim iticilerden kaynaklandigini iticilerin vurduğunu soyledi.. refektiye vs gerektiginden bir muddet oyle kullandim. sonra uzun yolda su borularından biri asırı yuklemeden acilinca hararet yapti conta gitti... ustaya gittik contayla birlikte iticileri de degistirdik bi problem kalmadi.. 500 km den sonra yine ses yapmaya basladi... iticileri yeni değiştirilen bi motorda tekrardan itici vurması çok saçma geldi bi cozum bulamadik sizce neden olabilir tecrübeli arkadaşlarımız yardimci olursa sevinirim...



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Ali, rektefe işleminde sadece conta mı değişti?

Yani hararet yaptı yazmışsın da, üst kapak taşlama, segman değişimi, devirdaim pompası ve su kanalı temizliği yapıldı mı arabaya? Birde soğutma suyu radyatörün ne durumda? Bir radyatörcüye gösterdin mi? Bu önemli çünkü, sen farkında olmadan yükselen hararet motora her türlü kötülüğü yapar.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Selamlar.. 2005 lacetti aracimin motoru dizel gibi calisiyor ustama gosterdim iticilerden kaynaklandigini iticilerin vurduğunu soyledi.. refektiye vs gerektiginden bir muddet oyle kullandim. sonra uzun yolda su borularından biri asırı yuklemeden acilinca hararet yapti conta gitti... ustaya gittik contayla birlikte iticileri de degistirdik bi problem kalmadi.. 500 km den sonra yine ses yapmaya basladi... iticileri yeni değiştirilen bi motorda tekrardan itici vurması çok saçma geldi bi cozum bulamadik sizce neden olabilir tecrübeli arkadaşlarımız yardimci olursa sevinirim...


Çevrimdışı mali35

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 20
    • Puan +0/-0
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Ali DOĞAN
  • Marka: LACETTİ
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
tabi ki ustama motor açılmışken hiç bir masraftan kaçınmamasını söyledim. söylediklerinizin dışında üst kapak daha önce bir kaç defa işlem gördüğü için taşlama yapılamadığından değiştirdik. ustamı aradım şimdi radyatörde bir sıkıntı olmadığını söyledi.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Yetkili servis'e gittin mi peki? En azından check-up için.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
tabi ki ustama motor açılmışken hiç bir masraftan kaçınmamasını söyledim. söylediklerinizin dışında üst kapak daha önce bir kaç defa işlem gördüğü için taşlama yapılamadığından değiştirdik. ustamı aradım şimdi radyatörde bir sıkıntı olmadığını söyledi.


Çevrimdışı mali35

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 20
    • Puan +0/-0
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Ali DOĞAN
  • Marka: LACETTİ
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
yetkili servise henüz gitmedim haftasonunu bekliyorum ön bilgi almak açısından sorayım demiştim.. servise gittikten sonra sonuçları paylaşırım buradan.. teşekkür ederim ilginiz için..


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
yetkili servise henüz gitmedim haftasonunu bekliyorum ön bilgi almak açısından sorayım demiştim.. servise gittikten sonra sonuçları paylaşırım buradan.. teşekkür ederim ilginiz için..

Rica ederim. Şayet gittiğin tamirciden memnun değilsen, bilgi amaçlı aracını göstermek için sana tanıdık usta tavsiye edebilirim. Sadece aracını götürüp benim selamımı söylemen yeterli olacaktır. Sıkıntıyı tam olarak anlamak için yani. Ücret ödemene gerek yok.


Çevrimdışı mali35

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 20
    • Puan +0/-0
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Ali DOĞAN
  • Marka: LACETTİ
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
yetkili servise henüz gitmedim haftasonunu bekliyorum ön bilgi almak açısından sorayım demiştim.. servise gittikten sonra sonuçları paylaşırım buradan.. teşekkür ederim ilginiz için..

Rica ederim. Şayet gittiğin tamirciden memnun değilsen, bilgi amaçlı aracını göstermek için sana tanıdık usta tavsiye edebilirim. Sadece aracını götürüp benim selamımı söylemen yeterli olacaktır. Sıkıntıyı tam olarak anlamak için yani. Ücret ödemene gerek yok.


Ustamdan memnunum aslında ama bir fikir alışverişi açısından iyi olur. Ankara'da uygun bir yer söylerseniz giderim anlaşabilirsek arabayı da bırakırım.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Özel mesaj ile sana adresleri vereyim. Fırsatın olunca bir git baktır bakalım, en azından sıkıntının sebebini öğrenmiş olursun. Ona göre de nerede nasıl yaptıracağına karar verirsin. 5 dk. sonra özel mesajlarını kontrol et lütfen.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
yetkili servise henüz gitmedim haftasonunu bekliyorum ön bilgi almak açısından sorayım demiştim.. servise gittikten sonra sonuçları paylaşırım buradan.. teşekkür ederim ilginiz için..

Rica ederim. Şayet gittiğin tamirciden memnun değilsen, bilgi amaçlı aracını göstermek için sana tanıdık usta tavsiye edebilirim. Sadece aracını götürüp benim selamımı söylemen yeterli olacaktır. Sıkıntıyı tam olarak anlamak için yani. Ücret ödemene gerek yok.


Ustamdan memnunum aslında ama bir fikir alışverişi açısından iyi olur. Ankara'da uygun bir yer söylerseniz giderim anlaşabilirsek arabayı da bırakırım.


Çevrimdışı mali35

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 20
    • Puan +0/-0
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Ali DOĞAN
  • Marka: LACETTİ
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Dün Altan ustaya uğradım fincan diye tabir ettiği sübap iticilerinin düzgün yerleştirilmediğini onun dışında bir de yatakların sarmış olduğunu farketti. sübap iticilerini bir şekilde halletsek bile yatak sarması için hepimizin bildiği üzere motoru açmamız gerektiğini belirtti. daha 1 buçuk ay önce motor açıldığı için motoru açtırdığım ustaya götürecez artık. anlamadığım nokta şu ki 1 buçuk aydır haftada 1 kez yağını suyunu kontrol ederim.. gram eksilme olmadığı halde bu yatak sarması neden oldu. devirdaim pompası, hava ve yağ filtresi su borularının temizliği vs. bilimum işlemlerin yapıldığı halde yatak sarması nerden ve neden kaynaklanmış olabilir? arabadaki benim farkettiğim tek anormal durum egsozdan belirgin bir şekilde beyaz duman atması... 


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Kötü olmuş kardeşim. Bak dün bu konuyla ilgili Artvin'deki üyemiz Çağdaş bey güzel bir yorum yazmıştı. Bunu oku istersen. Uzun uzun yazmış.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Motordaki teknik soruna gelecek olursak;

Motor piston kolu kırması yada piston kolu fırlaması belirtisiz biçimde gerçekleşebilecek bir hadise değildir. Öncelikle bunu belirteyim. Motor bu şekilde kendini dağıtmadan evvel, mutlaka sinyal vermiştir.

Öncelikle bu aracın elektronik aksamı, araçta bulunan birçok sensör ve elektrikli bobinleri kontrol edebilme yeteneğine sahip olduğu için, size ilk etapta MOTOR KONTROL yani ENGINE CHECK ışığı yakar. Bu ışık gösterge panelinizde yer almaktadır. Eğer engine check lambası yandı ve siz bunu farketmediyseniz, bunun sonucunda araçta böyle bir arıza gerçekleşmiş olabilir.

Diyelim ki engine check ikazı yanmadı, ampulü patlak vs. Araç motoru piston kırmadan önce mutlaka bazı belirtiler verir. Bunlar çok geniş olarak değerlendirilmeli ve aracı birden fazla insan kullanıyorsa, mutlaka ve mutlaka kullanan kişiler birbirine sormalı. Şöyle ki;

1. Motordan vuruntu sesi geliyor muydu?
2. Motordan ıslık sesi geliyor muydu?
3. Motor bu belirtilerden herhangi birini, hangi durumda yapıyordu? Rolantide mi? Belli bir devri geçince mi? Yoksa belli bir vitestemi?
4. Araç bu arızayı vermeden önce yakıt tüketimini artırır. Bu bir belirtidir. Yani sizin aracınız 20kuruş/km yakıt tüketirken, 35kuruş, 50kuruş veya 70kuruş gibi yakıt tüketmeye başladıysa kesinlikle şüphelenmeniz gerekir.
5. Motordan gelen metalik sürtünme sesleri varmıydı?

Tabi hadise vuku bulduktan sonra konuşuyor olmak elbette çok kötü ama, başka arkadaşların başına gelmemesi için sizin vesilenizle bildiklerimi herkesle paylaşmak isterim.

Motor içerisinde bulunan, motorun bel kemiği olan krank mili, sürekli olarak kendisine 90 derece yüksek itme ve basınç ile baskı yapan 3, 4 veya 6 pistonun yükü altındadır.

Bahsettiğim krank milini bilmeyen yoktur. Bu krank mili motorun ana gövdesinde, yani alt blokta yüksek devirde dönerek çalışır. Burada dakikada 5000, 6000 veya daha yüksek devirlerden bahsediyorum.

Yüksek devirde dönmekte olan krank milinin, bağlı olduğu yataklar, burçlar aşırı sürtünme ve yüke maruz kalır. Burç, yatak zamanla aşınan bir parçadır. Motor gövdesine zarar vermemesi için daha yumuşak bir malzemeden ve yüksek hassasiyette işlenirler ki sürtünmeden kaynaklanan ısı üretimi az olsun.

Burç ve yataklar, zamanla aşınır. Piston kolunun krank miline kelepçeli bağlantı kollarının da yatakları aşınır. Bu gibi durumda eğer yağlama yetersizse, araç motor bakımı düzenli yapılmıyorsa, gözle görmenin pekte mümkün olmadığı, aşınmış metal talaşının (mikronluk) bu yataklara dolması hem yağlamayı geciktirir, hemde aşınmayı daha da artırır.

Şöyle düşünün,sol elinizin baş ve işaret parmağını ile bir halka yapın, sağ elinizin işaret parmağını bu halka ile sıkıştırıp, çevirin. Ne kadar zor olduğunu görürsünüz. Fakat parmağınıza 1 damla krem veya yağ sürüp çevirdiğinde ne kadar kolay döndüğünü görürsünüz.

Bu örnek ışığında yukarda anlattıklarım ve sonucunu şöyle bağlamak istiyorum;

1. Yatak bozan motor mili artık dönerken zorlanmaya başlar.
2. Zor dönen motor mili motorun gürültülü çalışmasına neden olur.
3. Yağlama sağlıklı olmadığı için araç harareti siz farkında olmadan bir anda yükselir.
4. Zor dönen mil (krank) çok daha fazla güce ihtiyaç duyduğu için enjektörlere fazla yakıt basar ve yakmadan çiğ olarak dışarı atar. Buda aracın fazla yakıt tüketmesine sebep olur.
5. Bu arızalar engine check ışığı ile sürücüye bildirilir.
6. Bakımı ihmal edilen veya daha önce düzgün biçimde rektefiye edilmemiş motor, ya piston kolu kırar, ya krank milini büker, ya krank ve piston kolu yataklarını sardırır, ya üst kapağı patlatır, yada sübapları doğrar.

Kısacası, bugün hangi ülkenin, hangi markanın, hangi modelini kullanırsanız kullanın. Dışarıdan bakıldığında "Benim arabam tank gibi" mantığından kurtulun. Bunun semeresini yine siz çekersiniz. Yukarıdaki mesajlarda okudum, motor üreten bir firma ürettiği motora 1 milyon kilometre ömür biçiyor. Doğru. Fakar gözden kaçırdığımız en büyük detay, bakım ve iyi bir dinleyici olduğumuzda geçerlidir.

Saygılarımla;

Ç. İnay


Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Dün Altan ustaya uğradım fincan diye tabir ettiği sübap iticilerinin düzgün yerleştirilmediğini onun dışında bir de yatakların sarmış olduğunu farketti. sübap iticilerini bir şekilde halletsek bile yatak sarması için hepimizin bildiği üzere motoru açmamız gerektiğini belirtti. daha 1 buçuk ay önce motor açıldığı için motoru açtırdığım ustaya götürecez artık. anlamadığım nokta şu ki 1 buçuk aydır haftada 1 kez yağını suyunu kontrol ederim.. gram eksilme olmadığı halde bu yatak sarması neden oldu. devirdaim pompası, hava ve yağ filtresi su borularının temizliği vs. bilimum işlemlerin yapıldığı halde yatak sarması nerden ve neden kaynaklanmış olabilir? arabadaki benim farkettiğim tek anormal durum egsozdan belirgin bir şekilde beyaz duman atması... 


Çevrimdışı mali35

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 20
    • Puan +0/-0
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Ali DOĞAN
  • Marka: LACETTİ
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Şimdi Çağdaş Bey'in yazısına gelince arıza lambası zaten lpg den dolayı her zaman yanar onu geçtik yakıtta herhangi bir anormallik yok. Araba yüksek hızlarda 140'ı geçince tabir etmek gerekirse ta ta ta diye  bir ses geliyordu. yani bu yazıdan anlayacağım şey motorun düzgün refektiye edilmemiş olması.Ustamla görüşeyim bakalım ne diyecek.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Şimdi Çağdaş Bey'in yazısına gelince arıza lambası zaten lpg den dolayı her zaman yanar onu geçtik yakıtta herhangi bir anormallik yok. Araba yüksek hızlarda 140'ı geçince tabir etmek gerekirse ta ta ta diye  bir ses geliyordu. yani bu yazıdan anlayacağım şey motorun düzgün refektiye edilmemiş olması.Ustamla görüşeyim bakalım ne diyecek.

Bende o konuya dikkat çekmek istedim. Şimdi direk senin usta yarım yamalak iş yapmış demek istemedim. Fakat bu gibi motor rektefiye işlemlerinde, 100-200 fazla ödeyip, piyasada tavsiye edilen ustaya gitmek. Zaten para kazanma mantığıyla yaklaşan ustadan hep uzak durmuşumdur. Önce aklıma yatacak, sonra teslim edeceğim. Durum budur.

Sen arabayı tamir eden ustaya git, durumu anlat. Bakalım hatasını kabul edecek mi? Yatak sarma mevzusu bana da pek normal gelmedi. Yeni rektefe edilmiş bir motor, kısa sürede bu hale geldi. İlginç...


Çevrimdışı mali35

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 20
    • Puan +0/-0
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Ali DOĞAN
  • Marka: LACETTİ
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
ustayla da görüştük ama alt silindir kapağınının sağlamlığı konusunda garanti veremem demiştim dedi çıktı işin içinden... yakın bir dostum olduğu için fazla üstüne de gidemiyorum adamın.. zaten durumu bildiği için tekrar açarız işçilik almam dedi ama malzemeler nerden baksan 2000 i bulacak rektefiyecisi de alacak haliyle...  merak ettiğim bir diğer konu da conta için üst silindir kapağını elimize aldığımız zaman alttaki problemler gün yüzüne çıkmıyor mu?


Çevrimdışı Arda Çeliktenli

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,124
    • Puan +29/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
    • FORUMOTOMOBİL
  • Ad Soyad: Arda Çeliktenli
  • Marka: Opel
  • Model: Corsa Swing
  • Model Yılı: 2000
  • Yakıt Tipi: Benzin
dostum geçmiş olsun. bana sorarsan senin motoru toplayan adam kimse, onunla ilişkilerini gözden geçir. hem ahbabım olacak hemde bana kazık atacak. façasını alırım aşağı. işini düzgün yapacak. hele ahbabımsa ve arabamı teslim ediyorsam mikroskopla baktırırım şerefsizim. öyle yağma yok hata onun. ama sen sen ol 2. kere güvenme. ben olsam bir daha yüzüne bakmam lafımıda söylerim kusura bakmasın. şu forumda birbirini görmemiş insanlar bile birbirine nasıl yardımcı oluyor baksana. sen ahbabım diyorsun hala. neyse dostum. geçmiş olsun.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
ustayla da görüştük ama alt silindir kapağınının sağlamlığı konusunda garanti veremem demiştim dedi çıktı işin içinden... yakın bir dostum olduğu için fazla üstüne de gidemiyorum adamın.. zaten durumu bildiği için tekrar açarız işçilik almam dedi ama malzemeler nerden baksan 2000 i bulacak rektefiyecisi de alacak haliyle...  merak ettiğim bir diğer konu da conta için üst silindir kapağını elimize aldığımız zaman alttaki problemler gün yüzüne çıkmıyor mu?
OPEL ''Wir Leben Autos''


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Arda her zamanki gibi sert çıkmışsın kardeşim. Ama haksızsın da diyemiyorum. Sen biraz abartmışsın ama mikroskop falan :) İnşallah en az masrafla bu işlem çözülür. Ali kardeşim başka yerden de fiyat alsın derim.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
dostum geçmiş olsun. bana sorarsan senin motoru toplayan adam kimse, onunla ilişkilerini gözden geçir. hem ahbabım olacak hemde bana kazık atacak. façasını alırım aşağı. işini düzgün yapacak. hele ahbabımsa ve arabamı teslim ediyorsam mikroskopla baktırırım şerefsizim. öyle yağma yok hata onun. ama sen sen ol 2. kere güvenme. ben olsam bir daha yüzüne bakmam lafımıda söylerim kusura bakmasın. şu forumda birbirini görmemiş insanlar bile birbirine nasıl yardımcı oluyor baksana. sen ahbabım diyorsun hala. neyse dostum. geçmiş olsun.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
ustayla da görüştük ama alt silindir kapağınının sağlamlığı konusunda garanti veremem demiştim dedi çıktı işin içinden... yakın bir dostum olduğu için fazla üstüne de gidemiyorum adamın.. zaten durumu bildiği için tekrar açarız işçilik almam dedi ama malzemeler nerden baksan 2000 i bulacak rektefiyecisi de alacak haliyle...  merak ettiğim bir diğer konu da conta için üst silindir kapağını elimize aldığımız zaman alttaki problemler gün yüzüne çıkmıyor mu?



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33