Turbo dizellerde Ambele veya Motorun Ambeleye kalkması olayı

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Turbo ambele veya motorun ambeye kalkması denilen olay

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. <a href="https://www.forumotomobil.com/forum/register/?PHPSESSID=8198237fe8989f4aa944e0720c7a5b01"><b>Kayıt Ol</b></a>&nbsp;yada&nbsp;<a href="https://www.forumotomobil.com/forum/login/?PHPSESSID=8198237fe8989f4aa944e0720c7a5b01"><b>Giriş Yap</b></a>

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. <a href="https://www.forumotomobil.com/forum/register/?PHPSESSID=8198237fe8989f4aa944e0720c7a5b01"><b>Kayıt Ol</b></a>&nbsp;yada&nbsp;<a href="https://www.forumotomobil.com/forum/login/?PHPSESSID=8198237fe8989f4aa944e0720c7a5b01"><b>Giriş Yap</b></a>

Bu durum çoğunlukla turbolu dizel motorlarda meydana gelmektedir.
Böyle bir durumla karşılaşırsanız soğukkanlı olmaya çalışın. Motor kaputunu açıp intercooler çıkışından emme manifoltuna giren borunun kelepçesini söküp, emme manifoltu ağzını kapatacak biçimde, bir parçayla hava girişini kesmelisiniz. Araç eğer manuel şanzımanlı ise aracı 3 veya 4. vitese alıp, frene basarak ayağınızı debriyajdan yavaş yavaş çekip, motorun stop etmesini sağlayarak ambeleden kurtulabilirsiniz.

Burada mantık, motor tarafından emilen yağın içerde yanmasına mani olmak için temiz hava emişini kesmektir.

Lakin dikkat edilmesi gereken 3 husus var.
1. Manuel şanzımanda, motor aşırı yüksek devirde olacağı için şanzımana zarar verebilirsiniz. Bunun olmaması için debriyajı çok yavaş bırakın.
2. Intercooler, emme manifoltu bağlantısına sakın kolay parçalanacak kağıt, naylon torba veya küçük bez parçaları ile kapatmayın. Kopan parçalar motorun içine dolabilir. Elinize bir eldiven geçirip hava girişini öyle kapatabilirsiniz fakat bu eldiven ısıya dayanıklı olmalı.
3. En önemli husus, sakin kalmayı başarabilmek ve sağlıklı düşünmek. Çünkü motor hiç alışık olmadığınız biçimde yüksek devide ve aşırı sıcak olacaktır. Patlayabilecek bir hortum yada kopan bir kayış, yada kurtarma esnasında çıkacak piston kolu size zarar verebilir. Dikkatli olun!



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33