Forum Otomobil, Otomobil Forumu
Uygulamalar ve Bilgi Paylaşımı => Teknik&Mekanik Problemler ve Çözümler => Konuyu başlatan: gogly35 - 01 Ocak 2018, 22:31
-
Merhaba arkadaslar, sitenizi uzun zamandır takip ediyorum. İşimiz gereği 2009 model 65 bin km de 1,3 Multıjet 75HP Emotıon triptronıc şanzuman araç satın aldık.. Araç kalite donanım olarak yeterli geliyor fakat tek sıkıntımız yakıt tüketimi ortalama 6,9-7,5lt civarında dolaşıyor ve bu miktar açıkcası bu motora göre yüksek geliyor gözümüze..
Kullanım genelde şehiriçi ve sakin şekilde gerçekleşiyor.
Sizce bu değerler normalmi?
Bu arada hepınize sevdiklerinizle beraber mutlu seneler olsun...
-
Merhaba arkadaslar, sitenizi uzun zamandır takip ediyorum. İşimiz gereği 2009 model 65 bin km de 1,3 Multıjet 75HP Emotıon triptronıc şanzuman araç satın aldık.. Araç kalite donanım olarak yeterli geliyor fakat tek sıkıntımız yakıt tüketimi ortalama 6,9-7,5lt civarında dolaşıyor ve bu miktar açıkcası bu motora göre yüksek geliyor gözümüze..
Kullanım genelde şehiriçi ve sakin şekilde gerçekleşiyor.
Sizce bu değerler normalmi?
Bu arada hepınize sevdiklerinizle beraber mutlu seneler olsun...
Bir tık fazla gibi ama unutmamak lazım ki otomatik arabalar daha fazla yakar manuele göre. Bakımları ne zman yapıldı ?
HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
62 bin km de tüm filtre bakımları yapılmış değişimleri tamamlanmış
-
Yakıt tüketimi normal. Teknik verilerinde aracın şehir içi tüketimi 5,7 litre olarak gösterilmiş. Fabrika testlerinin üzerinde çıkması normal. Yakıt bu rakamlara gelince bende otomatik arabada D konumunda ayağım frende bekliyordum. Ama artık N konumuna çekiyorum. Anlık tüketimde D'de beklerken tüketim 0,9Lt olarak görüntülenirken, N'ye çektiğimde 0,4Lt gösteriyor. Diyeceksin ki 30 saniyelik beklemeden ne olacak? Bazı trafik ışıkları 130saniye. Birde ani gaz vermekten kaçınmak lazım. Benzinli otomatik ford kulanıyorum 1.6 motor. tüp yok, bu aracın tüketimini düşürebildiğim minimum seviye 8 litre oldu. Şöyle söyleyeyim 2000 devir ile 3000 devir arası fazla kasmadan oda. Uzun yolda en fazla 4000 devirde kullanıyorum. Evet şunu kabul ediyorum. Otomatik konforlu. Ama otomatik fazla yakar. Absürt yerlerde vites küçültüp devir yükseltmesi çıldırtsa da konforlu. Bana sorarsan yakıt verileri normal. Belki biraz daha sakin kullanırsan 6 litre civarını görebilirsin.
Merhaba arkadaslar, sitenizi uzun zamandır takip ediyorum. İşimiz gereği 2009 model 65 bin km de 1,3 Multıjet 75HP Emotıon triptronıc şanzuman araç satın aldık.. Araç kalite donanım olarak yeterli geliyor fakat tek sıkıntımız yakıt tüketimi ortalama 6,9-7,5lt civarında dolaşıyor ve bu miktar açıkcası bu motora göre yüksek geliyor gözümüze..
Kullanım genelde şehiriçi ve sakin şekilde gerçekleşiyor.
Sizce bu değerler normalmi?
Bu arada hepınize sevdiklerinizle beraber mutlu seneler olsun...
-
bende bipper 1.3 var şehir içi 7 litre civarı. araç 40 bin km de kışın bu arabalar daha cok yakıyor. yazın bu miktar 6 litrelere kadar iniyor. hatta uzun yolda 4.9 lt bile gördüm. düşük motorlarda ani ivmelenmelerde ortalamayı baya yükseltiyor. aracın beygir gücü az olduğundan gaza bastıgında içmeye başlıyor. bende manuel var. yakıt olması gerekenden çok motor küçük. lakin bende de aynı durum var.
-
üstad bi anormallik var bencede. bende 1700 kg otomatik c4 picasso var. max 6 LT yakıyor. oda çok dur kalk yaparsan.
-
Senin araba kaç beygir? :) Tork ne? :D Kıyaslamayı yaparken bunları da göz önüne almalısın
üstad bi anormallik var bencede. bende 1700 kg otomatik c4 picasso var. max 6 LT yakıyor. oda çok dur kalk yaparsan.
-
bu araçlar genel kullanımda az yakıyor. dur kalkta motor gövdeyi kaldırmak için daha cok yakıyor.
2000 motor araba dur kalkta cok yakar ama uzun yolda sabit hızda 1.6 dan az yakar. bunun gibi ters mantık var.
-
112 beygir 270 tork ama 1700 kg..
-
aslında mantık şu, 1.3 litrelik motor güç üretirken daha fazla enerji harcar. Yani güç=yakıt. Diyelim ki 200kg'lık bir yükü 1.3 litrelik motor, taşıyabilmek için 2 litre yakıt harcar. (örnek tabiki), ama 1.6 litrelik motor 1 litre harcar. Bunun sebebi ürettiği güçten kaynaklanır. Silindir hacmi genişledikçe güç artar. Tabi birde jenerasyon olarak aynı yıllarda üretilmiş olması şartıyla. Çünkü teknolojik ilerleme bu orantıları alt üst ediyor. Örneğin 1.4 litrelik motordan 150 beygir üreten motorlarda var. 2.0 litrelik motordan 110 beygir üreten de var. Bunu kıyaslarken dikkat etmek lazım. Teknolojik güç verilerini incelemek lazım. Örneğin silindir stroku gibi. Yada yanma hücresinin alanı gibi. Ne kadar yakıt çektiği gibi yada ateşleme sistemi ile sübap sayısı bile motorun ürettiği güce, hatta ve hatta soğutma sistemine kadar bu verileri etkiler. Burada en basiti üreticinin verilerine göre baz almaktır. Üretici yakıt sarfiyatı testini kaç kg yükle, hangi sıcaklıkta, hangi devirde ve hangi kalite yakıtla ve hatta hangi rakımda yapmıştır? İtalya'da üretilen aracı 50mt rakımda test edip, bunu Kaçkar yaylasında koyunlarını otlatan Niyazi dayıma satarsan o araba en az 2200 metre rakıma sahip yaylada cayır cayır yakar. :)
-
Yorumlarınız için teşekkürler içimi rahattınız arkadaslar.. Tüketimi artık biiraz daha düşürmeye çalışmaktan baska çaremiz kalmadı :)
-
Kıvanç seni biraz tanıyalım ;) tanışma bölümüne bekleriz. Allah kaza bela vermesin.
Yorumlarınız için teşekkürler içimi rahattınız arkadaslar.. Tüketimi artık biiraz daha düşürmeye çalışmaktan baska çaremiz kalmadı :)
-
Teşekkürler herkesi kazalardan korusun Allah ..
Tanışma bölümüne geçiyorum :)
-
Amin
^^^^^^^^^^^^^^^^^