admire çalışırken tekleme sorunu

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı yasarzengin

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 18
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: yaşar zengin
  • Marka: skoda
  • Model: fabia 1.4
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
merhaba arkadaşlar 2005 admire 1.5 crdi araç sahibiyim. yaklaşık 1 ay önce aracımı çalıştırırken araba tekleyerek çalıştı gaz yemedi. tam olarak açıklamak gerekirse kontağı bastım marş aldı ama sanki araba helikopter gibi ses çıkararak ve çok sarsıntılı bir şekilde çalıştı stop etmeden gazı en sona kadar basılı bir şekilde gaz yiyene kadar bekledim 3-4 dakika sonra düzeldi normal çalışmaya başladı. yürümeden önce tekrar aracı stop edip tekrar çalıştırdım yine aynı sorunu yaşadım. bu sorun olduğunda şehir dışında olduğum için orada baktırmadım ve memlekete geldiğimde tamirciye götürdüm biri enjektörler temizlenecek dedi 500-600 tl masrafı var dedi ordan çıktım başka bir tamirciye gittim o hem enjektörler hemde bir parça adı söyledi ama şu an aklımda değil 2000-2500 tl masrafı var dedi ne yapacağımı şaşırdım. arabanın bütün filtreleri genel motor bakımlarını yola gitmeden önce yaptırmıştım turboyu bile değiştirmiştim. sadece hava akış metresi diye bir parçayı orjinal bulamadıkları için sıfır yan sanayi bir markayla değiştirmiştim. sizce benim sorunum ne olabilir yada aynı sorunu yaşayan arkadaşlar varsa yardımcı olursanız çok sevinirim.



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Yaşar, öncelikle foruma hoşgeldin. Konuyu Şikayet teşekkür bölümüne açmışsın, Bu bölüm forum ile ilgili şikayet ve teşekkür bölümü. Bu konuyu teknik mekanik arızalar ve çözümleri bölümüne taşıyorum.

Bu arada seni, tanışma bölümüne bekleriz, kısa bir tanışma mesajı yazarsan sana hoşgeldin deme fırsatımız olur. Sonrasında bu konuyla ilgili yorumlarımızı paylaşıp, problemin ne olduğuna hep beraber bakalım.


Çevrimdışı yasarzengin

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 18
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: yaşar zengin
  • Marka: skoda
  • Model: fabia 1.4
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Özür dilerim fark etmedim konuyu açarken. Uyarınız için teşekkür ederim.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Bu sorun ateşleme sorunu gibi görünüyor. Yalnız ustanızın değişecek dediği parça katalizör olmasın sakın?


Çevrimdışı yasarzengin

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 18
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: yaşar zengin
  • Marka: skoda
  • Model: fabia 1.4
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Katalizör olabilir peki bu parça o kadar pahalı bir parçamıdır 2000-2500 civarı masraf var dedi. Birde aracın yakıtı çok aşırı bir şekilde arttı şu an kmde nerdeyse 40 krş yakıyor ve çekişi çok düştü sanki turbo çalışmıyor gibi servise götürsem diyorum çok masraf çıkarırlar diyorlar


Çevrimdışı Gençadam

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,953
    • Puan +99/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Murat L.
  • Marka: Peugeot
  • Model: 208
  • Model Yılı: 2015
  • Yakıt Tipi: Benzin
Servis yine en mantıklısı abi götür bi baksınlar yaptırmasan bile neyi var öğren bence
2015 PEUGEOT 208


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Eğer katalizör tıkanmışsa, değişmesi gerekiyor. 2000-2500 TL gibi rakamlara satılmakta. Yalnız karalizörün tıkalı olduğunu anlamak lazım. Arabayı çalıştırdıktan sonra 30-35km yol yap. Aracı bir kenara çekip kaputu aç, radyatörün hemen arkasında HOT yazan sacın altındaki egzoz manifoltuna bak. Eğer nar gibi kızarmışsa kurtuluşu yok demektir. Katalizörler genellikle onarımı güç parçalardır. 2. el olanını almanı önermem.


Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Katalizör olabilir peki bu parça o kadar pahalı bir parçamıdır 2000-2500 civarı masraf var dedi. Birde aracın yakıtı çok aşırı bir şekilde arttı şu an kmde nerdeyse 40 krş yakıyor ve çekişi çok düştü sanki turbo çalışmıyor gibi servise götürsem diyorum çok masraf çıkarırlar diyorlar


Çevrimdışı yasarzengin

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 18
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: yaşar zengin
  • Marka: skoda
  • Model: fabia 1.4
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim arkadaşlar. son bişeydaha sormak istiyorum. arabanın çok yakması ve çekiş kaybı olmasının katalizör arızası ile bir bağlantısı varmı? bu parçayı değiştirsem yakıt ve çekiş normale dönermi?


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Yaşar, katalizör egzoz çıkışına bağlı ve içinde seramik bir filtre bulunduran petekli bir parçadır. Yani motorda yakılan yakıtın dumanı (egzoz dumanı) bu seramik filtre içinden süzülerek, egzoz borusu ile atmosfere salınır. Asıl görevi atmosfere zehirli gaz salımını en makul seviyeye indirmektir.

Bu seramik filtre yani KAT (Katalizör) , zamanla tıkanır. Artık atık gazın geçebileceği bir boşluk bırakmaz. Dolayısıyla motor atık gazı sıkıştırmaya başlar ve sağlıksız yanma olur. Yani yakıt tüketiminden aracın çekişine kadar olumsuz etki oluşturur.

Bu nedenle, eğer katalizör tıkandıysa, yenilemek en mantıklı çözümdür. Bununla birlikte oksijen sensörünün de değişmesi icap edebilir.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim arkadaşlar. son bişeydaha sormak istiyorum. arabanın çok yakması ve çekiş kaybı olmasının katalizör arızası ile bir bağlantısı varmı? bu parçayı değiştirsem yakıt ve çekiş normale dönermi?


Çevrimdışı yasarzengin

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 18
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: yaşar zengin
  • Marka: skoda
  • Model: fabia 1.4
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
s.a arkadaşlar sorunu çözdük çok basit bir şeymiş hava filtresine giden boru gevşemiş yerinden çıkmış tekrar takıp kelepçesini sıkıştırdık. arabanın çekişi düzeldi yakıtı denemedim bi kaç gün sonra belli olur yakıtta düzelirse sorun çözüldü demektir. verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.


Çevrimdışı Gençadam

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,953
    • Puan +99/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Murat L.
  • Marka: Peugeot
  • Model: 208
  • Model Yılı: 2015
  • Yakıt Tipi: Benzin
Uğur abi benim broadwayın olayı hatırladınmı :)
2015 PEUGEOT 208


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Uğur abi benim broadwayın olayı hatırladınmı :)
Dejavu yaşıyor gibiyim. Demekki ilk air intake kontrol edilecek.

Asus Zenfone5 ile Tapatalk kullanarak gönderildi.



Çevrimdışı Gençadam

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,953
    • Puan +99/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Murat L.
  • Marka: Peugeot
  • Model: 208
  • Model Yılı: 2015
  • Yakıt Tipi: Benzin
Şu ustayım diye geçinenler varya ahh ahh
2015 PEUGEOT 208



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33