Uzun zaman oldu; ara bilgi vermek isterim:
Genel Müdürlüğe e-posta yazdıktan ve onlar da bayiyi arayıp güzel bir fırça attıktan sonra bayi hemen aynı gün beni aradı. Genel Müdürlük "Artık sizin durumunuz gözetimimiz altında." dedi.
Araç dün ve ondan önceki gün Peugeot yetkili bayinde kaldı. İlk günden sonra arayıp "Abi birşey bulunamadı. Yarın da bakacağız. Yine birşey bulunamazsa bu durumu 'normal' olarak sayacağız." dediler ki nitekim de öyle oldu. Bugün gittim aracı aldım. Bana şunları söylediler:
1. Bu yeni nesil motor, bambaşka bir teknoloji. Bir tek Toyota'da bu aşırı titreme vardır. "Bin yarın yeni nesil 3 silindirli motorlu Toyota Yaris'e, rölantide aynı titremeyi göreceksin.
2. Hal böyle olunca, rölantide duran bir arabada gaza basılıp bırakılmazmış. Bunun zararı varmış. Araç uzun süre bekledikten sonra, yani motor soğukken, çalıştırıldıktan hemen sonra gaza basılıp bırakıldığında bunu "boğulmayı/titremeyi" yaparmış.
3. Her aynı model arabanın motoru aynı değildir. Başka bir Peugeot 301 1.2 VTi Access'in motorunda bunu yapmayabilir. Seninki belkide 1000'de bir olmuş. Seninki böyle yapıyor. Ama bu sorun çıkarmaz."
4. Bobin, motor kulağı gibi terimleri söylediğimde kafa sallayıp "Yok abi, bunda öyle birşey yok. Bunlar yeni nesil motor. Bambaşka teknoloji." diyip geçiştirdi.
Yani arkadaşlar, bu söyledikleri hiç de bana mantıklı gelmedi. İlk frısatta Kağıthane'deki Peugeot bayine götüreceğim. Orada bir tanıdığın arkadaşı çalışıyormuş. Bilirsiniz, ülkemizde malesef ya paran, ya mermin ya da içerde adamın olacak ki sana insan muamelesi yapılsın, hakkın verilsin.
Bakalım orası ne diyecek.......
Not: Bu arada, yukarıda tavsiye edilenleri göz önünde bulundurup eski bir motor ustasına araca baktırdım. O da "Bobinlere baktır" ve "Bu araba başta benzin almıyor" dedi.