Forum Otomobil, Otomobil Forumu
Uygulamalar ve Bilgi Paylaşımı => Teknik&Mekanik Problemler ve Çözümler => Konuyu başlatan: FO-Admin - 11 Eylül 2012, 16:13
-
Motor yağı : Periyodik bakımların dışında kışa girmeden önce motor yağının mutlaka kontrol edilmesi gerekir. Uzun süre kullanılan yağ,motoru koruma özelliğini kaybeder.
Elektrik sistemini : Kışın havadaki nem ortamının artmasıyla, buji kabloları ve distribütör kapağındaki çatlaktan nem girip otomobil çalışmayabilir. Onun için elektrik sistemini kontrol edin. Ayrıca akünüzü kontrol ettirin.
Antifriz : Radyatör sistemindeki suyun donmaması için antifiriz kullanılmalıdır. Soğutma sistemini korozyona karşı korumak için yaz-kış kullanılması gereken antifriz, kışın soğutma sisteminin donmasını önler.
V Kayışı : Yaz aylarında genişleyen V kayışı,özelliğini kaybeder. Kayışı germeniz mümkünse gererek kullanın, aksi takdirde kayışı değiştirmek gerekir. Çünkü gevşek kayış şarjı etkiler, vantilatörün devir daimini yavaşlatır. Dolayısıyla otomobilin sağlıklı çalışmasını etkiler.
Hava filtresi : Kış mevsimi önceden hava filtresini kontrol etmek,temizlemek veya kullanılmayacak durumdaysa değiştirmek gerekir.
Cam suyu fıskiyeleri : Camı temizlemeye yarayan fıskiyeler sudaki kireç nedeniyle zamanla tıkanabilir. Fıskıyelerin uçlarını bir iğne yardımı ile açabilirsiniz.
Silecekler : Ön cam sileceklerinin kış ayarlarının zorlu koşullarında iyi performans göstermesi için aşınmışsa değiştirilmesi gerekir. Yazın bunaltıcı sıcaklarında silecekler çabuk aşınmış olabilir.. Silecekleriniz aşınmışsa, kendinizden kolayca değiştirebilirsiniz. Böylece yağmurlu ve karlı havalarda görüşünüz önemli ölçüde artar.
Lastikler : Otomobilin yola tutunmasını sağlayan lastiklerin ideal diş derinliğinin 3 mm olması gerekir. Eğer kışın karlı yollarda kaymak istemiyorsanız, mutlaka lastiklerinizi kontrol ettirin.
Silecek suyu (Cam Suyu) : Alkol içermeyen uygun bir cam silecek sıvısı,cam yıkama sistemini sıfır dereceye kadar,donmaktan koruyabilir. Buzlu havalarda camınızı temizlemek istiyorsanız dikkat.
Cam ve ayna rezistansları : Arka camdaki buharlaşmayı önleyen rezistansın kontrol edilmesi, eğer herhangi bir problem varsa onarılması veya değiştirilmesi gerekir. Aynı şekilde yan aynalarında rezistans olan otomobillerde de kontrol edilmesi doğru olacaktır.
Kalorifer : Kış mevsimi öncesinde kalorifer ve klima bakımının mutlaka yapılması gerekir.
Eklemek istedikleriniz varsa paylaşın lütfen.
-
Kışlık lastik kışın mecburi oldu değil mi?
-
Resmi gazetede çıkmadı henüz ama tasarı onaylandı
-
Paylaşım için teşekkürler. Bakımın yanı sıra zorunlu ekipmanların da araçta bulunması gerekiyor ( zincir çeki halatı takoz vb ) . Malum bu malzemeleri muayeneden muayeneye araçta bulunduran sürücüler maalesef hala mevcut hatta arkadaşından ödünç alıp kendilerince durumu kurtaranlar da var.
-
Haklısın abi. :-2
Paylaşım için teşekkürler. Bakımın yanı sıra zorunlu ekipmanların da araçta bulunması gerekiyor ( zincir çeki halatı takoz vb ) . Malum bu malzemeleri muayeneden muayeneye araçta bulunduran sürücüler maalesef hala mevcut hatta arkadaşından ödünç alıp kendilerince durumu kurtaranlar da var.
-
link icin tesekkurler.
-
benim araca 5/30 castrol edge öneriyor, ama yıllardır 10/40 kullanıyorum..sizce bu yağı tercih etmelimiyim?
http://www.castrol.com/castrol/sectionbodycopy.do?categoryId=9041323&contentId=7074759
-
valla bu işi ustalarımıza sormamız lazım :)
benim araca 5/30 castrol edge öneriyor, ama yıllardır 10/40 kullanıyorum..sizce bu yağı tercih etmelimiyim?
http://www.castrol.com/castrol/sectionbodycopy.do?categoryId=9041323&contentId=7074759
-
abi açıkçası ustaların işine gelmiyor sanırım.... çünkü 10-40 yağ 10.000 km de bir değişiyor, fakat 5/30 15.000 de bir ...bu da ustaya gitme süremizi uzatıyor, bence bir an önce yağ değişimi gelsin diye 10-40 koy diyorlar..ben sordum , aldığım cevap "10-40 dan şaşma" oldu... belkide 5/30 bilmiyorlar... tam sentetik vs..
-
enteresan bilgiler. TV8 de hafta sonları 8. Etap diye program var. Oradada bu inceliklerden bahsediyorlar. Bilgi dağarcığı için faydalı bir program.
-
abi ben övünmek gibi olmasın ama castrolden sertifika aldım bazı ustalar 0-20w yağ olduğunu bilmiyor .yeni arabamı he bu 10w-40 diyip gönderiyorlar bilginiz olsun
kardeşim o halde bizi aydınlat, ne yağ alalım arabaya, benim araba "2006 1,5 crdi admire" 140.000 km de... yağ değişimi yaklaştı ne koyalım yağ.. senin arabayla benimki aynı, sen ne kullanıyorsun... birde 5/30 yağ kaç bin de değişiyor?
-
Kışlık bakımlarınızı ihmal etmeyin arkadaşlar. Adem kardeşim çok haklı
-
Rica ederiz. :-2
yararli bilgiler, tesekkurler..
-
Kis girmeden aracima yesil antifriz koymustum , bugun ayak ustu sohbette bizim arkadas kafami kben yıllarcaaristirdi , fordlar kirmizi(turuncu) antifiriz olmaliymis ... İyide bulundugum yerde kirmizi antifriz yok napicaz varmidir boyle birsey sizce ? Aralarindaki fark nedir?b
kardeş ben arada pek bi fark görmedim ben yıllarca yeşil rente kullanıyorum hep aynı renklere pek aldanma derim
-
Kardeş abimin 2011 focusu var dizel gecen hafta bakıma götürdük servise servste bile yeşil renk antifiriz koydular bence sorun olmaz sen gönlünü ferah tut kafaya takma
-
Güncel
Motor yağı : Periyodik bakımların dışında kışa girmeden önce motor yağının mutlaka kontrol edilmesi gerekir. Uzun süre kullanılan yağ,motoru koruma özelliğini kaybeder.
Elektrik sistemini : Kışın havadaki nem ortamının artmasıyla, buji kabloları ve distribütör kapağındaki çatlaktan nem girip otomobil çalışmayabilir. Onun için elektrik sistemini kontrol edin. Ayrıca akünüzü kontrol ettirin.
Antifriz : Radyatör sistemindeki suyun donmaması için antifiriz kullanılmalıdır. Soğutma sistemini korozyona karşı korumak için yaz-kış kullanılması gereken antifriz, kışın soğutma sisteminin donmasını önler.
V Kayışı : Yaz aylarında genişleyen V kayışı,özelliğini kaybeder. Kayışı germeniz mümkünse gererek kullanın, aksi takdirde kayışı değiştirmek gerekir. Çünkü gevşek kayış şarjı etkiler, vantilatörün devir daimini yavaşlatır. Dolayısıyla otomobilin sağlıklı çalışmasını etkiler.
Hava filtresi : Kış mevsimi önceden hava filtresini kontrol etmek,temizlemek veya kullanılmayacak durumdaysa değiştirmek gerekir.
Cam suyu fıskiyeleri : Camı temizlemeye yarayan fıskiyeler sudaki kireç nedeniyle zamanla tıkanabilir. Fıskıyelerin uçlarını bir iğne yardımı ile açabilirsiniz.
Silecekler : Ön cam sileceklerinin kış ayarlarının zorlu koşullarında iyi performans göstermesi için aşınmışsa değiştirilmesi gerekir. Yazın bunaltıcı sıcaklarında silecekler çabuk aşınmış olabilir.. Silecekleriniz aşınmışsa, kendinizden kolayca değiştirebilirsiniz. Böylece yağmurlu ve karlı havalarda görüşünüz önemli ölçüde artar.
Lastikler : Otomobilin yola tutunmasını sağlayan lastiklerin ideal diş derinliğinin 3 mm olması gerekir. Eğer kışın karlı yollarda kaymak istemiyorsanız, mutlaka lastiklerinizi kontrol ettirin.
Silecek suyu (Cam Suyu) : Alkol içermeyen uygun bir cam silecek sıvısı,cam yıkama sistemini sıfır dereceye kadar,donmaktan koruyabilir. Buzlu havalarda camınızı temizlemek istiyorsanız dikkat.
Cam ve ayna rezistansları : Arka camdaki buharlaşmayı önleyen rezistansın kontrol edilmesi, eğer herhangi bir problem varsa onarılması veya değiştirilmesi gerekir. Aynı şekilde yan aynalarında rezistans olan otomobillerde de kontrol edilmesi doğru olacaktır.
Kalorifer : Kış mevsimi öncesinde kalorifer ve klima bakımının mutlaka yapılması gerekir.
Eklemek istedikleriniz varsa paylaşın lütfen.
-
En iyi silecek hangisidir bende değiştecem,birde fiyatları nedir acaba :düşünüyor:
-
Hakan Bosch marka silecekler piyasaya hakim fiyatıda hem ucuz hem kaliteli... :iyi:
-
En iyi silecek hangisidir bende değiştecem,birde fiyatları nedir acaba :düşünüyor:
1. Bosch
2. Valeo
-
Bu arada kayışları değiştirmiştik V Triger felan hepsini ötmeye başladı. Bizimki otomatik gergimiş Boralardaki. Arzalıdır bayramdan sonra gel dedi usta. Böyle binsek bişey olurmu ?
-
Arabanın arasına kaçanlar
Yağ değişecek mecburi
Antifiriz tamam
4 adet kar lastiği mecburi
Ön cam silecek değişse iyi olur değişmesede olur
hava filtresi temizletirim gerek yok
Cam suyunu yeni koydum
Başkada yok :)
-
Bu arada kayışları değiştirmiştik V Triger felan hepsini ötmeye başladı. Bizimki otomatik gergimiş Boralardaki. Arzalıdır bayramdan sonra gel dedi usta. Böyle binsek bişey olurmu ?
Triger değişim zamanı geldiyse, bu şekilde binmek çok tehlikeli.
Asus Zenfone5 ile Tapatalk kullanarak gönderildi.
-
Arabanın arasına kaçanlar
Yağ değişecek mecburi
Antifiriz tamam
4 adet kar lastiği mecburi
Ön cam silecek değişse iyi olur değişmesede olur
hava filtresi temizletirim gerek yok
Cam suyunu yeni koydum
Başkada yok :)
İyiki başka yok ツ
Asus Zenfone5 ile Tapatalk kullanarak gönderildi.
-
Bu arada kayışları değiştirmiştik V Triger felan hepsini ötmeye başladı. Bizimki otomatik gergimiş Boralardaki. Arzalıdır bayramdan sonra gel dedi usta. Böyle binsek bişey olurmu ?
Triger değişim zamanı geldiyse, bu şekilde binmek çok tehlikeli.
Asus Zenfone5 ile Tapatalk kullanarak gönderildi.
Değiştirdik yeni daha. Ama gergide sorun varmış
-
Bosch marka sileceği serviste taktılar geçen sene gıy gıy ses geldi hep onu almak istemiyorum,böyle sorun olması çakma mal olduğunumu gösterir yoksa :düşünüyor:
-
Bosch marka sileceği serviste taktılar geçen sene gıy gıy ses geldi hep onu almak istemiyorum,böyle sorun olması çakma mal olduğunumu gösterir yoksa :düşünüyor:
Yok yok, çakma değil. Malesef orijinali ses yapıyor. Hatta çabuk sertleşiyor. Farklı marka denesen iyi olur. Bosch'un adı çıkmış işte. Aynısı sürekli başımıza geliyor. Şirket aracında Bosch kullanılıyor sürekli. Son bakımda Valeo taktırdık. Şimdilik ses yok. 3 Aydır kullanıyoruz ama fazla yağmurda yağmadı. Kışın göreceğiz.
-
Yapmayın yahu. Bende bosh aldım ama hala takmadım. Umarım sorun çıkarmaz
-
Yapmayın yahu. Bende bosh aldım ama hala takmadım. Umarım sorun çıkarmaz
Malesef öyle. Silgi lastiği çabuk sertleşiyor.
-
Arkadaşlar Havalar soğudu araçlarımızın kışlık bakımlarını ihmal etmeyelim :iyi:
Motor yağı : Periyodik bakımların dışında kışa girmeden önce motor yağının mutlaka kontrol edilmesi gerekir. Uzun süre kullanılan yağ,motoru koruma özelliğini kaybeder.
Elektrik sistemini : Kışın havadaki nem ortamının artmasıyla, buji kabloları ve distribütör kapağındaki çatlaktan nem girip otomobil çalışmayabilir. Onun için elektrik sistemini kontrol edin. Ayrıca akünüzü kontrol ettirin.
Antifriz : Radyatör sistemindeki suyun donmaması için antifiriz kullanılmalıdır. Soğutma sistemini korozyona karşı korumak için yaz-kış kullanılması gereken antifriz, kışın soğutma sisteminin donmasını önler.
V Kayışı : Yaz aylarında genişleyen V kayışı,özelliğini kaybeder. Kayışı germeniz mümkünse gererek kullanın, aksi takdirde kayışı değiştirmek gerekir. Çünkü gevşek kayış şarjı etkiler, vantilatörün devir daimini yavaşlatır. Dolayısıyla otomobilin sağlıklı çalışmasını etkiler.
Hava filtresi : Kış mevsimi önceden hava filtresini kontrol etmek,temizlemek veya kullanılmayacak durumdaysa değiştirmek gerekir.
Cam suyu fıskiyeleri : Camı temizlemeye yarayan fıskiyeler sudaki kireç nedeniyle zamanla tıkanabilir. Fıskıyelerin uçlarını bir iğne yardımı ile açabilirsiniz.
Silecekler : Ön cam sileceklerinin kış ayarlarının zorlu koşullarında iyi performans göstermesi için aşınmışsa değiştirilmesi gerekir. Yazın bunaltıcı sıcaklarında silecekler çabuk aşınmış olabilir.. Silecekleriniz aşınmışsa, kendinizden kolayca değiştirebilirsiniz. Böylece yağmurlu ve karlı havalarda görüşünüz önemli ölçüde artar.
Lastikler : Otomobilin yola tutunmasını sağlayan lastiklerin ideal diş derinliğinin 3 mm olması gerekir. Eğer kışın karlı yollarda kaymak istemiyorsanız, mutlaka lastiklerinizi kontrol ettirin.
Silecek suyu (Cam Suyu) : Alkol içermeyen uygun bir cam silecek sıvısı,cam yıkama sistemini sıfır dereceye kadar,donmaktan koruyabilir. Buzlu havalarda camınızı temizlemek istiyorsanız dikkat.
Cam ve ayna rezistansları : Arka camdaki buharlaşmayı önleyen rezistansın kontrol edilmesi, eğer herhangi bir problem varsa onarılması veya değiştirilmesi gerekir. Aynı şekilde yan aynalarında rezistans olan otomobillerde de kontrol edilmesi doğru olacaktır.
Kalorifer : Kış mevsimi öncesinde kalorifer ve klima bakımının mutlaka yapılması gerekir.
Eklemek istedikleriniz varsa paylaşın lütfen.
-
Tamircilerin onlerinde kuyruk beklememek icin elinizi cabuk tutun.
Asus Zenfone5 ile Tapatalk kullanarak gönderildi.
-
ben 2 hafta onceden altan hondadan aldim randevumu. ne olur ne olmaz. kislik lastik isinide hallettim kalabalik olmadan
yep's special phone huawei
-
Kış lastiği almam lazım ama çok pahalı sanırım çıkma lastiğe döncem. Bakımları da 10 gün önce hallettim :)
-
Gözden geçiriniz
Motor yağı : Periyodik bakımların dışında kışa girmeden önce motor yağının mutlaka kontrol edilmesi gerekir. Uzun süre kullanılan yağ,motoru koruma özelliğini kaybeder.
Elektrik sistemini : Kışın havadaki nem ortamının artmasıyla, buji kabloları ve distribütör kapağındaki çatlaktan nem girip otomobil çalışmayabilir. Onun için elektrik sistemini kontrol edin. Ayrıca akünüzü kontrol ettirin.
Antifriz : Radyatör sistemindeki suyun donmaması için antifiriz kullanılmalıdır. Soğutma sistemini korozyona karşı korumak için yaz-kış kullanılması gereken antifriz, kışın soğutma sisteminin donmasını önler.
V Kayışı : Yaz aylarında genişleyen V kayışı,özelliğini kaybeder. Kayışı germeniz mümkünse gererek kullanın, aksi takdirde kayışı değiştirmek gerekir. Çünkü gevşek kayış şarjı etkiler, vantilatörün devir daimini yavaşlatır. Dolayısıyla otomobilin sağlıklı çalışmasını etkiler.
Hava filtresi : Kış mevsimi önceden hava filtresini kontrol etmek,temizlemek veya kullanılmayacak durumdaysa değiştirmek gerekir.
Cam suyu fıskiyeleri : Camı temizlemeye yarayan fıskiyeler sudaki kireç nedeniyle zamanla tıkanabilir. Fıskıyelerin uçlarını bir iğne yardımı ile açabilirsiniz.
Silecekler : Ön cam sileceklerinin kış ayarlarının zorlu koşullarında iyi performans göstermesi için aşınmışsa değiştirilmesi gerekir. Yazın bunaltıcı sıcaklarında silecekler çabuk aşınmış olabilir.. Silecekleriniz aşınmışsa, kendinizden kolayca değiştirebilirsiniz. Böylece yağmurlu ve karlı havalarda görüşünüz önemli ölçüde artar.
Lastikler : Otomobilin yola tutunmasını sağlayan lastiklerin ideal diş derinliğinin 3 mm olması gerekir. Eğer kışın karlı yollarda kaymak istemiyorsanız, mutlaka lastiklerinizi kontrol ettirin.
Silecek suyu (Cam Suyu) : Alkol içermeyen uygun bir cam silecek sıvısı,cam yıkama sistemini sıfır dereceye kadar,donmaktan koruyabilir. Buzlu havalarda camınızı temizlemek istiyorsanız dikkat.
Cam ve ayna rezistansları : Arka camdaki buharlaşmayı önleyen rezistansın kontrol edilmesi, eğer herhangi bir problem varsa onarılması veya değiştirilmesi gerekir. Aynı şekilde yan aynalarında rezistans olan otomobillerde de kontrol edilmesi doğru olacaktır.
Kalorifer : Kış mevsimi öncesinde kalorifer ve klima bakımının mutlaka yapılması gerekir.
Eklemek istedikleriniz varsa paylaşın lütfen.
-
Yazlık Bakımlar Hakkında Bilgi Verirseniz Sevinirim
-
cam fiskiyeleri sdece uc kısmında mı tıkanıyor ,ıcınde tıkanma oldugunu dusunuyorum ,dedıgınızı yaptık ama sorun cozulmedı .göstermek lazım