Megane 2 emniyet kemeri sarma sorunu

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Megane 2 emniyet kemeri sarma sorunu

Bugün vakit bulunca yaparım dediğim, şoför ve ön yolcu emniyet kemeri sarma problemini çözdüm.

Fotoğraflı olarak anlatacağım. Ön emniyet kemerleri çok yavaş toplanıyordu. Aşağıda göreceğiniz gibi işleme başladım.

Koltuğu öne çektim, emniyet kemerinin geçtiği hattı koruyan iç plastik trim parçaları, önce alttakini, sağ ve solda gördüğünüz sivri tırnakları içten kenarlara doğru düz tornavida ile iterek, trim parçayı kendimize doğru çekiyoruz.



Alt kısım ve üst kısımdan oluşan 2 trim var. Alttaki önce söküyoruz, çünkü üst tirim alttakinin altında kalıyor.

Şimdi, bir önceki fotoğrafta tırnakları açtıktan sonra, trim parçayı dik biçimde yukarı çekerek, dikkatlice çıkarıyoruz. Altta da tırnaklar var, dikkat ederseniz kolayca yerinden çıkıyor.




Üst trim için 2 fotoğraf paylaşıyorum, burada gördüğünüz 2 adet klipsli tırnaklar var. Bunları açtığınızda göreceksiniz, düz tornavida ile hafifçe itince orta direkten ayrılıyor. Bundan sonra üst trimi aşağı çekeceksiniz. Rahatça yerinden çıkıyor.





Şimdi işin çözüm noktası tamda burada. Fotoğrafta görmüş olduğunuz, kemeri direğe sabitleyen oluklu kanca ile kemer arasında oluşan toz ve kir katmanı oluğu daraltmış. İşte sorun bu kir ve toz katmanı.




Evet kurtarıcımız WD-40 ile fazla abartmadan bu kirli katmanı evvela yumuşamıyoruz.



Daha sonra büyük boy ıslak mendili şekildeki gibi oluklu kancanın, kemer ile sürtünen kirli katman bölgesine geçirip iki elimizle bir sağa bir sola, ayakkabı parlatır gibi kanca oluğunu temizliyoruz.



Mendili sürtünce kirli katman mendilin üzerine yapıştı. İşte kemeri sıkılayan ver sarmasına engel olan materyal yani suçlu bu :)



Biraz inceledim ki, birçok araç sahibi Megane 2 lerde buna dahil olmak üzere emniyet kemeri sarma veya toplama sorunu yaşıyor. Eğer sargı zembereği sağlam ise, yapmanız gereken sadece basit bir temizlik.

Bu halde duran ve ağır ağır sararak toplanan megane 2 emniyet kemerleri bu şekildeydi :



Artık bu şekilde anında sarıyor. [emoji106] [emoji106] [emoji106]



Şimdi, bu işlem ne kadar sürdü?
30 dakika sağ, 30 dakika sol emniyet kemeri toplamda 1 saatte bitti. Bunu yarım saate düşürmek elinizde artık. Ben ilk kez yaptım. Sizin için klavuz var [emoji106]

Beğeni ve paylasimlariniza sunarım. Yapacaklara simdiden kolay gelsin.

Tapatalk



Çevrimdışı izmir42

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 11,524
    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Eline sağlık abi..

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Sağol Hüseyin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Eline sağlık abi..

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Tapatalk



Çevrimdışı sinan__

  • FO-Muhteşem Üye
  • *
    • İleti: 769
    • Puan +44/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Sinan
  • Marka: Renault
  • Model: Megane
  • Model Yılı: 2007
  • Yakıt Tipi: Motorin
Eline sağlık abi güzel bir uygulama. Bende de çok hafif var. Bakalım biraz daha dursun daha kötüleşirse yaparım
Ömrünün baharında bir Makine Mühendisi.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Aslına bakarsan bende hava soğuk diye yapmamıştım :) hava biraz ısınsın yaparım demiştim. Sonunda hava biraz ısındı da hallettim. Şimdi hızlı biçimde sarıyor. Ben zembereği bozulmuştur diye tereddüt ettim. Mekanizmayı üstteki kancadan bağımsız çekip bırakınca baktım ki zemberek 10 numara sarıyor. Daha sonra kemerin ilerlediği yolu kontrol ettiğimde baktım ki kanca kirden daralmış, kemeri sıkıştırıyor. Nasıl oluyorsa o kir orada bildiğin taş gibi olmuş. Temizleyince kendine geldi. Aslında bu mekanizmanın temiz kalması için yılda 1 kere temizlenmesi iyi olur. Yolcu tarafındaki çok kirli değildi ama şoför tarafı bildiğin katman oluşturmuş. Neyse hallettik :)

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Eline sağlık abi güzel bir uygulama. Bende de çok hafif var. Bakalım biraz daha dursun daha kötüleşirse yaparım


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Sağol Mehmet. Elimden geldiği kadar, aşama aşama iyileştirmeye devam ;)
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Eline saglık şefim

E5303 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Tapatalk



Çevrimdışı sinan__

  • FO-Muhteşem Üye
  • *
    • İleti: 769
    • Puan +44/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Sinan
  • Marka: Renault
  • Model: Megane
  • Model Yılı: 2007
  • Yakıt Tipi: Motorin
Doğru diyorsun abi yılda bir temizlemek gayet iyi olur.
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Aslına bakarsan bende hava soğuk diye yapmamıştım :) hava biraz ısınsın yaparım demiştim. Sonunda hava biraz ısındı da hallettim. Şimdi hızlı biçimde sarıyor. Ben zembereği bozulmuştur diye tereddüt ettim. Mekanizmayı üstteki kancadan bağımsız çekip bırakınca baktım ki zemberek 10 numara sarıyor. Daha sonra kemerin ilerlediği yolu kontrol ettiğimde baktım ki kanca kirden daralmış, kemeri sıkıştırıyor. Nasıl oluyorsa o kir orada bildiğin taş gibi olmuş. Temizleyince kendine geldi. Aslında bu mekanizmanın temiz kalması için yılda 1 kere temizlenmesi iyi olur. Yolcu tarafındaki çok kirli değildi ama şoför tarafı bildiğin katman oluşturmuş. Neyse hallettik :)

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Eline sağlık abi güzel bir uygulama. Bende de çok hafif var. Bakalım biraz daha dursun daha kötüleşirse yaparım
Ömrünün baharında bir Makine Mühendisi.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Özelden mesaj gönderen @Bektaş için günceldir.


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
Şahane uygulama .bravo üstadım  :cicek:  bizim picassoda aynı sorun var . detaylı iç dış bahar temizliği sonrası bende elden geçirecem. paylaşım için +5 geliyor..  :kucakla:


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Rica ederim. Birde kemeri koltuğun arkasından geçirip takanlar var. Sırf ötmesin diye. Uzun süre bu şekilde kalınca kemerde geri sarmıyor. Buradan sesleniyorum, eğer kemer takmayacaksanız haricen satılan tokalardan alın takın. Kemer mekanizmasını bozuyorsunuz.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Şahane uygulama .bravo üstadım  :cicek:  bizim picassoda aynı sorun var . detaylı iç dış bahar temizliği sonrası bende elden geçirecem. paylaşım için +5 geliyor..  :kucakla:



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33