Forum Otomobil, Otomobil Forumu
Uygulamalar ve Bilgi Paylaşımı => Teknik&Mekanik Problemler ve Çözümler => Konuyu başlatan: kosovali87 - 03 Kasım 2013, 18:54
-
bende ford ka 1.3 benzinli 2001 model arabam var arabada merkezi kilit sistemi var ama anahtarla aciliyor
ben bu kumandali sistemi nasil ford ka ma montaj yapabilirim elektoronik hakkinda bilgilerim var yardimci olursaniz sevinirim cevaplarinizi bekliyorum tesekkur ederim .?
(http://img32.imageshack.us/img32/6193/vqrs.jpg)
-
KA'nın merkezi kilit modülünün yerine bunu takmanız gerekecek. Kumandalı olarak o şekilde kullanabilirsiniz. Önce KA'nın modülünü bulun, soketleri yeni aldığınız modüle taşıyın.
Birde fırsat bulduğunuzda tanışma bölümünde kısaca kendinizi tanıtırsanız memnun oluruz. Forumotomobil Ailesine hoşgeldiniz.
-
hosbulduk tesekkur ederim tanisma bolumu neresi ??
-
ford ka da bunu bagliyacagim yer tam olarak nerede ?
-
Eser bey tanışma bölümü için buraya tıklayın (http://www.forumotomobil.com/forum/tanisma/)
Ford KA'nın beyni nerede bilmiyorum ama ön konsol altında ve ön kaput içinde aramalısınız. Size yardımcı olmak için merkezi kilit beyninin fotoğrafını paylaşıyorum. Aracınızda bu parçayı bulmanız gerekiyor!
ford ka da bunu bagliyacagim yer tam olarak nerede ?
-
öncelikle Sitemize hoşgeldiniz.
Eser bey sitemizde zaman zaman uygulama buluşmalarımız yapılmaktadır. forumumuza ait bu tür uygulamalar için temin ettiğimiz bir sürü alet edevat ve hırdavat malzemesi mevcuttur. ilerki günlerde buluşmalarımıza katılırsanız, ücretsiz olarak bu uygulamayı gerçekleştirebiliriz..Bu bilgiye haiz çok sayıda üyemiz mevcuttur... Katılımlarınızı umut eder, keyifli forumlar dilerim...
-
Cevaplariniz ici. Tesekkur ederim bu cihazi ford kama nasil bagliya bilirim montajiyla alakali bilgi verebilirmisiniz?
-
Eser kardeşim, önce bu parçayı arabanın neresinde bul. Fotoğrafını çek, forumda paylaş. Sana yardımcı olmaya çalışayım. Şu anda Ford KA'nın neresinde ve tesisat nasıl çekilmiş, göremediğim için yorum yazamıyorum. Sen fotoğrafları çekip burada paylaş. Bizlerde elimizden geldiği kadar sana yardımcı olalım.
Cevaplariniz ici. Tesekkur ederim bu cihazi ford kama nasil bagliya bilirim montajiyla alakali bilgi verebilirmisiniz?
-
(http://i43.tinypic.com/2drzyf5.jpg)
burda bir metal var hicbir tutlu sokulmuyor benim tahminim bunun icinde ama siz deniyorsunuz ?
-
cevabinizi bekliyorum tesekkur ederimm ??
-
Yeni aldığın merkezi kilit modülü nasıl birşey? Onuda paylaşırmısın?
-
Yada dur mantığını anlatayım. Zaten sen paylaşsanda bire bir aynısı olmadığı için zahmete girme.
Şimdi aracın 4 kapısına giden körük diye tabir edilen bobinleri çalıştıran kablolar vardır. Bu kabloları şu anda mevcut olandan çıkarıp yenisine taşıyacaksın.
Yalnız burada kabloların nereden gittiğini göremeyebilirsin. İşte bu aşamada deneme yanılma yaparsın. (önemli değil ama) sıralı olmasında yarar var. Daha sonra herhangi bir körük çalışmazsa sıralamadan kolayca bulursun ama diğer türlü uğraştırır.
Modülün enerji girişi
4 adet körük (bobin) çıkışı
eskisini sökmeden önce yeni aldığını bağladığında çalışıp çalışmayacağını kontrol amaçlı giriş ve çıkışlarını kontrol et. Örneğin 4 kapıya giden kablolar ve enerji kablosu tamammı? yani eskisiyle yenisi devre olarak benziyor mu? Belki yeni aldığında fazla çıkış olabilir. Senin yapman gereken yeni modulun sadece körüklerin bağlantısını yapmak. Biraz zamanını alacak, bu işlemleri yaparken yangın riskine karşı bağlantıları denerken tetikte ol. Arabayı yakma. Yanında yedek sigorta bulundur.
Bundan sonrası sana kalıyor. Uygulamayı aşama aşama fotoğraflayıp paylaşırsan güzel bir paylaşım yapmış olursun.
-
yeni aldigim cihaz bu
arabam ford ka 2001 model benzin
merkezi kilit sistemi var arabanin ama anahtar ile aciyorum ben bu cihazi baglamaya calisiyorum fakat orda bir demir yer var ordami acaba nasil bagliyabilirim bu nu
yeni aldigim cihaz bu resimdekidir .
(http://img32.imageshack.us/img32/6193/vqrs.jpg)
-
Kardeş yukarıda yazdığımı unut o zaman. Yeni aldığın modülü bağlayacaksan, mevcut tesisatıda hiç bozma. Kapı körüklerine yeni tesisatı çek, modülüde uygun bir yere gizle. Kapı içi bile olur. Bu arada tesisatı nasıl çekeceğin devre şemasında yazıyordur. Ama mantık şu;
1. Merkezi kilit modülüne enerji ver. (Artı eksi, muhtemelen soketlidir.) Kablonun diğer uçlarını mevcut modülün aldığı yerden bağla.
2. 4 kapı ve doğal olarak 4 tane körük var. Her birine ayrı ayrı modülden bağlantıları yap.
3. Alıcı antenini aracın dışından kolayca frekans alacak bir noktaya getir.
4. Yanıp sönen led ikazınıda istediğin bir yere yerleştir.
Körük nasıl birşey dersen işte fotoğrafı aşağıda buna merkezi kilit motoruda denir.
-
bende 2 kapi var iki baglanti olmuyor mu bu baglantilarin yerlerini tam olarak anlatabilirmisin
-
Aşağıdaki fotoğrafta gördüğün siyah parça. Kapı içinde yan duruyor. Gördün mü?
-
YENI ALDIGIM CIHAZIN KABLOLARINI BU SEKILDE AYIRDIM
(http://i42.tinypic.com/mkvwja.jpg)
(http://i43.tinypic.com/x55qva.jpg)
BU RESIMDE FORD KANIN TAHMIN ETTIGIM MERKEZI KILIT KUTUNUN YERIMI BILMIYORUM VE BURDA AYRILMIS KABLOLAR VAR SIZIN BAHSETTIGINIZ KUTUNUN YERI SIGORTANIN KUTUSUNUN ICINDEMI YOKSA BU RESIMDEKI DEBRAJIN SOLUNDAKI METAL ACILMAYAN KUTUDA MI ?
(http://i44.tinypic.com/2s7gojq.jpg)
BUDA KABLO SEMASI
(http://i43.tinypic.com/2hx6qol.jpg)
-
Kardeş en başta gönderdiğim fotoğrafa bak. Onun gibi olacak. Metal kutunun içinden sağa doğru çek çıksın o kutu. Kontrol et. Ona benziyor ama o mu emin değilim. Ford K'nın kini daha önce nerede olduğunu görmedim.
-
cekilcek gibi degil cok zor bir yerde o kutunun orda oldugunu bilsem ugrasicam ama orda mi eminmisiniz kablo renklerinden anliyabilirmiyim acaba?
-
o zaman soyle yapalim. Bende isi mantiken cozme yonunde fikir uretmeye calisiyorum.
Siz kapi iclerindeki kapi acma kapama motorunun baglantilarini iptal edin. Kisa yoldan yeni cihazi 1 kapida deneyin. Cihazi calistirdiktan sonra diger kapidada uygulayin zaten geriye kablo cekme isi kaliyor. Eger kablo cekme isi, eski cihazi yerinden cikarmaktan kolay ise hic yorulmayin derim. Yeni tesisati cekin.
yalniz lütfen dikkat edin. test ederken + ve - kutupları kısa devre yaptırmayın. araçta yangına sebep olursunuz. eminim biliyorsunuzdur ama ben yinede hatirlatayim istedim.
-
simdi durum bu sol tarafi actim ve kablolari ayirdim sol kapinin camlari acma kapama kablolarini ayirdim merkezi kilit kablolarini ayri tuttum ben ilk defa bu sistemi yapiyorum yardimci olurmusunuz simdi ne yapicam birde kablolarin renkleri tam olarak tutmuyor hangisini hangisine bagliyacagimi soylermisiniz
(http://i41.tinypic.com/250r1j5.jpg)
bu resimdede bu kablomu emin olmak icin kestim merkezi kilit calismadigini gordum birlestirince calisiyor
(http://i40.tinypic.com/efou4w.jpg)
simdi burdaki kablolardan hangisini plana gore takmam lazim hangi rengi hangisine takicagimi soylermisiniz
(http://i44.tinypic.com/2nlda9v.jpg)
takma planlamasi bulunmuyor ne yazikki cevabinizi bekliyorum
bu plana gore ben bu elimdeki kablolari hangisine baglicam ve birde elektirikgi nerden alicam hangi kablodan ?
(http://i39.tinypic.com/n30mj5.jpg)
cevabinizi bekliyorum
-
cevabinizi bekliyorum tesekkur ederim
-
mobilden baglandim,fotograflar acilmiyor,pc basina gecince bakalim ;)
-
TAMAM bekliyorum
-
Hahahhah :D İyi ki hatırlattın, bak cevap yazacaktım PC başına geçince unuttum kusura bakma. Hemen inceliyorum
TAMAM bekliyorum
-
universal kit her arabaya uyan bi kilit sistemi amacim benim fordta merkezi kilit sistemi var ama sadece anahtar ile cevirdigimde tum kapilar aciliyor ben bunu kumandali yapmak istedim o yuzden bu aleti satin aldim ford ka 2 kapili bir araba umarim kolay bir sekilde cozeriz
-
Eser
1. Enerjiyi almak için aşağıda + ve - diye işaretli olan çıkışlara enerjiyi bağlaman gerekiyor.
2. + (artı uçta sigorta olacak) sigorta
(http://img837.imageshack.us/img837/6896/2yif.jpg)
(http://img12.imageshack.us/img12/1866/z93m.jpg)
Daha sonra
- Direksiyon altını sök ve marş anahtarına giren kabloları bul.
- Ayrıca sinyal kolu anahtarına da göreceksin solda.
- Eğer + ucu nereden alacağını bulamadıysan bu yöntemi kullan, Kontak anahtarından çıkan kalın kırmızı bir kablo var, alarm devresinin + girişinde sigorta olan uç bu hatta bağlanacak işte. Yani + Hattını buradan alacaksın. (Eğer mevcut modülde nereye girdiğini bulursan bu kadar zahmete gerek kalmaz) Alarmın kontak beslemesini bağlamak için kontak anahtarını bir kademe (şarja) çevir.
-Sağ sinyalini aç ve sinyal kolu anahtarından çıkan kabloları hafif sıyırarak basit bir ampul değdirerek kontrol et. Yanıp sönerse sağ sinyaldir. (Bir tane basit bir kabloyu park lambasının dış gövdesine bağla boyu 80-100cm olsun, örneğin ampulün dibini soyduğun kabloya değdir, gövdesine sardığın kabloyu da herhangi metal bir kısma değdir).Test ampulü hangi kabloya değdirdiğinde kesik kesik yanarsa o kablo sağ sinyale aittir. (Not: Sinyali kapattığında test ampulü söner) Ayrıca ol sinyalinidede bu şekilde bul. Alarm modülünde brown yazan directional kabloları sinyal kabloları diye tahmin ediyorum. Hani kapıları kilitleyince 4'lüleri açıp kapatıyor ya işte bu işlemde bunun için.
-Sol kapı kaplamasını çıkar. (iç plastik kaplaması, kolçak)
-Aracın sol kapısına giren kablolardan test ampulü ile hangi kablonun ne işe yaradığını bulman lazım. Biraz deneme yanılma yöntemiyle olacak ama yapman lazım. Ahahtarla kapıları kilitle.Test ampulünü sol kapıya giren kablolara sırayla değdir tabi (kabloları hafif sıyır). kapıyı kilitleyince Ampul hangi kabloda yanıyorsa kilitleme ucu odur.
-Düz mantık, kapı kilitliykende anahtarla aç, test ampulü hangi kabloda yanarsa oda açma kablosudur.
-Şimdi burada iş sana düşüyor, orange ve orange black yazan kablolar var ya, bunların orange yazanı kapıyı kilitleyen uca bağla , orange black yazanda açan uca bağlayarak denemelisin.Yada tam tersini dene.
-Aynı şekilde white ve whiteblack yazanıda sağdaki kapıda dene. (Üstte anlattığım gibi dene, kapıya uzak kalacağın için sen hangi kablonun ne olduğuna bakarken birisi kapıyı dışardan kilitleyip açarsa rahat edersin)
-Şemada LED yazıyor ya, oraya Led'di bağla, cam kenarına biyere yerleştir.
-Eğer arabada alarm sireni varsa onuda bağla. (Siren kablosu)
Şimdi kardeş yukarıda yazdıklarım, kural değil. Bu işlemi yaparken deneme yanılma yoluyla yapacağımız için inşallah çalıştıracaksın. Senden ricam nasıl yaptığını aşama aşama not al. Ve bu başlıkta paylaş. Başka arkadaşlarda tek başına bu işlemi yapacak biçimde okuyarak yapabilsin isterim. Sabırla okuduğun için teşekkürler. Umarım seni yanlış bilgilendirmemişimdir. Şimdiden hakkını helal et.
Kolay gelsin.
NOT : Ayrıca sana faydası olacağını düşündüğüm ve sanıyorum senin alarm modülü ile aynı özelliklere sahip yabancı bir forumda farklı dille anlatılmış bir kurulum var. Ama ben oradan birşey çıkaramadım. Belki senin işine yarar. Buraya tıkla (http://www.fiatforum.com/punto-ii/313684-need-some-help-installing-remote-central-locking-kit.html)
-
(http://i40.tinypic.com/efou4w.jpg)
bu elimdeki kablolar sol kapinin kablolari
ve bu kablolardaki turuncu kablo var ve siyahli turunculu var sizce hangisi
(http://i43.tinypic.com/r01oup.jpg)
-
Yukarıda yazdıklarımı okudun mu? Orada yazdım.
-Aracın sol kapısına giren kablolardan test ampulü ile hangi kablonun ne işe yaradığını bulman lazım. Biraz deneme yanılma yöntemiyle olacak ama yapman lazım. Ahahtarla kapıları kilitle.Test ampulünü sol kapıya giren kablolara sırayla değdir tabi (kabloları hafif sıyır). kapıyı kilitleyince Ampul hangi kabloda yanıyorsa kilitleme ucu odur.
-Düz mantık, kapı kilitliykende anahtarla aç, test ampulü hangi kabloda yanarsa oda açma kablosudur.
-
okudum denicem birsey olursa tek tek yazicam yaptiktan sonra gorusuruz
-
Tamam. Söylediğim gibi, iş sende bitiyor. Enerjiyi nereden alacağını ve hangi kablonun ne işe yaradığını bildiğimiz kadar yazdık. Bundan sonrası sende. Umarım sorunsuz biçimde halleder ve bizimle paylaşırsın.
okudum denicem birsey olursa tek tek yazicam yaptiktan sonra gorusuruz