Forum Otomobil, Otomobil Forumu
Uygulamalar ve Bilgi Paylaşımı => Teknik&Mekanik Problemler ve Çözümler => Konuyu başlatan: Y.E.P. - 25 Kasım 2013, 11:29
-
Arkadaşlar dün Adem Akar kardeşim bizim arabayı test etti ve sonuç olarak arabanın motorunun açılmadığını tespit etti.. Dediği gibi araba ressmen zorlanıyor, motor açılmamış...benden önceki sahibi batıkent içinde günlük 5 km gidip geldiği için aracın motor sıfır gibi. yani Adem kardeşiminde demesine göre araç 3.000 deviri hiç geçmemiş... şimdi sizlere sorum şu... arabanın motorunu açmak için ne yapmamız gerekir, tecrübelerinizi bu çatı altında paylaşalım..yoksa sağır bir motorla günümüzü geçirecez bu gidişle :-1
-
Motor açma işini Yasin Çavuş'uma bırakacaksın. O halleder ;)
-
Benzin olarak pahalıya patlar (!)
Abi araç ısındıktan sonra yüksek devirlerde yani 3000-5000 devir arasında uzun bir km'ler kullanılması gerekir aksi halde aracın hep öyle zorlanıyormuş gibi gider dün akşam senin araçtan indikten sonra kendi aracıma bindim kontağı çevirdikten sonra gaza bastım araç hiç ısınmamasına rağmen çok seri gitti hemde senin aracını teste çıktığımızda haralet 90'ı gösteriyordu bence bu motor açma olayı sana pahalıya patlaya bilir ama sonucu güzel olur
-
Yok ben seni desteklemek için ilave açıklama yaptım. Şimdi üstteki mesajda sana pahalıya parlar demişsin ama nedenini yazmamışsın :D Emrah'ın içini rahatlatmak için :D :D
Evet ama yapacak başka bişey yok abi
Benzin olarak pahalıya patlar (!)
Abi araç ısındıktan sonra yüksek devirlerde yani 3000-5000 devir arasında uzun bir km'ler kullanılması gerekir aksi halde aracın hep öyle zorlanıyormuş gibi gider dün akşam senin araçtan indikten sonra kendi aracıma bindim kontağı çevirdikten sonra gaza bastım araç hiç ısınmamasına rağmen çok seri gitti hemde senin aracını teste çıktığımızda haralet 90'ı gösteriyordu bence bu motor açma olayı sana pahalıya patlaya bilir ama sonucu güzel olur
-
Rica ederim ;) :kucakla:
Tamam abi şimdi oldu sağol
Yok ben seni desteklemek için ilave açıklama yaptım. Şimdi üstteki mesajda sana pahalıya parlar demişsin ama nedenini yazmamışsın :D Emrah'ın içini rahatlatmak için :D :D
Evet ama yapacak başka bişey yok abi
Benzin olarak pahalıya patlar (!)
Abi araç ısındıktan sonra yüksek devirlerde yani 3000-5000 devir arasında uzun bir km'ler kullanılması gerekir aksi halde aracın hep öyle zorlanıyormuş gibi gider dün akşam senin araçtan indikten sonra kendi aracıma bindim kontağı çevirdikten sonra gaza bastım araç hiç ısınmamasına rağmen çok seri gitti hemde senin aracını teste çıktığımızda haralet 90'ı gösteriyordu bence bu motor açma olayı sana pahalıya patlaya bilir ama sonucu güzel olur
-
Mümkün olduğu kadar yüksek devirde uzun yol yapman gerekiyor emrah abi yoksa sağır devam eder yüklen yüklenebildiğin kadar :=)
-
Kardeşlerim tavsiyenize uyacam...4.viteste 4000 devirde sürerim...açılır değilmi?
birde motorun açılması için kaç km bu şekilde kullanmam gerekli sizce?
-
abi sadece 4. vites değil kalkarken bile redline girene kadar bas
-
Arkadaşlar yeni araçlarda farklı bi sistem mi var ben aracı teslim alırken servis danışmanı motor açma diye birşey yok sakın aracınızı zorlamayın (yüksek devirlerde sürekli kullanım olarak ) bu size ekstra benzin külfeti sağlar + motorunuzuda boşuna yormuş ve yıpratmış olursunuz demişti ?? ??
Onu bende duymuştm yeni araçlarda motor açma yok o eskidenmiş demişlerdi ama eski araçlarda motor açmanın büyük önemi var yani hem hantal kalıyor hem zorluyor en kolay açma yöntemi benim bildiğim çıkıcan otobana 5000 6000 sürüceksin abi senin dediğin 4000 minimum yani 4000 den aşşağı düşme benim bildiğim böyle bizim bi akrabaya öyle demişlerdi uzun yola gitti hemen sürekli 5000 devirde flan kullanmış 4000 5000 arası arada 6500 e kadar çıkmış geldiğinde araba başkaydı :)
Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1) aracılığı ile gönderildi
-
benim yazdıklarıma paralel olacak ama ekleyeyim, yasinin emmoğlunda bir peugeot var. onun motoruda sağır. aracın kaç model olduğunu yasin yazıversin. yeni araba o da.
Melih bence o ustan yanlış biliyor çünkü hiç bir araba üreticisi araçların motorunu rodaj yaparak vermez ve motorun içindeki metaller bundan 100 sene öncede metalde şimdide metal öyle yeni yenil metal diye birşey yok bu metallerin birbirine alışması gerek buda araç ilk alındığında 1000km falan max.80km hızda kullanılır sonra yavaş yavaş hız yükseltilerek yüksek devirlerde kullanılır.
Arkadaşlar yeni araçlarda farklı bi sistem mi var ben aracı teslim alırken servis danışmanı motor açma diye birşey yok sakın aracınızı zorlamayın (yüksek devirlerde sürekli kullanım olarak ) bu size ekstra benzin külfeti sağlar + motorunuzuda boşuna yormuş ve yıpratmış olursunuz demişti ?? ??
-
bişey yazmamışsın galiba? mesajı okuyamadım adem
-
Tamam okudum sağol.
Düzelttim abi mesajın içine yazmışım :D :D
bişey yazmamışsın galiba? mesajı okuyamadım adem
Drag? Kaç metrede? İyide kardeş biri otomatik diğeri manuel. olmaz ki. Yani bunu drag değilde, ivmelendikten sonra maksimumuna bakmak lazım. Ona da başlangıç ve bitiş noktası belirlemek gerek. Tek tek gidilip geri dönülecek şekilde.
Melih buluşmada deniyelim istersen sende aracını tanımış olursun bende kendi aracımı tanımış olurum :düşünüyor: :düşünüyor:
-
İlle rodaj yaptıracaksın melihe :D
Sorun değil abi her türlü ölçebiliriz :-2 :-2
Tamam okudum sağol.
Düzelttim abi mesajın içine yazmışım :D :D
bişey yazmamışsın galiba? mesajı okuyamadım adem
Drag? Kaç metrede? İyide kardeş biri otomatik diğeri manuel. olmaz ki. Yani bunu drag değilde, ivmelendikten sonra maksimumuna bakmak lazım. Ona da başlangıç ve bitiş noktası belirlemek gerek. Tek tek gidilip geri dönülecek şekilde.
Melih buluşmada deniyelim istersen sende aracını tanımış olursun bende kendi aracımı tanımış olurum :düşünüyor: :düşünüyor:
-
Bu işte iki farklı fikir var. İkiside Türkiye'nin yetkili araç satıcısı. Biri Motor açmaya gerek yok diyor. Diğeri olmaz olur mu? Açılması gerek diyor. Bunun dorusunu araştıralım. Yine araştıralım.
-
Ben bunun ustasından reportaj alacağım ;)
Abi istediğin kadar araştır her yerde aynı şey yazıyor
Bu işte iki farklı fikir var. İkiside Türkiye'nin yetkili araç satıcısı. Biri Motor açmaya gerek yok diyor. Diğeri olmaz olur mu? Açılması gerek diyor. Bunun dorusunu araştıralım. Yine araştıralım.
-
Tamam melih senin aracının motor fabrikadan çıktığında açıkmış zaten.Emrah abinin aracının motoruda fabrikadan çıktığında açıktır ama araba 80.000kmye gelmiş hantal kalıyor 200km/h görüyorum diye motor açık değildir emrah abinin arabsıda 200km/h ı görür motorun sağır olduğunu zamanla anlarsın gerçi opel motor teknojisinde Hondadan üstündür onlar daha iyi bilir biz rodaja arabanı al git bağırta bağırta kullan demedikki uygun devirlerde kullan dedik emrah abinin arabası 80 bin km ye gelmiş ve 7 yaşında bir araç onun yüksek devirlerde kullanması gerekir motorunun açıkması için idda mevzusuna gelice zaten boş bir konuydu arabasına güvenenin arabasını denemesini istedim öyle konuşmakla olmuyor.
Aynen söylediğin gibi adem konuşmakla olmuyor kulakdan dolma bilgilerle..
Emrah bir konu açmış bende duyduğumu bana söyleneni söyledim 3. 4. 5. ağızdan değil bende motor açma mevzuğunu bildiğim için aracı alırken kayınpederime (aracı bayram arefesinde aldığım için) bayramda bunla gidelim antalyaya motorunu açalım dedim o cümlenin üzerine aman abi boşa zorlama aracı motor açma diye birşey kalmadı düşük viteste yüksek devirde arabanı zormlaman sana sadece benzin külfeti + boşuna yorulmuş bir motor sağlar onun dışında bi faydasını görmessin dedi.
Neyse diyelimki yanlış bilgi bunun karşılığı '' senin ustan yanlış biliyor değildir güzel kardeşim sonuç olarak ben motoru şöyle yap açılır böyle yap açılır diye birşey yazmadım bir duyum yazdım ve tansu bey de altına bende o şekilde birşeyler duydum tarzında bir mesaj atmış. yani bunu uyduran ben değilim gördüğün gibi.
Demişsinki araban 200 ü görüyor diye motoru açık demek değildir demişsin ben 200 ü gördüm diye demiyorum 200 ü 4000 lü devirlerde gördüğüm için motorda sıkıntı yok gibi diyorum çünkü yine emrahın ilk mesajında bahsettiği gibi araç hızlnırken zorlanıyor demiş bende bu durum yok çok rahat bir şekilde hızlanıyor araç...
son olarak bende senin gibi internetten okuyorum evet bağzı sitelerdeki kullanıcılar rodaja gerek yok diyor, Bağzıları kesinlikle var diyor heryerde rodaja gerek var demiyorlar yani.. Birde madem bu konuda bilgine güveniyorsun bir sitede okuduğum bi yorumu sana sormak istiyorum.Adamın kullanıcı adı XTunıng attığı mesajlara kabaca bakdım araç motor modıfıye tamır bakımı yapan bır usta istanbulda yani kısacası bu işin piri.Bir kullanıcı sormuş aracımın motoru sağır nasıl açabilirim? cevap şu şekilde :
Sagir motor ne demek?? Lutfen sanayiden cikma yanlis turkce ile dolu terim leri kullanmayin. Eger rodaji hatali yapilmis bir motoru duzeltmekten bahis ediyor isen. Piston ve sekman degismeden bu imkansizdir.
Evet bana bu sene hyundai bayii de blue bakarken söylediler.
Ama aksine motor açma olayında akrabamın başına da gelmişti dediğim gibi uzun yolda bağırtarak kullandı o şekilde halletti onunda aracı hızlanamıyordu ve 2007 model civic ti.sıfır almıştı ve hızlanmıyor basmıyor diye şikayetle gitti servise orda yüksek devir kullanarak km yapmasını söylemişlerdi oda çok sinirliydi zaten hemen gitti uzun yola yaptı.Yaptığı işlem işine yaramıştı yani memnundu.Araç eskisi gibi hantal kalmıyor serileşti demişti.Bilmiyorum yani bende duyduklarımla ve gördüklerimle yardımcı olmaya çalışıyorum.Ama Melih'e söylediklerini bana da söylediler yani.Bilmiyoruum :) :anlamadim: :anlamadim:
-
Motor rodajı yada motor açma ile ilgili görüldüğü gibi farklı şeyler var. Şimdi kimin bilgisi kimin bilgisini çürütür? Bunun yerine bire bir sorup öğrenmekte yarar var. Bu işte sanırım yine bana düşüyor ama şöylede bir durum var, görünen o ki, bir kısım çevre (araç satıcısı veya motor ustası) motor açmanın gereksiz olduğunu söylüyor, bir kısım ise kesinlikle şart diyor. Şimdi burada hangisini yapmak mantıklı ona karar vermek gerek. Motor açma yok denilen araçta motor açma yani yüksek devirde kullanım gerçekleşmediği için şu anda araç motorunun bağırdığını fakat aracın istenilen sürate çok geç ulaştığınıda belirtmek isterim. Ama asıl mesele bu 2 ayrı fikrin gerekçelerini araştırmak. Mesela;
Neden motor açmaya gerek yok?
Neden motor açmak gerekli?
Bunların cevabını alırsam, mekanik uzmanı olarak kararımı kendim veririm. Kimse bana boşuna benzin tüketip motor yorarsın deme hakkına sahip olamaz o zaman. Mesele bu.
-
Aslında Adem kardeşim ben bu işin nasıl olacağını mekanik olarak düşünüyorum da, aşağıda şöyle bir sıralamayla "BİR YERDEN ALINTI FALAN YAPMADAN" kendi fikrimi yazmak istiyorum.
www.forumotomobil.com
-Yeni piston gömleğimiz var.
-Yeni pistonumuz var.
-Yeni krank milimiz var.
-Yeni üst kapağımız var.
-Yeni motor bloğumuz var.
Yüzey işlemelerindeki izler her parçada farklıdır. Düz mantık bakıyorum olaya. "Evimizin önünde bir rampa var" bu rampaya kışın kar yağdı ve canımız buradan kaymak istedi! Örnek çok abartılı gelebilir ama bunu anlatmam için hayal edin lütfen.
Bu rampanın kayganlaşması için ne yapmamız gerekli?
Ben söyleyeyim altımıza bir poşet, yada kızak alıp, buradan 8-10 defa kaymamız ve iz yapmamız, bu sayedede 15-20 kaymadan sonra buz tutmasını yani prüzsüz bir yüzel elde etmeyi sağlamamız gerekecek.www.forumotomobil.com
Artık buz tutmuş, yani prüzsüz bir yüzey var ve buradan kayarken zorlanmadan ve ilk sefere göre daha hızlı bir yüzeyimiz olmuş olacak mı? Evet olacak!www.forumotomobil.com
Şimdi asıl mekanik parçalara gelelim,
-Pistonun gömlek içerisinde hareket etmesi için yağlama sistemi kullanılır, krank mili, motor gövdesinde rahatça dönsün diye burç kullanılır. Yumuşak ve yüzeyi çeliğe göre daha yumuşak üretilir. Sebebi çeliği kemirmesin, kendisi eriyip prüzsüz olsun diye.www.forumotomobil.com
İşte yukarıda verdiğim örnek! Burada devreye giriyor, rodajda, henüz birbirine yeni kenetlenmiş, burç, krank, piston, gömlek, burç ve üst kapak bunların yüzeyleri mikronluk olarak işlenir. Yani sıfır pürüzlü gibidir bakınca. Fakat mikroskop altında, uçurumlara benzer bir görüntüsü vardır bu yüzeylerin.www.forumotomobil. com
İşte Rodaj burada devreye girer! İki aşındırıcı parça, birbirinin pürüzünü frezeler veya taşlar. Yani birbirine kanal açar. Bunu gözle görmek biraz zordur ama bu işlem gerçekleşir.www.forumotomobil .com
Peki Motor açma? Bu neden gereklidir? İşte yukarıdaki meselenin aynısını düşünün fakat sıcaklık daha yüksekken yapılır! Nedeni ise şudur, metal sıcakta genleşir. Buda şişkinliğe neden olur! Bu demek oluyor ki motor gömleği ve piston yüksek ısıdan genişlediğinde sürtünme artar ve normalde 3000 devirde alınması gereken performans alınamaz. Bu direnci kırmak için ne yapmak gerekir? Yüksek devirde, yani 4000-4500d/dk. lik değerlerde örneğin 20-30 km. kadar kullanmakta yarar olacaktır. Bunun adı bence (!) araç bağırtmak değil! Aracı kendi organları ile stabil çalışacak ortamını ayarlayacak ortamı hazırlamaktır. www.forumotomobil.com
Yukarıdaki bilgiler,şahsi mekanik bilgim dahilinde öğrendiklerime dayanarak yazılmıştır. Herhangi bir servis, yada bayinin anlatımı değildir.
-
Kar yağsada uygulamalı anlatsam :D
Güzel bir örnekle açıklamışsın abi helal olsun sana :tamam: :tamam: :tamam: :tamam:
Aslında Adem kardeşim ben bu işin nasıl olacağını mekanik olarak düşünüyorum da, aşağıda şöyle bir sıralamayla "BİR YERDEN ALINTI FALAN YAPMADAN" kendi fikrimi yazmak istiyorum.
www.forumotomobil.com
-Yeni piston gömleğimiz var.
-Yeni pistonumuz var.
-Yeni krank milimiz var.
-Yeni üst kapağımız var.
-Yeni motor bloğumuz var.
Yüzey işlemelerindeki izler her parçada farklıdır. Düz mantık bakıyorum olaya. "Evimizin önünde bir rampa var" bu rampaya kışın kar yağdı ve canımız buradan kaymak istedi! Örnek çok abartılı gelebilir ama bunu anlatmam için hayal edin lütfen.
Bu rampanın kayganlaşması için ne yapmamız gerekli?
Ben söyleyeyim altımıza bir poşet, yada kızak alıp, buradan 8-10 defa kaymamız ve iz yapmamız, bu sayedede 15-20 kaymadan sonra buz tutmasını yani prüzsüz bir yüzel elde etmeyi sağlamamız gerekecek.www.forumotomobil.com
Artık buz tutmuş, yani prüzsüz bir yüzey var ve buradan kayarken zorlanmadan ve ilk sefere göre daha hızlı bir yüzeyimiz olmuş olacak mı? Evet olacak!www.forumotomobil.com
Şimdi asıl mekanik parçalara gelelim,
-Pistonun gömlek içerisinde hareket etmesi için yağlama sistemi kullanılır, krank mili, motor gövdesinde rahatça dönsün diye burç kullanılır. Yumuşak ve yüzeyi çeliğe göre daha yumuşak üretilir. Sebebi çeliği kemirmesin, kendisi eriyip prüzsüz olsun diye.www.forumotomobil.com
İşte yukarıda verdiğim örnek! Burada devreye giriyor, rodajda, henüz birbirine yeni kenetlenmiş, burç, krank, piston, gömlek, burç ve üst kapak bunların yüzeyleri mikronluk olarak işlenir. Yani sıfır pürüzlü gibidir bakınca. Fakat mikroskop altında, uçurumlara benzer bir görüntüsü vardır bu yüzeylerin.www.forumotomobil. com
İşte Rodaj burada devreye girer! İki aşındırıcı parça, birbirinin pürüzünü frezeler veya taşlar. Yani birbirine kanal açar. Bunu gözle görmek biraz zordur ama bu işlem gerçekleşir.www.forumotomobil .com
Peki Motor açma? Bu neden gereklidir? İşte yukarıdaki meselenin aynısını düşünün fakat sıcaklık daha yüksekken yapılır! Nedeni ise şudur, metal sıcakta genleşir. Buda şişkinliğe neden olur! Bu demek oluyor ki motor gömleği ve piston yüksek ısıdan genişlediğinde sürtünme artar ve normalde 3000 devirde alınması gereken performans alınamaz. Bu direnci kırmak için ne yapmak gerekir? Yüksek devirde, yani 4000-4500d/dk. lik değerlerde örneğin 20-30 km. kadar kullanmakta yarar olacaktır. Bunun adı bence (!) araç bağırtmak değil! Aracı kendi organları ile stabil çalışacak ortamını ayarlayacak ortamı hazırlamaktır. www.forumotomobil.com
Yukarıdaki bilgiler,şahsi mekanik bilgim dahilinde öğrendiklerime dayanarak yazılmıştır. Herhangi bir servis, yada bayinin anlatımı değildir.
-
Aslında Adem kardeşim ben bu işin nasıl olacağını mekanik olarak düşünüyorum da, aşağıda şöyle bir sıralamayla "BİR YERDEN ALINTI FALAN YAPMADAN" kendi fikrimi yazmak istiyorum.
www.forumotomobil.com
-Yeni piston gömleğimiz var.
-Yeni pistonumuz var.
-Yeni krank milimiz var.
-Yeni üst kapağımız var.
-Yeni motor bloğumuz var.
Yüzey işlemelerindeki izler her parçada farklıdır. Düz mantık bakıyorum olaya. "Evimizin önünde bir rampa var" bu rampaya kışın kar yağdı ve canımız buradan kaymak istedi! Örnek çok abartılı gelebilir ama bunu anlatmam için hayal edin lütfen.
Bu rampanın kayganlaşması için ne yapmamız gerekli?
Ben söyleyeyim altımıza bir poşet, yada kızak alıp, buradan 8-10 defa kaymamız ve iz yapmamız, bu sayedede 15-20 kaymadan sonra buz tutmasını yani prüzsüz bir yüzel elde etmeyi sağlamamız gerekecek.www.forumotomobil.com
Artık buz tutmuş, yani prüzsüz bir yüzey var ve buradan kayarken zorlanmadan ve ilk sefere göre daha hızlı bir yüzeyimiz olmuş olacak mı? Evet olacak!www.forumotomobil.com
Şimdi asıl mekanik parçalara gelelim,
-Pistonun gömlek içerisinde hareket etmesi için yağlama sistemi kullanılır, krank mili, motor gövdesinde rahatça dönsün diye burç kullanılır. Yumuşak ve yüzeyi çeliğe göre daha yumuşak üretilir. Sebebi çeliği kemirmesin, kendisi eriyip prüzsüz olsun diye.www.forumotomobil.com
İşte yukarıda verdiğim örnek! Burada devreye giriyor, rodajda, henüz birbirine yeni kenetlenmiş, burç, krank, piston, gömlek, burç ve üst kapak bunların yüzeyleri mikronluk olarak işlenir. Yani sıfır pürüzlü gibidir bakınca. Fakat mikroskop altında, uçurumlara benzer bir görüntüsü vardır bu yüzeylerin.www.forumotomobil. com
İşte Rodaj burada devreye girer! İki aşındırıcı parça, birbirinin pürüzünü frezeler veya taşlar. Yani birbirine kanal açar. Bunu gözle görmek biraz zordur ama bu işlem gerçekleşir.www.forumotomobil .com
Peki Motor açma? Bu neden gereklidir? İşte yukarıdaki meselenin aynısını düşünün fakat sıcaklık daha yüksekken yapılır! Nedeni ise şudur, metal sıcakta genleşir. Buda şişkinliğe neden olur! Bu demek oluyor ki motor gömleği ve piston yüksek ısıdan genişlediğinde sürtünme artar ve normalde 3000 devirde alınması gereken performans alınamaz. Bu direnci kırmak için ne yapmak gerekir? Yüksek devirde, yani 4000-4500d/dk. lik değerlerde örneğin 20-30 km. kadar kullanmakta yarar olacaktır. Bunun adı bence (!) araç bağırtmak değil! Aracı kendi organları ile stabil çalışacak ortamını ayarlayacak ortamı hazırlamaktır. www.forumotomobil.com
Yukarıdaki bilgiler,şahsi mekanik bilgim dahilinde öğrendiklerime dayanarak yazılmıştır. Herhangi bir servis, yada bayinin anlatımı değildir.
:bayıl: :bayıl: :bayıl: :bayıl:
çok iyi yaaaaa
:tamam: :tamam: :tamam: :-3 :-3
-
Levent beye selam söyle Melih. Bende mekanik işinin mutfağındayım. Talaşlı imalat yapıyorum, bunları mekanik işi uğraşan insanların %90'ı bilir. Üretilen her parça belli bir kalite kontrolden geçirilir. Sonra montajı yapılır. En son montaj bittikten sonra kontrol tekrarlanır ve piyasaya sürülür. Şimdi, ne kadar yüzey işleme yapılırsa yapılsın, mikron değerinde yapılan ölçümlerde bile "Birbirine sürtünme yoluyla çalışan her parça aşınır" işte bu aşınmanın bir süre sonra minimuma inmesi için rodaj dediğimiz işlemden geçmelidir! Neden mi? Birbirine henuz kanal açmamış "alışmamış" parçalar, ilk çalışmada yüksek hızlarda veya devirlerde sürtünür ise, aşırı yıpranma söz konusu olur. İşte bu yüzdendir ki, aracı üreten firmalar (ör:// Renault) kitapçığında şunu söyler, "km yi tam hatırlamıyorum ama ilk 3.000 km yüksek devirlerde kullanmaktan ve 50km'nin üzerindeki süratlere çıkmaktan kaçınınız" yapılacak yol ve sürat konusunda yanılıyor olabilirim ama böyle bir ibare var.
Bunun adına ne derseniz deyin, yani ister 3. kalite kontrol, ister rodaj. Sonuç olarak araç sizin aracınız. Hatalı kalite kontrol başınızı ağrıtabilir, yada birbirine alışmamış parçalar, birbirinden gereğinden fazla talaş kaldırabilir.
İşte tamda bu noktada, şuna karar vermek önemli,
1. Ben sıfır km. araç satın aldım. Rodaj yok denildi. Rahat rahat binerim. (mi?)
veya
2. Ben sıfır km. araç aldım, rodaj yok deniliyor ama, birde mekanik gerçek var ki, birbirine sürtünerek çalışan 2 parça birbirini yıpratmaya çalışır, ben bu süreci "Kullanma Klavuzu"nda yazan değerleri göz önüne alarak geçireyim. (mi?)
İşte bu soruların yanıtı, Levent beyde takdir eder ki, kullanıcının inisiyatifindedir. Sonuçlara ilerki km. 'lerde masrafla (veya masrafsız) katlanacak olan süpesiz satış sorumlusu yada servis değil, kullanıcının bizzat kendisidir.
Adem Akar kardeşiminde dediği gibi, tercih meselesi.
Saygılar.
-Yeni piston gömleğimiz var.
-Yeni pistonumuz var.
-Yeni krank milimiz var.
-Yeni üst kapağımız var.
-Yeni motor bloğumuz var.
Uğur abi söylediklerini şuan yanımda neziroğlu servis şefiyle birlikte okuyorum harfiyen katılıyor söylediklerine levent bey.Doğru bilgiler olduğunu söylüyor fakat yukarda bahsettiğimiz ürünlerin eskisi gibi el işçiliği yada amatör makinalarca yapılmadığını artık lazer kesimle yapıldığını ve birçok modelin montaj sırasında defalarca bütün devirlerde denendiğini ( Renault ve hyundaı için ) bu nedenle mekanik anlamda bir rodaja ihtiyaç kalmadığını ancak aracın şanzıman, fren lastik ve aktarma organlarının birbirlerine tam uyumlu çalışması için 250-500 km aracı maksimum 3000-4000 km kullanmayı tavsiye ediyoruz diyor.
-
Valla aklımda Adem :D Kar yağsın diye bekliyorum :D çocuklarıda alacağım, beraber kayarız :iyi:
abi kar yağınca sizin ordaki rampadan ilk önce önden sen poşelte kay tamam arkadan biz gilyoruz :üşü: :üşü:
-
Not : Güzel konu oldu ama. :kucakla: Hepinize teşekkürler. Başta kuyuya taş atan sayın DELİMİZ SAYIN EMRAH beye teşekkürler :D
-
Ben aksini idda etmedimki şu saate kadar?
Bak şöyle toparlayalım en iyisi ve noktayı koyalım!
1-Rodaj yapılır!
2-Motor açılır!
Rodaj ve Motor açma birbirini izleyen evrelerdir. Rodaj bitince Motor açılmak üzere yola vurulur. Fazlada abartmadan cillop gibi parlatılıp dönülür :D işte budur :-4
sabahdan beri anlattığım şeyi sende söylemişsin abi rodaj süresi(halk ağzında motorun açılması) dediğin şey yüksek devirde yüksek hızda yapılan bir uygulama değildir.Parçaların birbirine alışanakadar hafif ve temkinli kullanımıdır...
-
:)
Ben aksini idda etmedimki şu saate kadar?
Bak şöyle toparlayalım en iyisi ve noktayı koyalım!
1-Rodaj yapılır!
2-Motor açılır!
Rodaj ve Motor açma birbirini izleyen evrelerdir. Rodaj bitince Motor açılmak üzere yola vurulur. Fazlada abartmadan cillop gibi parlatılıp dönülür :D işte budur :-4
sabahdan beri anlattığım şeyi sende söylemişsin abi rodaj süresi(halk ağzında motorun açılması) dediğin şey yüksek devirde yüksek hızda yapılan bir uygulama değildir.Parçaların birbirine alışanakadar hafif ve temkinli kullanımıdır...
Tam olarak söylenen şey bu fakat ben rodajın (motor açmanın) düşük devirde düşük hızda yapılcağını savunuyorum arkadaşlar yüksek devirde yüksek hızda.Benim savunduğum düzgün rodajlanan bir aracın motor ve hp koşulları sürücü tecrübesine bağlı olarak son ivmeyi zorlayacağı işte verilere göre 1.6 230 maksimum hıza ulaşacağı vb. Zaten satış danışmanın söylediği şeyde bu motor açacam diye aracı zorlama sakın
-
kardeşlerim olay nerelere gitmiş hayretle okudum...konumuz ne yazılanlar ne? Melih senin rodajla benim konunun ne ilgisi var güzel kardeşim..? benim aracı kullanan kutsal ruh kullanırken 2500 deviri geçmemiş.... araç 77000 de, Ademin aracı kullanınca hak verdim gerçekten açılmamış motor.. kaç km yüksek devirde kullanırsam açılır onun cevabını beklerken 6 sayfa konu çıktı karşıma... :hasta: :hasta:
-
Emrah bey lütfen konuyu dağıtmayın.
kardeşlerim olay nerelere gitmiş hayretle okudum...konumuz ne yazılanlar ne? Melih senin rodajla benim konunun ne ilgisi var güzel kardeşim..? benim aracı kullanan kutsal ruh kullanırken 2500 deviri geçmemiş.... araç 77000 de, Ademin aracı kullanınca hak verdim gerçekten açılmamış motor.. kaç km yüksek devirde kullanırsam açılır onun cevabını beklerken 6 sayfa konu çıktı karşıma... :hasta: :hasta:
-
bi set lastik yak ciğerine kadar aç motoru abi :D :D
-
:iyi: :iyi: :iyi: :iyi: :iyi:
bi set lastik yak ciğerine kadar aç motoru abi :D :D
-
Motor açma duası okuyacağız Adnan abiyle :)
kardeşlerim olay nerelere gitmiş hayretle okudum...konumuz ne yazılanlar ne? Melih senin rodajla benim konunun ne ilgisi var güzel kardeşim..? benim aracı kullanan kutsal ruh kullanırken 2500 deviri geçmemiş.... araç 77000 de, Ademin aracı kullanınca hak verdim gerçekten açılmamış motor.. kaç km yüksek devirde kullanırsam açılır onun cevabını beklerken 6 sayfa konu çıktı karşıma... :hasta: :hasta:
valla bilmiyorum emrah ben sadece seninde göreceğin gibi motor acma diye birsey yok diyorlar bu yeni nesil içinmi gecerli dedim ama demez olaydım uzadı gitti :) kusura bakma konunu dağıttık inşallah öyle devirli kullanarak halledersin sıkıntını...
-
Bizim burdada bitane 2004 lacetti var arkadaşın 85 binde araba ama ne babası nede arkadaşım 3000 deviri geçmez bi onu sürdüm bide bizimkini motor açmak diye bişey olduğuna kanaat getirdim :D neyse uzatmıyorum sen bi kadranı devir ondan sonra açılır o abi :D
-
varmış demekki :D ama eski arabalarda varmış kardeş :D :D 2012 ve öncesinde :D
Bizim burdada bitane 2004 lacetti var arkadaşın 85 binde araba ama ne babası nede arkadaşım 3000 deviri geçmez bi onu sürdüm bide bizimkini motor açmak diye bişey olduğuna kanaat getirdim :D neyse uzatmıyorum sen bi kadranı devir ondan sonra açılır o abi :D
-
Evet kardeşlerim...netice olarak aracımı uzun yola gittiğimde sabit 4000 devirde kullanarak motoru açmaya karar verdim..şehir içinde kısa mesafelerde fazla zorlamadan 3000 devir kullanacam. yada çevre yoluna çıktığımda falan basarım...10.000 km boyunca 5.vitesi unutacam..sonuçları buradan sizlerle paylaşırım...Hepinize değerli yorumlarınızı için teşekkür ederim...selam ve sevgilerimle...
-
Unutma. Mutlaka paylaş
Evet kardeşlerim...netice olarak aracımı uzun yola gittiğimde sabit 4000 devirde kullanarak motoru açmaya karar verdim..şehir içinde kısa mesafelerde fazla zorlamadan 3000 devir kullanacam. yada çevre yoluna çıktığımda falan basarım...10.000 km boyunca 5.vitesi unutacam..sonuçları buradan sizlerle paylaşırım...Hepinize değerli yorumlarınızı için teşekkür ederim...selam ve sevgilerimle...
-
Arap atına hemde :D
http://www.youtube.com/watch?v=_KAyQHXfWaI
Ulen Emrah karıştırmışsın ortalığı böyle yapacağına gönder bana ben 1 ayda titrek kısrak olan arabanınarap atına çevirirdim :siritan: :siritan: :siritan: :siritan: :siritan: :siritan:
-
Müsait oldukca her vitesde yüksek devirlerde kullanılaraktan açılır.arkadaşlarda bu konuda doğru tespit yapmışlar.ilk aracım 90 model şahin 110 kmyi geçmiyordu yüksek devirde kullanarak açmıştım.
-
Teşekkürler Mustafa abi
Müsait oldukca her vitesde yüksek devirlerde kullanılaraktan açılır.arkadaşlarda bu konuda doğru tespit yapmışlar.ilk aracım 90 model şahin 110 kmyi geçmiyordu yüksek devirde kullanarak açmıştım.
-
Teşekkürler Mustafa abi
Müsait oldukca her vitesde yüksek devirlerde kullanılaraktan açılır.arkadaşlarda bu konuda doğru tespit yapmışlar.ilk aracım 90 model şahin 110 kmyi geçmiyordu yüksek devirde kullanarak açmıştım.
Ben teşekkür ederim.Bir faydam dokunursa mutlu olurum.
-
Sağolasın Mustafa abi..aynı dediğin gibi 110 dan sonra araba zorlanıyor...bağırıp duruyor...motor sağır olmuş resmen... :hasta:
-
Sağolasın Mustafa abi..aynı dediğin gibi 110 dan sonra araba zorlanıyor...bağırıp duruyor...motor sağır olmuş resmen... :hasta:
Yüksek devirlerde bir süre kullanırsanız eminim ki kısa sürede açılır.
-
Emrah'çım bak, fazla masrafada gerek yok gibi görünüyor inşallah kardeşim :) Sağol Mustafa abi.
Sağolasın Mustafa abi..aynı dediğin gibi 110 dan sonra araba zorlanıyor...bağırıp duruyor...motor sağır olmuş resmen... :hasta:
Yüksek devirlerde bir süre kullanırsanız eminim ki kısa sürede açılır.
-
Emrah'çım bak, fazla masrafada gerek yok gibi görünüyor inşallah kardeşim :) Sağol Mustafa abi.
Sağolasın Mustafa abi..aynı dediğin gibi 110 dan sonra araba zorlanıyor...bağırıp duruyor...motor sağır olmuş resmen... :hasta:
Yüksek devirlerde bir süre kullanırsanız eminim ki kısa sürede açılır.
Elime geçseydi bir haftada uçak yapardım. :D
-
hahahhahaha Süperdi Mustafa abi :D :D :D hahahhaa :siritan: :siritan: :siritan: :siritan: :siritan: :siritan: :siritan: :siritan: :siritan:
Emrah'çım bak, fazla masrafada gerek yok gibi görünüyor inşallah kardeşim :) Sağol Mustafa abi.
Sağolasın Mustafa abi..aynı dediğin gibi 110 dan sonra araba zorlanıyor...bağırıp duruyor...motor sağır olmuş resmen... :hasta:
Yüksek devirlerde bir süre kullanırsanız eminim ki kısa sürede açılır.
Elime geçseydi bir haftada uçak yapardım. :D
-
Kardeşlerim ben açarım arabayı :yorgun: :yorgun: ne gerek var canım şimdi, sizinde işiniz başınızdan aşkındır.. .. :fildir: zaten açık sayılır motor... :utanmak:
-
hahhahaha kirişi kırdı hemen :kaçkaç: :kaçkaç: :kaçkaç: :kaçkaç: :kaçkaç:
Kardeşlerim ben açarım arabayı :yorgun: :yorgun: ne gerek var canım şimdi, sizinde işiniz başınızdan aşkındır.. .. :fildir: zaten açık sayılır motor... :utanmak:
-
kardeşliğim.. arabanın gazına çok basmakla 3000 4000 yada nebileyim 5000 7000devir sürekli gitmekle felan ,,, SAĞIR MOTORu açmak öyle kulaktan dolma bilgilerle olmaz.. :düşünüyor: motor kompresörüne yük bindirerek hem sağlıklı hem canavar gibi motora sahip olursun :iyi:
-
bu motor acma olayı her viteste o vitesin en son performansını yırtmak öle bir üst vitese gecmek tabi bunu iyi randıman alana kadar devem etirmek aladığım doğru dimi.
-
Selim abi, biz diyoruz getir bırak bize arabayı :D biz hallederiz. Torpidoya 3-4 depo benzin parasınıda koy gerisini düşünme :D en mantıklısı :D
kardeşliğim.. arabanın gazına çok basmakla 3000 4000 yada nebileyim 5000 7000devir sürekli gitmekle felan ,,, SAĞIR MOTORu açmak öyle kulaktan dolma bilgilerle olmaz.. :düşünüyor: motor kompresörüne yük bindirerek hem sağlıklı hem canavar gibi motora sahip olursun :iyi:
-
motor açıldı beyler... hepinize ilginiz için teşekkürler... :D bi performans videosu koyarım en kısa zamanda... ;)
-
motor açıldı beyler... hepinize ilginiz için teşekkürler... :D bi performans videosu koyarım en kısa zamanda... ;)
ben yaptım bile diyosun yani :) Oh hayırlı olsun artık daha güzel daha zevkli kullanırsın aracını.
-
2.000 km oldu aracı alalı...yüksek devirlere çıkınca zorlanıyordu...vteci bile zor açıyordu o derece...bana fazladan 1 depo benzine mal oldu ama motorda rahatladı çok şükür.
-
2.000 km oldu aracı alalı...yüksek devirlere çıkınca zorlanıyordu...vteci bile zor açıyordu o derece...bana fazladan 1 depo benzine mal oldu ama motorda rahatladı çok şükür.
Oh güzel olmuş abi boşver şimdi tüketimin flan da azalır :)
Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1) aracılığı ile gönderildi
-
basa basa açacaksın abi tabi trafikte basa basa değil otobanlarda vericen ayarı
-
Bence motor açmak saçma bi işlem... Olay sadece piskolojik.
-
motor sağır olunca saçma olmuyor işte
-
:D :siritan: :siritan: :siritan: :siritan: :siritan: :siritan:
Bence motor açmak saçma bi işlem... Olay sadece piskolojik.
-
merakla bekliyoruz :D
motor açıldı beyler... hepinize ilginiz için teşekkürler... :D bi performans videosu koyarım en kısa zamanda... ;)
-
motor açmak saçma mıdır yoksa gerekli midir bilmeme fakat bildiğim iyi bir konu var malzemeler ve bunların işlenmesi şekillendirilmesi. aracın motorunda kullanılan parçaların hepsi birbirinden farklı özelliktedir. gelişen üretim teknolojileryle beraber motor parçalarında hem malzeme hem de üretim hassasiyeti açısından geliştirmeler olmuştur ancak motor parçalarında çalışan merkezlerde içerideki ısının yüksekliğinden dolayı her zaman yatak kullanmak zorundadır üreticiler. eğer yüksek ısı olmasydı bu merkezlerde rulman kullanılır iş standart olur ve çok motorumuz çok uzuzn yıllar sıhhatli bir şekilde çalışırdı. ancak bu ısılarda rulman kullanılırsa çalışabileceği en fazla süre motor suyunun ısınma süresi kadar olur ve rulmanın içindeki bilyalar aşırı ısnmayla ölçüsü büyüyecek ve kilitlenerek ve sararak motorun bütün parçalrına hasar verirdi.. gelelim yatak olayına. kullanılan yataklar yüksek ısılara dayanabildiği için bu malzemeler bütün merkezlerde kullanılır.. bunlar hangi üretim teknolojisi kullanılırsa kullanılsın mutlaka belli bir toleransı vardır ve çalıştığı parça ile bir uyum içine girer. yatak parçaları eğer artı toleranslı olsaydı merkezler arasında boşluk olacak motor çok rahat çalışacak ancak motor şakırdayarak çalışır ve bir gün aşırı bir yükte bir yerleri kırılırdı. bu yüzden bu parçalar arası tolerans nerdeyse sıkı çalışacak şekilde ayarlanır. özellikle krank mili. ve bu parçalar birbirleriyle çalışarak kendi boşluklarını oluşturur. ancak bu alışma süreci parçaların birbirleriyle hangi şartlarda çalıştığına bağlıdır.. eğer hassas bir motor istiyorsanız rodaj olayından kurtulmak imkansızdır. parçalar birbiriyle mutlaka alışacaktır. buna bir örnek verelim: motor yatak sardığında bütün krank yatakları sarmaz bir veya iki tane olur. bir tanesinin sardığını varsayarsak. motor açıldıktan sonra istenen parçalar nedir.. bütün kol yatakları ve krank ana yatakları değişir. neden o parçalar sökülüp tekrar takılmış olsaydı parçalar karışacak ve farklı alışmış parçalar farklı yerlere takılıp aşırı şıkışmalar yada aşırı boşluklar oluşur. bunu önlemek için yataklar tamamen değişir ve araç tekrar 0 km deki gibi bir rodaj sürecine girer.. benim yazacaklarım bu kadar.. kendi deneyimlerimden şunu da aktarayım.
Emrah aracın motor sağırlığını almak istiyorsan otobana çıkıp sıkıştırmak ta mantıklı yada şu yolu da izleyebilirsin bulduğun yokuşlarda motora son devrine kadar asıl öyle vites değiştir bunu bir müddet alışkanklık haline getir. kış aylarında olduğumuz için motor soğukken asla yapma kucağına verirler motoru.. daha sonra da otobana çıkıp bütün viteslerinde son devri görene kadar asıl gaza bu şekilde motorun sağırlığını alırsın..öyle 4000-5000 devirle değil. aynı zamanda bu işlemi motor normal aktifliğine geldikten sonra ara sıra tekrarlamalıyız çünkü yakıt kurumundan dolayı sağırlaşma tekrarlayabilir ...
-
abi sadece 4. vites değil kalkarken bile redline girene kadar bas
Motor takozunu yemesin :)
motor takozu derken?
-
biz bu kurallara bişey demiyoruz kadir. bunlar geçerli bunların aksini mi yazdım da bana cevap yazıyosun.. ben emrah ın 80000km deki sağır arabasına ayrıca öneri de bulundum. o pistonla gömlek arasındaki ölçüyü biraz daha incele derim ben yüzde 3 lük bir tolerans krank la yatak arsında olan bir ölçü. pistonla gömlek o toleransla çalışmaz. gömleğin muhatabı sekman pistonla işi yok.
-
valla bana pek psikolojik bi durum gelmedi.Ayrıca motoru sıkıştırmak araca pekte zarar vermez yani normal ömründe olabilecek şeyler bunlar sonuçta bi çoğumuzun arabasındaki motorlar yeni nesil motorlar limitör var arabada ve hatta yenileri kendini çok sıkıştırınca belli bi devri geçmiyor safe mode alıyor kendini.Ama biz arabayı ilk aldığımızda motor gerçekten sağır gelmişti bana 19 bin kmdeydi o zaman.Sonra uzun yolda gelde gitte gerçekten fark ediliyor açıldığı.Bizim sitede bir arkadaşımın lacettisi var araç 80 bin km de ve benzinli onlarda ailecek hiç basmazlar onu kullandığımda aradaki farkı hissedebiliyorum.He şöyle bi olay var rodaj ayrı bi olay motor açmak ayrı bi olay.Rodaj üretici firmanın belirlediği belli bir km'ye kadar sıfır araçlarda sakin kullanımdır parçaların alışması için işte rodaj olayı bitince motor açma devri başlar ben böyle biliyorum ki 2 araçtada bu şekil hissettim tabi abilerim daha iyisini bilirler saygılar :)
-
yok abi ben sana bişey demedim karıştırdın galiba bildiğimi yazdım kimseye ayrıca bişey belirtmedim öyle anlaşılıyosada pardon :)
-
kadir kardeş benim ilk mesajlara bakmama gerek yok benim ilk yorumumun altına kim yorum yapmışsa ben o kişiye söylüyorum.(ayrıca takozu yemesin gibi bir alaycı tavırla yaparsan yorumunu ben de cevabını yazarım) ayrıca benim ve bu forumdaki diğer arkadaşların 0 km bir BMW veya Mercedes alabilecek konumu yok yani biz bildiğimiz önümüzdeki arabalarla ilgili konuşuyoruz.bmw nin motor teknolojisinin şu konuyla alakası yok. bahsi geçen araç 2005 model honda)
-
Ersin abi, Kadir'de bizim değerli bir kardeşimiz. Kendisi yurt dışında yaşıyor. Bu sebeple bizlerin yaptığı espiri yada şakalara biraz yabancı. Eminim kendiside benim mesajıma hak verecektir. Araya girdim kusura bakmayın ama, art niyet yok ;) Ayrıca birgün sıfır bmw ile motor açarız senle Ersin abi :D Allah büyük :D
kadir kardeş benim ilk mesajlara bakmama gerek yok benim ilk yorumumun altına kim yorum yapmışsa ben o kişiye söylüyorum.(ayrıca takozu yemesin gibi bir alaycı tavırla yaparsan yorumunu ben de cevabını yazarım) ayrıca benim ve bu forumdaki diğer arkadaşların 0 km bir BMW veya Mercedes alabilecek konumu yok yani biz bildiğimiz önümüzdeki arabalarla ilgili konuşuyoruz.bmw nin motor teknolojisinin şu konuyla alakası yok. bahsi geçen araç 2005 model honda)
-
buradaki arkadaşlarımızın kardeşlerimizin hepsi değerli Uğur ım.. hiçbirinize karşı kötüü bir düşüncem olmadı olmaz da.. neyse ben artık bu konuya yorum yapmıyorum.
-
eyvallah abi, sende baş tacısın ayıp ettin. yorumların bizim için değerlidir her daim. :iyi:
buradaki arkadaşlarımızın kardeşlerimizin hepsi değerli Uğur ım.. hiçbirinize karşı kötüü bir düşüncem olmadı olmaz da.. neyse ben artık bu konuya yorum yapmıyorum.
-
Ben bu aileyi seviyorum :kucakla:
kadir kardeş benim ilk mesajlara bakmama gerek yok benim ilk yorumumun altına kim yorum yapmışsa ben o kişiye söylüyorum.(ayrıca takozu yemesin gibi bir alaycı tavırla yaparsan yorumunu ben de cevabını yazarım) ayrıca benim ve bu forumdaki diğer arkadaşların 0 km bir BMW veya Mercedes alabilecek konumu yok yani biz bildiğimiz önümüzdeki arabalarla ilgili konuşuyoruz.bmw nin motor teknolojisinin şu konuyla alakası yok. bahsi geçen araç 2005 model honda)
Ortada hic bir sebeb yok iken sanirim birbirimizi yanlis anliyoruz Ersin bey, yanlis anlasilmaya sebebiyet vermissem ben kendi adima özür dilerim..... Siz haklisiniz...
Saygi ve sevgilerimle.
-
bilmukabele aynen kardeş ;)
Ben bu aileyi seviyorum :kucakla:
kadir kardeş benim ilk mesajlara bakmama gerek yok benim ilk yorumumun altına kim yorum yapmışsa ben o kişiye söylüyorum.(ayrıca takozu yemesin gibi bir alaycı tavırla yaparsan yorumunu ben de cevabını yazarım) ayrıca benim ve bu forumdaki diğer arkadaşların 0 km bir BMW veya Mercedes alabilecek konumu yok yani biz bildiğimiz önümüzdeki arabalarla ilgili konuşuyoruz.bmw nin motor teknolojisinin şu konuyla alakası yok. bahsi geçen araç 2005 model honda)
Ortada hic bir sebeb yok iken sanirim birbirimizi yanlis anliyoruz Ersin bey, yanlis anlasilmaya sebebiyet vermissem ben kendi adima özür dilerim..... Siz haklisiniz...
Saygi ve sevgilerimle.
Her ailede yanlis anlasilma, kavga , tartisma olur , karsilikli hosgörü ile cözülemeyecek sorun yoktur...
Dipnot: Kesinlikle kendi adima birseyleri cok iyi bilirim gibi iddaa'larim olmadi , olamazda kisilerin ugraslaridir , meslegidir veya tecrubesidir konusur , yorum yapar sonuna kadar SAYGI duyuyorum bilene.. ben paylasimciyim , bilgime bilgi katmak icin buradayim..
Saygilarimla...