Çok iyi çekemedim yola bakmaktan ama anlaşılıyor çok net olmasada.
O devirde giderken bana 5. vitese atmamı öneriyor. Zaten düşük devirde, bir de 5. vitese atarak daha da düşürecem deviri. Bu durumda dizel motor olduğu için yormaz mıyım motoru düşük devirde seyir ettiğim ve edeceğim için ?
(http://i59.tinypic.com/2dlu32h.jpg)
Ama sıcaklık termometresi dipteyken düşük devirde gitmek uygun mudur ki dizel motorda ? Dizel motor yorulmaz mı işte benim kafama takılan bu :D Hep dizel motor yüksek devirde kullanılır deniyor çünkü.
:D ne yapmak lazim o halde :D
Ama sıcaklık termometresi dipteyken düşük devirde gitmek uygun mudur ki dizel motorda ? Dizel motor yorulmaz mı işte benim kafama takılan bu :D Hep dizel motor yüksek devirde kullanılır deniyor çünkü.motorun tork kaç devirde başlıyor bunu pedala basma sırasında anlayabilirsin. mesela 1800 devirde tork gücün başlangıcı yani çekiş kazancın olduğu deviri bulduğunda en düşük gitmek istediğin devir bu olmalı bundan alt devirlerde gittiğin takdirde daha fazla yakıt harcar. motoru yorar diye birşey yok hocam.
Ama sıcaklık termometresi dipteyken düşük devirde gitmek uygun mudur ki dizel motorda ? Dizel motor yorulmaz mı işte benim kafama takılan bu :D Hep dizel motor yüksek devirde kullanılır deniyor çünkü.motorun tork kaç devirde başlıyor bunu pedala basma sırasında anlayabilirsin. mesela 1800 devirde tork gücün başlangıcı yani çekiş kazancın olduğu deviri bulduğunda en düşük gitmek istediğin devir bu olmalı bundan alt devirlerde gittiğin takdirde daha fazla yakıt harcar. motoru yorar diye birşey yok hocam.
Ama sıcaklık termometresi dipteyken düşük devirde gitmek uygun mudur ki dizel motorda ? Dizel motor yorulmaz mı işte benim kafama takılan bu :D Hep dizel motor yüksek devirde kullanılır deniyor çünkü.motorun tork kaç devirde başlıyor bunu pedala basma sırasında anlayabilirsin. mesela 1800 devirde tork gücün başlangıcı yani çekiş kazancın olduğu deviri bulduğunda en düşük gitmek istediğin devir bu olmalı bundan alt devirlerde gittiğin takdirde daha fazla yakıt harcar. motoru yorar diye birşey yok hocam.
Yeni bilgilerle geldim tekrardan.
Dün bizim buradaki Audi'de 14 maddelik kışlık bakım - elektrik & güvenlik bakımı vardı, Trigger setinin komple değişme vaktinin geldiğini söylediler. Ek olarak motor kulakları ve debriyaj seti de değişmeli dediler ama zaten motor kulakları ve debriyaj setini Türkiye'de 2015 Eylül ayında değiştirmiştim. Neden tekrar değişmeli dediler anlamadım.
Motoru kapatınca sarsıntısı ve gelen sesin trigger setinin komple değişmesi sonucu ortadan kalkacağını düşünüyorum.
Parçaların türkçelerini hepsini bulamasam da bir kaçını buldum ama parça kodları mevcut onları da yazacağım.
Gergi kasnağı olan triger
Keçeli soğutma sıvısı pompası
Germe elemanı
Avara kasnağı
--
03L198119E
03L121011GX
038903315AN
03L903137A
03G145276
GA13A8JM1
--
Sizce bu parçalar değiştiğinde ses ve sarsıntı gider mi?
Sonunda bir kisi mumkun oldugunu soyledi :D
Kimle konussam ne alakasi var, sarsintiyi yok etmez seklinde konusuyorlar kurekle vurasim geliyo agizlarina :D