Motor üflemesi nedir? Doğru bilinen yanlışlar!

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Bu bilgileri PDF olarak indirmek isteyenler için link aşağıdadır.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

Motor üflemesi nedir? Sorusuna verilecek birkaç cevap ve bu cevapların 2. el otomobil alırken yaşanabilecek mağduriyetlerin bir nebze önüne geçebilmesi adına bu konuyu açıklamalı olarak tekrar paylaşmak istedim.

Öncelikle genel olarak temel motor parçalarını gösteren fotoğrafla anlatıma başlayalım. Fazla detaylandırmadım. Bu konuyu anlatacak kadar öğenin bilinmesi kafi :

4 Silindirli klasik bir motorun kesit resmi



Motor bloğu, üst kapan contası



Pistonlar ve segmanlar



Öncelikle Motor üflemesi nedir? Bunun hakkında bilgi vereyim;

Motor üflemesi olarak adlandırılan hadise aslında motor yağ doldurma ve motor yağı seviye ölçme ağızlarından gelen hava olarak tabir edilir. Daha doğrusu sanayi ortamında böyle anlatılır. Fakat üfleme varsa motor tükenmiştir, efendim motor bitiktir gibi bir teşhis tamamen doğru değildir.

Şöyle izah edeyim; sıfır km bir otomobilin yağ doldurma kapağını açtığınızda da bir miktar hava çıkışı olduğunu gözlemleriz. Yada yağ seviye çubuğunu yerinden çıkardığımızda da bir miktar hava geldiğini gözlemlemek mümkün. Hiç hava gelmemesi gibi durumlar genellikle araç motorunun çalışmadığı durumlarda olur.

Fakat burada dikkat edilmesi gereken konu şu; "Hava çıkışının şiddeti" , "Hava ile birlikte çıkan duman" , "Hava ile sıçrayan yağ" , " Hava ile çıkan buhar"

Madde madde irdeleyecek olursak;
1. Yukarıda bahsettiğim noktalardan çıkan hava bir insanın soluk alması-vermesi şiddetindeyse motor üflemesi sorununu gözardı edebiliriz. Fakat bariz bir basınç ile kuvvetli bir hava çıkışı varsa bunu önemsememiz gerekiyor. Bir sorun olduğuna işaret anlamındadır.

2. Hava çıkışıyla birlikte çıkan duman veya son maddede bahsettiğim buhar çıkışı ile ilgili olarak dikkat edilmesi gereken en önemli hususlardan biri de budur. Öncelikle buhar ile dumanı nasıl ayırt edeceğiz? Buhar açığa çıktığında açık havada fazla asılı kalmaz. Fakat duman, özelliği bakımında yayılmacı ve havada bir müddet asılı kalma eğilimi taşır.

- Buhar çıkışı varsa (bir miktar için normaldir) özellikle motor sıcak ise, motor yağı sıcak olduğu için az miktarda zayıf bir buhar görünmesi doğaldır. Ve kısa süre sonra buhar kesilir. Sürekliliği yoktur. Motordan şüphelenmeye gerek yoktur.

- Motor üst kısmındaki yağ doldurma kapağını motor çalışırken açtığınızda motor yağı sıçratması normaldir. Bazı yanlış bilgiler, yani şehir efsaneleri üst kapaktan yağ sıçraması varsa motor bitiktir derler. Fakat üst kapakta çalışan sübap yayları hareketli parçalardır. Buradan yağ sıçraması doğaldır. Asıl önemli olan seviye ölçme çubuğunu çıkardığımızda yağ sıçramaması gerekir. Buradan yağ sıçraması aslında üfleme denilen hadisenin aşırı fazla olması ile birlikte yoğunluk kazanır ve motor yağı sprey biçiminde küçük yağ tanecikleri halinde seviye ölçme çubuğundan sıçrama yapar.

Şimdi motor üflemesi konusunda yüzeysel bilgileri madde madde sıraladık. Peki gelelim asıl meseleye. Motor üflemesi neden olur? Sebepleri nelerdir? Onarımı masraflı mıdır? Bitik motor nasıl anlaşılır? Gibi insanın ağzının tadını kaçıran, rüyalarda kabusa dönüşen bu kötü durum nedir?

Soru : Motor üst kısmındaki yağ doldurma kapağından bir miktar buhar geliyor ve kısa sürede kesiliyor. Bu normal midir?

Cevap : Evet bu normaldir. Kısa sürede kesilen bir sigaradan ince bir puf çıkışına benzer ve kısa sürede kesiliyorsa normaldir.


Soru : Motor üst kısmındaki yağ doldurma kapağını açtığımda hafif bir hava çıkışı ve yağ sıçraması oluyor. Bu normal mi?

Cevap : Normaldir. Fakat sıçrayan motor yağının rengi ve kıvamı önemlidir. Bunu kontrol ediniz. Eğer motor yağı çikolatalı sütlü krema veya tahin kıvamındaysa sorun var demektir. Ama yağ normal "yağ" formundaysa korkulacak birşey yoktur.


Soru : Motor yağı seviye kontrol çubuğunu (yağ çubuğu) çıkarttığımda aşırı hava çıkışı ve bununla birlikte hem yağ sıçraması hemde duman çıkışı var. Bu durum neyi işaret eder?

Cevap : Bu durum bir arıza belirtisidir. Eğer yüksek miktarda hava çıkışı, yağ sıçratma ve en önemlisi yoğun duman çıkışı varsa; Piston sekmanlarında aşınma var demektir. Daha büyük arıza ise silindir gömleklerinde aşınma vardır. Yüksek miktarda hava gelmesinin nedeni, motor üst kapağında bulunan yanma hücrelerinde yakılan yakıt, piston etrafında sızdırmazlığı sağlayan elemanlar tarafından (sekman, silindir gömleği) tutulamadığı için yağlama bölümüne geçer ve buradan kartere iner. Karterden de yağ çubuğunu çıkardığımızda, yoğun bir şekilde dışarı çıkmaya başlar. Olası arızalar, piston gömleği ve sekmanlardır. Sekmanların değiştirilmesi veya silindirlerin honlanması gerekebilir. Sekman değişimi honlamaya göre daha az maliyetli bir işlemdir. Yarı rektefe olarak adlandırılır. Fakat silindir gömleklerinde aşınma varsa, bu alt motor bloğunun sökülmesi gerektiği anlamına gelir ve maliyetli bir işlemdir.


Soru : Motor yağı doldurma kapağından ve yağ çubuğu deliğinden yoğun duman gelmesi neden olur?

Cevap : Hem üst hem alt kısımdan yoğun duman gelmesinin sebebi, motor yağının artık yanmaya başladığına işarettir. Bu ateşli bir yanma değildir. Motor yağının artık kavrulduğunu gösterir. Şöyle bir örnekle anlatacak olursak, bunu evde deneyebilirsiniz. 1 Fincan bitkisel sıvı yağı bir tavaya dökün ve ocağın ateşinde uzun süre bekletin. Bir süre sonra yağın üzerinden dumanlar tüttüğünü ve yağın renginin karardığını görürsünüz.İşte bu duman yağın kavrulduğunu ve yandığı gösterir. Ayrıca unutulmamalıdır ki, duman sadece yağ yanmasından değil aynı zamanda yakıt yanma hücresinden sızan dumanla karışıkta gelebilir. Yani bu duman hepimizin bildiği egzoz dumanı da olabilir. Fakat herşeyin yerli yerinde olması önemlidir. Egzoz dumanının yeri egzoz borusundan dışarıya atılmaktır. Motor içinde, motor yağı haznesinde, yağlama elemanlarında duman olmamalıdır. En iyimser yaklaşımla sekman değişimi ile motor kurtarılabilir.


Sorularınız varsa lütfen yazın. Cevaplamaya çalışırım. Eğer yukarıda yazılanları özetleyecek olursak;

Yağ çubuğu çıkarıldığında ve üst yağ kapağı açıldığında yoğun duman geliyorsa, motor yağı kavruluyor ve yanma hücrelerinden egzoz dumanı yağlama ekipmanları yani alt bloğa geçiyorsa piston sekmanları, motor contası veya silindir gömleği zarar görmüş demektir. Bu teşhis yüzeysel bir teşhis olmakla birlikte %90 bu nedenlere dayandırılabilir.

Not : Farklı motor arızaları ile ilgili olarak konunun devamını okuyabilirsiniz.



Çevrimdışı izmir42

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 11,524
    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Bilgilendirme için teşekkürler

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Soru : Egzozdan çıkan mavi renge çalan, egzozdan çıkan mavi duman ne anlama gelir?

Cevap : Bu durum motor yağının yandığına (kavrulma) işarettir. Ayrıca kokusu bariz olarak insanı çok rahatsız eder. Bunun nedeni, piston sekmanları veya silindir gömleğinin aşındığına ve görevini tam yapamadığına çok açık bir delildir. Bir diğer nedeni ise sübap contaları yani valf contalarının eskidiğine de işaret olabilir. Motor yağı, piston üst kısmına yani asıl yanma hücrelerine kadar çıktığı için yakıt ile yağın birlikte yanarak aşırı duman üretmesine neden olmasıdır. Bunun sonucunda yanma hücresinde yanan yağ ve yakıt fazla duman olarak (renk mavimsi olur) egzozdan atılır. Bunun sonucunda bariz olarak motor yağının eksildiğini gözlemleyebilirsiniz. Ayrıca araç aşırı yakıt tüketmeye meyilli olur. Bu dumanı farkettiğinizde lütfen aracınızı daha fazla kullanmayın. Acilen motor rektefe edilmelidir.

Not : Turbolu otomobillerde de bu durum ortaya çıkarsa kontrol edilmesi gereken diğer ekipmanda turbo mekanizmasıdır. Turbo'da meydana gelen yağ kaçağı da benzer durumla ortaya çıkar. Duman rengi yoğun ve mavi ile gri arası bir tonda gözlemlenebilir. Aşırı yağ ve yakıt kokusu kendini gösterir.



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Soru : Egzozdan çıkan siyah duman ne anlama gelir?

Cevap : Bu durum genellikle bakımsız araçlarda meydana gelir. Genellikle düzgün ve periyodik bakımları zamanında yapılan araçlarda bu durumla karşılaşmak pekte mümkün değildir. Ağır masrafların başlangıç noktası olarak adlandırırsam yanlış olmaz. Siyah veya kara duman atan araçlarda öncelikle yakıt tüketimi zirveye çıkmıştır. Sebepleri arasında tıkalı hava filtresi, arızalı enjektörler ve zengin karışım sensörleri (oksijen, egzoz vs) arızasından dolayı genellikle ortaya çıkar. Bu durum doğal olarak aracın performansını zayıflatır. Yani 1 depo yakıtla 1000 km yol yapılabilecekken, bu mesafe yarı yarıya azalabilir. Bu durum bakım maliyetinden daha pahalıya malolur. Bu nedenle aracınızı iyi bir teknik serviste, ciddi olarak güzel bir bakımdan geçirmenizi tavsiye ederim.



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Soru : Egzozdan çıkan beyaz duman ne anlama gelir?

Cevap : Egzozdan çıkan beyaz duman en sinsi belirtilerden biridir. Beyaz duman hele ki kış mevsiminde karşılaşılan bir durumsa, tamir için geç kalınması ve masrafların artması için en uygun ortamı hazırlar. Kışın bu duman çıkmaya başladığında aracın egzozunda buhar olduğu fikrine kapılmak daha kolay olur ve arızanın kaynağını araştırmak ertelenebilir. Bu durum hiçte iç açıcı durumları ortaya çıkarmaz. Tabi pimpirikli olmamakta lazım fakat görmezden gelmekte yanlış olur. Bunun ana sebebi üst kapak contasının deforme olduğu işaretidir. Eğer beyaz duman yoğun biçimde egzozdan atılıyorsa üst kapak contasının deforme olmuş demektir. Bunun sonucunda motor soğutma suyu (antifiriz) motor yanma hücrelerine kaçak yapmaktadır. Su ile karışan yakıt, beyaz ve yoğun bir duman oluşturur. Acilen üst kapak contasının değiştirilmesi gereklidir. Eğer yoğun beyaz duman çıkışının nedeni deforme olmuş üst kapak contası ise, soğutma suyu bariz bir şekilde azalır. Ayrıca daha kötü senaryo ise; motor üst-alt blokta çatlak olmasıdır. Şayet çatlak varsa ki, en masraflı olan işlem bu durumda yapılır. Bazı durumlarda ortak belirti ile deforme olmuş üst kapak contası veya çatlak bloktan, ya soğutma suyu motor yağına karışır, yada motor yağı soğutma suyuna karışır. Her iki durumda da motor yağı ve soğutma suyunun kıvamı kontrol edilmelidir. Her ikisinde de sütlü kahve veya tahin kıvamı varsa, masraflar çok ağır olabilir.



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Soru : Egzozdan çıkan gri duman ne anlama gelir?

Egzozdan atılan gri duman ile beyaz dumanı karıştırmak hatta mavi dumanla bile karıştırmak mümkündür. Fakat gri duman komplike bir problemin habercisidir. İçimizi rahatlatan kısmı çok basit ekonomik yollarla çözümlenebileceği gibi, ağır masraflarında habercisi olabilir. İyi bir gözlemle doğru onarım sayesinde çözümlenebilir. Bu durum ekseriyetle turbolu araçlarda, turbonun yağ yakmasından kaynaklanabilir. Bu durum gri dumanın en sık karşılaşıldığı arızalardan biridir. Turbo yatak ve mili üzerinde bulunan segmanların aşınmasından olabilir. Teşhis için ilk kontrol noktası yağ seviyesidir. Eğer gri dumanla birlikte araç yağ eksiltiyorsa turboyu kontrol ettirin.

Otomatik şanzımanlı (otomatik vites) araçlarda, şanzımanda vakum oluşturan bir parça bulunmaktadır. Bu parça arıza yaptığında şanzımanda bulunan yağ, motor yağına doğru sızmaya başlar. Burada dikkat edilmesi gereken en önemli unsur ise motor yağı seviyesinde artış varmı? Yani yağ çubuğuna baktığınızda seviye olması gerekenden fazla ise bunu gözardı etmeyin. Bunu anlamak için kulağınızı dört açın ve seyir halindeyken otomatik vitesin, vites değişimlerinde çıkardığı seslerde artış var mı? yok mu? iyi dinleyin. Vites geçişleri sarsıntılı mı? Bunları gözlemleyin. Şayet bunlar varsa otomatik şanzıman arızası olabilir.

Ayrıca pcv valfi yani karter havalandırma valfinin arızalı olması yağ kaçağına ve bu yağın yanmasına neden olur ve bu durumunda da gri renk ile karşılaşabiliriz. Bu sistem zararlı egzoz gazlarının etkisini azaltarak düşük emisyona katkıda bulunur. Oldukça ucuz bir parça olduğu için değiştirme masrafı düşüktür.



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Soru : Motor yağı tahin kıvamında veya sütlü kahve kıvamında, bunun sebebi nedir?

Eğer bu durumla karşılaşırsanız ciddi masraflar sizi bekliyor demektir. Motor yağında bu kıvama rastladığınızda, yani sütlü kahve veya tahin kıvamındaki motor yağı maalesef ciddi problemlerin habercisidir. Sebeplerini sıralayacak olursak;

1. Motor üst kapak contası deforme olmuş olabilir.
2. Motor üst kapakta çatlak olabilir.
3. Motor alt blokta çatlak olabilir.
4. Yağ soğutucusu kanallar arası geçişte deformasyon olabilir.
5. Devirdaim pompasında arıza olabilir.

Bu durumda ciddi anlamda rektefe gerekebilir. Belirtileri ise, motor soğutma suyu yani antifiriz seviyesinde azalma meydana gelir. Motor yağı seviyesi yükselir. Egzozdan bazen beyaz, bazende mavi duman çıkışı olabilir. Bazı durumlarda ise soğutma suyunda da aşırı kirlenme görülebilir. Yedek su deposu da kontrol edilmelidir. Arızanın kaynağını tespit etmek için motor üst kapağı açılmalıdır. Gözlemlenen arızalar neticesinde onarım yapılmalıdır.



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Soru : Motor soğutma suyunda tahin kıvamı ve sütlü kahve kıvamında görüntü var. Bunun sebebi ne olabilir?

Bu durum bir önceki yorumumda belirttiğim durumla benzerlikler taşır. Bu aşamada motor yağı stabildir. Yani motor yağı kıvamı normaldir. Fakat burada dikkat edilmesi gereken motor yağı seviyesidir. Eğer motor yağı seviyesi düşüyorsa, motor yağı antifirize karışıyor demektir. Bunun ana sebebi ya motor üst kapak contasıdır yada yağ soğutucudur. Bazı extrem durumlarda şöyle bir durumda ortaya çıkabilir : Eğer aracınızda klasik mavi antifiriz varsa ve siz eksilen antifiriz suyuna kırmızı antifiriz eklemesi yaparsanız, organik ve organik olmayan antifiriz birbirine karıştığında soğutma suyu tamamen bozulur ve çamurlaşma meydana gelir. Bu en kolay çözüm yoludur. Kalorifer suyu dahil olmak üzere tüm antifiriz sistemden boşaltılır ve sisteme 5-6 defa temiz su koyulup devir daim edilerek temizlenmesi sağlanır. Bu işlemi kimyasal ürünlerle ve cihazla yapan firmalar mevcuttur. Soğutma sistemi temizlendikten sonra tek tip antifiriz ile sistem doldurulur ve kapatılır. Sorun çözümlenmiş olur. Ama böyle bir durum yoksa yağ soğutucu ve üst kapak contası kontrol edilmelidir. Ciddi masraflı bir işlemdir.



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Soru : Motor yağından benzin kokusu gelmesinin sebebi nedir?

Motor yağından benzin kokusu alıyorsanız, bunun birkaç farklı nedeni olabilir. Aslında komplike bir sorundur; enjektör arızası ile birlikte ele almak gerekir. Yetersiz ateşleme ve benzini yanma hücresine adeta kusturan bir enjektör, fazla yakıtın kartere oradanda doğal olarak yağa karışmasına neden olabilir. Bir diğer unsur ise sekmanlardaki aşınmadır. Bununla birlikte sübap (valf) contaları da kontrol edilmelidir. Şayet motor yağında dumanla karşılaşırsanız, egzozdan mavi duman çıkışı da varsa ki bu en son noktaya gelindiğini gösterin. Motor rektefesi şart olmuştur. Ayrıca şunu unutmayın, motor yağına benzin karışması çok riskli bir durumdur. Motor yangınlarına sebep olabilir. Motor yağlarının parlama sıcaklığı 130 derece ila 160 derece aralığındadır. Farklı markaların farklı parlama noktaları olabilir. Özellikle yaz mevsiminde bu risk çok fazladır. Yeterli soğutma gerçekleşmeyen motorlarda yangın riski artar.Eğer bu durumu farkederseniz derhal onarım yaptırın. Motor yağınız yeni bile olsa bu yağı mutlaka yenileyin.

Not : Motora yeni yağ doldurulurken size tavsiyem minik bir oje şişesine bu yağdan numune alın ve saklayın. Bazı durumlarda yağın doğal kokusu ile benzin kokusu karıştırılabiliyor. Bu numuneyi saklayın ve yağdan şüphe duyduğunuzda numunenin kokusu ile kullandığınız yağ kokusunu karşılaştırabilirsiniz.



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Soru : Egzozdan su damlamasının sebebi nedir?

Bu durum kış aylarında normal olabilir. Yoğunlaşan egzoz dumanı buhar yapabilir. Az miktarda belli belirsiz su damlaması normal karşılanabilir. Fakat bu durum 4 mevsim devam ediyor ve radyatör yani antifiriz suyu eksiliyorsa, zaman zaman egzozdan beyaz dumanda geliyorsa bu durum yanma hücrelerine soğutma suyunun karıştığına işarettir. Üst kapak contası değişimi gerekebilir. Yarı rektefe anlamına gelir.



Çevrimdışı izmir42

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 11,524
    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Bilgilendirme için teşekkürler

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Bu bilgileri PDF olarak indirmek isteyenler için link aşağıdadır.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Bu konuları ayrı ayrı başlıklarda toparlamam lazım. Bir boşlukta hallederim. Şimdilik dursun böyle. Fotoğraflar sunucudan sonradan silindiği için PDF yaptım. İsteyen linkten indirip okuyabilir.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
Bu harika bilgi dağarcığı için teşekkürler Ellerin dert görmesin.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Rica ederim. Umarım bu olumsuz arızalar kimsenin başına gelmez. Çünkü her biri birbirinden pahalı...



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33