A14NET, Cruze 1.4T fan / conta veya hararet sorunu mu ?

hga · 4 · 3442

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı hga

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 148
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: hasan efe
  • Marka: opel
  • Model: İnsignia
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Benzin
Merhaba.
Aracı İstanbul' dan daha yeni aldım. 2013 Cruze SW 1.4 Turbo 105.000 Km de.
Conta testine kadar yapılıp aldım. Gelirken Fan' ın hiç susmadığını gördüm.
Termostat borusu soğuk, alt boru sıcaktı. Yola cıkıp gelmeden evel usta bulup baktırdım. Birkaç bişi yaptı. hava aldı vs, fan susmaya başladı.
Oldu dediler yola cıktım. Gemlik' te mola verince fan 15 dk boyunca susmadı. 15. dk da stop ettim aracı. Nolur nolmaz diye sabahı bekledik. Bir türlü termostat sonrasına boru ısınmıyor veya ılık oluyordu. Termostat çok geç açıyor du. TErmostat değişti. 3 kere denedik, Fan açtı kapattı. Oldu deyip yolladılar. Fan açıp açmadığına artık dikakt edemeden kalan 3 saatlik yolu kat ederek doğrudan ustama geldim.
Baktı etti, devir daim yapamıyor dedi. Hakkikatten de de öyle idi. Devir daim değiştirdik. Çıkan devirdaim de entersanlıklar vardı. Pervane karşıya deyip çizmiş. Isınıp genleşince demek ki tam randımanlı dönemiyor.
Artık termostat ve fan normalde olması gereken sürede açmaya başladı.
Fakat, sistemde atamadığımız bir hava oluşumu hala var. Fan başlaması düzeldi ama hala susmamaya inat ediyor. Ustam, nolur nolmaz diye würth marka conta kaçak testi ile tekrar test etti. Mavi su bir dk sonra ağır ağır koyu yeşilimsi bir hal alır gibi yaptı. Sonra önceki mavi tonu olmasa da tekrar maviye yaklaştı. O an da bana bir haller oldu. Conta yaktık veya hafif yarası oldu da içeriye hava mı oluşturuyor diye korktum. Usta, boş hava da bile o kadar renk değişimi olur korkman dese de panik atak hastası olduğumdan efhamım devam ediyor.
Araçta tekleme, titreme, çekiş düşüklüğü, duman, rolanti dengesizliği, suya yağ karışma, yağa su karıştırma gibi hiç bir emare de yok.
Fİkirleriniz ve recrubeleriniz benim için çok çok önemli. Sevgilerle.



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Öncelikle yeni arabanız hayırlı olsun. Yazdıklarını gerilim filmi izliyormuş gibi okudum. Gerçekten korkunç bir hadise. Daha önce başıma geldi. Motor soğutma suyuna, motor yağı karışıyordu. Bildiğin tahin kıvamında rezil bir görüntü. Olmaması gereken şey olmuştu. Neyse ki ben ucuz atlattım. Yağ soğutucunun silikon contası çürümüş. Oradan yağ kaçırmıştı. Kaçırdığı yağı da soğutma suyuna karıştırınca tahin manzarası çıkmıştı. Ucuz atlatmasına atlattık ama gel birde bana sor. O psikolojiyi çok iyi bilirim. Huzursuzluktan başka bir şey değil.

Şimdi paniğe gerek yok desem de siz panik yapmaya devam edeceksiniz. :) o yüzden gözlemlemeniz gereken şeyleri belirteyim, takipte olun.

- Soğutma suyu yedek kabını motor sıcakken gözlemleyin. Kapağını açmadan dıştan izleyin. Motor çalışır durumda hatta birisi direksiyona geçip arada bir 3500-4000 devire kadar gaz versin. Gaza basıldığında yedek su kabının içinde fokurdama (kaynıyormuş gibi) hava kabarcıkları oluşuyor mu? Eğer bu görüntü varsa, maalesef yanma hücrelerinden su kanallarına doğru kaçak var demektir. Yani üst kapak contası değişecek, motor açılınca segmanlar ve gömlekler kontrol edilecek yapılması gereken neyse yapılacak. Zaten böyle bir şey varsa yarım rektefeden başlar, sıkıntıya göre devam edilir. İnşallah böyle bir şeye hiç gerek olmaz.

- Soğutma suyunda çamur görüntüsü, renginin koyu kıvamlı tahin haline dönüşmesi riskli durumun olduğunu gösterir. Eğer yağ soğutucu varsa ilk olarak bunu kontrol ettirin. Umarım böyle bir şey olmaz. Eğer soğutma suyuna yağ karıştırıyorsa, motor alt veya üst bloğunda çatlak oluşmuş veya conta zarar görmüş olabilir. Bu en tehlikeli senaryo ve çok masraf çıkarır. Özellikle motor çatlakları tamir edilse bile randıman alan çok azdır.

- Motor; YAĞ veya SU eksiltiyor mu? Bunu kontrol edin. Bunu birkaç hafta boyunca düz bir zeminde ve sabahları motoru çalıştırmadan önce kontrol etmelisiniz. Her ikisi de çok az miktarda eksiltme yapabilir. Bu kayda değer bir eksiltme değilse önemsemeyin. Ama ciddi bir seviye düşmesi varsa şüpelenilmesi gereken şey motorda conta veya çatlak problemidir.

- Egzozu kontrol edin. Egzozdan su damlıyor mu? (Soğuk havada ilk çalıştırdığınızda nemlenme yapar bu normal) Öğlen saatlerinde hava 20-30 dereceyken bu terleme olmaz. Öğlen saatlerinde motor egzoz sıcakken hala su damlıyorsa ve araba su eksiltiyorsa, yanma hücresine, motor soğutma suyu karışıyor demektir. LPG'li araçlarda duman atması çok geç farkedilebilir. Ama benzinde kullanırken yoğun duman görülebilir.

Siz bunları kontrol edin. Motor çekişi yada anormal ısı artışlarını gözlemleyin. Umarım hiçbir sıkıntı yoktur. Fazla düşünmemeye çalışın. Canınız sağolsun... Ne olacak? Malın canı Cehenneme. Siz kendinize dikkat edin. Yenisini alırsınız, yaptırırsınız, bi şekilde hallolur. Üzülmeyin.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Merhaba.
Aracı İstanbul' dan daha yeni aldım. 2013 Cruze SW 1.4 Turbo 105.000 Km de.
Conta testine kadar yapılıp aldım. Gelirken Fan' ın hiç susmadığını gördüm.
Termostat borusu soğuk, alt boru sıcaktı. Yola cıkıp gelmeden evel usta bulup baktırdım. Birkaç bişi yaptı. hava aldı vs, fan susmaya başladı.
Oldu dediler yola cıktım. Gemlik' te mola verince fan 15 dk boyunca susmadı. 15. dk da stop ettim aracı. Nolur nolmaz diye sabahı bekledik. Bir türlü termostat sonrasına boru ısınmıyor veya ılık oluyordu. Termostat çok geç açıyor du. TErmostat değişti. 3 kere denedik, Fan açtı kapattı. Oldu deyip yolladılar. Fan açıp açmadığına artık dikakt edemeden kalan 3 saatlik yolu kat ederek doğrudan ustama geldim.
Baktı etti, devir daim yapamıyor dedi. Hakkikatten de de öyle idi. Devir daim değiştirdik. Çıkan devirdaim de entersanlıklar vardı. Pervane karşıya deyip çizmiş. Isınıp genleşince demek ki tam randımanlı dönemiyor.
Artık termostat ve fan normalde olması gereken sürede açmaya başladı.
Fakat, sistemde atamadığımız bir hava oluşumu hala var. Fan başlaması düzeldi ama hala susmamaya inat ediyor. Ustam, nolur nolmaz diye würth marka conta kaçak testi ile tekrar test etti. Mavi su bir dk sonra ağır ağır koyu yeşilimsi bir hal alır gibi yaptı. Sonra önceki mavi tonu olmasa da tekrar maviye yaklaştı. O an da bana bir haller oldu. Conta yaktık veya hafif yarası oldu da içeriye hava mı oluşturuyor diye korktum. Usta, boş hava da bile o kadar renk değişimi olur korkman dese de panik atak hastası olduğumdan efhamım devam ediyor.
Araçta tekleme, titreme, çekiş düşüklüğü, duman, rolanti dengesizliği, suya yağ karışma, yağa su karıştırma gibi hiç bir emare de yok.
Fİkirleriniz ve recrubeleriniz benim için çok çok önemli. Sevgilerle.


Çevrimdışı hga

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 148
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: hasan efe
  • Marka: opel
  • Model: İnsignia
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Benzin
Uzunca cevabınız için teşekkür ederim arkadaşım.

Bu gün yapılanlar;  Sağ taraftaki üzerinde hararet müşürü olan dağıtıcı parça değişti. Termostat Orjinal parça ile değişti. genleşme kap kapağı orjinal olarak değişti. Radyatör temizleyici ile sıkıştırarak 40 km kullanıldı. Bu esnada OBD ile anlık motor iç ısısı takip edildi. 103 derecede stabil olarak tamamladı. Daha sonra, Antifiriz + su eklendi. Havası alındı. ( alınamamış olabilir. ) Würth conta kaçak testinden de sorunsuz geçti. Ayrıca, otomatik buğu çözme ve otomatik hava kalite ayarı menüden kapatıldı. Geç vakit olduğundan ötürü tam anlamıyla test yapamasam da 7 km' lik yol sonunda fan filan açmadı. Ayrıca, start-stop devreye girmeye başladı. İki kez durup kontrolüm esnasında Termostat borusu ılık ve radyatör borusu sıcak ve orta sertlikte ( yumuşak sucuk kıvamı ) idi. İkinci kontrol edişimde Termostat borusu daha da ısınmış ve radyatör borusu da yine aynı durumdaydı. Suda kaynama, veya herhangi bir olumsuz durumda gözlemlenmedi. Gereksiz yere de fan açmayı bıraktı gibi. Şimdilik tüm tespitlerim bunlar.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Geçmiş olsun. O zaman problem yok demektir.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Uzunca cevabınız için teşekkür ederim arkadaşım.

Bu gün yapılanlar;  Sağ taraftaki üzerinde hararet müşürü olan dağıtıcı parça değişti. Termostat Orjinal parça ile değişti. genleşme kap kapağı orjinal olarak değişti. Radyatör temizleyici ile sıkıştırarak 40 km kullanıldı. Bu esnada OBD ile anlık motor iç ısısı takip edildi. 103 derecede stabil olarak tamamladı. Daha sonra, Antifiriz + su eklendi. Havası alındı. ( alınamamış olabilir. ) Würth conta kaçak testinden de sorunsuz geçti. Ayrıca, otomatik buğu çözme ve otomatik hava kalite ayarı menüden kapatıldı. Geç vakit olduğundan ötürü tam anlamıyla test yapamasam da 7 km' lik yol sonunda fan filan açmadı. Ayrıca, start-stop devreye girmeye başladı. İki kez durup kontrolüm esnasında Termostat borusu ılık ve radyatör borusu sıcak ve orta sertlikte ( yumuşak sucuk kıvamı ) idi. İkinci kontrol edişimde Termostat borusu daha da ısınmış ve radyatör borusu da yine aynı durumdaydı. Suda kaynama, veya herhangi bir olumsuz durumda gözlemlenmedi. Gereksiz yere de fan açmayı bıraktı gibi. Şimdilik tüm tespitlerim bunlar.



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33