Otomobillerde kapı sarkması onarımı nasıl yapılır?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Sayın ForumOtomobil üyeleri, bu konu sanıyorum herkesi ilgilendirir. Bugün öğlen hava güzel olunca kaportacı bir abimizin yanına çay içmeye gittim. Bir arabanın kapı ayarını yapıyordu. Kendisini izledim, izlerken de anlattı. Bende sizlerle paylaşayım dedim. Bireysel olarak yapılması biraz zor, tamirhane ortamı olması lazım ama en azından konuya vakıf olun istedim.

Şöyle ki;

Kapı menteşelerindeki burçlar zamanla yıpranıyor, en hızlı ve ucuz biçimde arabanızın kapısını yeni gibi açılıp kapanan bir kapıya dönüştürecek sistemi paylaşayım sizinle :)

Otomobilinizin kapıları belli başlı birkaç sebepten dolayı sarkabilir. Bu sarkma neticesinde ise kapıların kilit ayarı bozulur. Özellikle çürümüş menteşeler için yapacak birşey yok dedi ustamız. Ama çürümemiş sağlam bir menteşede ya bir düğünde, yada bir dutbol müsabakasından sonra cam çerçevesine tüm ağırlığıyla oturup tezahürat yapma sonucunda gerçekleşirmiş :) işte size birkaç örnek :)



Tamir yöntemine gelince; önce bir krikonuz olması lazım. (hidolik olması tercihtir)

Ustamız menteşe ağırlığını almak için kapıyı açtı ve hidrolik tekerlekli krikoyu şoför kapısının altına denk gelecek şekilde hizaladı. kriko ile kapının arasına denk gelecek şekilde bir 5'e 10 takoz koydu. (kapı ezilmesin diye) Sonra krikoyu kaldırmaya başladı. Kapı yukarı kaktıkça aradaki boşluk tabir yerindeyse kabak gibi belli oldu. Yani kapının menteşe üzerindeki ağırlığını alınca boşkuk göründü.

İşte işlem asıl bu esnada başlıyor :) Bildiğimiz pul burada devreye giriyor :) Önce menteşe pimini çıkarttı, kapıyı çırak tutuyor tabi, çıkartırken menteşe piminden küçük çaplı başka pim ve çekiçten yardım aldı. Eğer kendiniz yapmayı düşünüyorsanız tek başına yapılacak bir iş değil uyarayım. Menteşe piminin alt tarafında bir gupilya var, gupilyada neymiş diyenler için :D fotoğraf paylaşayım :D işte gupilya



neyse pimin  ucundaki gupilya çıktıktan sonra, hafif çekiçle menteşe pimi yerinden çıktı. pimler çıkınca kapı boşa geldi, alıp bir kenara koydular. sonra otomobilin üzerinde kalan pim deliklerini levye ile hafif yukarı kastırdı. Ama söyleyeyim bu işlem yapılırken arabanızın başında duruyorsanız tırnaklarınızı kemirmek serbest :D levye bi kaçsa, birde rötüş boya vs uğraşacaktı adam :D

Son işlem kapı tekrar yerine takılırken yine hidrolik kriko yardımı ile takılıyor. Hidrolik krikoya oturtulan kapı, menteşe delikleri ile pim birbirini karşılayacak şekilde denk getiriliyor.pim yerine takılmadan önce pimin kapı ile gövde arasında kalan bölgesine bakır pul atılıyor ve sonra pim yerine tam çakılmadan kapıyı bir denedi usta, kapanmayınca, bir tane daha bakır pul koydu. sonra kapı saat gibi kapandı, ve son işlem, yeni gupilya pimin ucuna geçirildi ve kriko indirildi. Kapı artık sapasağlam :)

Araba ise 87 model bir renault 9'du. Eski toprak.

Umarım faydası olur arkadaşlar. 2 tane ince belli çay içene kadar usta halletti kapının terazisini, işiniz düşerse adres verebilirim :)



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
kardeş malesef, dışarı çıktım hava alayım diye  :sigara: sonra öyle yürüdüm :D telefonuda almamıştım hemen dönerim diye, güneşin gazına geldim, yürüdüm, o kadar gitmişken ustamın yanında bir çay içeyim dedim. sarma cigara yapmış :) izlemek ve gördüklerimi sizlerle paşlaşmaktan başka birşey yapamadım :) tabi birde alüminyum demlikte sanayi çayıda cabası :D  :-4

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Eline sağlık Uğur ama resimler yokmu :düşünüyor:


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
bundan sonra vakit buldukça kaportacı abimize uğrayacağım. :) biraz şenlendirelim forumumuzu, bol bilgi ve bol paylaşım ;)

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Bi daha olmasın :D :D :D


Çevrimdışı Umur Akkurt

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,476
    • Puan +33/-8
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Marka: Hyundai
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Benzin

Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Keşke Umur'um. İsterdim doğrusu  :utanmak:

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
:) Uğur abi bu gidişle seni kaportacı olarak görmeyelimde


Çevrimdışı D@rk34

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,968
    • Puan +62/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Tansu
  • Marka: Hyundai
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2006
  • Yakıt Tipi: Motorin
Eline sağlık Uğur Abi saolasın ama Kimseyi kapıya oturtmam kavga çıkar :)


 Tapatalk aracılığı ile gönderildi 
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Aynen öyle. Ne olacak 1 saat eğlence için bu zarara değer mi?

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Eline sağlık Uğur Abi saolasın ama Kimseyi kapıya oturtmam kavga çıkar :)


 Tapatalk aracılığı ile gönderildi 


Çevrimdışı D@rk34

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,968
    • Puan +62/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Tansu
  • Marka: Hyundai
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2006
  • Yakıt Tipi: Motorin

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Aynen öyle. Ne olacak 1 saat eğlence için bu zarara değer mi?

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Eline sağlık Uğur Abi saolasın ama Kimseyi kapıya oturtmam kavga çıkar :)


 Tapatalk aracılığı ile gönderildi 
Yani yazık Abi :(


 Tapatalk aracılığı ile gönderildi 
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Sende sağol Kadir. Rica ederim.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Abi paylaşım için sağol.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Bizim dolmuşun şoför kapısı sarkık kaç aydır ama cama oturmadan falan değil.. 770 binde araba sonuçta olur diyoruz... Zor bi işlem yokmuş kaportacıya gidince soracağım yapsınlar.. Sağ çamurluğuda düzelttirmek lazım..

Berat kardeşim işlem yapılırken izlenimlerini bizimle paylaşırsan iyi olur.



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33