Radyatör suyu taşıyor

D@rk34 · 119 · 56218

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı D@rk34

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,968
    • Puan +62/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Tansu
  • Marka: Hyundai
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2006
  • Yakıt Tipi: Motorin
radyatör suyunu değiştirdim  doldurduk antifrizi şimdi baktım yedek depodakini de çekmiş dedim buna ne olmuş bi açıyım dedim radyatör kapağını dışarı atıyor hemen kapattım ne yapıyım kapalı kalsın o yedek depoya atar mı açıyım dışarı mı atsın


Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap aracılığı ile gönderildi
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap



Çevrimdışı D@rk34

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,968
    • Puan +62/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Tansu
  • Marka: Hyundai
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2006
  • Yakıt Tipi: Motorin
Biraz antifriz kaldı yedek depoya boşaltıp yola çıkıyım diyorum öyle yapıyım mı


Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap aracılığı ile gönderildi
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Kardeş, antifirizin hayırlı olsun :) Yedek depodakini çekebilir sıkıntı yok. Yalnız şuna dikkat ettin mi? Antifirizi doldurduktan sonra radyatör kapağı açık halde, arabayı rolantide bir süre çalıştırıp, radyatördeki havayı attırman gerekirdi. Bunu yapmadıysan radyatör içinde hava kalmış olabilir. Sende kapağı açınca antifiriz ve hava karışık püskürmüş olabilir.

1. Aracı düz bir yere çek.
2. Motorun soğumasını bekle. (Bu havada 1 saatte buz gibi olur zaten)
3. Radyatör kapağını aç.
4. Su seviyesine bak. Boşmu dolu mu? (Radyatör kapağından)
5. Su tam ise motoru çalıştır. (Radyatör kapağı açık kalsın)
6. Rolantide aracı bir süre çalıştır. (Soğutma suyunu devirdaim yapsın ki, sistemde kalan havayı atsın)
7. Havayı attırdıktan sonra, su seviyesinde azalma olursa su ilave edebilirsin. (istersen antifirizde olur ama bence gerek yok)
8. Yedek depoyu min-max çizgilerinin ortasına kadar su ilave ederek tamamla. (Zaten fazlasını tahliyeden atar)
9. Havayı aldıktan sonra motoru kapat.
10. Radyatör kapağını kapat.
11. Arabayla bir tur at ve hararet göstergesini kontrol et. Anlık olarak hızlı yükselip, hızlıca geri inebilir ama normal seviyede durduğunu tekrar kontrol et.

Geçmiş olsun :D


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Eyvallah kardeşim ;)

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Uğur abi vallahi yetkili servis gidi adamsın süper açıklama olmuş +1


Çevrimdışı D@rk34

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,968
    • Puan +62/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Tansu
  • Marka: Hyundai
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2006
  • Yakıt Tipi: Motorin
Abi ben dün radyatör kapağını açtığında su görünücek şekilde doldurmuştum bugün baktığımda çekmiş ve evet araba çalışırken doldurdum ama yedek depodakini çekmiş araba soğuktu yani ben şimdi yedek depoyu doldurup yola çıkıyım o dengesine girer mi kapağı açar açmaz motor soğuk olduğu halde taşma yapıyor.


Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap aracılığı ile gönderildi
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Kardeş sana bişey soracağım, radyatör kapağının üzerinde 1,1 bar'mı yazıyor? yoksa 0,9 bar'mı yazıyor?

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Abi ben dün radyatör kapağını açtığında su görünücek şekilde doldurmuştum bugün baktığımda çekmiş ve evet araba çalışırken doldurdum ama yedek depodakini çekmiş araba soğuktu yani ben şimdi yedek depoyu doldurup yola çıkıyım o dengesine girer mi kapağı açar açmaz motor soğuk olduğu halde taşma yapıyor.


Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap aracılığı ile gönderildi


Çevrimdışı D@rk34

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,968
    • Puan +62/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Tansu
  • Marka: Hyundai
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2006
  • Yakıt Tipi: Motorin

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Kardeş sana bişey soracağım, radyatör kapağının üzerinde 1,1 bar'mı yazıyor? yoksa 0,9 bar'mı yazıyor?

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Abi ben dün radyatör kapağını açtığında su görünücek şekilde doldurmuştum bugün baktığımda çekmiş ve evet araba çalışırken doldurdum ama yedek depodakini çekmiş araba soğuktu yani ben şimdi yedek depoyu doldurup yola çıkıyım o dengesine girer mi kapağı açar açmaz motor soğuk olduğu halde taşma yapıyor.


Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap aracılığı ile gönderildi
1.1 yazıyor ve ben hiçbirşey yapmadan avm ye gidiyorum:) orda bakarım sonra


Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap aracılığı ile gönderildi
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Dur kardeşim dur... Radyatötü patlatacaksın dur... Hemen bir yedek parçacıya gidiyorsun! Fiyatı 5 TL. veya 6 TL.  Bir adet 0,9 BAR'lık radyatör kapağı alıyorsun! Dediğimi yap! Pişman olmazsın!

1,1 bar olan kapağı çıkart. Yerine 0,9 bar olanı tak!

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Kardeş sana bişey soracağım, radyatör kapağının üzerinde 1,1 bar'mı yazıyor? yoksa 0,9 bar'mı yazıyor?

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Abi ben dün radyatör kapağını açtığında su görünücek şekilde doldurmuştum bugün baktığımda çekmiş ve evet araba çalışırken doldurdum ama yedek depodakini çekmiş araba soğuktu yani ben şimdi yedek depoyu doldurup yola çıkıyım o dengesine girer mi kapağı açar açmaz motor soğuk olduğu halde taşma yapıyor.


Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap aracılığı ile gönderildi
1.1 yazıyor ve ben hiçbirşey yapmadan avm ye gidiyorum:) orda bakarım sonra


Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap aracılığı ile gönderildi


Çevrimdışı D@rk34

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,968
    • Puan +62/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Tansu
  • Marka: Hyundai
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2006
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Dur kardeşim dur... Radyatötü patlatacaksın dur... Hemen bir yedek parçacıya gidiyorsun! Fiyatı 5 TL. veya 6 TL.  Bir adet 0,9 BAR'lık radyatör kapağı alıyorsun! Dediğimi yap! Pişman olmazsın!

1,1 bar olan kapağı çıkart. Yerine 0,9 bar olanı tak!

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Kardeş sana bişey soracağım, radyatör kapağının üzerinde 1,1 bar'mı yazıyor? yoksa 0,9 bar'mı yazıyor?

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Abi ben dün radyatör kapağını açtığında su görünücek şekilde doldurmuştum bugün baktığımda çekmiş ve evet araba çalışırken doldurdum ama yedek depodakini çekmiş araba soğuktu yani ben şimdi yedek depoyu doldurup yola çıkıyım o dengesine girer mi kapağı açar açmaz motor soğuk olduğu halde taşma yapıyor.


Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap aracılığı ile gönderildi
1.1 yazıyor ve ben hiçbirşey yapmadan avm ye gidiyorum:) orda bakarım sonra


Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap aracılığı ile gönderildi
Abi ben çoktan geldim :) radyatörü açtım sıcak mıcak dinlemedim baktım taşmıyor çalıştırdım arabayı üstten ekleme yaptım sonra bıraktım çalışıyor ve hafif attırdı dışarı yedek depoda doldu 10 dk rölantide çalıştırdım attığını attı yedek depo f çizgisinde kapakta su güzel görünüyor ve artık kontağı kapatıyorum
Sen 0.9 u fazlalığı kolay atsın diye mi diyorsun abi

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap aracılığı ile gönderildi
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Evet Tansu. Bak şimdi 0,9 bar olmasının yararı şu, radyatör iç basıncını daha erken atmış olur. Yani durduk yere sana kış günü, 150-200 TL radyatör masrafı çıkarmasın ;) Anlatmak istediğim oydu 0,9 bar ile ;)

Alıntı
Abi ben çoktan geldim :) radyatörü açtım sıcak mıcak dinlemedim baktım taşmıyor çalıştırdım arabayı üstten ekleme yaptım sonra bıraktım çalışıyor ve hafif attırdı dışarı yedek depoda doldu 10 dk rölantide çalıştırdım attığını attı yedek depo f çizgisinde kapakta su güzel görünüyor ve artık kontağı kapatıyorum
Sen 0.9 u fazlalığı kolay atsın diye mi diyorsun abi


Çevrimdışı D@rk34

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,968
    • Puan +62/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Tansu
  • Marka: Hyundai
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2006
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Evet Tansu. Bak şimdi 0,9 bar olmasının yararı şu, radyatör iç basıncını daha erken atmış olur. Yani durduk yere sana kış günü, 150-200 TL radyatör masrafı çıkarmasın ;) Anlatmak istediğim oydu 0,9 bar ile ;)

Alıntı
Abi ben çoktan geldim :) radyatörü açtım sıcak mıcak dinlemedim baktım taşmıyor çalıştırdım arabayı üstten ekleme yaptım sonra bıraktım çalışıyor ve hafif attırdı dışarı yedek depoda doldu 10 dk rölantide çalıştırdım attığını attı yedek depo f çizgisinde kapakta su güzel görünüyor ve artık kontağı kapatıyorum
Sen 0.9 u fazlalığı kolay atsın diye mi diyorsun abi
Anladım abi daha güvenli diyorsun bende sana birşey sorucam benim yaptığım işlem doğru mu uygun mu şuanlık benim sorunum düzelmiş midir yani
Tamam güvenlik için 0.9 luk kapak alıcam ama benim radyatörde bir sorun yok dimi benim merak ettiğim o


Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap aracılığı ile gönderildi
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Yok yok hayır. Bir sıkıntı yok. Sadece şu var, sen havayı tahliye etmeden kapağı kapatmışsın, sorun ordan kaynaklanmış ama unutma 0,9bar. 5-6 lira bişey. Hadi olsun 10lira, değmez ki radyatör zarar görsün.

Senin yaptığın işlem hava kalmış olsaydı sıkıntılıydı. Çünkü basıncı yedikçe devirdaim yapamazdı, hatta minik vuruntularla bir yerleri patlatabilirdin. Biz sanayide koç vurgunu deriz ama otomotivdeki adı ne bilmiyorum. Yani basınçlı bir sistemde hava kalırsa, devirdaim sırasında o hava, kıvrımlardan geçerken çok sert vuruntulara sebep olabilir. Buda zayıf noktaların parlamasına çatlamasına neden olabilir. Her ne kadar düşük ihtimal olsada mümkündür.

Eğer sen havayı tahliye ettiysen, şu andada bir sıkıntı yoksa! DEVAM! ;)

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Evet Tansu. Bak şimdi 0,9 bar olmasının yararı şu, radyatör iç basıncını daha erken atmış olur. Yani durduk yere sana kış günü, 150-200 TL radyatör masrafı çıkarmasın ;) Anlatmak istediğim oydu 0,9 bar ile ;)

Alıntı
Abi ben çoktan geldim :) radyatörü açtım sıcak mıcak dinlemedim baktım taşmıyor çalıştırdım arabayı üstten ekleme yaptım sonra bıraktım çalışıyor ve hafif attırdı dışarı yedek depoda doldu 10 dk rölantide çalıştırdım attığını attı yedek depo f çizgisinde kapakta su güzel görünüyor ve artık kontağı kapatıyorum
Sen 0.9 u fazlalığı kolay atsın diye mi diyorsun abi
Anladım abi daha güvenli diyorsun bende sana birşey sorucam benim yaptığım işlem doğru mu uygun mu şuanlık benim sorunum düzelmiş midir yani
Tamam güvenlik için 0.9 luk kapak alıcam ama benim radyatörde bir sorun yok dimi benim merak ettiğim o


Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap aracılığı ile gönderildi


Çevrimdışı D@rk34

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,968
    • Puan +62/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Tansu
  • Marka: Hyundai
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2006
  • Yakıt Tipi: Motorin

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Yok yok hayır. Bir sıkıntı yok. Sadece şu var, sen havayı tahliye etmeden kapağı kapatmışsın, sorun ordan kaynaklanmış ama unutma 0,9bar. 5-6 lira bişey. Hadi olsun 10lira, değmez ki radyatör zarar görsün.

Senin yaptığın işlem hava kalmış olsaydı sıkıntılıydı. Çünkü basıncı yedikçe devirdaim yapamazdı, hatta minik vuruntularla bir yerleri patlatabilirdin. Biz sanayide koç vurgunu deriz ama otomotivdeki adı ne bilmiyorum. Yani basınçlı bir sistemde hava kalırsa, devirdaim sırasında o hava, kıvrımlardan geçerken çok sert vuruntulara sebep olabilir. Buda zayıf noktaların parlamasına çatlamasına neden olabilir. Her ne kadar düşük ihtimal olsada mümkündür.

Eğer sen havayı tahliye ettiysen, şu andada bir sıkıntı yoksa! DEVAM! ;)

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Evet Tansu. Bak şimdi 0,9 bar olmasının yararı şu, radyatör iç basıncını daha erken atmış olur. Yani durduk yere sana kış günü, 150-200 TL radyatör masrafı çıkarmasın ;) Anlatmak istediğim oydu 0,9 bar ile ;)

Alıntı
Abi ben çoktan geldim :) radyatörü açtım sıcak mıcak dinlemedim baktım taşmıyor çalıştırdım arabayı üstten ekleme yaptım sonra bıraktım çalışıyor ve hafif attırdı dışarı yedek depoda doldu 10 dk rölantide çalıştırdım attığını attı yedek depo f çizgisinde kapakta su güzel görünüyor ve artık kontağı kapatıyorum
Sen 0.9 u fazlalığı kolay atsın diye mi diyorsun abi
Anladım abi daha güvenli diyorsun bende sana birşey sorucam benim yaptığım işlem doğru mu uygun mu şuanlık benim sorunum düzelmiş midir yani
Tamam güvenlik için 0.9 luk kapak alıcam ama benim radyatörde bir sorun yok dimi benim merak ettiğim o


Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap aracılığı ile gönderildi
Abi dedim işte en az 5 6 dk radyatör kapağı açıkken rölentide çalıştrdım arabayı biraz taştı kalan antifrizi de döktüm yedek deposuna açıkçası ben bu işten hiçbirşey anlamadım motor açıkken normal seviyesinde dolu olan antifriz nasıl olur da motor çalışmazken yedek depodakini çeker ve içinde sıkışma yapar ben olanları sana naklen anlattım abi sen sorun yok sadece kapağı değiştir diyorsan dönerken kapağı alır takarım ama zaten antifrizi boşaltırken de usta boşken arabayı çalıştırttı öyle doldurdu antifrizi sonra kontrol et azalıcak doldur dediydi:) bende dün öyle doldurup bırakmıştım.


Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap aracılığı ile gönderildi
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


Çevrimdışı D@rk34

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,968
    • Puan +62/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Tansu
  • Marka: Hyundai
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2006
  • Yakıt Tipi: Motorin
Ve şunu belirteyim hararette bir sorun farketmedim normal duruyor.


Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap aracılığı ile gönderildi
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
yok canım benim kapağı değiştir dememdeki gaye radyatörü garantiye al demek içindi. yoksa 1.1 de olur ama garantiye al ;) yaptığın işlem doğru. anlamadım dediğin nokta var ya oda şundan dolayı, genleşme ve daralma ile alakalı. Yani ısınan plastik aksam, gevşeme yapar ve iç hacmi genişler. bu metal içinde geçerli. yani 1 litrelik soğuk bir pet şişeye 1 litre su doldurabilirsin, Ama ısıtılmış bir pet şişeye sıcak suyu 1 litreden daha fazla ekleyebilirsin, fizik kuralı yani. ;)



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33