Radyatör sızıntısı nasıl onarılır?
Düşük soğutma suyu seviyesi, aracınızda en kötü ihtimal bir yangına sebebiyet verebilir, motorun yatak sarmasına ve tamiri çok güç hasarlara neden olabilir. Bu nedenle aracınızın soğutma suyu seviyesini, aracınızı her çalıştırmadan önce kontrol etmenizi öneririz.
Radyatör suyunu kontrol ettiniz ve yedek depo su seviyesinin düşük olduğunu gördüğünüzde, araç motoru soğuduktan sonra radyatör kapağını açarak kontrol ediniz. Şayet radyatörde de su kalmadığını gördüyseniz ve sızıntı izlerini farkettiyseniz radyatörünüz su kaçırıyor demektir.
1. Öncelikle radyatörünüzü tekrar doldurunuz. Radyatör kapağını açık bırakınız.
2. Aracın alt kısmını kontrol ediniz. Eğer radyatör delik ise, konum olarak radyatörün altına su akmaya başlayacaktır.
3. Radyatörü önce motor kaputunu açarak kontrol ediniz. Bunu yaparken motorun soğumuş olmasına dikkat ediniz. Haşlanma ve yanık tehlikesi bulunmaktadır.
4. Bu onarım biçimi alüminyum radyatörler için geçerlidir. Bu sebeple alüminyum radyatörün üzerinde sızıntı olan yeri tespit etmeniz durumunda bu tavsiyeler sizin işinize yarayacaktır. Sızıntının bulunduğu radyatör kanalını bir ayarlı pense ile nazikçe genişletiniz.
5. Sızıntı olan alüminyum hattı kopararak uçlarını şekildeki gibi "U" şekline getiriniz. Bu işlemi yaparken ayarlı pense büyük gelebilir. Kargaburun pensede kullanılabilir.
6. "U" şekline getirdiğiniz alüminyum hattı, sıkıca presleyerek su kaçmasını engelleyiniz.
7. Pense yardımı ile iyice preslediğiniz alüminyum hattı, çelik macunu ile iyi biçimde izole ediniz.
8. Radyatörler yapıları gereği gergin konumdayken ani su boşaltma yada normalden hızlı basınç kaybı durumlarında dikişli bölgelerden gevşeme yapma gibi bir risk taşır. Bu sebeple dikiş noktalarını izole etmeniz önerilir. Önce Radyatör kapağını kapatınız (içine yabancı madde girmemeli)
9. Daha sonra şekilde görüldüğü gibi çelik macununu radyatörün plastik veya metal olan üst kapak dikiş noktalarına tatbik ediniz.
10. Yukarıdaki işlemleri bitirdikten sonra radyatör içinde kalan partiküllerin temizlenmesi için alt noktasındaki hortumu çıkararak içindeki suyu tahliye ediniz.
11. Radyatörünüzün bağlantı noktaları genellikle epoksi sertleştirici kullanılmış plastikten imal edilmiştir. Bu sebeple bağlantı noktalarında görmüş olduğunuz çatlakları bu plastiğe zarar vermeyecek, çözücü içermeyen kuvvetli yapıştırıcılar ile izole edebilirsiniz.
12. Radyatörünüzdeki onarım işlemi bittikten sonra oto marketlerde satılan ve farklı farklı markalarda olan radyatör sızıntı önleyici ürünü, kullanma klavuzlarında yer alan oranlara göre antifiriz ile karıştırarak radyatörünüzü doldurunuz.
13. Radyatörünüzün olumsuzluklardan (delinme, patlama, yırtılma) etkilenmemesi için, 6 ayda 1 kere radyatör suyunu komple boşaltarak partikül kalıntı temizliği yapınız. Özelliğini yitirmiş antifirizi doğaya zarar vermeden imha ediniz.
14. Önemli : Aracınızı her kullanımdan (çalıştırmadan önce) Radyatör su seviyesini mutlaka kontrol ediniz. Bu işlemi yapmanız sizi maddi zararlardan korumaya yardımcı olacaktır.
15. Herşeye rağmen sızıntıyı tek başınıza engelleyemediyseniz, bu durumu asla gözardı etmeyin ve mutlaka bir tamir servisine başvurun.
NOT : Yukarıdaki onarım bilgilendirmesi wikihow isimli web sitesinden Türkçe'ye çevirilerek forumotomobil.com'da paylaşılmıştır.