Turbo tamir edilebilir mi? Randıman verir mi?

Y.E.P. · 23 · 18440

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
Arkadaşlar Turbo Konusunda daha önce defalarca konuştuk, Turbonun arızalanmaması için neler yapacağımızı, uzun ömürlü Turbo kullanımı için gerekli şeyleri enine boyuna yazdık.. Peki Turbo arızası başına gelen arkadaşlarımız binlerce TL para ödeyip aracına yeni Turbomu taktırmalı yoksa Turbo tamiri yapan yerlerimi tercih etmeli.. Bu konuyu sizler için araştırdım...

Öncelikle Turbo arızasının belirtilerine bakalım

    Turbonun ses problemi
    Turbonun yağ kaçırması
    Eksoz tarafından yağ kaçırması
    Aracın yetersiz gücü
    Aşırı yağ tüketimi
    Eksoz tarafından milin hasar alması
    Siyah duman atması
    Mavi duman atması

Burada sizlere arızalı birkaç Turbo fotoğrafı paylaşayım..







Eğer turbonuz arızalı ise sadece turboyu değiştirerek bu sorunun önüne geçilmez. Öncelikle turbonun arızalanmasına neyin sebep olduğunun tespit edilmesi gerekmektedir.Bu sebeplerin başında motordan kaynaklanan sorunlar gelmektedir. Motorun arızası tespit edilmeden, yeni turbo takılsa bile aynı arızalar tekrar nüksedebilir.

Turbo çok yüksek hızlarda döndüğü için turbo mil yatakları sürekli basınçlı temiz yağa ihtiyaç duyar.Arka arkaya turbonun içine dizilen burçlar ve yataklar, basınçlı yağ sayesinde çalışır.Turboya gelen yağ basıncı azaldığında turboda problem yaratır, turbo milinde ve yataklarda aşınmaya sebep olur.Ayrıca turbo yağ giriş ve çıkış borularındaki yağ akımının sağlıklı olması gerekir.Yağ giriş çıkış noktasında problem yaşandığında, aracın duman atması ve araçta yağ eksilme sorunu görülür.Araç yağ değişim aralığına dikat edilmelidir.Aracın yağ değişiminde  gecikme oldunda yağda asılı kalan ağır metaller sistem içerisinde aşınmalara yol açacak, turbonuzun ömrünün kısalmasına sebep olacaktır.Turbo montajında veya sökerken, turbo yağ borularında görülebilecek eğilme ve bükülmelerin turbonun çalışmasında sıkıntılara yol açacağı unutulmamalıdır.

Turbo tamirinde genellikle aşınan kanat ve mil değişir bu nedenle turbo tamiri turbo revizyonuna oranla daha kısa ömürlüdür.

Turbo Revizyonu ise aynı motor reketefiye işlemi gibi Turbonun bütün parçalarına ayrılarak aşınan parçaların tespit edilip değiştirelerek tekrar toplanması demektir. Turbo tamirinden çok daha uzun ömürlü fakat bir o kadarda maliyetli bir çalışmadır. Burada dikkat etmemiz gereken Turboyu tamir edecek ustayı iyi seçememiz gerektiğidir. İyice araştırıp iyi bir usta bulup aracınızı öyle emanet ediniz...

Aşağıda Turbo revizyonunun nasıl yapıldığını gösteren videoyu bütün detaylarıyla izleyebilirsiniz

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. <a href="https://www.forumotomobil.com/forum/register/?PHPSESSID=tfe0057s0tutepda3mgsl2ubk1"><b>Kayıt Ol</b></a>&nbsp;yada&nbsp;<a href="https://www.forumotomobil.com/forum/login/?PHPSESSID=tfe0057s0tutepda3mgsl2ubk1"><b>Giriş Yap</b></a>

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. <a href="https://www.forumotomobil.com/forum/register/?PHPSESSID=tfe0057s0tutepda3mgsl2ubk1"><b>Kayıt Ol</b></a>&nbsp;yada&nbsp;<a href="https://www.forumotomobil.com/forum/login/?PHPSESSID=tfe0057s0tutepda3mgsl2ubk1"><b>Giriş Yap</b></a>

Sonuç itibariyle Turbo Tamiri/Revizyonu ile turbonun yenisiyle birebir aynı olma imkanı var, turbonuzun aşınan parçalarının orjinaliyle değişimi yenisi ile aynı performansı göstermeyi sağladığı gibi turbo'nun ömrüde yeni turbo ömrü kadar uzun olmaktadır..

Okuduğunuz için Teşekkürler...Faydalı olması dileğiyle



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Beğen, Paylaş, Tweet, g+, teşekkür ve bonus +1 puan ile yorumumu aşağıda yazıyorum.

Bu değerli parça için açmış olduğun konu gerçekten çok faydalı olacaktır. Turbo'lu araç kullanımı ile alakalı olarak daha önce birkaç konuda görüş alışverişi yapmıştık. Turbo arızalarında maddi olarak çöküntüye uğramamak için özellikle kullanımı ile alakalı olarak tedbir alınmasında yarar var. Turbo timing adı verilen elektronik bir cihaz yardımıyla turbo'yu korumakta mümkün olmaktadır.

Teşekkürler.


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
ben tesekkur ederim, dizel arac sahiplerini yakindan ilgilendiren bir konu.


Çevrimdışı uyelik1

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +0/-0
  • Forum Otomobil
  • Yakıt Tipi: Benzin

Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Oldukça pahalı bir parça. Kangoo'nın turbosunu 3000 liraya yaptırdık.   :ciglik:

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
ben tesekkur ederim, dizel arac sahiplerini yakindan ilgilendiren bir konu.


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
bence aractaki en pahali parcalardan biri. turbolu arac sahiplerinin bekleme kuralina kesinlikle riayet etmesi gerek


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
bence aractaki en pahali parcalardan biri. turbolu arac sahiplerinin bekleme kuralina kesinlikle riayet etmesi gerek

Kesinlikle öyle, araç çalıştırıldığında (motor soğukken) ve araç durdurulmadan önce turbonun yeteri kadar yağlanması ve devrinin ayarlanması için bekleme kuralını akıllarından çıkarmamaları gerek. Sonu ağır maddi yük olabilir.


Çevrimdışı Winston75

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 35
    • Puan +2/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Atila
  • Marka: Peugeot
  • Model: 406
  • Model Yılı: 2000
  • Yakıt Tipi: Motorin
Biyerde görmüştüm aslında turbo parçaları o kadar da pahalı değil.
25 - 30 $ tamir takımı idi.
Video ile de nasıl monte edildiği vardı.
Ayrıca ebay gibi yerlerden kanatciklariyla beraber 105$ dan başlıyor.
Youtube da bir sürü video var nasıl yapıldığını anlatan.
Bence bu konuda aşırı bir suistimal var. Turbo onarımları o kadar pahalı olmamalı.

Tapatalk ile gönderildi. İmla hatalarımın kusuruna bakmayın.



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Bilgi icin tesekkurler. Bizim arabanin turbosu oringlerden patlamisti, ana govdede catlak vardi,  usta tamir olmaz deyince yenilemek zorunda kaldik. Suistimal sayilirmi?
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Biyerde görmüştüm aslında turbo parçaları o kadar da pahalı değil.
25 - 30 $ tamir takımı idi.
Video ile de nasıl monte edildiği vardı.
Ayrıca ebay gibi yerlerden kanatciklariyla beraber 105$ dan başlıyor.
Youtube da bir sürü video var nasıl yapıldığını anlatan.
Bence bu konuda aşırı bir suistimal var. Turbo onarımları o kadar pahalı olmamalı.

Tapatalk ile gönderildi. İmla hatalarımın kusuruna bakmayın.


Asus Zenfone5 ile Tapatalk kullanarak gönderildi.



Çevrimdışı Winston75

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 35
    • Puan +2/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Atila
  • Marka: Peugeot
  • Model: 406
  • Model Yılı: 2000
  • Yakıt Tipi: Motorin
Elbette bahsettiğim konu blogun catlamasi değil. Ancak o seviyeye neden geldi. Turbo bakimi pahalı diye olabilir mi?
(Buradan baglayabilirim belki :))

Tapatalk ile gönderildi. İmla hatalarımın kusuruna bakmayın.



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Ariza vermedi once ama istanbul danan ankaraya gelirken, yazin patladi. :) olacak oldu zaten verdik parasini adamin :)
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Elbette bahsettiğim konu blogun catlamasi değil. Ancak o seviyeye neden geldi. Turbo bakimi pahalı diye olabilir mi?
(Buradan baglayabilirim belki :))

Tapatalk ile gönderildi. İmla hatalarımın kusuruna bakmayın.


Asus Zenfone5 ile Tapatalk kullanarak gönderildi.



Çevrimdışı Winston75

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 35
    • Puan +2/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Atila
  • Marka: Peugeot
  • Model: 406
  • Model Yılı: 2000
  • Yakıt Tipi: Motorin
Olmuş a diyecek bişey yok. Artık önümüze bakmalı.
Son çare bakımı kendimiz yapmalıyız.
Eli yatkınlar yapabilir görünüyor.

Tapatalk ile gönderildi. İmla hatalarımın kusuruna bakmayın.



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Olmuş a diyecek bişey yok. Artık önümüze bakmalı.
Son çare bakımı kendimiz yapmalıyız.
Eli yatkınlar yapabilir görünüyor.

Tapatalk ile gönderildi. İmla hatalarımın kusuruna bakmayın.
Kesinlikle...

Asus Zenfone5 ile Tapatalk kullanarak gönderildi.



Çevrimdışı Winston75

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 35
    • Puan +2/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Atila
  • Marka: Peugeot
  • Model: 406
  • Model Yılı: 2000
  • Yakıt Tipi: Motorin
Aslında forum olarak bir garaj olsa gidip gelsek. Araçları kurcalasak. Modifiye yapsak donanım eklesek hiç fena olmaz.
Bu tip şeyler de denenir gerçekler su yüzüne çıkar.

Tapatalk ile gönderildi. İmla hatalarımın kusuruna bakmayın.



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Zamanın birinde oda olacak inşallah.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Aslında forum olarak bir garaj olsa gidip gelsek. Araçları kurcalasak. Modifiye yapsak donanım eklesek hiç fena olmaz.
Bu tip şeyler de denenir gerçekler su yüzüne çıkar.

Tapatalk ile gönderildi. İmla hatalarımın kusuruna bakmayın.





 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33