Turboyu bozan etkenler

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı izmir42

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 11,524
    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
1. Yağ Kirliliği

Özellikle motor revizyonlarından sona motorun yağ kanallarında kalan talaşlar ve çapaklar motora monte edilen yeni veya bakımı yapılmış turbo şarjın burçlarında, milinde ve gövdesinde derin çiziklere ve aşınmalara neden olacaktır. Bu durumda turbo şarj arızalanacak ve kullanılmaz hale gelecektir.

2. Yağlama Yetersizliği

Uzun süre kullanılmış ve değiştirilmemiş kirli yağ ve dolmuş yağ filtresi yetersiz yağlamaya neden olur. Turboşarja gelen yetersiz yağ nedeni ile turbo şarj milinde ve burçlarda menevişlenmeye ve yanmaya neden olur. Turbo şarj yağ giriş-çıkış flanşlarına sürülen silikon sıvı contalar turbo şarj yağ kanalarının tıkanmasına yetersiz yağlanmaya sebep olur.

3. Emme Pervanesinde Yabancı Cisimlerden Kaynaklanan Hasarlar

Hava filtresi tarafındaki borularda kalan civata , üstüpü somun , plastik parça vs. gibi yabancı cisimler resimde görüldüğü gibi pervanenin hasarlanmasına neden olacaktır.

4. Türbin Tarafından Yabancı cisimlerden Kaynaklanan Hasarlar

Motor sibop kestiyse – piston sardıysa yada manifolttan bir parça koptuysa bu parçalar turbo şarj mili kanatlarında hasara neden olur.

5. Yetersiz Havadan Kaynaklanan Hasarlar

Hava filtresi tıkalı olduğunda yetersiz hava nedeni ile hava filtresi yönüne doğru asılacak ve ileri geri EKSENEL BOŞLUK oluşturacaktır. Sonuçta Rotor Merkezleme yatağı bozulacak, turbo mutlaka arıza yapacak ve turbo kompresör salyangozuna yağ dolacaktır.



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Faydalı bilgiler. Turbolu araçlarda araç motoru durdurulurkende dikkatli olunmalı. Yüksek devirde dönen turbo, araç motoru aniden durdurulunca yağsız çalışmaya devam eder, bu sebeple araç motoru kapatılmadan 35-40 saniye rolantide beklenip turbonun sakinleşmesi sağlanır. Böylece turbonun ömrü uzamış olur.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG

Çevrimdışı izmir42

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 11,524
    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Teşekküler :)

Sahibinden daha akıllı Zenfone5 ile gönderdi.



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Teşekküler :)

Sahibinden daha akıllı Zenfone5 ile gönderdi.



Özellikle ilk çalıştırma ve yolculuk bitince motoru durdurma süreleri turbonun ömrünü etkileyen en büyük unsur. Araç ilk çalıştırıldığında 35-40 saniye rolantide çalıştırıp nazik kalkış yapmak ve motoru kapatmadan önce turbo devrinin normale inmesi için 1-2 dakika beklemekte fayda var. Sakın şöyle düşünme, abi nereden baksan araç boş yere 2,5-3 dakika boşa çalışacak, boşa mazot yakacak! sakın ha, turbonun telef olması daha büyük masraflar çıkarır.


Çevrimdışı izmir42

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 11,524
    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Teşekküler :)

Sahibinden daha akıllı Zenfone5 ile gönderdi.



Özellikle ilk çalıştırma ve yolculuk bitince motoru durdurma süreleri turbonun ömrünü etkileyen en büyük unsur. Araç ilk çalıştırıldığında 35-40 saniye rolantide çalıştırıp nazik kalkış yapmak ve motoru kapatmadan önce turbo devrinin normale inmesi için 1-2 dakika beklemekte fayda var. Sakın şöyle düşünme, abi nereden baksan araç boş yere 2,5-3 dakika boşa çalışacak, boşa mazot yakacak! sakın ha, turbonun telef olması daha büyük masraflar çıkarır.
Yok abi ne yakacak 750 devirde :)

Sahibinden daha akıllı Zenfone5 ile gönderdi.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Teşekküler :)

Sahibinden daha akıllı Zenfone5 ile gönderdi.



Özellikle ilk çalıştırma ve yolculuk bitince motoru durdurma süreleri turbonun ömrünü etkileyen en büyük unsur. Araç ilk çalıştırıldığında 35-40 saniye rolantide çalıştırıp nazik kalkış yapmak ve motoru kapatmadan önce turbo devrinin normale inmesi için 1-2 dakika beklemekte fayda var. Sakın şöyle düşünme, abi nereden baksan araç boş yere 2,5-3 dakika boşa çalışacak, boşa mazot yakacak! sakın ha, turbonun telef olması daha büyük masraflar çıkarır.
Yok abi ne yakacak 750 devirde :)

Sahibinden daha akıllı Zenfone5 ile gönderdi.


tabi işte bende onu diyorum, onun yaktığı birşey değil. cimrilik edilecek mevzu değil yani


Çevrimdışı izmir42

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 11,524
    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Teşekküler :)

Sahibinden daha akıllı Zenfone5 ile gönderdi.



Özellikle ilk çalıştırma ve yolculuk bitince motoru durdurma süreleri turbonun ömrünü etkileyen en büyük unsur. Araç ilk çalıştırıldığında 35-40 saniye rolantide çalıştırıp nazik kalkış yapmak ve motoru kapatmadan önce turbo devrinin normale inmesi için 1-2 dakika beklemekte fayda var. Sakın şöyle düşünme, abi nereden baksan araç boş yere 2,5-3 dakika boşa çalışacak, boşa mazot yakacak! sakın ha, turbonun telef olması daha büyük masraflar çıkarır.
Yok abi ne yakacak 750 devirde :)

Sahibinden daha akıllı Zenfone5 ile gönderdi.


tabi işte bende onu diyorum, onun yaktığı birşey değil. cimrilik edilecek mevzu değil yani
Ben benzili araba kullanmış adamım ne cimriliği :) şaka bi yana boradayken ilk çalıştırıp 1 dakika bekliyodum. Aslında dizelde yapmak gerekiyomuş. Özet geçelim mi ? Çalıştırıp rolantide beklicez. Durdurmadan öncede aynı şekılde. Motor  ve turbo ısınmadan 2500 devri geçmicez. Isındıktan sonra 3000-4000 civarında vites değiştiricez. 2000 devir civarında tutucaz. Ani hızlanmıcaz ve yavaşlamıcaz. Sürekli aynı devirde tutmucaz arada hızlancaz veya yavaşlıcaz.

Sahibinden daha akıllı Zenfone5 ile gönderdi.



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Kadir kardeşim, Hüseyin bu gidişle Opel'in motoru da kucağa alacak :D


Çevrimdışı Emre Sever

  • FO-Muhteşem Üye
  • *
    • İleti: 849
    • Puan +25/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Emre SEVER
  • Marka: Opel
  • Model: Corsa 1.7 DTİ
  • Model Yılı: 2003
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Kadir kardeşim, Hüseyin bu gidişle Opel'in motoru da kucağa alacak :D

Cahal ne anlar  :D
Facebook : severemre42
İnstagram: emre.svr


Çevrimdışı D@rk34

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,968
    • Puan +62/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Tansu
  • Marka: Hyundai
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2006
  • Yakıt Tipi: Motorin

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Teşekküler :)

Sahibinden daha akıllı Zenfone5 ile gönderdi.



Özellikle ilk çalıştırma ve yolculuk bitince motoru durdurma süreleri turbonun ömrünü etkileyen en büyük unsur. Araç ilk çalıştırıldığında 35-40 saniye rolantide çalıştırıp nazik kalkış yapmak ve motoru kapatmadan önce turbo devrinin normale inmesi için 1-2 dakika beklemekte fayda var. Sakın şöyle düşünme, abi nereden baksan araç boş yere 2,5-3 dakika boşa çalışacak, boşa mazot yakacak! sakın ha, turbonun telef olması daha büyük masraflar çıkarır.
Yok abi ne yakacak 750 devirde :)

Sahibinden daha akıllı Zenfone5 ile gönderdi.


tabi işte bende onu diyorum, onun yaktığı birşey değil. cimrilik edilecek mevzu değil yani
Ben benzili araba kullanmış adamım ne cimriliği :) şaka bi yana boradayken ilk çalıştırıp 1 dakika bekliyodum. Aslında dizelde yapmak gerekiyomuş. Özet geçelim mi ? Çalıştırıp rolantide beklicez. Durdurmadan öncede aynı şekılde. Motor  ve turbo ısınmadan 2500 devri geçmicez. Isındıktan sonra 3000-4000 civarında vites değiştiricez. 2000 devir civarında tutucaz. Ani hızlanmıcaz ve yavaşlamıcaz. Sürekli aynı devirde tutmucaz arada hızlancaz veya yavaşlıcaz.

Sahibinden daha akıllı Zenfone5 ile gönderdi.

Dizel araç için 2500-3000 devir aralığında vites değişimi daha uygun olur
3000-4000 Benzinli araçlar için idealdir.
Benzinliye de fazla 4000 gereksiz yani abanırsın 6000 e vur da normalde gereksiz:)


Sent from my iPad using Tapatalk
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


Çevrimdışı izmir42

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 11,524
    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Biri al diyo diyeri kara ne yapayım ben şimdi

Sahibinden daha akıllı Zenfone5 ile gönderdi.



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Biri al diyo diyeri kara ne yapayım ben şimdi

Sahibinden daha akıllı Zenfone5 ile gönderdi.



Sen D@rk ve Kadir'i dinle ;)


Çevrimdışı izmir42

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 11,524
    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Biri al diyo diyeri kara ne yapayım ben şimdi

Sahibinden daha akıllı Zenfone5 ile gönderdi.



Sen D@rk ve Kadir'i dinle ;)
Turbo için en az 2000 devirin üzeri diye biliyordum.

Sahibinden daha akıllı Zenfone5 ile gönderdi.



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Bence tekrar oku. Onlar başka bir şeyden bahsetmişler.



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33