Vvt sorunu, ew10j4s p0012 sorunu

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Smdalan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Sefa mustafa dalan
  • Marka: Citroen
  • Model: C4 Vts
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Arkadaşlar merhaba


Aracım'da p0012 hatası alıyorum. Aracımda vvt kasnağı (yağlı kasnak), egsoz kasnağı, krank kasnağı , krank dişlisi, yağ pompası, tüm ağır bakımlarda yapılan tüm değişimler. VVt selenoidi, egzantirik sensörü değişti.

Sorun söyle başladı ve yaklaşık 15 gün sonra tekrar etti. Araç sabahları
1.marşta stop ediyor.
2.marşta gaz vermeden çalıştırırsanız , öksürerek çalışıyor , motordan dizel gibi ses çıkıyor. rolanti düşük oluyor.
2.marşta gaz verip 1500 devirde 3 4 sn tutarsanız araç çalışıyor. sorunsuz rolanti devam ediyor.
Son olarak araç 4500 devirde kendini korumaya alıp, Anti pollution, Engine Man. Faulty uyarılarını verip korumaya alıyor. Yavaşlarsanız bazen stop ediyor. Bazen çalışıyor. Durursa marş almıyor. kapatıp açıp beklerseniz marş alıp sorunsuz devam ediyor.

Diagbox(lexia) ile bakıldığında p0012 hatası var sadece. Selenoid aktif, egzantrik mili açısı -5 olarak görülüyor. Program boşta (700 devirde) 5 derece, boşta 3000 devirde 30 derece olması gerektiğini söylüyor.

Yardımlarınızı ve fikrinizi bekliyorum. Saygılar



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Aracınızın aküsü kaç yıllık?

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Arkadaşlar merhaba


Aracım'da p0012 hatası alıyorum. Aracımda vvt kasnağı (yağlı kasnak), egsoz kasnağı, krank kasnağı , krank dişlisi, yağ pompası, tüm ağır bakımlarda yapılan tüm değişimler. VVt selenoidi, egzantirik sensörü değişti.

Sorun söyle başladı ve yaklaşık 15 gün sonra tekrar etti. Araç sabahları
1.marşta stop ediyor.
2.marşta gaz vermeden çalıştırırsanız , öksürerek çalışıyor , motordan dizel gibi ses çıkıyor. rolanti düşük oluyor.
2.marşta gaz verip 1500 devirde 3 4 sn tutarsanız araç çalışıyor. sorunsuz rolanti devam ediyor.
Son olarak araç 4500 devirde kendini korumaya alıp, Anti pollution, Engine Man. Faulty uyarılarını verip korumaya alıyor. Yavaşlarsanız bazen stop ediyor. Bazen çalışıyor. Durursa marş almıyor. kapatıp açıp beklerseniz marş alıp sorunsuz devam ediyor.

Diagbox(lexia) ile bakıldığında p0012 hatası var sadece. Selenoid aktif, egzantrik mili açısı -5 olarak görülüyor. Program boşta (700 devirde) 5 derece, boşta 3000 devirde 30 derece olması gerektiğini söylüyor.

Yardımlarınızı ve fikrinizi bekliyorum. Saygılar



Çevrimdışı Smdalan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Sefa mustafa dalan
  • Marka: Citroen
  • Model: C4 Vts
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
1.5 yıllık ve hala garantisi devam ediyor. Biraz daha açabilir misiniz ?

Tşekkür ederim


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
P0012 Hatasıyla ilgili bilgim yok. Öncelikle onu belirteyim fakat neden aküyü sorduğum konusuna gelince, Fransız forumlarında bu hata paylaşılmış. Orada belirtilen İngilizce metinlerde anlatılanlara bakılırsa, C4'ün ECU'su ile ilgili bir hata olduğundan ve bu hataya neden olan şeyin de Akü olabileceği yönünde yorumlar yapılmış.

Senin yukarıda bahsetmiş olduğun sorunla ilgili olarak, hemen hemen birebir aynısını yaşayan bir kullanıcı, C4'ün km garantisi dolduğu için, yetkili serviste ödediği yüksek rakamlardan dert yanmış. Kısaca şöyle özetleyeyim, okuduğum solved metnine göre :

Yetkili sevis, C4'ün beynini yenisiyle değiştirmiş ve sorunlar ortadan kalkmış. Fakat bunu yapmadan önce, akü voltajını ve şarj dinamosunu mutlaka kontrol ettirin notu düşmüş. Ayrıca bobin ve bujilerinde sağlıklı olup olmadığını mutlaka kontrol ettirin demiş. Bunun sebebi de akü ve şarj dinamosu sağlam olsa bile, ateşleme bobini ve bujilerde oluşan hasar, yanlış teşhise neden oluyor demiş.

Yapmanız gereken; oto elektrikçisine gidip, şarj dinamosuna ve aküye öncelikle baktırmanız gerekiyor. Eğer voltajda sorun yada kaçak yoksa, ateşleme bobini ve bujileri kontrol ettirin. Eğer bu aksamlarda sorun yoksa, sorunun ECU'dan kaynaklanabileceğini ve bunun oldukça pahalı bir işlem olduğunu söylüyor. Hardware yani mekanik aksamı kurcalamayın diye de belirtmiş.

Bana kalırsa bunları kontrol ettirmenizde yarar var. Çünkü bahsi geçen kam mili gibi, iticiler gibi, motorun içine girildiğinde masraf artacak. Siz bütün yolları denedikten sonra çare yoksa, C4 beynini çıkma olarak arayın bakalım. Orada da risk almanız gerekecek. Böyle pahalı bir parçanın 2. El olmasıda fiyatını düşürmeyeceği gibi, randımanlı çalışmasına da mani olabilir. Yani 2. Elden alacağınız C4 Beyni sorunlu çıkabilir. Kumar gibi.

Felaket habercisi gibi moralinizi bozmak istemem ama, yukarıda yazdıklarımı tercüme ederek yazdım. Umarım siz bu kadar büyük masraflara girmeden bu sorundan kurtulabilirsiniz.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
1.5 yıllık ve hala garantisi devam ediyor. Biraz daha açabilir misiniz ?

Tşekkür ederim


Çevrimdışı Smdalan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Sefa mustafa dalan
  • Marka: Citroen
  • Model: C4 Vts
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
İlginiz ve alakanız için öncelikle teşekkür ederim.

Aracın ilk sorunu olduğu zaman yeni beyin bulundu ve yazılımı yüklendi bana teslim edildi mekanik parçalarında değişiminde. Ben olayın hala elektriksel bir sorun olduğunu düşünüyorum.

Dediklerinizi bir gözden geçirtip uygulattırıp deneyeceğim. Çare bulunursa mutlaka geri dönüşünü yapacağım.

Teşekkür ederim.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Maalesef insanı çıldırtacak seviyeye getiren bu arızalar, aracımızdan soğumamıza neden oluyor. Tabirimi mazur görün, biz mi arabaya biniyoruz, araba mı bize biniyor anlamıyoruz. Şu an sizi çok iyi anlıyorum. İnşallah en hafif şekilde atlatırsınız. Hele ki yedek parça ve işçiliğin ateş pahası olduğu ülkemizde, bu işler gerçekten çok yorucu.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
İlginiz ve alakanız için öncelikle teşekkür ederim.

Aracın ilk sorunu olduğu zaman yeni beyin bulundu ve yazılımı yüklendi bana teslim edildi mekanik parçalarında değişiminde. Ben olayın hala elektriksel bir sorun olduğunu düşünüyorum.

Dediklerinizi bir gözden geçirtip uygulattırıp deneyeceğim. Çare bulunursa mutlaka geri dönüşünü yapacağım.

Teşekkür ederim.


Çevrimdışı Smdalan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Sefa mustafa dalan
  • Marka: Citroen
  • Model: C4 Vts
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Anlayışınız ve empatiniz için de teşekkür ederim.

Araca mekanik ve elektronik olarak masraf edip 15 -20 gün sonra tekrar aynı hatayı yapması can sıkıcı bir durum. Sanayide bir kural olmuş " Gel motoru yapalım, motoru açmak gerek vs" gibi karışıkların alınması yapılan işin ardından aynı arızanın alınmış olup sorumluluk kabul etmeyen kişiler ile karışılaşmak durumu daha da ağırlaştırıyor.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Haklısın. Daha önce benimde başıma geldiği için çok iyi biliyorum. Yağ soğutucu serpantinden sızan yağ için az kalsın motoru rektefe edeceklerdi. Biraz gözümüzü kapatsak galiba kendimizi Belgrad ormanlarında buluruz...

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Anlayışınız ve empatiniz için de teşekkür ederim.

Araca mekanik ve elektronik olarak masraf edip 15 -20 gün sonra tekrar aynı hatayı yapması can sıkıcı bir durum. Sanayide bir kural olmuş " Gel motoru yapalım, motoru açmak gerek vs" gibi karışıkların alınması yapılan işin ardından aynı arızanın alınmış olup sorumluluk kabul etmeyen kişiler ile karışılaşmak durumu daha da ağırlaştırıyor.


Çevrimdışı Smdalan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Sefa mustafa dalan
  • Marka: Citroen
  • Model: C4 Vts
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Arkadaşlar

Sorun aracıma uyumlu yeni beyin ve taze yazılım ile çözüldü.

İlginiz ve alakamız için teşekkür ederim.



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Hayırlı olsun. Peki ne kadar ödedin?

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Arkadaşlar

Sorun aracıma uyumlu yeni beyin ve taze yazılım ile çözüldü.

İlginiz ve alakamız için teşekkür ederim.




Çevrimdışı Smdalan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Sefa mustafa dalan
  • Marka: Citroen
  • Model: C4 Vts
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
İlk sorun olduğu zaman 300 tl gibi bir fiyat vermiştim. Bir daha para vermedim.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Çok şükür :) ben astronomik rakamlar çıkmıştır diye düşündüm çünkü. Hatırlarsan Avrupalıların forumundan baktığımızda onlar bile yüklü para ödediklerinden bahsetmişlerdi. Demek ki çözüm doğru ama rakamlar onlara göre daha uygun bizde. Yalnız onların bahsettiği problem 2010 yılında yaşanmış. Yani bu arabalar henüz 2 yaşındaymış. Parçanın pahalı olması da normal diye düşünüyorum.

Çok geçmiş olsun. Biraz uğraştırdı seni ama, sonucun tatlıya bağlanması yorgunluk çayı gibi olmuştur :)


Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
İlk sorun olduğu zaman 300 tl gibi bir fiyat vermiştim. Bir daha para vermedim.




 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33