Carbon Çeliğin papucu dama mı atılıyor?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
UCLA (University of California at Los Angeles) Henri Samueli Mühendislik ve Uygulamalı Bilimler Fakültesi’nden araştırmacılar tarafından yönetilen bir grup bilim insanı, süper-güçlü ve hafif bir yapısal metal üretmeyi başardı.


Metalin ağırlığa dayanma kabiliyetinin (metalurjide stress-strain katsayısı olarak ölçülen değer) çok yüksek olduğu gözlemlendi. Bu yeni metal, seramik silikon karbür nano parçacıklarının magnezyum içerisine aşılanması ile oluşturuluyor.

Daha hafif otomobiller, uçaklar, uzay araçları, uydular, taşıma araçları üretilmesini, yakıt verimliliğinin artırılması ile doğanın daha çok korunmasını sağlayabilecek bu metal ile, taşınabilir mobil elekronik cihazların ve biyomedikal teknolojilerinin geliştirilebileceği de düşünülüyor.

Süpergüçlü ancak ultra hafif metal üretmek için, araştırmacılar ergimiş metallerin içerisine nano parçacıkları yaymak ve stabilize etmek için yeni bir teknik geliştirdiler. Bununla birlikte ölçeklenebilir elle üretim metodu geliştiren bilim insanları daha yüksek performanslı ultra hafif malzemelerin geliştirilmesinin önünü açmış oldular. Araştırmanın tüm detayları ve sonuçları Nature’da yayımlandı.

Nano parçacıklar, özellikle de magnezyum gibi hafif metallerin esnekliğine ve plastisitesine zarar vermeden dayanıklılıklarını artırabiliyor. Bu ne kadar bilinen bir durum olsa da bugüne kadar hiçbir araştırma ekibi seramik nano parçacıklarını ergimiş metallerin içine yaymayı veya dağıtmayı (karıştırmak kastediliyor) denememişti.

Yapısal metaller yük taşıyabilen (üzerine yapılar kurabildiğimiz) metallerdir ve binalarımızda, araçlarımızda onlardan yararlanırız. Alüminyumun üçte ikisi kadar bir yoğunluğa sahip olan magnezyum ise bilinen en hafif yapısal metaldir.

Silikon karbür de ultra-sert bir seramik cinsi olarak endüstriyel kesicilerin üretilmesinde kullanılır. Araştırmacılar bunlara dayanarak 100 nano metreden daha küçük silikon karbür parçacıklarını magnezyuma katarak metalin kuvvet, sertlik, plastisite ve dayanıklılığında ciddi geliştirmeler yapmayı başardı.

Seramik parçacıklarının metallerleri kuvvetlendirebildikleri çok uzun zamandır  biliniyordu. Ne var ki, mikro ölçekli seramik parçacıklarının eklenmesi malzemelerin plastisitesini kaybetmesine sebep oluyordu.

Nano ölçekteki parçacıklar ise aynı anda hem metallerin esnekliğini koruyup hatta artırıp sertliğini / gücünü artırabiliyor. Ancak nano ölçekteki seramik parçacıkları homojen biçimde dağılmaktansa birbirlerine tutunup form oluşturmaya daha eğilimliler.

Bu sorunun üstesinden gelmek için de araştırmacılar, parçacıkları ergimiş haldeki magnezyum çinko alaşımı’nın içine yaymayı (aşılamak da denir) denediler. Bu yeni keşfedilen metod, parçacıkların hareketinden dolayı olan kinetik enerjilerinden faydalanarak yayılmalarını sağlamaya dayanıyor. Böylelikle parçacıkların birbirlerine tutunması engellenerek orantılı biçimde dağılmaları sağlanıyor.

Metalin gücünü ve sertliğini daha da artırmak için araştırmacılar yüksek basınçlı torsiyon tekniği ile malzemeyi daha da sıkıştırmaya çalıştı.

Metal nano kompozit olarak anılan yeni maddenin yüzde 14’ü silikon karbür nanoparçacığı iken 86’sı magnezyum’dan oluşuyor. Magnezyum kaynaklarının çok sayıda ve verimli olması kullanımının da doğaya ve çevreye zararlı olmayacağı düşünülüyor.

Sanayi sektöründe kullanılan karbon çelik materyallerin mukavemeti bilinen en dayanıklı metallerden birisiydi. Peki geliştirilen bu yeni alaşım karbon çeliğini tahtından edebilecek mi?

Kaynak : Lian-Yi Chen, Jia-Quan Xu, Hongseok Choi, Marta Pozuelo, Xiaolong Ma, Sanjit Bhowmick, Jenn-Ming Yang, Suveen Mathaudhu, Xiao-Chun Li.<strong>Processing and properties of magnesium containing a dense uniform dispersion of nanoparticles</strong>. <em>Nature</em>, 2015; 528 (7583): 539 DOI: 10.1038/nature16445



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Maliyet meselesi bence.
Karbon çelik medeniyetle beraber bir geçmişe sahip.
Sağlam,dayanıklı ama paslanma sıkıntısı var.Ne kadar nikelaj yapilsada kararır paslanir biyerden sonra.
Ben yaptığım bıçakta karbon çelik kullandım dikkatsiz kullanılınca kararma yapıyor.
Bi nedenle eskiler kara çelik demiştir.
Bıçaklarla ucuz çeliklerde karbon çeliklerin ağız tutuşu cok daha iyi kesinlikle ama mutfakta kullanimi da özen istiyor.

ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Bu tip teknoloji haberleri sabun köpüğü gibi. Laboratuvardan çıkmıyor bile. Bekleyip göreceğiz.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Aynen abi.Kolay mi bianda değişmesi.
Karbon çelik iyidir güzeldir.
Bide kamuin makaslarından cok güzel bıçaklar yapilir.
1 adet makastan yapilma bicak var elimde, çok tehlikeli bisey gazeteye sarıp kaldırdık.

ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Bir makası komple mi kullandın? :D o nasıl birşey öyle Zülfikar gibi desene



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33