Turbo Timer nedir?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Turbo Timer nedir?

Turbolu otomobillerde sürücünün kullanım tarzına göre, kontak anahtarını kapalı konuma getirdiğinizde nekadar süre ile çalışacağını hesaplayan bir micro chip'tir. Burada amaç şudur; turbonun palleri yüksek devirlerde dönmektedir. Araç motoru 4500rpm / 5000rpm civarındanda çalışırken turbo 75.000d/dk ile 153.000 d/dk gibi dönüş hızına ulaşabilmektedir.

Bu durumda araçta bulunan turbonun durma zamanı, kontağı kapattıktan sonra kullandığınız devire göre turbonun durması gecikecektir.

Motoru durdurduğunuzda yağlama işlemi duracağından, turbo milindede yağlama kesilecektir. İşte bu sırada turbo durana kadar geçen süre içerisinde yağsız çalışarak kendine zarar verecektir.

Bu durumda balans bozulmasına sebep olacaktır. Bu durum, motoru tekrar çalıştırdığınızda, turbonun yüksek devirlere ulaşması sonucu turbo pallerinin gövde içinde sağa sola çarparak, bir nevi tornalanarak küçülmelerine ve malesef performans kaybına, turbo basıncının düşmesine neden olacaktır.

İşte bu durumu elektronik bir chip ile, yani TurboTimer ile önlemek mümkün.

Turbo Timer çeşitleri

Type 0 : Sadece turbonun dönüş zamanını hesaplamasını yapar.
Type 1 : Zaman, lap time, cronometre, batery, hız, devir hesaplama özellikleri vardır.



Çevrimdışı D@rk34

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,968
    • Puan +62/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Tansu
  • Marka: Hyundai
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2006
  • Yakıt Tipi: Motorin
Aynen böyle birşey lazım böylece tam zamanında kapatabiliriz kontağı ne boşuna bekleriz nede erken kapatırız.


Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap aracılığı ile gönderildi
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Normal şartlarda kontağı kapatmadan bir süre bekliyor musun?

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Aynen böyle birşey lazım böylece tam zamanında kapatabiliriz kontağı ne boşuna bekleriz nede erken kapatırız.


Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap aracılığı ile gönderildi


Çevrimdışı D@rk34

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,968
    • Puan +62/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Tansu
  • Marka: Hyundai
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2006
  • Yakıt Tipi: Motorin
Evet abi hiç direk kapatmam kontağı alışkanlık oldu artık biraz bekliyorum ne kadar zorladıysam arabayı o kadar bekleme sürem artıyor.:)


Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap aracılığı ile gönderildi
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Durmadan önce 4000-4500 devirdeyse araç mesela, kaç dakika bekliyorsun Tansu?

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Evet abi hiç direk kapatmam kontağı alışkanlık oldu artık biraz bekliyorum ne kadar zorladıysam arabayı o kadar bekleme sürem artıyor.:)


Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap aracılığı ile gönderildi


Çevrimdışı D@rk34

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,968
    • Puan +62/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Tansu
  • Marka: Hyundai
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2006
  • Yakıt Tipi: Motorin
O devirlere çıktıysa mazota ve zamana acımam en azından 2 dk beklerim Abi.sakin şehir içi kullanımda değişiyor 30 sn de beklerim 15 sn de.


Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap aracılığı ile gönderildi
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
 :kucakla: :tamam:

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
O devirlere çıktıysa mazota ve zamana acımam en azından 2 dk beklerim Abi.sakin şehir içi kullanımda değişiyor 30 sn de beklerim 15 sn de.


Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap aracılığı ile gönderildi


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
Bende biraz araştırdım, piyasada en çok tutulan Turbo timer ürünü HKS'nin Type 0 modülü...



Bu da ürünün bağlantı şeması..



Ürünün fiyatı E-bay'da 27,38 USD ...

Turbo timer'in mantığı, siz kontağı kapatıp otomobili kilitleseniz bile motorun çalışmasına imkan tanıması. Motor, daha evvel sizin belirlediğiniz süre kadar çalışıp kendiliğinden stop eder. Böylelikle Turbonuzu çok daha uzun ömürlü kullanabilirsiniz...Bence ucuz bir sistem.. Uygulama yapılabilir...


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Bak fotoğraf paylaşmayı unutmuşum. Bu iyi oldu Emrah bey.


Çevrimdışı D@rk34

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,968
    • Puan +62/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Tansu
  • Marka: Hyundai
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2006
  • Yakıt Tipi: Motorin
Beklemek istemiyenlere çok güzel bir aparat bırakıp gidiceksin o sonradan kapatıcak bir tek sorunu aracı viteste bırakmadan kapatıcaksın sanırım eğer viteste bırakıcaksan bekliyceksin :)


Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap aracılığı ile gönderildi
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Alır başını gider :D :D

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Beklemek istemiyenlere çok güzel bir aparat bırakıp gidiceksin o sonradan kapatıcak bir tek sorunu aracı viteste bırakmadan kapatıcaksın sanırım eğer viteste bırakıcaksan bekliyceksin :)


Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap aracılığı ile gönderildi


Çevrimdışı D@rk34

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,968
    • Puan +62/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Tansu
  • Marka: Hyundai
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2006
  • Yakıt Tipi: Motorin
:):)


Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap aracılığı ile gönderildi
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG


 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33