1. El frenini çek
2. Gaza basma
3. Sol ayakla debriyaja bas
4. Vitesi 1'e al
5. Sağ ayağın frendeyken, sol ayağını debriyajdan yavaş yavaş kaldır. (Gaz vermene gerek yok)
Debriyaj dipten 2-3 cm yükseldiğinde araba boğulmaya başlar veya stop eder.
Eğer stop ettiriyorsa baskı balata sağlam demektir. Stop etmiyorsa kaçırıyor demektir.
Başka bir yöntemde (bu biraz zararlı) 10-15 derece açılı bir rampa bulunur, rampa başlangıcına geçilir. 1. viteste kalkış yapılır ve gaza abanılır. 2. vitese geçilirker gaza fazla yüklenilir ve debriyaj pedalı hızlı bırakılır. (Patinaj çektirme) Eğer araç yüksek devirde asfaltta patinaj çekiyorsa (yokuş yukarı) baskı balata sağlamdır. Eğer patinaj çekmiyor, motor bağırıyorsa en yakın baskı balatacıya gidilir, parça alınır. Ve ustaya gidilir. Baskı balata değiştirilir. (Usta'ya giderken, şanzıman yağının fiyatınıda öğrenin)
abi buluşmaya gelirsem sen bi dene...bişey olmaz dimi motora