Uzun zamandır Obdli bir kitin obdsiz bir kite göre avantajlı olup olmadığını sorguluyorum ve maalesef tatmin edici bir cevap alamadım. Bu forumda da son bir kez daha sormak istiyorum. Benzin ve lpg farklı karakterde yakit olduklarindan afr değerleri de farkli. Benzin 14.7 afr iken, lpg 15.7'de. Dolayısıyla 1 litre benzin icin 14.7 lt havaya ihtiyac duyulurken bu durum lpgde 15.7 litre havaya tekabül etmeli. Dolayisiyla 4000 küsür devirlere kadar arac closed loopte yani oksijen sensöründen gelen bilgiye göre hareket ettiginden ve oksijen sensörü 14,7'ye, yani benzin kullaniyormus gibi düşündüğünden arac lpgde zengin karisimla çalışacak sonucu ortaya çıkıyor. Dolayısıyla araclarini 4000'li devirlerde kullananların subap erimesiyle karşılaşma oranları obd kullanan lpg kitlerinden çok da farkli olmayacak. Saniyorum closed loopte lpgnin afr oranini manuple edebilmek icin oksijen manipulatorune ihtiyac var(bu da dışarıdan wideband oksijen sensörü satın almak anlamına gelir) ki afr degerini manuel olarak 15,7'ye çekip ideal hava yakit karisimini saglayabilelim. Sayet OBD'li kitin closed loopte yaptigi iş afr ve lambda degerlerini manipüle edip 15,7ye cikarmaksa o zaman okeydir.
Arac open loope geçtiğinde ise benzin ecusu lftye gore hareket etmeye calistigindan obdli kitin open looptaki avantajını pek anlayamiyorum. Düşündüklerimde bir yanlışlık var mi? Var ise obdli kit tam olarak ne yapar açıklar mısınız?