Forum Otomobil, Otomobil Forumu
Uygulamalar ve Bilgi Paylaşımı => Araç içi ses sistemleri => Konuyu başlatan: zidatelle - 24 Temmuz 2015, 12:51
-
Merhaba arkadaşlar aracımı yeni aldım ford escort araçta çift anfi çift pb subwoofer var ancak ses sistemiyle ilgili bir problemim var araç iki gün yattı aracı çalıştırmak istediğimde hiç bir şekilde elektrik gelmiyordu gösterge ışıkları bile yanmıyordu neyse ki takviye ile aracı çalıştırdım daha sonra ses sistemi ve araç dizaynı ile ilgilenen bir dükkana gittim aküyü ölçtüler akü sağlam dediler şarj motoru da çalışıyor dediler kaçak kontrolü yaptılar kaçak yok sıra geldi ses sistemine bakan eleman bu araçta kapasitör yok dedi aküden çekmişler elektriği direkt aküyü bu öldürmüştür dedi eski sahibini aradım geçen sene iki tane akü değişmiş kapasitörden haberi yok sistemi montaj edenin epey bir kulağını çınlattım birde kontağı kapatınca anfileri kontrol ettik teybi çıkarınca anfilerde ki elektrik kesiliyor onda sorun yok dedi ancak ben teybi kontağa bağlatmak istiyorum teybi takar takmaz anfiler uyanıyor ve müzik çalmaya başlıyor kontağa bağlatsam sistemin ayarları bozulur mu ? Onun dışında bass vurunca araçta ki ışıklarda dalgalanma oluyor bu sisteme kaç faradlık kapasitör gerekli ve markası ne olmalı ?
-
Öncelikle teybi kontağa bağlatmanın sakıncası yok. Zaten böyle ağır bir ses sistemini motor kapalıyken çalıştırırsan aküyü sömürür. Daha önce klasik tek amfi kutu bas sistemleri kurdum ama çift amfili ve kapasitörlü sistem kurmadım. Ama tahminen yazıyorum (emin olmamakla birlikte) amfilerin gücünü karşılayacak bir kapasitör seçimi yapmalısın. Markaları nedir? Nasıl seçim yapılmalı, bu konudada ses sistemi satan işyerleri ile görüşmende yarar var. Yalnız tek yerden fiyat sorma. Birkaç yerden fiyat al. İzmir'de Hüseyin var forumdan. Onun tanıdığı bir yer vardı yanlış hatırlamıyorsam. Görüşün bakalım ne diyecekler.
-
Anfinin biri aqustic diğeri Qline marka Qline olan basslara öteki hoparlörlere bağlı araç lpgli 60 amper aküde yetersiz geliyor kafam karıştı bazı sistemciler kapasitörün hiç bir faydası olmaz sadece temiz ses alırsın diyor bazıları da gerekli aküye binen yük azalır diyor hangisini yapacağımı şaşırdım.
-
Anfinin biri aqustic diğeri Qline marka Qline olan basslara öteki hoparlörlere bağlı araç lpgli 60 amper aküde yetersiz geliyor kafam karıştı bazı sistemciler kapasitörün hiç bir faydası olmaz sadece temiz ses alırsın diyor bazıları da gerekli aküye binen yük azalır diyor hangisini yapacağımı şaşırdım.
Bence 2. amfi gereksiz. Tabi sen bilirsin ama, belli ki başına iş açıyor. Bence kapasitörle falan uğraşmadan amfinin birini devre dışı bırakıp deneme yap. Sonuca göre hareket edersin.
-
Öncelikle teşekkürler qline marka olan 2100w benim kafamda bası teke düşürmek var ona yeni kutu alacağım öteki anfiyle subwoofer'ın birini satacağım yada sizin dediğiniz gibi adam akıllı bir sistemciye gidip tek anfinin 6 tane hoparlör ve 2 bası kaldırıp kaldıramıyacağını sorucam 2100w inşallah kaldırır yoksa satmak zorunda kalıcam.
-
Öncelikle teşekkürler qline marka olan 2100w benim kafamda bası teke düşürmek var ona yeni kutu alacağım öteki anfiyle subwoofer'ın birini satacağım yada sizin dediğiniz gibi adam akıllı bir sistemciye gidip tek anfinin 6 tane hoparlör ve 2 bası kaldırıp kaldıramıyacağını sorucam 2100w inşallah kaldırır yoksa satmak zorunda kalıcam.
Tabi bu iş zevk meselesi olduğu için ısrar edemiyorum. Çift amfi bence gereksiz. Ama bu işin tutkunu olan insanlar tanıyorum. O gürültüde arabanın içinde oturmak neredeyse mümkün değilken, camları patlatırcasına volume verip geziniyorlar :) Bana sorarsan tek amfi yeter. Ama karar elbette senin ;)
-
Sistemin bu araca fazla olduğunu bende biliyorum ama epey masraf yapılmış o yüzden bozmak istemiyorum pek fazla çok yüksek ses meraklısı değilim benim için önemli olan akünün bitmemesi ve kaliteli ses alabilmek yardımlarınız için teşekkürler kaldırırsa tek anfiye düşeceğim kaldırmazsa basın birini söküp o şekilde kullanıcam.
-
Sistemin bu araca fazla olduğunu bende biliyorum ama epey masraf yapılmış o yüzden bozmak istemiyorum pek fazla çok yüksek ses meraklısı değilim benim için önemli olan akünün bitmemesi ve kaliteli ses alabilmek yardımlarınız için teşekkürler kaldırırsa tek anfiye düşeceğim kaldırmazsa basın birini söküp o şekilde kullanıcam.
sistemin fotoğrafını çektin mi? merak ettim nasıl yapmışlar?
-
Elimde şuan sadece subwoofer fotosu var geri kalanları da musait bir zamanda çekip koyarım.
(http://i58.tinypic.com/23mtoud.jpg)
-
Elimde şuan sadece subwoofer fotosu var geri kalanları da musait bir zamanda çekip koyarım.
(http://i58.tinypic.com/23mtoud.jpg)
Tamam ama bir ara da arabanı tanıtman gerekecek :) bu yayla gibi bagaj sahibi olan arabanin tanitimida önemli :) basina is çıkardım ;)
ASUS_T00J cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
İlk aracım daha huyunu suyunu tam bilmiyorum gözüme çarpan ilk şey motorunun biraz nazlı olması ilgi göstermezseniz arıza çıkartabilecek bir yapıya sahip fordun teknolojik olarak gelişmiş ilk motorlarından biri olan 90 beygirlik full enjeksiyon ve bazı sensörlere sahip zetec motor var problem en çok sensörler yüzünden çıkıyor başıma bela aldım diye düşünüyorum ama kullanımı çok güzel ucuz mercedes diye tabir ediyorum ben detaylı incelemeyi deneyim kazandıkça yaparım :D
-
Escort'ların birde karbüratörlüleri var. Ben kullanmadım ama kullanan arkadaşım çok yakıt tükettiğini ve kış mevsiminde aküden çok sorun yaşadığını anlatırdı. Halada kullanıyor :)
İlk aracım daha huyunu suyunu tam bilmiyorum gözüme çarpan ilk şey motorunun biraz nazlı olması ilgi göstermezseniz arıza çıkartabilecek bir yapıya sahip fordun teknolojik olarak gelişmiş ilk motorlarından biri olan 90 beygirlik full enjeksiyon ve bazı sensörlere sahip zetec motor var problem en çok sensörler yüzünden çıkıyor başıma bela aldım diye düşünüyorum ama kullanımı çok güzel ucuz mercedes diye tabir ediyorum ben detaylı incelemeyi deneyim kazandıkça yaparım :D
-
Escort'ların birde karbüratörlüleri var. Ben kullanmadım ama kullanan arkadaşım çok yakıt tükettiğini ve kış mevsiminde aküden çok sorun yaşadığını anlatırdı. Halada kullanıyor :)
Onları pek tavsiye etmiyorlar lpg ile sorun çıkartıyormuş ancak zetec motor olanı lpg ile uyumlu yakıt tüketimide gayet iyi akü sorununu bende yaşadım 60 amper akü bu araca yetmiyor lpg var ses sistemi var marş basarken isteksiz basıyor gösterge ışıkları sönükleşiyor 72 amper akü alacağım önce bir şarj dinamosunu kontrol ettireyim.
-
Amperi yükseltmenin yararı olacaktır illaki. Bir zamanlar Escort'lar polis arabası olarakta kullanılmıştı. Çok havalıydı o dönemler.
Escort'ların birde karbüratörlüleri var. Ben kullanmadım ama kullanan arkadaşım çok yakıt tükettiğini ve kış mevsiminde aküden çok sorun yaşadığını anlatırdı. Halada kullanıyor :)
Onları pek tavsiye etmiyorlar lpg ile sorun çıkartıyormuş ancak zetec motor olanı lpg ile uyumlu yakıt tüketimide gayet iyi akü sorununu bende yaşadım 60 amper akü bu araca yetmiyor lpg var ses sistemi var marş basarken isteksiz basıyor gösterge ışıkları sönükleşiyor 72 amper akü alacağım önce bir şarj dinamosunu kontrol ettireyim.
-
Amperi yükseltmenin yararı olacaktır illaki. Bir zamanlar Escort'lar polis arabası olarakta kullanılmıştı. Çok havalıydı o dönemler.
Şarj dinamosunun kaç amperlik olduğuna bakayım daha sonra aküyü alıcam 72 amper takıp tesisatı yakmıyalım sonra :) ama şundan eminim ki bir daha ford almam bu yaştaki aracın parçaları hala pahalı bir far 90 lira tampon yan sanayi 120 orjinal 160-170 arası aracın direksiyon hidrolik deposunu değiştireceğim kaçak var 120 lira parça fiyatı 1-2 sene kullanıp satarım büyük ihtimal bundan sonra ki aracım kesinlikle japon olacak arkadaşıma honda civic aldık geçen sene adamın şimdiye kadar yaptırdığı masraf 350 lirayı geçmedi benim araçta şuan 1000 lira masraf var triger,baskı balata,üst kapak contası yağ sızdırıyor o değişecek,hidrolik deposu,subap emzik lastikleri,yağ ve filtreler,yazlık fan müşiri,şanzıman yağı değişecek son olarak akü masrafı da çıktı başıma ses sistemi sağolsun :ciglik:
-
Bir dokun bin ah işit dedikleri bu olsa gerek. Benide soğuttun Escort'tan :)
Amperi yükseltmenin yararı olacaktır illaki. Bir zamanlar Escort'lar polis arabası olarakta kullanılmıştı. Çok havalıydı o dönemler.
Şarj dinamosunun kaç amperlik olduğuna bakayım daha sonra aküyü alıcam 72 amper takıp tesisatı yakmıyalım sonra :) ama şundan eminim ki bir daha ford almam bu yaştaki aracın parçaları hala pahalı bir far 90 lira tampon yan sanayi 120 orjinal 160-170 arası aracın direksiyon hidrolik deposunu değiştireceğim kaçak var 120 lira parça fiyatı 1-2 sene kullanıp satarım büyük ihtimal bundan sonra ki aracım kesinlikle japon olacak arkadaşıma honda civic aldık geçen sene adamın şimdiye kadar yaptırdığı masraf 350 lirayı geçmedi benim araçta şuan 1000 lira masraf var triger,baskı balata,üst kapak contası yağ sızdırıyor o değişecek,hidrolik deposu,subap emzik lastikleri,yağ ve filtreler,yazlık fan müşiri,şanzıman yağı değişecek son olarak akü masrafı da çıktı başıma ses sistemi sağolsun :ciglik:
-
Bir dokun bin ah işit dedikleri bu olsa gerek. Benide soğuttun Escort'tan :)
Mahalleden bir komşudan aldım aracı ekspertiz yaptırdık motor sağlıklı çıktı şase düzgündü daha sonra tanıdık bir usta vardı ona da götürdüm ancak usta şunların yapılması gerek dedi 600 lira masraf çıkarttı aracın fiyattan düştüm ancak daha sonradan ekstra sorunlar çıkmaya başladı bende sahibine kızdım hani saat gibi araçtı dedim maşallah pimi çekilmiş bomba gibi dedim inşallah sende yeni aldığın araçta sorunlar yaşarsın da aklın başına gelir dedim para kolay kazanılmıyor 2 senelik birikimimi verdim zorluklarla biriktirdiğim bu tarz sorunların olması canımı sıktı hidrolik deposu delinmiş adam yenisiyle değiştirmek yerine plastik kaynak yaptırmış oradan gelen yağ kayışlara bulaşmış tamirci bu şekilde fazla kullanma hidrolik kayışı çürütür dedi aracı fazla kullanamıyorum haftaya kısmetse tamirciye bırakıcam bütün naneleri ortaya çıkacak umarım masraf daha da artmaz.
-
Ah almak ne kötü işte. Hemde tanıdık komşu. Nasıl yüzüne bakacak çok merak ediyorum. Allah böylelerini ıslah etsin. Gerçekten zor durum. Hele ki kıt kanaat emekle birikimini yatırdığın malın başına böyle şeyler gelince insan çok üzülüyor. Ama, olan olmuş artık. Üzme kendini. Bir şekilde önemli olan tamir işlerini yaptırıp daha öncede yazdığın gibi bir müddet kullanır, daha sonra satarsın. Benimde başıma geldiği için ne hissettiğini anlayabiliyorum. Tabi ben arabayı adam ettikten sonra sattım. Arabada olan bitenide sattığım adama anlatmıştım. Helalleşip sattım. 6 senedir de mutlaka her bayram arar konuşuruz, bayramlaşırız. Araba hala kendisinde kullanıyor. Şahsen ben rahat edemem. Alan adam ah etse, beddua etse bir yerden çıkar.
Bir dokun bin ah işit dedikleri bu olsa gerek. Benide soğuttun Escort'tan :)
Mahalleden bir komşudan aldım aracı ekspertiz yaptırdık motor sağlıklı çıktı şase düzgündü daha sonra tanıdık bir usta vardı ona da götürdüm ancak usta şunların yapılması gerek dedi 600 lira masraf çıkarttı aracın fiyattan düştüm ancak daha sonradan ekstra sorunlar çıkmaya başladı bende sahibine kızdım hani saat gibi araçtı dedim maşallah pimi çekilmiş bomba gibi dedim inşallah sende yeni aldığın araçta sorunlar yaşarsın da aklın başına gelir dedim para kolay kazanılmıyor 2 senelik birikimimi verdim zorluklarla biriktirdiğim bu tarz sorunların olması canımı sıktı hidrolik deposu delinmiş adam yenisiyle değiştirmek yerine plastik kaynak yaptırmış oradan gelen yağ kayışlara bulaşmış tamirci bu şekilde fazla kullanma hidrolik kayışı çürütür dedi aracı fazla kullanamıyorum haftaya kısmetse tamirciye bırakıcam bütün naneleri ortaya çıkacak umarım masraf daha da artmaz.
-
Araçlardan az çok anlarım arkadaşlarım alacağı zaman yardımcı olurum ancak kendime gelince aracın duruşuna kapıldım o anda beğendim hani derler ya terzi kendi söküğünü dikemezmiş diye benim ki de o misal Allahtan kaporta ve motor sağlam ilk araçta yedik böyle bir kazık herkesin başına geliyor sanırım bu tarz şeyler keşke bütçemiz elversede sıfır araç alabilsek gerçekten başıma bela aldım aracın hararet ibresi kırmızı çizgiye yakın bir seviyede duruyor escortkulubu.com diye forumu var orada biraz araştırma yaptım zetec motorlar yüksek sıcaklıkta çalışmayı severmiş bu duruma normal diyorlar ama ek su deposunda hafiften fokurdama var gözüm sürekli ibrede şimdi termostat ve fan müşirini değiştiricem yazlık olanlar varmış umarım beni çıldırtmaz :D
-
Çıldırtmaz inşallah :) Bu tip şeylerin başımıza gelmesindeki en büyük etken maalesef iyi niyetimizden Barış.
-
Çıldırtmaz inşallah :) Bu tip şeylerin başımıza gelmesindeki en büyük etken maalesef iyi niyetimizden Barış.
Kısmet buymuş artık yapacak bir şey yok eksikliklerini yapmadan satmam çamurluk sinyalini bile yanmıyor diye kafaya takan biriyim bu tarz konularda çok titizim eski sahibi aracını sürekli yıkardı temizlerdi ancak görülen o ki mekanik aksama pek özen göstermemiş önce motoru düzelteyim sonra akü ses sistemi alarm gibi konulara el atacağım aracın iç dikiz aynası bile değişecek çukurdan geçerken aşağıya doğru kayıyor onu bile yaptırmamış siz düşünün artık masrafı :-6
-
Kusura bakmazsan, adam resmen eşeğe biner gibi binmiş...
Çıldırtmaz inşallah :) Bu tip şeylerin başımıza gelmesindeki en büyük etken maalesef iyi niyetimizden Barış.
Kısmet buymuş artık yapacak bir şey yok eksikliklerini yapmadan satmam çamurluk sinyalini bile yanmıyor diye kafaya takan biriyim bu tarz konularda çok titizim eski sahibi aracını sürekli yıkardı temizlerdi ancak görülen o ki mekanik aksama pek özen göstermemiş önce motoru düzelteyim sonra akü ses sistemi alarm gibi konulara el atacağım aracın iç dikiz aynası bile değişecek çukurdan geçerken aşağıya doğru kayıyor onu bile yaptırmamış siz düşünün artık masrafı :-6
-
Kusura bakmazsan, adam resmen eşeğe biner gibi binmiş..
2004 model 1.8 dizel focus aldı geçen gün gördüm onuda hor kullanmaya başlamış bile çukurlardan hızlıca geçiyordu bir şeyi iyi anladım tanıdıktan araç alınmaz.
-
Kusura bakmazsan, adam resmen eşeğe biner gibi binmiş..
2004 model 1.8 dizel focus aldı geçen gün gördüm onuda hor kullanmaya başlamış bile çukurlardan hızlıca geçiyordu bir şeyi iyi anladım tanıdıktan araç alınmaz.
:siritan: