Sistem için yardım, öneri ve düşünceleriniz?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı TamerSEZER

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 49
    • Puan +11/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Tamer SEZER
  • Marka: Volkswagen
  • Model: Polo
  • Model Yılı: 2004
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Arkadaslar öncelikle herkese merhabalar, iyi forumlar.

Bir kaç konuda tavsiyelerinize iht. olacak.

Öncelikle 2004 model VW Polo aracıma sistem kurmak istiyorum. Ama Anfi kablosunu bir türlü içeri alabileceğim bir yer bulamadım. Belki bilen bir arkadas vardir. Yardımcı olursa sevinirim.

Şimdi asıl tavsiye isteyeceğim nokta şu. Elimdeki sistemden verimli şekilde ses alabilir miyim ? Ve anfi bağlantıları nasıl olmalı? (Çıkış, köprü vesaire)

Ünite : Sony mex-4000bt 4x55 + sub çıkışı (RMS:4x17) (Ayrıca sub çıkısı sanırım teypten secilerek Sub yada Sub/rear olarak kullanılıyor.Bu konudada bilgi verirseniz sevinirim.)

Oval: Pioneer 6923is 500w (Rms:90 w)

Subwoofer : Sony 1000 w slim (Rms:300 w)

Anfi: Goldmaster 941 4/2 Kanal. (RMS: 4x125w veya köprülü 2x300w)


Birde aracın ön kapılarındaki orjinal kolonları var tam özelliklerini bilmiorum ama güzel ses veriyorlar. Sanırım anfiye dahil edersem sorun olur ve kolonlar kaldırmaz.  Bunları sistemin dısında direkt teyp çıkısına baglı bırakmak istiyorum. Yani 2 oval ve 1 Subwoofer anfiyle, orjinal kolonlar ise direkt teypten kullanılacak.Buna göre en güzel bağlantı önerileriniz nedir.? Vede sistem verimli olurmu? Şimdiden teşekkürler.  :gözlük:



Çevrimdışı Sezer Baki

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 296
    • Puan +18/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Sezer Baki Yurdakul
  • Marka: Mitsubishi
  • Model: Lancer
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Çift amfi besleme sorunu çıkarmasa, en kaliteli sistem aslında çift amfi olabilir. Bunun için ek akü koyman lazım. 2. amfiyi, yedek aküye bağlarsın. Yalnız bu kadar sistem arabada ekstra ağırlık demek. Ayrıca bagajı kullanacaksan dezavantaj.

Teypten çıkan front bağlantılarını direk ön hoparlörlere ve tivitırlara verirsin. Arka subwoofer ve 2*Oval hoparlörüde amfiye bağlarsın. bence mantıklı.


Çevrimdışı izmir42

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 11,524
    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin

Çevrimdışı TamerSEZER

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 49
    • Puan +11/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Tamer SEZER
  • Marka: Volkswagen
  • Model: Polo
  • Model Yılı: 2004
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Yorum için teşekkürler. Şuan anfiyi köprülü modda 2x300w rms ile kullanmayı dusunuyorum. 2.anfi suanlık dusunmuyorum. Teybin rear cıkıslarını 1er rca ile anfiye girecegim. ffront cıkısının birini y kablo ile anfiye girecegim. rear çıkısındaki köprüyü wooffera. fronttaki köprüyüde ovallere bağlayacagım. teypte kalan son cıkısıda anfiye girmeden direkt aracın öndeki orjinal kolonlarına bağlayacagım. Verimli bir ses alabilirim diye dusunuyorum. Umarım öyle olur.


Çevrimdışı alis_09

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,997
    • Puan +134/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Alican Gürcan
  • Marka: Admire 1.3 MPI
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Kardeşim ilk olarak on konsoln arkasinda illaki bir boşluk vardir anfi kablolarini gecirebilecgn. Bağlantı konusunda daönlerin teypn kendi çıkışı var y kabloya gerek yk. Ordan baglayabilirsin. Oval ve bassa gelince de arka cikislardan anfiye. Subb cikisndan da anfiyr girip bassı köprüleriyp baglicn
>>>>> Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur! <<<<<


Çevrimdışı TamerSEZER

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 49
    • Puan +11/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Tamer SEZER
  • Marka: Volkswagen
  • Model: Polo
  • Model Yılı: 2004
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Şimdi tey arkasında 2 front 2 rear çıkış var. Ben aracın orjinal kolonlarını(önlerdeki iki adet kolon) ön çıkışların birtanesine bağlayıp, diğer ön çıkışı y kablo ile anfiye girerek ovallare bağlamak istiyorum. Arka çıkışları sadece sub için kullanarak verimli bir bass almak istiyorum. Yani teybin 3 çıkısını anfiye gireceğim. 2 tek rca 1 y rca ile. Bu düşüncemdeki sistemde verim daha iyi alınmazmı? Yoksa kötümü dersiniz.


Çevrimdışı alis_09

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,997
    • Puan +134/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Alican Gürcan
  • Marka: Admire 1.3 MPI
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Doğru düşünüyorsnz teypn arkasnda 2 rca var 4 tane de  normal cikis var. siz on rcayi kullanmicksnz arka rca yi coklatayrak Y fis ile hem bass hemde oval beslicksnz. Yada dogrudan on rca dan ovalleri arka rca dan da bassa kablo cekebilirsnz normal ön cikistanda ön haporleri besleyebilirsinz
>>>>> Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur! <<<<<


Çevrimdışı TamerSEZER

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 49
    • Puan +11/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Tamer SEZER
  • Marka: Volkswagen
  • Model: Polo
  • Model Yılı: 2004
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Teyp arkasında Ön sol, ön sağ, arka sol, arka sağ olmak üzere 4 çıkış var. Çoğu kişi hatta bazı tesisatçılar bile 2 çıkışı alıp Y kablo il 4e çoklayıp anfiye giriyorlar. Buda benim bildiğim %50 güç kaybı teşkil ediyor. Şimdi benim merak ettiğim. ben 4 çıkışı 4 ayrı rca kablosu ile anffiye girsem. teyp çıkışındaki kablolarda aktif olurmu. yani onlarada ön hoparlör bağlasam çallarmı? yoksa tüm çıkışlar anfiye girildği için teybin çıkışları iptal mi olur.


Çevrimdışı alis_09

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,997
    • Puan +134/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Alican Gürcan
  • Marka: Admire 1.3 MPI
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Hepsi calisyor iptal olmuyor kullanabilirsn oyle
>>>>> Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur! <<<<<


Çevrimdışı TamerSEZER

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 49
    • Puan +11/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Tamer SEZER
  • Marka: Volkswagen
  • Model: Polo
  • Model Yılı: 2004
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
En çok merak ettiğim buydu çok teşekkürler.

Ben anfiyi 4x125W rms yada köprülü 2x300w rms ile kullanabiliyorum. Dediğiniz üzre tüm çıkışlar çalışıyorsa, köprü yapmama daha gerek kalmayabilir.

Ön sol ve sağ çıkışlar anfi üzerinden ayrı ayrı ovalleri besler. Ovaller 90 rms. sanırım sorun olmaz.

Arka çıkışları paralel yapıp woofer a girerim.

Sanırım en mantıklı sistem bu olur. Eğer istediğm performansı alamazsam ilk seçeneğe dönerim. Köprülü modda kullanırım anfiyi. Peki bu HERTZ ayarı nasıl olmalı birde 0-6-12DB secenekleri var anfi üzerinde.


Çevrimdışı alis_09

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,997
    • Puan +134/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Alican Gürcan
  • Marka: Admire 1.3 MPI
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Tamaer by soyle yapcksnz
Teypin rca larindan 2rca varsa Y kablo ile 4rca Varsa normal rca kablo ile direk anfiye gireceksn. Anfinin bass boost ayari olan yere bassi koprulu baglcksn. Diger ovelleri direk baklcksn Bu dedklerm oval ve anfin icin. Onler icinde teypn kendi cikislari olan on sol ve on sag olarak onları beslicksn. Anfi ayar konusuda sitede mevcut belli frekanstaki sesleri teyptn verip mutlimetre (avometre) ile olcucksn de yapcksn hic ugrasamm dersb ses sistemci birine git yapar hmen
>>>>> Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur! <<<<<


Çevrimdışı TamerSEZER

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 49
    • Puan +11/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Tamer SEZER
  • Marka: Volkswagen
  • Model: Polo
  • Model Yılı: 2004
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
çok teşekkürler. Avamotrem var ölçüm yaparım ama işin içinden çıkamazsam olmazsa Berat ile iletişime geçerim. Gösterdiğiniz ilgi ve alaka için tesekkurler. Peki elimde bulunan gerek teyp gerek anfi gerek hoparlörler olsun. Verimli bir ses için nasıllar sizce.? Şuan sadece anfi ve woofer bağlı değil. Teyp ve ovaller bağlı şuanda bile ses bozulmadan kaliteli müzik dinleyebiliorum. Ovaller aynaları hafif titretebiliyor. Umarım anfi ve woofer sisteme dahil oldugunda kalite bozulmaz. Kaliteli ve birbiriyle yakın rms de ürünler secmeye dikkat ettim.


Çevrimdışı alis_09

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,997
    • Puan +134/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Alican Gürcan
  • Marka: Admire 1.3 MPI
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Ürünler güzel görünüyor ama bn teknknolarak blgm var :)  ama genelde hepsindn guzel ses cikiyr ya bn dha markasi olmayan bir suru anfisn güzel ses cktgni gordm. Profesyonel olmadgi surece bnlar isinizi görür
>>>>> Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur! <<<<<


Çevrimdışı TamerSEZER

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 49
    • Puan +11/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Tamer SEZER
  • Marka: Volkswagen
  • Model: Polo
  • Model Yılı: 2004
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Teskkurler. Umarim dusundgm gibi kaliteli ve temiz bir ses alabilirim. Piyasadan yuzlerce urun olunca insanin kafasi karisiyor gerckten.


Çevrimdışı alis_09

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,997
    • Puan +134/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Alican Gürcan
  • Marka: Admire 1.3 MPI
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Aynn dedign gbi bir suru urun var ama dedgm gbi profesyonel olmaynca sıkıntı olmuyr hepsi is goruyr
>>>>> Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur! <<<<<



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33