sayın abilerim... 206 110 beygir 1,6 motor benzin+lpg kullanım detayım.
aracın ekenomik yakmasının yanında motor ömrünü de değerlendirdiğinizde benzinli araçlar için 2000-2500 devir ideal motor kullanımı olarak okulda derste görmüştük. hatta kendi aracım için 5. viteste 90 km hızla gittiğimde aracımın 2500 devire yakın bir devirde gittiğini gördüm. bu devir cevre yoluna girdiğimde 100-110 km için 3000 deviri gördüğünü gördüm. hatta 120-130 km hız yaptığımda bu devir 3300 olduğunu gördüm. daha hızlı hiç denemedim denemeyide düşünmüyorum. standart bir kullanımda devir kadranları 5000 devirden sonra tehlikeye girdiği görülmektedir. bu yeni araçlarda 6000 hatta daha yukarda olan araçlarda gördüm....
şimdi okulda öğretilen diğer bir araç tipide dizel motorlu araçlardır. dizel motorlu araçlar yüksek devirde max tork degeri verir ve buji ateşleme olmadığından sıkışma katsayısının yüksek olması iyi performans getirir olarak öğretilir. buda ideal kullanımın 2500-3000 devir olması gerektiğini göstermektedir.
daha yüksek devirlerde yanma çok hızlı gerçekleşeceğinden motor yakmadan atma dediğimiz kısım devreye giriyor....
benim ideal kullanımım kendi aracım için 1-2-3 vites için 3000 devir 4-5 vites için 2000-2500 devirdir.
dizel araçlar için 4-5 vites 2500-3000 devir arasıdır.
yakıt tasarrufu yapmak için düşük devir mantıklı gelse de 2000 devirin altında kullanmak motor için zorlanma ve cabuk yorulma demektir.
kullandığım devirler için şehirler arası 800 km 130 tl gibi bir yakıt sarfiyatım vardır. tabi şehir içinde bu rakam baya bi katlanmaktadır.