Bozuk Lastiklerin Riskleri Nelerdir?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı anida

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 1
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: yusuf tahir
  • Marka: Hyundai
  • Model: accent
  • Model Yılı: 2003
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Bozuk Lastikler ve Riskleri

 
Eski Oto Lastiklerinizin Ne Kadar Riskli Olduğunu Biliyor muydunuz?


Lastik bozulmalarının sebepleri:


Her lastik zamanla aşınır ancak bazı sebeple bu aşınmayı hızlandırabilir ya da yavaşlatabilir.


 

Bunlara bakacak olursak:

lastik tamir bakım aşınma sertleşme
Lastik Bakımı

• Lastiklerin basıncının uygunsuzluğu


• Balans ayarı bozukluğu


• Rot ayarının yapılmaması


• Bozuk sibop kapakları


• Aşırı yük yükleme


• Bozulmuş amortisörler


• Gereğinden hızlı sürme


 

Şimdi de kusurlu lastikleri kullanırken kendimizi ve sevdiklerimizi nasıl bir riskin içine attığımıza bir bakalım.

 
•Yol tutuşu ve kavraması zorlaşır, viraj almak tehlikeli bir hal alır.
•Fren mesafesi normale göre bir kaç kat artabilir.
•Sürüş esnasında lastikler patlayabilir.
•Su içinde kızaklama riski artar.

 

Lastiğinizdeki problemleri anlama ve çözüm yolları:


1. Lastiklerin taban kısmında dışarıya doğru şişkinlik göstermesi.


Bu durumda yol tutuşunda azalma ve lastiğin patlama riski vardır.


Çözümü: Lastikçiye giderek basıncın kontrol edilmesi ve ayarlanması.


2. Lastiğin tamamında kabarıklık, şişkinlik görülmesi

Bu şişkinliğin temel nedeni lastiğin aşırı şişirilmiş olmasıdır. Aynı şekilde yol tutuşunda azalma ve suda kızaklama risklerini oluşturur.


Çözüm olarak yine lastikçide basıncın kontrol edilip ayarlanması gerekmekte.


3. Lastik yanağında beliren içeriye doğru göçük

Bu durum lastiğin hızla aşınmasının habercisidir.

Acilen rot ayarı yaptırılması gerekir.

 
4. Lastik yanaklarında düzensiz görülen şişkinlikler.


Genellikle amortisörlerin eskimesinden ve yıpranmasından kaynaklanırlar.

Yine lastiğin hızla aşınmasına sebep olacağından bir an önce amortisörlerin değiştirilmesi lastik sağlığınız açısından iyi olur.


5. Lastik yanağında görülen balon:


Büyük ihtimal bir darbe almıştır ya da yolda ciddi ve sert bir cisime çarpmıştır. Bu durumda lastiğinizin patlama riski vardır. Tek çözümü vardır o da lastiğin değiştirilmesidir.


Lastik Ömrünü Uzatma Yolları:

1. Sürüş şekli doğru olmalı

2. Rot ve Balans ayarı ihmal edilmemeli.

3. Havalar soğurken ve ısınırken lastik basınçlarının kontrolü ihmal edilmemeli.

4. Sibop kapağının lastikle birlikte değiştirilmesi.
 

 Lastik Kontrolü ve Zamanlamaları

Basınç kontrolü: ayda 1 kez

Basınç kaybı varsa lastik ve sibop kapağının da kontrol edilmesi yerinde olur.

 
Lastiklerin Değişme Zamanı

Bunun için birkaç kıstas vardır

1. Aşınma göstergesi. Lastik diş derinliğinin 1,6mm ten az olduğu durumlarda.

2. Lastikte kabarıklık, kesiklik ya da hasar görülürse.

3. 4 yılını doldurmuşsa

Alıntıdır



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG

Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
yusuf bey bizleri bilgilendirip gitmiş.. ilginç bir üye.. tek mesajla işi bitirmiş...  :D :D :D :D



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33