Devirli Araç Nasıl Kullanılır?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı bilgikasam

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 9
    • Puan +2/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: suleyman
  • Marka: tofaş
  • Model: şahin
  • Model Yılı: 1992
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Merhaba forum üyeleri,

92 Şahin kullanıyorum ama devir saati yok arabamda. Şimdi 2000 devir yada 3000 devir nasıl oluyor bilmiyorum. Ben sadece sese göre vites atıyorum diyebilirim. Genelde arabayı çok bağırtmadan kullanıyorum yani bazen vites yüksek geliyor gibi olabiliyor.

Yaptıklarım: 15 te atıyorum 2. vitese.  3. vitese ise 30-40 arası olunca atıyorum. 40 a gelirse çok bağırıyor araba. 4. vitese yolun durumuna göre 55-65 arasında atıyorum. 5. vitese ise 75 üzeri olunca.
Yavaşlarken 5ten 4 e 4 ten 3 e 3 ten 2 ye şekilde duruma göre vites düşürerek motor freni yaptırıyorum bazen. Boşta gitmiyorum kesinlikle.

Devirli nasıl kullanılır vb bilgisi olan varsa anlatabilir mi rica etsem.



Çevrimdışı northwest

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 2,091
    • Puan +36/-22
    • Cinsiyet:Bay
  • Marka: Opel
  • Yakıt Tipi: Motorin
abi sana devir saati şart çok pahalı değil taktır bence dizel olsa çok zararlıda benzinlide o kadar sıkıntı olmaz :) yada nfs oyununu oyna ordaki arabanın sesinden anlayabilirsin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


Çevrimdışı Umur Akkurt

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,476
    • Puan +33/-8
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Marka: Hyundai
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Benzin
Portatif devir saatleri varda kimisi dogru göstermiyor diyo bence 2001 dogan göstergesi alıp güzel bi elektrikcide sorununuzu çözebilirsiniz.


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
Bence sana uygun en güzel vites geçiş aralıkları şöyle...

2.vites 15-20 arası
3.vites 40
4.vites 60
5.vites 80

böyle kullanırsan ne motorun sağır olur ne de çok bağırtmış olursun... ekonomik bir sürüşte elde etmiş olursun...

NOT: bu benim şahsi fikrimdir...


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
Araçta devir saatiyle birlikte ses izolasyonuda olmadığı için motor seslerini çok rahat duyabilirsiniz. Motor sesi sertleşmeye başladığında atarsınız vitesi. KM ile vites orantılamak çokta mantıklı değil bence...


Çevrimdışı ersinerdem

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 206
    • Puan +18/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Ad Soyad: ERSİN ERDEM
  • Marka: HYUNDAI
  • Model: SONATA
  • Model Yılı: 2003
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
ben vites yükseltme ile ilgili değil de vites düşürme ile ilgili bir önerim olacak. motor frenini normal şartlarda kullanmamanızı öneririm. çünkü bunu alışkanlık haline getirirseniz size daha düşük km de bitmiş bir debriyaj aksamı olarak geri döner. ancak uzun bir rampadan aşağı inerken aracın hızlanmamasını istemiyorsanız kesinlikle kullanmalısınız. bu davranış özellikle sıcak yaz aylarında fren balatalarınızın aşırı yıpranmasını ve ısınıp devre dışı kalmasını önler. kışın buzlu ve kaygan yollarda her zaman kullanılabilir. burada fren balatasının maliyetiyle debriyaj balatasının maliyetini kıyaslamak en doğru mantık olur. fren balatası tabiki de daha ekonomiktir. bir de şanzımanın da yıpranmasını hesaba katmak gerekir.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Bilgi için teşekkürler Ersin abi, dizel araçlarda Emrah kardeşimin taktiğini uygulamak sağlıklı mıdır peki? Yada farklı bir öneriniz olur mu?

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
ben vites yükseltme ile ilgili değil de vites düşürme ile ilgili bir önerim olacak. motor frenini normal şartlarda kullanmamanızı öneririm. çünkü bunu alışkanlık haline getirirseniz size daha düşük km de bitmiş bir debriyaj aksamı olarak geri döner. ancak uzun bir rampadan aşağı inerken aracın hızlanmamasını istemiyorsanız kesinlikle kullanmalısınız. bu davranış özellikle sıcak yaz aylarında fren balatalarınızın aşırı yıpranmasını ve ısınıp devre dışı kalmasını önler. kışın buzlu ve kaygan yollarda her zaman kullanılabilir. burada fren balatasının maliyetiyle debriyaj balatasının maliyetini kıyaslamak en doğru mantık olur. fren balatası tabiki de daha ekonomiktir. bir de şanzımanın da yıpranmasını hesaba katmak gerekir.


Çevrimdışı ersinerdem

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 206
    • Puan +18/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Ad Soyad: ERSİN ERDEM
  • Marka: HYUNDAI
  • Model: SONATA
  • Model Yılı: 2003
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Bilgi için teşekkürler Ersin abi, dizel araçlarda Emrah kardeşimin taktiğini uygulamak sağlıklı mıdır peki? Yada farklı bir öneriniz olur mu?

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
ben vites yükseltme ile ilgili değil de vites düşürme ile ilgili bir önerim olacak. motor frenini normal şartlarda kullanmamanızı öneririm. çünkü bunu alışkanlık haline getirirseniz size daha düşük km de bitmiş bir debriyaj aksamı olarak geri döner. ancak uzun bir rampadan aşağı inerken aracın hızlanmamasını istemiyorsanız kesinlikle kullanmalısınız. bu davranış özellikle sıcak yaz aylarında fren balatalarınızın aşırı yıpranmasını ve ısınıp devre dışı kalmasını önler. kışın buzlu ve kaygan yollarda her zaman kullanılabilir. burada fren balatasının maliyetiyle debriyaj balatasının maliyetini kıyaslamak en doğru mantık olur. fren balatası tabiki de daha ekonomiktir. bir de şanzımanın da yıpranmasını hesaba katmak gerekir.
emrah ın taktiği göremedim Uğur.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Abi Emrah'ın kullanıcı adı değişti. Y.E.P. Emrah, yorumuda yukarıda ama ben kolaylık olsun diye buraya yapıştırıyorum.

Bence sana uygun en güzel vites geçiş aralıkları şöyle...

2.vites 15-20 arası
3.vites 40
4.vites 60
5.vites 80

böyle kullanırsan ne motorun sağır olur ne de çok bağırtmış olursun... ekonomik bir sürüşte elde etmiş olursun...

NOT: bu benim şahsi fikrimdir...

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Bilgi için teşekkürler Ersin abi, dizel araçlarda Emrah kardeşimin taktiğini uygulamak sağlıklı mıdır peki? Yada farklı bir öneriniz olur mu?

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
ben vites yükseltme ile ilgili değil de vites düşürme ile ilgili bir önerim olacak. motor frenini normal şartlarda kullanmamanızı öneririm. çünkü bunu alışkanlık haline getirirseniz size daha düşük km de bitmiş bir debriyaj aksamı olarak geri döner. ancak uzun bir rampadan aşağı inerken aracın hızlanmamasını istemiyorsanız kesinlikle kullanmalısınız. bu davranış özellikle sıcak yaz aylarında fren balatalarınızın aşırı yıpranmasını ve ısınıp devre dışı kalmasını önler. kışın buzlu ve kaygan yollarda her zaman kullanılabilir. burada fren balatasının maliyetiyle debriyaj balatasının maliyetini kıyaslamak en doğru mantık olur. fren balatası tabiki de daha ekonomiktir. bir de şanzımanın da yıpranmasını hesaba katmak gerekir.
emrah ın taktiği göremedim Uğur.


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin

Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Bu isme alışmak baya zor olacak :) İmza kısmına Emrah yazalım da, devirli araç kullanmakla ilgili yorumun telif hakkını koruyalım bari.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Yep Yep Yep....  :D :D :D



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33