Abi Emrah'ın kullanıcı adı değişti. Y.E.P. Emrah, yorumuda yukarıda ama ben kolaylık olsun diye buraya yapıştırıyorum.
Bence sana uygun en güzel vites geçiş aralıkları şöyle...
2.vites 15-20 arası
3.vites 40
4.vites 60
5.vites 80
böyle kullanırsan ne motorun sağır olur ne de çok bağırtmış olursun... ekonomik bir sürüşte elde etmiş olursun...
NOT: bu benim şahsi fikrimdir...
Bilgi için teşekkürler Ersin abi, dizel araçlarda Emrah kardeşimin taktiğini uygulamak sağlıklı mıdır peki? Yada farklı bir öneriniz olur mu?
ben vites yükseltme ile ilgili değil de vites düşürme ile ilgili bir önerim olacak. motor frenini normal şartlarda kullanmamanızı öneririm. çünkü bunu alışkanlık haline getirirseniz size daha düşük km de bitmiş bir debriyaj aksamı olarak geri döner. ancak uzun bir rampadan aşağı inerken aracın hızlanmamasını istemiyorsanız kesinlikle kullanmalısınız. bu davranış özellikle sıcak yaz aylarında fren balatalarınızın aşırı yıpranmasını ve ısınıp devre dışı kalmasını önler. kışın buzlu ve kaygan yollarda her zaman kullanılabilir. burada fren balatasının maliyetiyle debriyaj balatasının maliyetini kıyaslamak en doğru mantık olur. fren balatası tabiki de daha ekonomiktir. bir de şanzımanın da yıpranmasını hesaba katmak gerekir.
emrah ın taktiği göremedim Uğur.