Emniyet Kemeri

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Emniyet kemeri kullanmanın önemi
Emniyet kemeri herkesin çok alıştığı ve kullandığı ama değeri fazla da bilinmeyen bir güvenlik sistemidir. Otomobildeki en önemli güvenlik öğelerinden biridir. Her şeyde olduğu gibi, ancak doğru kullanıldığında en iyi şekilde çalışır. Emniyet kemerinin alt bölümü iki tarafta legen kemiğinin üzerinden ve üstte de omuzun üzerinden geçmelidir. Emniyet kemerinin görevini en iyi şekilde yapabilmesi için bu gereklidir. emniyet kemeri yükseklik ayarı, emniyet kemerinin farklı boylardaki insanlara göre ayarlanabilmesini sağlar. Bir çarpışma sırasında emniyet kemerinin makarası kilitlenir ve aracın içindekilerin fazla hareket etmesini önler.
Birçok sürücü, kısa yolculuklarda emniyet kemerinin hiçbir işe yaramadığını düşünüyor, ancak emniyet kemeri kullanımını en çok gerektiren aslında kısa mesafeler oluyor. Çünkü ölümlü trafik kazalarının yüzde 80′ i sürücülerin evlerine 30-35 kilometre uzakta ve saatte 55-60 kilometre hızın altında gerçekleşiyor.
Ayrıca kazalardaki ölümlerin yüzde 35′ i şehir içinde ve büyük olasılıkla günlük güzergahlar üzerinde meydana geliyor.
Emniyet kemeri kullanılmıyorsa 30 kilometre hızla çarpıldığında bile ağır yaralanma riski çok fazla oluyor.
Araştırmalar, emniyet kemeri takmamış yaralıların yüzde 70′ inin, 50 kilometreden daha düşük bir hızda yol alırken yaralandığını, 50 kilometre hızdaki bir çarpmanın, 4. kattan düşmeyle eşdeğer olduğunu ortaya koydu.
ÇARPMANIN ETKİSİ TONLARLA İFADE EDİLİYOR
Bazı sürücüler düşük hızdaki çarpmalarda araç içinde sıkıca tutunup etkiyi düşüreceğine inanıyor. Bunu yapmak için öncelikle saniyenin dilimlerini kullanabilmesi ve çok güçlü kol kaslarına sahip olması gerekiyor.
Kol kasları 25 kilogramın üzerindeki bir güce çok fazla dayanıyor. Ancak bir duvara 50 kilometre hızla çarpma esnasında iki tonu geçen bir etki oluşuyor ve buna engel olmak için 75 kilogram güç gerekiyor. Kollar bunu engelleyemiyor, ancak 2,5-3 tonluk bir etkiye direnebilecek şekilde tasarlanan emniyet kemeri, kol ve bacakların parçalanmasını önleyebiliyor.
Yapılan araştırmalar, kaza anında en iyi yerin aracın içi olduğunu ortaya koyuyor. Aracın dışına fırlatılma durumunda, ölüm riski 25 kat daha fazla oluyor. Araçtan fırlayan kişi, yumuşak ve yeşil çimlerin üzerine düşmüyor. Fırlama ile kişi aracın ön camına, kaldırıma, başka bir araca çarpabiliyor.
ARAŞTIRMALARA GÖRE ARACIN SAATTE 80 KİLOMETRE HIZLA DUVARA ÇARPMA ANINDA GERÇEKLEŞENLER SIRASIYLA SÖYLE SIRALANMAKTADIR:
Çarpmadan 26 milisaniye sonra ön tamponlar araca gömülür. Araç kendi ağırlığının 30 katı bir kuvvetle frenlenir. Sürücü ve yolcular emniyet kemeriyle bağlı değillerse 80 kilometre süratle araç içinde harekete devam ederler.
-30 milisaniye sonra sürücü koltuğuyla beraber 15 santimetre öne doğru fırlar.
-44 milisaniye sonra sürücü göğüs kafesiyle direksiyona çarpar.
-50 milisaniye sonra araç ve içindekiler üzerinde, kendi ağırlıklarının 80 katı büyüklükte bir kuvvet etki eder.
-68 milisaniye sonra sürücü 9 tonluk bir kuvvetle gösterge paneline çarpar.
-92 milisaniye sonra sürücü yanındaki yolcuyla beraber aynı anda kafasını ön cama çarpar, yolcu bu çarpmayla kafasına ölümcül bir darbe alarak camdan dışarı fırlar.
-100 milisaniye sonra direksiyon tarafından tutulan sürücü tekrar aracın içine düşer.
-110 milisaniye sonra sürücünün arkasında oturan yolcu sürücü seviyesine yükselir ve kafasıyla sert bir darbe yapar aynı anda kendisi de sert bir darbe alır.
-150 milisaniye sonra tekrar sessizlik egemen olur. Cam, çelik, plastik parçaları yere düşer.
-200 milisaniyeden daha kısa süre içerisinde her şey biter.

(Not: Bilgiler alıntıdır Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap)



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Emniyet kemeri hayatta kalmak için küçük bir önlemdir.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. <a href="https://www.forumotomobil.com/forum/register/?PHPSESSID=2k92ucm0kattvn097no96v970l"><b>Kayıt Ol</b></a>&nbsp;yada&nbsp;<a href="https://www.forumotomobil.com/forum/login/?PHPSESSID=2k92ucm0kattvn097no96v970l"><b>Giriş Yap</b></a>


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Bu kazayı hatırlamayan yoktur sanırım. Kamyon şoförü emniyet kemerini takmış olsaydı camdan fırlamayacaktı.
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. <a href="https://www.forumotomobil.com/forum/register/?PHPSESSID=2k92ucm0kattvn097no96v970l"><b>Kayıt Ol</b></a>&nbsp;yada&nbsp;<a href="https://www.forumotomobil.com/forum/login/?PHPSESSID=2k92ucm0kattvn097no96v970l"><b>Giriş Yap</b></a>


Çevrimdışı atlantis

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +10/-4
    • Cinsiyet:Bay
    • Truva Linux
  • Ad Soyad: Onur Özdemir
  • Marka: Honda
  • Model: Jazz
  • Model Yılı: 2003
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Kısa mesafe uzun mesafe hiç bakmam koltuğua oturur oturmaz takarım kemerimi. Hayat benim hayatım :D
Truva Linux - Türkiye'nin Linux Dağıtımı
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Anne baba... Uyanın... Bu acıyı sevdiklerinize yaşatmaya hakkınız yok
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. <a href="https://www.forumotomobil.com/forum/register/?PHPSESSID=2k92ucm0kattvn097no96v970l"><b>Kayıt Ol</b></a>&nbsp;yada&nbsp;<a href="https://www.forumotomobil.com/forum/login/?PHPSESSID=2k92ucm0kattvn097no96v970l"><b>Giriş Yap</b></a>


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Tebrik ederim, Hyundai kullanıcısı bilinçlidir. Kemerini takar. Eskide kaldı kemer takana acemi muamelesi, şimdi takmayan kör cahildir.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Kısa mesafe uzun mesafe hiç bakmam koltuğua oturur oturmaz takarım kemerimi. Hayat benim hayatım :D


Çevrimdışı atlantis

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +10/-4
    • Cinsiyet:Bay
    • Truva Linux
  • Ad Soyad: Onur Özdemir
  • Marka: Honda
  • Model: Jazz
  • Model Yılı: 2003
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Denizlili arkadaşlar iyi bilir. Denizli kemer takma konusunda pilot bölgeydi. Şehir içinde kemer takmayanlar uyrılır ya da ceza kesilirdi. Hatta amcanın bir tanesi "Kemer takmanın zorunlu olduğunu bilseydim takardım." diyerek karamizah yapmıştı :D
Truva Linux - Türkiye'nin Linux Dağıtımı
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


Çevrimdışı Armağan

  • FO-Muhteşem Üye
  • *
    • İleti: 863
    • Puan +37/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • GLS
  • Marka: Renault
  • Model: Clio 4
  • Model Yılı: 2017
  • Yakıt Tipi: Benzin
yıllar önce emniyet kemeri yüzünden küçücük bir çocuk can vermişti...kemer tam boynuna denk geliyor...babası ani fren yapınca.............!!!....lütfen küçük cocukları öne otortmayalm..
Önemli olan hangi arabaya sahip olduğun değil, önemli olan onu nasıl kullandığındır.


Çevrimdışı atlantis

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +10/-4
    • Cinsiyet:Bay
    • Truva Linux
  • Ad Soyad: Onur Özdemir
  • Marka: Honda
  • Model: Jazz
  • Model Yılı: 2003
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Hatırlıyorum onu. gerçekten çok üzücü bir haberdi. O nedenle bu tür konulara çok dikkat ederim.
Truva Linux - Türkiye'nin Linux Dağıtımı
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
İşte kaş yaparken göz çıkarmak buna denir. Çocuklar için uygun koltuklar ve yükselticiler var. Ben çocuklar için koltuk aldım.Yanal darbelerde Boyun bel bacakları koruyan cinsten. Emniyet kemeri ise özel. Omuz, göğüs ve belden kavrıyor. Bir çocuğu yetişkin kemeriyle bağlamakta çok tehlikeli. Allah esirgesin.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
yıllar önce emniyet kemeri yüzünden küçücük bir çocuk can vermişti...kemer tam boynuna denk geliyor...babası ani fren yapınca.............!!!....lütfen küçük cocukları öne otortmayalm..



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33