Doğrudur, fakat sonuç olarak motorun yapısı dohc-vvti.
Mazda, daha doğrusu Japonlar, sorunsuz ve tasarruflu motorlar yapmakta tecrübeliler. Ama TR'de pazara çeşitli sebeplerden ve eksiklerinden dolayı tam anlamıyla hakim olamadılar. Bundan dolayı da ben pek ilgilenmem Japon araçlarıyla. Sizin bir Japon sever olduğunuzu biliyorum, fakat ben Alman severim [emoji1]
Öyle işte, Vakti zamanında da Opel ecotec deyip duruyordu. Ford eco boost diyor vs vs. İsimlere takılmam...
Size göre öyledir belki çok değerli bir motordur bilemem lakin bana göre herhangi bir dohc-vvti motor...
Skyactiv sadece motor değil, başlı başına tepeden tırnağa, uğruna milyon dolarlar ve yıllar harcanmış harika bir teknolojidir, hikayeden bir isim değil. Ben ekrana yansıttığı 2.0 dohc yazısının yanlış olduğunu söyledim sadece, şahsi fikrim budur.
Sadece motora özelinde konuşuyorsak skyactiv i, bana göre değil bu teknoloji dünyaya tanıtılmış ve 14:1 sıkıştırma oranının yakalanıp bunun avantajlarıyla kendini ispat etmiş bir motordur, herhangi bir dohc değil, olamaz da.
Elbette ki mesele isimler değil, içeriği ve size ne sunduğudur aslolan. Evet Japonseverim ama objektifliğimi de korumaya çalışırım (zaman zaman yapılan espriler hariç), kimse Alman teknolojisini asağılayamayacağı gibi Japon teknolojisini de kulakardı edemez, iki tarafında insanlığa sunduğu harika işler var. Siz Skyactiv teknolojisini araştırıp sıkılmadan okursanız sadece bir isim olmadığını anlayacaksınız zaten, amacım da bir şeyleri ispat etmeye çalışmak değil, gercek olanı söylemeye çalışıyorum sadece.
Türkiye piyasasına girersek bu roman olur, hiç bir marka yada ürünü Tr piyasasındaki durumuyla değerlendirme yapmamamız lazım, çünkü bazı markaların Tr deki saçma vergi sistemi umurunda değil, çok satılan en iyisidir mantığı sürü psikolojisiyle yerleşmiş olsa da benim için öyle değil.