Aracimizi bir sure Eibach Prokit 30mm ile kullandik.
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir.
Kayıt Ol yada
Giriş YapLinkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir.
Kayıt Ol yada
Giriş YapLinkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir.
Kayıt Ol yada
Giriş YapAraci bilmeyen arkadaslar icin 2011 VGT start tek hava yastigi ve klima donanimi sunan 1231 kg agirliginda 1,5 88 beygirlik bir arac. Donanimsiz bir B sinifi aracta her ne ararsaniz bu aracta yok
Yinede arac bircok rakibinden konfor olarakta sehir ici kullanimi olarakta ustun. Ozellikle motoru kullanmayan bilemez diyorum. i20 de 1.4 crdi, i30 da 1.6 crdi kullanmama ragmen 1.5 uniteden aldigim tat hicbirinde olmadi. Kisacasi 2013 kasa golf 7 tdi dsg ile basbasa yuruyebiliyor arac
Ayni motorun motor kontrol unitesi farkli olan 110 beygirlik versiyonlari az miktar getz'de ve accent serilerinde mevcut. Ne yazikki o motoru kullanmak nasip olmadi. Belki forumdan bir arkadasimiz bu sansi bana tanir
Araca donersek, yerden leylek gibi yuksek ve arka kismin torsiyon olmasindan oturu yol tutus orta seviyede. Sert virajlarda kafadan kayma egilimi gosteriyor ve direksiyonun hissizliginden oturu kontrol altina alabilmek icin gaz-fren degisimi gerekiyor.
Yaylar yumusak spor yay olan 30mm eibach prokit ile degistiginde ise motor agirligindan oturu 30 degil 35 mm kadar onde dusme oldu. Arkasi hafif oldugunda onu basik duruyor fakat arac inanilmaz tatli duruyor. Yaydan sonraki aracin dinamikleri ile sil bastan degisiyor. Artik onden degil arkadan kopuyor arac zorlarsaniz. Virajdaki yatmalar oldukca azaliyor ve yakit ister inanin ister inanmayin dusuyor. Tabi bunda guzel yurdumun cukurlu yollarindan kacmak icin yavas kullanmaninda etkisi yok degil
Olumsuzluk olarak ise aile kullanimina ne yazikki uygun degil. En yumusak spor yay dahi olsa aracin on tarafinin pespese kasislerdeki ziplamasi ile iceride rockcilar var izlenimi yaratabilir. Diger taraftan 35mm dusme bile bu arac icin Mugla Universitesinin guzel(!?) yollarina fazla geliyor. Birde araci benden cok esim kullanmaya baslayip benim kadar dikkat edemeyince cikarma vaktinin geldigini anliyorsunuz.
Kisacasi sadece benim kullanacagim bir aracim olsa yine spor yay takarim ama aile olunca bu biraz zor oluyor.
Maliyetlere gelirsek yaylar getz icin dizel-benzinli ayrimi yapilmaksizin kullanilabiliyor ve 350-400 TL civari. Sanayide 50 TL gibi bir ucrete yaylari degistirip, 10-20 TL ye de far ayari yaptirabiliyorsunuz. Bilmeniz gereken bir detayda spor yaylar aracin garantisini bozmuyor
Malum arac 5 yil gobek bagi ile servisine bagli
Birde normalde benim dikkat ettigim fakat bazi arkadaslarin cok onemsemedigi lastiklerin 40,000 km yada 4. yilda degisimi konusu onemli. Zira ne kadar rot balans ayari yaptirsanizda arac tasarimi itibari ile yaylarin alcalmasini amorti edebilecek toe acisini sunamadigindan on lastikler icten yemeye basliyor. Her 5,000 km de bir on arka yapsanizda (normalde 10,000 km de bir) lastiklerin ic kisimdan fazla yendigini gorebiliyorsunuz.
Kisacasi spor yay bir yasam bicimidir