Selam
Çok sık foruma uğradığım söylenemez , genellikle kişisel sorumluluklarım ile uğraşmak mecburiyetinde kalıyorum.
Ne olursa olsun , Leo ilgisiz kalmıyor tabi ki. Elimden geldiğince gerekli tüm tadilat , bakım ve dezenfektasyonu sağlıyorum kendisine.
Başlayalım artık.
Arızalı olan EGR Valfi'ni kontrol amaçlı söktüm ve temizledim , sonra da mekanik aksamını yağladım.
Teorik olarak bir sorun göremesem de elektronik sistemini kontrol edemediğim için herhangi bir arıza var mı bilemiyorum.
Kendi içerisinde bir subap mekanizması var.
Açık
Kapalı
Temizlenip birleştirilmiş hali.
Soğuk kış günlerini , kabusa çeviren buz probleminden kurtulmak için , buz kazıcı aldım.
Audio ve video portlarının torpido bölmesinde olması , benim açımdan büyük bir eziyetti.
Aktarımı yapacak kabloyu , cep telefonumu konumlandırdığım kol dayama altında ki eşya bölmesine kadar uzatmam gerekiyordu.
Bu da haliyle çirkin bir görüntü oluşturuyordu , sonrasında kabloyu tekrar toparlama zahmeti vardı tabi.
Köklü bir çözüm üretmenin zamanı artık gelmişti.
Torpido bölmesinin altında kalan , parçayı sökerek işe başladım.
Çok kirli durumdaydı , temizlemek gerekli.
Sonrasında zarar vermemek adına , kart yardımıyla sökümü gerekli aksamın üzerinde ki tüm tırnak ve sekmanları büyük dikkatle yerlerinden çıkardım.
Aktarım kablosunu özenli bir şekilde istediğim bölmeye kadar taşıdıktan sonra , kısmende olsa söktüğüm tüm parçaları olmaları gereken yerlere tekrar yerleştirip , işimi bitirdim.
Sonuç , tam istediğim gibi oldu.
Bu arada audio portları standart tek kanal 3.5 mm jack çıkışı ile uyumlu olmadığı için , özel bir kablo ihtiyacı vardı.
Bulmak zor mu , bilmiyorum.
Benim şansım biraz yaver gitti , XBOX'ım da tam aradığım türden ve kullanmadığım , aktarım kablosunu vardı.
Görüldüğü üzere , video çıkışı da mevcut.
Fotoğraf makinesi , Kamera , DVD oynatıcı vs gibi digital aygıtları destekliyor , malesef cep telefonu listeye dahil değil.
Genelde AUX ile ses kalitesi nispeten düşer , fakat kablonun kalitesinden mi , daha farklı bir sistem kullanılmış olmasından mı anlayamadığım şekilde , ses kalitesinde zayıflık gözlemleyemedim.
Berbat derecede kirli , ayak basamaklarını da elim değmişken söktüm.
Görseller
Temizlik öncesi , önlem amaçlı tüm tırnakları yerlerinden çıkardım.
Ve sonuç.
Tabi ki torpido bölmesi altında ki plastik aksamı da aradan çıkardım.
İzolasyon için üzerine yapıştırılmış olan sünger yüzünden , kurutmak için epeyce uğraştığımı söylemeliyim.
Ama sonunda başardım , OEM hali bozulmasın diye , üstünde gelen , etiketi tekrar yerine yapıştırdım.
Takıntı işte.
Bu arada , size montaj öncesi bir kaç resim paylaşmak istiyorum.
Evet yanlış görmediniz , metal aksamla karşılaşmayı bekliyordum bende.
Fakat Peugeot mühendisleri , plastik aksamın ses yapmaması ve hem ses hemde ısı izolasyonu sağlamak için malzemeden çalmayarak , taban kısmında hemen hemen her bölüme halı kaplama uygulamışlar.
Bitmedi , devam ediyorum.
Açıp kapamalar da uzun zamandır ses yapan , her iki ön , yan camlarda ki , tiz çığlıklardan kurtulma amaçlı , silikon sprey'e başvurdum.
Kısa süreli bir uğraşın ardından , sonuç gayet başarılı oldu.
Artık çok daha erken sürede açılıp kapanıyorlar ve en önemlisi sesten kurtuldum.
Bugün sizleri şaşırtmaya devam edicem.
Yalnızca biraz bilgi paylaşarak.
Peugeot 607 1999 yılından bu yana , standart donanım olarak , kullanıcılarına çift cam sunarak satılmıştır.
Makyaj öncesi jenerasyonlar da yapısal olarak çok ağır olan , bahsi geçen camları taşıyamayan motorlar , zamanla bozulabiliyordu.
Avrupa'da kronik bir sorun olarak kabul edilir.
Fakat makyaj sonrası , bu problemden kurtulmak amaçlı , bir değil iki adet cam motoru kullanılmaya başlanmıştır.
Böylece kronik problem , daimi olarak çözülmüştür.
İlave olarak ön ve arka bölümdeki camlar da , (Atermik) ısı yalıtımlıdır.
Devamı gelecektir.
LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi