Merhabalar
Kozmetik kusurları ve genel temizliği hallettikten sonra şart olan mekanik bakım ve gerekli kontrolleri yaptırmak üzere sanayiye gittim.
Arabanın daha önceki mazisini bilemediğim için ustaya gerekli kontrolleri yapması için talimat verdim.
Amortisörler , Fren Tertibatı , Yürüyen Aksam , Motor mekaniği derken değişmesi gereken parçalarda ortaya çıkmış oldu.
Fren balata ve diskleri gayet sağlıklı durumda olması sebebiyle , sadece temizliği ve fren hidroliği değişimi gerekiyordu.
Bende ön fren tertibatı ve arka kampanaları balata spreyi ile temizlettim.
Ayrıca el freni yalnızca en son dişlide sıkma görevini yerine getiriyor olduğu için ilave olarak germe ayarı yaptırdım.
Beklerken canı sıkılan ben.
Yürüyen aksam , hor kullanılmış bir araç olmasına karşın mükemmel durumdaydı.
Yine de Fiat grubuna o dönemlerde bu kadar dayanıklı araçlar yaptığı için tebriklerimi sunarım. [emoji4]
Bu arada daha önceki sahipleri orta ve son susturucu değişimi yaptırmışlar , farketmedim değil. [emoji41]
Genel bakış ;
Gerekli kontoller sonrası motor aksamına geçiş yaptığımız da daha önceki miladını bilmediğimiz için triger değişimi yapmamız gerekiyordu fakat maddi açıdan biraz tuzlu olunca ertelemeye aldım.
Bakım için ilgili parçaları temin ettim.
Tabi ki tüm parçaları OEM temin ettim.
Ayrıca fren hidroliği yağını, soğutma suyu antifirizini , eskimiş olan yağ karter tapasını ve ilk çalıştırma da ciyaklayan alternatör kayışını temin ettim.
Motor yağı seçimini Motül düşünüyorum sanayide o an bulamadığım için Mobil tercih ettim.
Ek Bilgi ; Tipo 1.4 , 1.6 versiyonları 3.8 litre motor yağı hacmine sahip.
Daha sonra motor içerisindeki katranvari yağı boşaltmak üzere karter tapası söküldüğü zaman farkettim ki karter contalarıda yağ kaçırıyor duruma gelmiş.
Neyseki durum ileri boyutta olmadığı için sonrası için erteledik.
Bununla da kalmadı tabiki..
Filtre grubunu yenilerken kullanılan yan sanayi ürünlerin fazlasıyla sinir bozucu bir durumken , hava filtresinin hali içler acısı resmen...
Otomobil kasapları.[emoji35]
FİL marka hava filtresi , hayvan isimleri filtre gruplarında çok moda galiba. Opel Tigra A aracımı ilk aldığım zaman onunda içerisinden HOROOZ marka hava filtresi çıkmıştı. [emoji35]
Buda hava filtresinin durumu ;
Moral bozmuyoruz daha sonra fren hidroliğini ve soğutma suyu antifirizini yeniledik.
Sonrasında tabiki alternatör kayışı değişimi ve gergi ayarı yapıldı.
Daha sonradan aklıma gelen kontrol sonrası buji setini yenileme vakti geldiğini öğrendim ve OEM Lancia marka tek tırnak buji seti aldım.
Motor aksamı bakımını da tamamladıktan sonra LPG ve Avans ayarı için Atiler Yetkili Bayi'ye kadar giderek gerekli ayarları yaptırdım.
Sonrasında ise otomobil resmen yeniden hayat bulmuştu.
Yaşanılan değişim ;
(100 kilometrelik kullanım sonrası tecrübe edilmiştir.)
# Motor çalışma sesinde ciddi bir azalma oldu.
# Daha canlı devir çevirmeye başladı.
# Yakıt minimum %30 düştü.
# Performans minimum %20 arttı.
# İlk çalıştırma süresi dahi kısaldı.
Yazık günah bunca zaman at eşşek gibi kullandıkları için önceki sahipleri kınıyorum, otomobil kasapları...
LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi