Kimse yanlış anlamasın ama Nissan a Renault bulaştıktan sonra Nissan bitti, Japon kalitesi asla yok, arkadaşımın 0 qq isi 40 binde turbo yedi, trim sesleri hadsafhada.
Konuya dönersek malzeme kalitesizliğinden değilse eğer sizin kullanımınızdan kaynaklıdır bence disk ve balatanın bu kadar sık değişmesi, sıkışık trafik balata için büyük etken, disklerde ise sıcakken soğuk su temasından mutlaka kaçının, sıfır disk 1000 km sonra çöp olabilir
Qashqai'den japon sağlamlığı beklemek çok büyük hata olur zaten pek çok parçasını,ünitelerini Renault üretiyor. Ancak şunu da söylemek lazım,ben Citroen kullanıcısıyım,uzun seneler Peugeot kullandım. Hdi ve dci motorlar ülkemizde sağlam olarak bilinen iki dizel motor çeşidi. Hyundai'nin CRDi motoru ile birlikte bu üçü en çok kullanılan dizel motorlardan birisi. Benim bu üçü arasında en sevdiğim motor Hdi'dir. Gerçekten dağa taşa vursan bozulmayacak gibi. 190 bindeki aracım Qashqai'den daha az sorun çıkardı bana
Ben takıntılı olduğum için sürekli bakınıyor,ediyorum. Ancak normal kullanıcıyı hiç etkilemeyecek şeyler oluyor.
Bildiğiniz üzere Mercedes'te motorlarını Renault Nissan ile birlikte geliştiriyor.Çünkü bu motorlar uzun kilometreler ve ucuz bakım maliyetleri vadediyor.Bu yüzden bu motorlara çöp muamelesi göstermek çok büyük bir hata olur.Başıma gelen arızaları açıkçası başka araçlarda görmedim. Bana denk gelmesi markanın veyahut markaların kötü üretici olduğu anlamına gelmiyor. Aksine bu arızalara çözüm bulabildiğim için memnunum da. Yalnızca turbo ve hava filtresi muhabbeti kafamı karıştırdı,onda da servisin söylediği,turbo borusunun oldukça esnek bir malzeme olduğu ve tıkanmış hava filtresinden ötürü bu tarz vakumlamaların olabildiğiydi. Değişim sonucunda hiç bir fark olmadan kullanmaya devam ettik.
Diskler konusunda benim yapabileceğim bir şey yok açıkçası disk ve balataların rodajını (ilk 100 kilometrelik kısımdan bahsediyorum) dahi çok düzgün yapan,dikkatli bir kullanıcıyımdır. Ancak aracın kullanımda pek çok kez suya girdiğini vs. düşünmek te lazım. Ankara Elmadağ arasındaki yolda çoğu zaman su birikintileri olur. Ki araç kışın daha zor koşullarda kullanılıyor. Kendim de detaylı araç temizliği ve boya koruma üzerine çalışmalar yaptığım için,sıcak disklerle soğuk su arasındaki ilişkiyi çok iyi bilen birisiyim. Tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim