1 Mart; Aracımın motoruna kemirgen girdi;25 Şubat'ta aracın servis onarımı tamamlandı.
PDF fatura aşağıdaki şekilde;
Aracı servisten çıkarmadan 1 gün önce, Yetkili Servisin sahibini arayarak servise gittim, araç lifte kaldırıldı. Tüm kauçuk parçaları, boruları, fren hortumlarını içimin rahat olması için usta ile birlikte inceledik.
Bu esnada bana da bir eldiven verildi, bende göz ve el kontrolü ile inceledim. Hava filtresi yuvarlak, hemen sağ alt kısmında bir iz var. Değiştirilmedi, danışman gerek yok dedi, bende onay vermedim.
Mekatronik'i değişen bazı araçların servis aksiyonu vardı. Şanzıman yağının buharlaşmasından ötürü mekatronik arızası oluşabiliyor denildi, şanzıman yağı, yağ filtresi ve güncellemesi ücretsiz olarak yapıldı.
Mekatronik değişiminde araçtaki yazılımda sıkıntı olmamıştı, ben danışmana yağ değiştirilirken de sordum. Yazılım silinmez, sadece yedek anahtarların kodlanması gerekecek denildi. Yedek anahtarları istediler.
Bunlarda değişen parçalar;
ABS Kablosu;
Fren Ana Merkezi; Basınç düşüklüğü problemi uzun bir süre çözülemedi. Fren Ana Merkezi denensin denildi, olmaz ise çıkarılır dedi Servis Müdürü. Tamam dedik, değişti sorun çözüldü. Sonrasında başka bir Polo araca takıldı, onda da pedal düşmeye başladı. Bu şekilde parçanın arızalı olduğunu göstermek istediler. Sanayide içindeki contalar değiştirilerek onarımı yapıldı.
Bu da fren borusu; Üzerindekiler kir değil, teflon ile sarıldı diye. Atık borular Ptfe teflon bant ile sarılır, basınca çok dayanıklıdır ama rezalet bir tozu vardır. Bizde bantı sökünce bu hale geldi.
Yakıt Çıkış Hortumu; Titreme ve performans düşüklüğünün sebebi yakıt kaçağından imiş. Değişti, çözüldü.