Yeni yine yeniden araç değiştirdim işte yeni aracım :)

Hakan34 · 19 · 18470

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Hakan34

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 60
    • Puan +11/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Ad Soyad: Hakan
  • Marka: Suzuki
  • Model: GSXR-1000 k8
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Tipi: Benzin
Bundan önce Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap  aracım vardı onu sattım ve biraz daha geniş konforlu bi araç sahibiyim

2003 Honda Accord 2.4 executive ..

Motor Su soğutmalı, 4 zamanlı, DOHC i-VTEC,
16 supap, enine yerleştirilmiş, 4 silindir
yakıt sistemi PGM-FI
Çap ve strok (mm) 87x99
Hacim (cc) 2354
Sıkıştırma oranı 10.5:1
Maksimum güç 190 PS / 6800 rpm
Maksimum tork 223 NM / 4500 rpm
Sanzıman Sıralı Spor Tip (Sequential Sport Shift) 5 ileri Otomatik,
Akıllı eğim sistemi (Grade Logic System)
Frenler Ön : Hava soğutmalı disk, çapı 300 mm
Arka : Disk, çapı 260 mm
Süspansiyon Ön: Bağımsız, Çift salıncak
Arka: Beş noktadan bağlantılı, çift salıncak
Ebatlar Uzunluk (mm) 4665
Genişlik (mm) 1760
Yükseklik (mm) 1445
Aks mesafesi (mm) 2680
Ön tekerlek izi (mm) 1515
Arka tekerlek izi (mm) 1525
Boş ağırlık (kg) 1394 Kg
Lastikler 205/55 R16
Yakıt deposu (lt) 65
Bagaj hacmi (lt) 459
Maksimum sürat (km/s) 227 diyolar ama deneyenler gectigini söylüyor ben sahsen daha deneyemedim :) malum benzin 5 TL sınırına dayanınca :)
Hızlanma 0-100 km/s (sn) 9.2
Yakıt tüketimi (lt/100 km)* Şehir içi (lt) 13.7 (Bu değere ulaşmak için aracı çok çok sıkıştırmak gerek. Bu kadar yakmıyor)
Şehir dışı (lt) 6.9 (Gerçekten elde edilebilecek olan bir değer)
Birleşik (lt) 9.4



Donanıma gelecek olursak:

Sürücü ve yolcu hava yastıkları
Yan hava yastıkları
Perde hava yastıkları
ABS fren sistemi
Elektronik fren gücü dağıtımı (EBD)
Brake Assist (Fren takviyesi)
Polen filtreli çok noktaya iklimlendirme yapabilen otomatik klima
Alüminyum alaşımlı 16" jantlar
Elektrik kumandalı ön ve arka camlar
Isıtmalı ve elektrikli dikiz aynaları
ISOFIX çocuk koltuğu sistemi
Tüm koltuklarda ayarlanabilir kafalıklar
Tüm koltuklarda 3 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri
Ön ve arkada disk frenler
Ön ve arkada viraj denge çubukları
Aktif gergili ve yükseklik ayarlı ön emniyet kemerleri
Yükseklik ayarlı hidrolik direksiyon
Değişken kodlu immobilizer
Sesli uyarı sistemi
VIN (Araç tanıtım numarası)
Uzaktan kumandalı merkezi kilit
İçeriden açılır yakıt deposu kapağı
Uzaktan kumanda üzerinden açılabilen bagaj kapağı
Sürücü koltuğu yükseklik ayarı
Katlanabilir 60:40 arka koltuklar
Direksiyon kumandalı radyo / 6'lı CD çalar
8 adet hoparlör
Dijital Bilgi Ekranı ( Klima ve ses sistemi aynı ekrandan yönetiliyor )
Cama entegre anten
Sürücü ve yolcu güneş siperliklerinde aydınlatmalı aynalar
Krom kapı kolları
Yağmur sensörlü silecekler
Hız sabitleyici (Cruise Control)
Deri direksiyon
Önde çift harita lambaları
Far yükseklik ayarı (otomatik)
Kapı ve bagaj açık uyarı sinyali
Ön ve arka koltuklarda kol dayama
Önde ve arkada bardak tutucuları
Koltuk arkalarında cepler
Elektrikli Açılır Tavan
Xenon farlar
Far yıkama - Bende yok :)
Isıtmalı deri döşeme
Elektrik ayarlı sürücü ve yolcu koltuğu (Yolcu koltuğu sadece 2005 ve 2006’larda elektrik ayarlı. Isıtma hepsinde var)
Ön ve arkada sis farları
Araç Denge Kontrol Sistemi (VSA)

Bu araç atmosferik bir motorla 190 beygir güç üreten bir sportif sedan. Kısaca belirtmek gerekirse performanslı bir uzun yol aracı. Fakat dünyanın en iyi motor üreticilerinden biri olan Honda, sınıfında dünyanın en iyi atmosferik motorlarından biri olan (sadece benim görüşüm değildir, kaynağı olan bir bilgidir) K serisi bloğu i-VTEC teknolojisiyle tasarlayarak ekonomi ve performans makinesi geliştirmiştir. Düşük devirlerde ekonomik bir seyir yapabiliyorken kısa sürede 220 km/s hızlara çıkabilen dört kapılı bir araç kullanıyor olmak bir şans.

Şehirlerarası yolda 90-100 km/s hızla gitmek için araç rölantinin biraz üzerinde bir devir çeviriyor: 1700-1800 d/d.
Bu da ekonomiyi beraberinde getirerek 7-7,5litre (LPG ile 9 civarı) civarında bir tüketim sağlıyor.
Şehir içindeki tüketim ise göreceli. Nasıl bir şehir içi kullanım tarzı sergilendiği her araçta önemlidir fakat yüksek hacimli bir motorda daha da önemlidir!
Aracın yedek parçaları hem orijinal, hem de kaliteli yan sanayi olarak bulunabiliyor. D sınıfı bir araç için makul olduğunu düşündüğüm fiyatlar söz konusu.
Örneğin tüm balataları Valeo ya da TRW gibi bilindik firmalardan temin edip değiştirmek isterseniz işçilik dahil en fazla 150 TL ödersiniz. Disk tornalama da işin içine girerse 50 TL’yi daha gözden çıkarmanız gerebilir.
Aracı birkaç kez yetkili servislerin olsun, bazı zincir özel servislerin olsun “ücretsiz genel kontrol” kampanyalarına götürdüm. Hiçbirinde bir şey bulamadılar. Şu an bantlardan ineli sekiz sene olmuş olan aracımın egzoz sistemi bile orijinal ve en az bir beş sene daha gideceğini düşünüyorum. (Honda İngiltere, egzoz sistemi için beş yıl paslanmazlık garantisi veriyor. Türkiye için böyle uygulama olup olmadığını bilmiyorum)

Kronik sorunları:

Accord’ların kronik sorunları için “kronik sorunu yok” demiş olmamak adına bazı dönemlerde karşılaşılan bir iki ufak arızadan bahsedelim.
1- Bilhassa nemli bölgelerde yaşanan, merkezi kilit tarafından bazı kapıların kapatılamaması sorunu: 40-50 TL’lik bir masrafla işinin ehli bir elektrikçi tarafından bir saatte hallediliyor. Şu ana kadar ben bu sorunu yaşamadım ama bir iki arkadaştan duydum.
2- 7-8 yaş / 150.000 km civarlarında marş motoru kömürlerinin bitmeye başlaması üzerine geç marş alma sorunu. Ustasına göre 100-150 TL’lik bir masrafı var. Bu sorun da benim arcımın başına gelmedi daha.
3- Direksiyon hidrolik hortumundan yağ kaçağı. 30-40 TL’ye yeni bir hortum yaptırılabiliyor.
Bu sorun benim aracımda baş gösterdi ve yetkili servis tarafından ücretsiz olarak değiştirildi.
4- 5-6 yılda bir sinyal ampülünün patlaması. =) (Maksat liste kabarık olsun)

Motor hacminden dolayı korkulan vergi indirimi hadisesine gelelim.
Tüm araçlar için geçerli olan ama pek de bilinmeyen bir uygulama var:
Eğer aracınız için ödeyeceğiniz yıllık (altı aylık değil) MTV tutarı, aracınızın kasko bedelinin %5'ini geçiyorsa vergiyi bir alt dilimden ödüyorsunuz.

Accord formunda sorulan bir soruyu burada örneklendirelim.
2004 model 2.4 Accord Executive ne kadar vergi ödeyecek?

(2012 yılında buraya bir ekleme yapıyorum: 2012 yılında hem 2004 hem de 2005 model 2.4 Accord sahipleri vergi indirimine hak kazanarak 1,8-2,0 arası vergi ödeme şansı yakaladılar)

1,8 araç vergisi ödeyerek 2,4 kullanıyorsunuz.

Honda Accord 2.4 Exe nedir, ne değildir?
Şu ana kadar Amerika’da en çok satılan Japon otomobili olan Honda Accord yıllarca sorunsuz olarak kullanabileceğiniz D sınıfı bir otomobildir.
Kendisine ödenen paranın % 40’ını önünde taşıdığı ambleme ödeyen bir sorunlar silsilesi değildir.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Siz Bizden Fazla yaşayabilirsiniz ama biz sizden bir başka yaşarız.



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
yeni arabaniz hayirli olsun. Allah kaza bela vermesin. Ozellikleri okudumda, bende sizin gibi detayciyim. En ince detayina kadar yazmissiniz. MTV nin 5% kasko ile baglantisi araya sikismis ama onemli bir aciklama. Hem paylasim icin hemde bilgiler icin tesekkurler. Su yazdiklarinizi okurken, inceden bir Honda aski belirmedi degil :D ama yinede E segment otomobiller bana daha cekici geliyor. Belkide coluk cocuk kalabalik olmamizdan olabilir.


Çevrimdışı Hakan34

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 60
    • Puan +11/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Ad Soyad: Hakan
  • Marka: Suzuki
  • Model: GSXR-1000 k8
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Tipi: Benzin
walla aslında twingodan sonra Mercedes Vito almıstım onuınla honda yı takas ettim :) Twingo cok az yakıyor cok küçüktü Bi anda Vito ya gecince kendimi kamyon çoförü gibi hissettim :) Oda kapalı panelvan dı binek bi arac ile takas için çok ugrastım accord denk geldi o yüzden şuan aracımı çok seviyorum . Hafta içi yatıyor hafta sonu kullanıyorum ancak o yüzden benzin de çok üzmüyor ama keyifli araçmış. Daha öncelerden 2001 model 3.20 ci sahibi biri olarak bmw da bulamadıgım performansı accord da yasamak keyif veriyor :)
Siz Bizden Fazla yaşayabilirsiniz ama biz sizden bir başka yaşarız.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG

Çevrimdışı Emre

  • FO-Muhteşem Üye
  • *
    • İleti: 792
    • Puan +31/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Ad Soyad: Emre CANLI
  • Marka: Kia
  • Model: Rio 1.5 Comfort
  • Model Yılı: 2004
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Yani aracınız hayırlı olsun.Vergisi yüzünden alınamayan araçlardan biri (her ne kadar alt dilimden de olsa :) ) Bende de Accordun yeri başkadır her zaman.Parasını sonuna kadar hakeden bir araç olarak görüyorum.Konfor + Güç + Spor Görünümün tamamını barındıran bir araç.Aracın resimlerini de görmek isteriz.Bu arada sorması ayıp olmasın kaça mal oldu araç?


Çevrimdışı Hakan34

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 60
    • Puan +11/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Ad Soyad: Hakan
  • Marka: Suzuki
  • Model: GSXR-1000 k8
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Tipi: Benzin
Aslında ilk bastan maliyet akısını cizersem :)
Twingo üstüne +17000 TL nakit ile 2006 model 111CDI Mercedes Vito yu aldım
Mercedes Vito ile Accord u kafa kafaya takas ettim .

Vergi dilimi nin 1 alt sınıftan ödenmesi ayrı bir güzellik 1800 cc bir aracın vergisini ödeyipte 2.4 cc bir arac kullanmak bi yönden avantaj. Ama istanbul gibi bir yerde çok fazla şehir içi trafikte arac kullananlar için benzin maliyeti yüksek olacaktır. Ben sadece hafta sonları aracı kullanıyorum o yüzden benzin yerine LPG taktırmaya bile gerek duymadım .

Piyasaya baktığımızda bu donanımlar da bir aracın maliyetleri Accord kadar uıygun fiyata denk gelmiyor. Donanım olarak üst sınıf bir otomobil ama fiyat olarak düşük değerde olması düşünülebilecek ve binilebilecek bir araç izlenimi veriyor. ,
Siz Bizden Fazla yaşayabilirsiniz ama biz sizden bir başka yaşarız.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG

Çevrimdışı atlantis

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +10/-4
    • Cinsiyet:Bay
    • Truva Linux
  • Ad Soyad: Onur Özdemir
  • Marka: Honda
  • Model: Jazz
  • Model Yılı: 2003
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Maşallah çok güzel görünüyor.
Truva Linux - Türkiye'nin Linux Dağıtımı
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


Çevrimdışı Emre

  • FO-Muhteşem Üye
  • *
    • İleti: 792
    • Puan +31/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Ad Soyad: Emre CANLI
  • Marka: Kia
  • Model: Rio 1.5 Comfort
  • Model Yılı: 2004
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Maşallah Hakan Bey çok güzel duruyor araç.Allah kaza bela vermesin.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
bencede...

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Maşallah Hakan Bey çok güzel duruyor araç.Allah kaza bela vermesin.


Çevrimdışı Umur Akkurt

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,476
    • Puan +33/-8
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Marka: Hyundai
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Benzin
Aslında piyasada aklıma yatan çok araç var ama bizdeki araçlar hep uzun süreli kullanım için alındıgından yüksek km li araçları tercih edemiyorum.Yoksa merso balina kasalardan başlayacam honda prelude ye kadar uzancam ordan audi b6 kasaya kafa atcam felan devam eder :D


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Yavaşşş :D

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Aslında piyasada aklıma yatan çok araç var ama bizdeki araçlar hep uzun süreli kullanım için alındıgından yüksek km li araçları tercih edemiyorum.Yoksa merso balina kasalardan başlayacam honda prelude ye kadar uzancam ordan audi b6 kasaya kafa atcam felan devam eder :D


Çevrimdışı carkcibasi

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 3
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: CEBRAIL ATES
  • Marka: HONDA
  • Model: LEGEND
  • Model Yılı: 2007
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
BANA AİT OLAN BİR YAZIYI BAŞKA BİR FORUMDAN KOPYALAYIP BURAYA KENDİ YAZINIZMIŞ GİBİ, ALINTI OLDUĞUNU BELİRTMEDEN YAPIŞTIRMANIZ AYIP DEĞİL Mİ ÜSTADIM?..

 :iblis: :iblis: :iblis:


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Öncelikle hoşgeldiniz, ve kimden bahsediyorsunuz? Honda nın sahibinden mi?

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
BANA AİT OLAN BİR YAZIYI BAŞKA BİR FORUMDAN KOPYALAYIP BURAYA KENDİ YAZINIZMIŞ GİBİ, ALINTI OLDUĞUNU BELİRTMEDEN YAPIŞTIRMANIZ AYIP DEĞİL Mİ ÜSTADIM?..

 :iblis: :iblis: :iblis:


Çevrimdışı carkcibasi

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 3
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: CEBRAIL ATES
  • Marka: HONDA
  • Model: LEGEND
  • Model Yılı: 2007
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Öncelikle hoşgeldiniz, ve kimden bahsediyorsunuz? Honda nın sahibinden mi?

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
BANA AİT OLAN BİR YAZIYI BAŞKA BİR FORUMDAN KOPYALAYIP BURAYA KENDİ YAZINIZMIŞ GİBİ, ALINTI OLDUĞUNU BELİRTMEDEN YAPIŞTIRMANIZ AYIP DEĞİL Mİ ÜSTADIM?..

 :iblis: :iblis: :iblis:

Merhaba.

Honda Accord 2.4 ile ilgili yazı benim yazdığım yazının izinsiz kopyalanmış halidir.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

Bu yazım şu ana kadar onlarca kez kullanıldı fakat hepsinde ya benden izin istendi, ya da ALINTIDIR notu düşüldü.

Sadece Teknik Özellikler kısmı olsa, bir nebze anlayacağım (Ki o da benim derlememdir)

Fakat benim yorum ve görüşlerimin kendi yorumu gibi paylaşılması ve yorumlar için takdir almasına (çok detyalı yazılmış, teşekkür ederiz gibi) rağmen hala alıntı olduğundan bahsetmemesi hoş olmamış.

Herkesin KENDİ fikirlerini paylaştığı, BAŞKALARININ emeğini kendi emeği gibi göstermediği bir forum dileğiyle...

Selamlar



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33