Bu kez konuğumuz 1.6 lt benzinli boxer motora sahip Subaru Levorg.İsmini Legacy, Revolution ve Touring (Miras, Devrim ve Gezi) isimlerinin birleşiminden alan Levorg, Avrupa ile eşzamanlı olarak Türkiye’de satışa sunuldu. 5’inci nesil Legacy modelinin yerini alacak olan Levorg, WRX’in DNA’sında bulunan sportif sürüş hissini Legacy’nin kullanışlılığı ve geniş iç mekan konforuyla harmanlıyor.
Tavanın alçak arka kenarı önden arkaya doğru şık bir silüet oluşturuyor. 1.6 litrelik direkt enjeksiyonlu 170 HP güç ve 250 Nm tork üreten boxer turbo motora sahip Sport Tourer LEVORG GT-S Türkiye’de 122 bin 990 TL'den başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor.
Burun konisi, Subaru'nun kendine özgü altıgen ızgarasının bulunduğu ön kısmın dinamik, üç boyutlu yapısını vurguluyor. Levorg'un spor tasarım, spor bir otomobile uygun biçimde yüksek bir performans hissi yaratıyor.
Aracın kabinine baktığımızda ise piyano siyahı yüzeylerin, metalik vurguların ve krom parçaların bir araya geldiği görülüyor.
D şekilli direksiyon sürücünün sezgilerini artırmak için tercih edilmiş. Hafif ve kompakt lineartronic şanzımana sahip olan Levorg, Subaru Akıllı Sürüş (SI-Drive) ideal vites kontrolü sağlayarak sürücüsüne yakıt tasarrufu sunuyor.
Araç, fabrika verilerine göre ortalama 100 kilometre 7.1 litre yakıt tüketirken; 0'dan 100 km/s hıza 8.9 saniyede ulaşıyor. Teoride hâl böyleyken, bakalım Levorg pratikte de benzer değerleri sunuyor mu?
İşte Subaru Levorg test sürüşü: