Opel, Avrupa'nın 2. en büyük markası olmayı hedefliyor
Birkaç yıl süren kayıpların ardından, son olarak Chevrolet ile de yollarını ayıran Opel, Avrupa’nın en büyük 2. Otomobil markası olmayı hedefliyor. Marka, şu anda Avrupa’da %5,8 olan pazar paylarını 2022’de %8’e çıkarmayı planlıyor. Avrupa’da Pazar payı sıralamasında şu anda birinci Volkswagen’den hemen sonra Avrupa’da 86 saniyede bir Fiesta üreten Ford geliyor.
Opel Ailesi Değişiyor
Opel bu planları çerçevesinde 2014-2018 yılları arasında 27 yeni model ve 17 yeni motor seçeneği sunacak. Bazı modeller tamamen yenilenirken, Corsa gibi yeni nesil modeller ve Meriva ve Zafira’nın gelecekteki halleri şimdiki versiyonlarından çok farklı ve daha SUV tarzı olacak.
Opel Adam altında küçük ve ekonomik modeller geliyor
Opel ayrıca yepyeni modeller çıkarmayı planlıyor. Özellikle Chevrolet ile yolların ayrılmasından sonra Opel Adam’ın ürün gamına küçük ve ekonomik modeller eklenebileceğini söylüyor Opel Başkanı Karl-Thomas Neumann. Chevrolet ile ayrılırken firma daha önce de üretecekleri en üst modelin Opel Insignia olacağını açıklamış ve diğer yönde ilerleyeceğinin sinyallerini vermiş ve daha sonra da 2015′te yeni bir küçük otomobil çıkaracağını duyurmuştu.
Opel Bochum fabrikasının kapanması sonrasında yeniden güç kazanma planlarına başlamış. Marka, bu yıl pazardaki krize rağmen Türkiye’de ve Rusya’da büyümek ve pazar payını artırmak istiyor.