Otomobil ve Hafif Ticari Araç Pazarı 2014 Yılı İlk 3 Ayında %24,5 Azaldı.

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı efedesign

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,326
    • Puan +49/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Mehmet Niyazi ALADAĞ
  • Marka: Peugeot
  • Model: 301 Active 1.6 Hdi
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Otomobil Pazarı %22, Hafif Ticari Araç Pazarı %32 Azaldı.

Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı 2014 yılı Ocak-Mart döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre %24,46 azalarak 115.272 adet olarak gerçekleşti. 2013 yılı ilk üç ayında 152.604 adet toplam pazar gerçekleşmişti.

Otomobil satışları 2014 yılı Ocak-Mart döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre %21,92 azalarak 89.347 adete geriledi. 2013 yılı ilk üç ayında 114.434 adet satışa ulaşılmıştı.

Hafif ticari araç pazarı 2014 yılı ilk üç ayında geçen yıla göre %32,08 oranında azalarak 25.925 adete geriledi. Geçen yıl 38.170 adet satış gerçekleşmişti.

Otomobil ve Hafif Ticari Araç Pazarı,

2014 Yılı Mart Ayında %31 azaldı.

Otomobil Pazarı %27, Hafif Ticari Araç Pazarı %42,5 Küçüldü.

2014 yılı Mart ayı otomobil ve hafif ticari araç pazarı 47.581 adete geriledi. 68.774 adet olan 2013 yılı Mart ayı otomobil ve hafif ticari araç pazar toplamına göre satışlar %30,82 oranında azaldı.

2014 yılı Mart ayında otomobil satışları bir önceki yılın aynı ayına göre %26,98 azalarak 37.812 adet olarak gerçekleşti.

2014 yılı Mart ayında hafif ticari araç pazarı 2013 yılının Mart ayına göre %42,5 azalarak 9.769 adet seviyesine geriledi.

2014 yılı ilk üç ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre, 1600cc altındaki otomobil satışlarında %21, 1600-2000cc aralığında motor hacmine sahip otomobil satışlarında %40 ve 2000cc üstü otomobillerde %5,7 daralma görüldü.

2014 yılı ilk üç ayında otomobil pazarında ortalama emisyon değerlerine göre en yüksek paya %38,6 oranıyla 100-120 gr/km arasındaki otomobiller 34.480 adet ile sahip oldu.

2014 yılı ilk üç ayında dizel otomobil satışlarının payı %63’e, otomatik şanzımanlı otomobillerin payı ise 45’e yükseldi.

2014 yılı ilk üç ayında otomobil pazarı segmentinin %83,6’sını, vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerinde yer alan araçlar oluşturdu. Segmentlere göre en yüksek satış adetine %50,9 pay ile C segmenti (45.477 adet), kasa tiplerine göre ise en çok tercih edilen gövde tipi yine Sedan otomobiller (%44,2 pay, 39.460 adet) oldu.

Otomobil ve hafif ticari araç pazarında, 2013 yılının ilk çeyreğinde %12,41, ikinci çeyreğinde %11,84, üçüncü çeyreğinde %7,64 ve son çeyreğinde %8,09 artış yaşandı. 2014 yılı ilk çeyreğinde ise, otomobil ve hafif ticari araç pazarı %24,46 daraldı.

2014 yılı Ocak-Mart döneminde;
 2013 yılının 2. yarısında başlayan kur ve faizde yaşanan yükselişler,
 Otomobil ÖTV oranlarındaki artış,
 BDDK’nın kredi işlemlerine yönelik getirdiği sınırlamalar,
 Güven endekslerindeki düşüş,
 Ekonomik aktivite, özel sektör yatırımları ve iç tüketimde yavaşlama,
otomotiv pazarını olumsuz etkilerken,

2014 yılı genelinde;
 İçerisinde bulunulan seçim süreci,
 Makro ihtiyati tedbirler,
 Düşük büyüme süreci,
 TCMB’nin sıkı para politikası,
 Gelişmekte olan ekonomilere ait büyümede ivme kaybı,
 Varlık alımlarının ve global parasal teşvikin azaltılması,
 Uluslararası piyasalarda finansman imkanlarının zorlaşması,
etkili olacaktır.

Dr. Hayri ERCE
Genel Koordinatör
Otomotiv Distribütörleri Derneği

Dünyanın En Büyük Haber Alma Teşkilatının Adı DEDİKODU'dur...




Çevrimdışı efedesign

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,326
    • Puan +49/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Mehmet Niyazi ALADAĞ
  • Marka: Peugeot
  • Model: 301 Active 1.6 Hdi
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Türkiye Otomotiv pazarında 2014 yılı ilk üç ayında otomobil ve hafif ticari araç toplam
pazarı 115.272 olarak gerçekleşti. 152.604 adet olan 2013 yılı Ocak-Mart dönemi otomobil
ve hafif ticari araç pazar toplamına göre satışlar %24,46 oranında daraldı.

2014 yılı Mart ayı otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı 47.581 adet olarak
gerçekleşti. 68.774 adet olan 2013 yılı Mart ayı otomobil ve hafif ticari araç pazar
toplamına göre satışlar %30,82 oranında azaldı.

Otomobil ve hafif ticari araç pazarı, 10 yıllık Mart ayı ortalama satışlara göre %21,13
azalış gösterdi.






Türkiye Otomotiv pazarında, 2014 yılı ilk üç ayında otomobil satışları bir önceki yılın
aynı dönemine göre %21,92 azalarak 89.347 adete geriledi. Geçen sene aynı dönemde
114.434 adet satış gerçekleşmişti.

2014 yılı Mart ayında otomobil satışları bir önceki yılın aynı ayına göre %26,98 azalarak
37.812 adet olarak gerçekleşti. Geçen sene Mart ayında 51.785 adet satışa ulaşılmıştı.

Otomobil pazarı, 10 yıllık Mart ayı ortalama satışlara göre %7,11 azalış gösterdi.


Otomobil pazarının “Mevsimsellik ve Takvim Etkisinden Arındırılmış Yıllık Satış
Temposu“ 2014 Mart ayı için 480.000 adet seviyesinde gerçekleşti.


Türkiye Otomotiv pazarında, hafif ticari araç pazarı 2014 yılı Ocak-Mart döneminde
geçen yılın aynı döneme göre %32,08 oranında azalarak 25.925 adet seviyesinde
gerçekleşti. Geçen sene aynı dönemde 38.170 adet satışa ulaşılmıştı.

Hafif ticari araç pazarı 2014 yılı Mart ayında geçen yılın aynı ayına göre %42,50 oranında
azalarak 9.769 adet seviyesinde gerçekleşti. Geçen sene Mart ayında 16.989 adet satış
gerçekleşmişti.

Hafif ticari araç pazarı, 10 yıllık Mart ayı ortalama satışlara göre %50,22 düşüş gösterdi.


Hafif Ticari Araç pazarının “Mevsimsellik ve Takvim Etkisinden Arındırılmış Yıllık Satış
Temposu“ 2014 Mart ayı için 130.000 adet seviyesinde gerçekleşti.


2014 yılı Ocak-Mart dönemi otomobil pazarı motor hacmine göre incelendiğinde, en yüksek paya %94,5 oranıyla yine 1600cc altındaki otomobiller 84.410 adet ile sahip oldu. Ardından %4,4 pay ile 1600-2000cc aralığındaki otomobiller ve %1,1 pay ile 2000cc üstü otomobiller yer aldı. 2013 yılı aynı dönemine göre 1600cc altındaki otomobil satışlarında %21,0, 1600-2000cc aralığında motor hacmine sahip otomobil satışlarında %40,0 ve 2000cc üstü otomobillerde %5,7 azalma görüldü.


2014 yılı Ocak-Mart döneminde otomobil pazarı ortalama emisyon değerlerine göre incelendiğinde, en yüksek paylara %38,6 oranıyla 100-120 gr/km arasındaki otomobiller (34.480 adet) ve ardından yine %28,9 pay ile 120-140 gr/km arasındaki otomobiller (25.834 adet ) sahip oldu.


2014 yılı Ocak-Mart döneminde dizel otomobil satışları geçen yılın aynı dönemine göre %15,6 oranında azaldı. 2014 yılı ilk çeyrek otomobil satış adetleri, 2013 yılı aynı dönem ile kıyaslandığında, dizel payı %58,2’den %62,9’a (56.189 adet) yükseldi.


2014 yılı Ocak-Mart döneminde otomatik şanzımanlı otomobil satış adetleri 2013 yılı aynı dönemine göre %7,0 azaldı. 2014 yılı 3 aylık otomobil satış adetleri geçen yıl ile kıyaslandığında, otomatik şanzımanlı otomobil satışlarının payı %37,9’dan %45,2’ye (40.358 adet) yükseldi.


2014 yılı Ocak-Mart döneminde otomobil pazarı segmentinin %83,6’sını yine vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerinde yer alan araçlar oluşturdu. Segmentlere göre değerlendirildiğinde, en yüksek satış adetine %50,9 pay alan C (45.477 adet) segmenti ve ardından %31,6 pay ile B (28.245 adet) segmenti ulaştı.

2014 yılı Ocak-Mart döneminde kasa tiplerine göre değerlendirildiğinde, en çok tercih edilen gövde tipi yine Sedan otomobiller (%44,2 pay, 39.460 adet) oldu. Sedan otomobilleri %35,1 pay ve 31.397 adet satış ile H/B ve %14,4 pay ve 12.873 adet satış ile SUV otomobiller takip etti.

2014 YILINA AİT GÖRÜNÜM;

IMF Dünya Ekonomik Görünüm Raporu, 2014 Ocak ayı tahminlerine göre; Dünya için 2014 yılı büyüme tahmininin %3,7 olduğunu görmekteyiz. Dünyanın büyüme konusunda lokomotifi olan Amerika’daki büyüme hızının ilgili raporda 2014 için %2,8 olacağı, Türk otomotiv ihracatı için son derece önemli yer tutan Avrupa içinde büyüme hızının %1,0 seviyesinde olacağı tahmin edilmektedir.

LMC Automotive, 2013 yılı 4. Çeyrek itibariyle 2013 yılı dünya otomotiv pazarı sonuçları ve 2014 yılı dünya otomotiv pazarı tahminlerini yayınladı. 4. Çeyrek sonuçlarına göre; 2013 yılı dünya toplam otomotiv pazarı geçen yıla oranla %3,4 artışla, 87 milyon adet seviyesinde gerçekleşti. 2014 yılında ise dünya otomotiv pazarının bir önceki yıla göre %5 artışla 91,3 milyon adet seviyesine ulaşması bekleniyor.

LMC Automotive, 2013 yılı 4. Çeyrek itibariyle 2013 yılı dünya otomotiv üretimi sonuçları ve 2014 yılı dünya otomotiv üretimi tahminlerini yayınladı. LMC Automotive 4. Çeyrek sonuçlarına göre; 2014 yılı dünya toplam otomotiv üretimi geçen yıla oranla %2,7 artışla, 87,4 milyon adet düzeyinde gerçekleşti. 2014 yılında ise dünya otomotiv üretiminin bir önceki yıla göre %5,1 artışla yaklaşık 92 milyon adete ulaşması bekleniyor.
Türkiye’deki büyüme oranının Ekim ayında açıklanan Orta Vadeli Programa göre, 2014 yılında %4 seviyesinde gerçekleşmesi bekleniyor. IMF’nin Türkiye ile ilgili 4’üncü madde incelemesi sonrasında yaptığı açıklamaya göre, Türkiye 2014 yılı büyüme tahmininin %3,5 olarak yer aldığını görmekteyiz.
Dünyanın En Büyük Haber Alma Teşkilatının Adı DEDİKODU'dur...



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Aşağı yukarı 3-5 günde bir otomotiv sektöründe kriz var diye haberler çıkıyor. Bu duruma ne zaman çare bulunacak bende merak etmekteyim


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Doyuyor muyuz artık ne yoksa :)

İnsanoğlu ve doymak? Birbirine yabancı 2 şey.


Dark Evopad M7220 - 3G With Tapatalk



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Nasıl hep standart? Kardeşim elektrik faturası her ay artarak geliyor. Yani şunu anlamıyorum, standart kullanım ama hiçbir fatura birbirine yakın bile değil. 60 TL den başladık, şu an 170 tL ödüyoruz... Kardeşim en basit 1 kg patates 0,80 TL idi, daha 1 yıl önce! şimdi 3,5 TL ya bu adalet mi? Ekmek 0,25 TL'den bazı yerlerde 0,75 TL bazı yerlerde 1,25 TL ye yükseldi.  Ama maaş? Aynı... %2 zam yapıldı. Ama temel gıdaya gelen zam, temel ihtiyaçlara gelen zam % kaç?

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Alım günümüzün düştüğüne inanmıyorum abi. Senin benim gibilerin zaten alım güçleri hep standart. Bu çıtanın üzerindeki insanlarda zaten etikete bakmadan alıp satan insanlar.

Tapatalk kullanılarak gönderildi




Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
 :leziz: mangala devam

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Yok standart derken ben gelir kısmından bahsettim abi. . Yoksa giderini bu zamanda kim standarta bağlamış ki biz bulalım. ..

Tapatalk kullanılarak gönderildi





 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33