Bu Xantia'ların 2. eli ne kadar Furkan?
Masallah hızlanma güzel. Yalnız 0-100 denemesi yaparken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir ? Daha önce ilk iki viteste ne kadar hız yaptığına bakmıştım ama hiç zaman tutarak denemedim.
Drag tarzı Furkan, mümkün olduğunca yüksek devirde, seri vites değiştirmek gerekiyor. Flat foot yada flat shift deniyor bildiğim kadarıyla. Yalnız bu yöntem baskı balata sistemine zararlı. 1 kere denemek kafi örneğin araç 5000-5500 devirdeyken gaz pedalından ayağını kaldırmadan, debriyaj ve vites değişimini 1 saniyede yapma işlemi. 0-100 ivmelenmesini kronometre ile tutabilirsin. İlk kalkış önemli patinaja fazla kaptırmadan yapmak lazım. 0-100 denemesinden önce lastikleri ısıtmak için birkaç saniye el freni çekili patinaj yapmak yol tutuşunu artırır. Tabi bu bilgiler dediğim gibi aracın aktarma sistemine zararlı. Haberiniz olsun.
Teşekkür ederim. Doğru değer için bu şekilde yapacaksak yakın zamanda yapmayım en iyisi. Baskı balatadan şüpheleniyorum zaten. Bu el freni fantezilerine hiç giremem zaten, malum el freni ön tekeleri tutuyor. Sonra lastik yerine baskıyı yakarız içeriden.
Önden çekişli araçlarda el freni arkayı tutar.
Abi bizim araçlarda el freninin ön tekeri tutmasının iki sebebi var.
1. El freni çekiliyken arka torsiyon(günümüz torsiyonları gibi bağımlı değil) olduğu için, süspansiyon basıncı azalınca araç askıda kalmasın diye. Torsiyon yapısıyla alakalı.
2. Hydropnomatik süspansiyonda istenmeyen bir durum olursa acil durum freni olarak kullanılması.(Kitapçıkta yazıyor) Bizim direksiyon, fren ve süspansiyon tek sistemde çalışıyor.
Fotoğraf ile desteklerim bulabilirsem, olmadı çekerim müsait bir zamanda.
Cok degisken, motor donanim vs cok degistiriyor fiyati.
Mesela suspansiyon olarak turkiye de bir adet activa var bu araci almak istesen ciddi miktarda para vermek gerekir.
Daha sonra hydractive 2 var bu sistem benim aracta da var. Activada bulunan hidrolik viraj cubuklari yok benim aracta. Yine az miktarda bulunuyor ama activa kadar degil. Elektronik kontrollu bir suspansiyon yine.
Ve 3. Olarak hydropnomatik sistem var. Ulkemizde satilanlarin buyuk kismi bu suspansiyona sahip. Komforlu fakat spor modu falan yok.
Aracin suspansiyonunu ogrenmek icin sasi yeterli. Eger merak eden olursa sasi numarasi ile sorgularim citroenden.
Diger donanimlara pek deginmiyorum suspansiyon gelistikce donanimda artiyor genel olarak.
Xantiaci yapalim seni de ikinci arac olarak.
Edit: kisacasi su fiyat uygundur diyemiyorum hemen. Araci sorgulamak, gormek falan lazim.
Tapatalk 2 ile gönderildi.