Citroen Xantia inceleme

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı TheWire

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 159
    • Puan +11/-1
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Furkan Erdoğan
  • Marka: Citroen
  • Model: Xantia 2.0 16V Athena
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Tipi: Benzin
Konu Honda Civic'ten bölünmüştür. Xantia incelemesi olarak yeni konu açılmıştır.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Masallah hızlanma güzel. Yalnız 0-100 denemesi yaparken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir ? Daha önce ilk iki viteste ne kadar hız yaptığına bakmıştım ama hiç zaman tutarak denemedim.

Drag tarzı Furkan, mümkün olduğunca yüksek devirde, seri vites değiştirmek gerekiyor. Flat foot yada flat shift deniyor bildiğim kadarıyla. Yalnız bu yöntem baskı balata sistemine zararlı. 1 kere denemek kafi :) örneğin araç 5000-5500 devirdeyken gaz pedalından ayağını kaldırmadan, debriyaj ve vites değişimini 1 saniyede yapma işlemi. 0-100 ivmelenmesini kronometre ile tutabilirsin. İlk kalkış önemli patinaja fazla kaptırmadan yapmak lazım. 0-100 denemesinden önce lastikleri ısıtmak için birkaç saniye el freni çekili patinaj yapmak yol tutuşunu artırır. Tabi bu bilgiler dediğim gibi aracın aktarma sistemine zararlı. Haberiniz olsun.

Teşekkür ederim. Doğru değer için bu şekilde yapacaksak yakın zamanda yapmayım en iyisi. Baskı balatadan şüpheleniyorum zaten. :) Bu el freni fantezilerine hiç giremem zaten, malum el freni ön tekeleri tutuyor. Sonra lastik yerine baskıyı yakarız içeriden. :D

Önden çekişli araçlarda el freni arkayı tutar.

Abi bizim araçlarda el freninin ön tekeri tutmasının iki sebebi var.

1. El freni çekiliyken arka torsiyon(günümüz torsiyonları gibi bağımlı değil) olduğu için, süspansiyon basıncı azalınca araç askıda kalmasın diye. Torsiyon yapısıyla alakalı.

2. Hydropnomatik süspansiyonda istenmeyen bir durum olursa acil durum freni olarak kullanılması.(Kitapçıkta yazıyor) Bizim direksiyon, fren ve süspansiyon tek sistemde çalışıyor.

Fotoğraf ile desteklerim bulabilirsem, olmadı çekerim müsait bir zamanda. :)



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Bu Xantia'ların 2. eli ne kadar Furkan?

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Masallah hızlanma güzel. Yalnız 0-100 denemesi yaparken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir ? Daha önce ilk iki viteste ne kadar hız yaptığına bakmıştım ama hiç zaman tutarak denemedim.

Drag tarzı Furkan, mümkün olduğunca yüksek devirde, seri vites değiştirmek gerekiyor. Flat foot yada flat shift deniyor bildiğim kadarıyla. Yalnız bu yöntem baskı balata sistemine zararlı. 1 kere denemek kafi :) örneğin araç 5000-5500 devirdeyken gaz pedalından ayağını kaldırmadan, debriyaj ve vites değişimini 1 saniyede yapma işlemi. 0-100 ivmelenmesini kronometre ile tutabilirsin. İlk kalkış önemli patinaja fazla kaptırmadan yapmak lazım. 0-100 denemesinden önce lastikleri ısıtmak için birkaç saniye el freni çekili patinaj yapmak yol tutuşunu artırır. Tabi bu bilgiler dediğim gibi aracın aktarma sistemine zararlı. Haberiniz olsun.

Teşekkür ederim. Doğru değer için bu şekilde yapacaksak yakın zamanda yapmayım en iyisi. Baskı balatadan şüpheleniyorum zaten. :) Bu el freni fantezilerine hiç giremem zaten, malum el freni ön tekeleri tutuyor. Sonra lastik yerine baskıyı yakarız içeriden. :D

Önden çekişli araçlarda el freni arkayı tutar.

Abi bizim araçlarda el freninin ön tekeri tutmasının iki sebebi var.

1. El freni çekiliyken arka torsiyon(günümüz torsiyonları gibi bağımlı değil) olduğu için, süspansiyon basıncı azalınca araç askıda kalmasın diye. Torsiyon yapısıyla alakalı.

2. Hydropnomatik süspansiyonda istenmeyen bir durum olursa acil durum freni olarak kullanılması.(Kitapçıkta yazıyor) Bizim direksiyon, fren ve süspansiyon tek sistemde çalışıyor.

Fotoğraf ile desteklerim bulabilirsem, olmadı çekerim müsait bir zamanda. :)


Çevrimdışı TheWire

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 159
    • Puan +11/-1
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Furkan Erdoğan
  • Marka: Citroen
  • Model: Xantia 2.0 16V Athena
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Tipi: Benzin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Bu Xantia'ların 2. eli ne kadar Furkan?

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Masallah hızlanma güzel. Yalnız 0-100 denemesi yaparken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir ? Daha önce ilk iki viteste ne kadar hız yaptığına bakmıştım ama hiç zaman tutarak denemedim.

Drag tarzı Furkan, mümkün olduğunca yüksek devirde, seri vites değiştirmek gerekiyor. Flat foot yada flat shift deniyor bildiğim kadarıyla. Yalnız bu yöntem baskı balata sistemine zararlı. 1 kere denemek kafi :) örneğin araç 5000-5500 devirdeyken gaz pedalından ayağını kaldırmadan, debriyaj ve vites değişimini 1 saniyede yapma işlemi. 0-100 ivmelenmesini kronometre ile tutabilirsin. İlk kalkış önemli patinaja fazla kaptırmadan yapmak lazım. 0-100 denemesinden önce lastikleri ısıtmak için birkaç saniye el freni çekili patinaj yapmak yol tutuşunu artırır. Tabi bu bilgiler dediğim gibi aracın aktarma sistemine zararlı. Haberiniz olsun.

Teşekkür ederim. Doğru değer için bu şekilde yapacaksak yakın zamanda yapmayım en iyisi. Baskı balatadan şüpheleniyorum zaten. :) Bu el freni fantezilerine hiç giremem zaten, malum el freni ön tekeleri tutuyor. Sonra lastik yerine baskıyı yakarız içeriden. :D

Önden çekişli araçlarda el freni arkayı tutar.

Abi bizim araçlarda el freninin ön tekeri tutmasının iki sebebi var.

1. El freni çekiliyken arka torsiyon(günümüz torsiyonları gibi bağımlı değil) olduğu için, süspansiyon basıncı azalınca araç askıda kalmasın diye. Torsiyon yapısıyla alakalı.

2. Hydropnomatik süspansiyonda istenmeyen bir durum olursa acil durum freni olarak kullanılması.(Kitapçıkta yazıyor) Bizim direksiyon, fren ve süspansiyon tek sistemde çalışıyor.

Fotoğraf ile desteklerim bulabilirsem, olmadı çekerim müsait bir zamanda. :)

Cok degisken, motor donanim vs cok degistiriyor fiyati.
Mesela suspansiyon olarak turkiye de bir adet activa var bu araci almak istesen ciddi miktarda para vermek gerekir.

 Daha sonra hydractive 2 var bu sistem benim aracta da var. Activada bulunan hidrolik viraj cubuklari yok benim aracta. Yine az miktarda bulunuyor ama activa kadar degil. Elektronik kontrollu bir suspansiyon yine.

Ve 3. Olarak hydropnomatik sistem var. Ulkemizde satilanlarin buyuk kismi bu suspansiyona sahip. Komforlu fakat spor modu falan yok.

Aracin suspansiyonunu ogrenmek  icin sasi yeterli. Eger merak eden olursa sasi numarasi ile sorgularim citroenden.

Diger donanimlara pek deginmiyorum suspansiyon gelistikce donanimda artiyor genel olarak.

Xantiaci yapalim seni de ikinci arac olarak. :D

Edit: kisacasi su fiyat uygundur diyemiyorum hemen. Araci sorgulamak, gormek falan lazim.
Tapatalk 2 ile gönderildi.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
9.000 ile 13.000 Lira arasında fiyatlar. Keşfedilmesi gereken bir araba. Ben onu anlıyorum. Hele senin paylaştığın viraj konulu videoyu izledikten sonra... Neden olmasın. Bugün broadway 9-10-11 lira. Bu araç broadway'den daha iyi

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


Çevrimdışı TheWire

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 159
    • Puan +11/-1
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Furkan Erdoğan
  • Marka: Citroen
  • Model: Xantia 2.0 16V Athena
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Tipi: Benzin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
9.000 ile 13.000 Lira arasında fiyatlar. Keşfedilmesi gereken bir araba. Ben onu anlıyorum. Hele senin paylaştığın viraj konulu videoyu izledikten sonra... Neden olmasın. Bugün broadway 9-10-11 lira. Bu araç broadway'den daha iyi

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

Konunun bolunmesi iyi olmus. Tam da civic konusuna yazik ettik diyecektim. :D

2.0 motoru da 11lt lpg tuketiyor. Broadway le falan kiyaslanamaz bile ama piyasa iste. :)


Tapatalk 2 ile gönderildi.



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Furkan Xantia'yı gözüm tuttu. Senden ricam bildiklerini bu başlıkta paylaşman. Görsellerle ve yazılı olarak zevkle takip edeceğime emin olabilirsin. Aklımdan şu geçiyordu, araç serüvenine yeniden broadway ile mi başlasam diye :) ama görüyorumki bu büyük hata olur.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
9.000 ile 13.000 Lira arasında fiyatlar. Keşfedilmesi gereken bir araba. Ben onu anlıyorum. Hele senin paylaştığın viraj konulu videoyu izledikten sonra... Neden olmasın. Bugün broadway 9-10-11 lira. Bu araç broadway'den daha iyi

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

Konunun bolunmesi iyi olmus. Tam da civic konusuna yazik ettik diyecektim. :D

2.0 motoru da 11lt lpg tuketiyor. Broadway le falan kiyaslanamaz bile ama piyasa iste. :)


Tapatalk 2 ile gönderildi.




Çevrimdışı TheWire

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 159
    • Puan +11/-1
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Furkan Erdoğan
  • Marka: Citroen
  • Model: Xantia 2.0 16V Athena
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Tipi: Benzin
Tamam abi bilgisayardan bildigim kadariyla duzenli bir mesaj olustururum yakin zamanda. :)

Tapatalk 2 ile gönderildi.



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Tamam abi bilgisayardan bildigim kadariyla duzenli bir mesaj olustururum yakin zamanda. :)

Tapatalk 2 ile gönderildi.



Eyvallah. Özellikle süspansiyon konusu aşırı derecede ilgimi çekiyor. Sen kullanıcısı olarak en sağlıklı bilgiyi aktarabilirsin.


Çevrimdışı TheWire

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 159
    • Puan +11/-1
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Furkan Erdoğan
  • Marka: Citroen
  • Model: Xantia 2.0 16V Athena
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Tipi: Benzin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Tamam abi bilgisayardan bildigim kadariyla duzenli bir mesaj olustururum yakin zamanda. :)

Tapatalk 2 ile gönderildi.



Eyvallah. Özellikle süspansiyon konusu aşırı derecede ilgimi çekiyor. Sen kullanıcısı olarak en sağlıklı bilgiyi aktarabilirsin.

Bildiğim kadarıyla anlatmaya çalışırım. Çok detaylı bir konu ben de yeni yeni öğreniyorum. Benim de destek aldığım kişiler var. :)



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33