Düşük motorlu araç alınır mı?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
Araç almayı planlayan arkadaşlardan en çok duyduğumuz soru "1,0-1,2-1,4" motor araç alınırmı şeklinde.. Sizlere bu konuda nacizane birkaç yorum yapacağım..

Düşük cc motorlu araçlar yerine göre kullanışlı yerine göre tam bir çileye dönüşebilir.Öncelikle düşük motorlu araç alacaksanız ne amaçla alacağınıza karar vermelisiniz. Eğer kalabalık bir aileye sahipseniz ve şehir dışı seyahatlere yılda en az 2-3 sefer çıkıyorsanız bence en az 1,6 motor bir araca sahip olmalısınız.hatta biraz abartırsak 2,0 motor bile olabilir.

Diyelimki 1,4 motor LPG li bir binek otomobiliniz var ailece doluştunuz bagajıda fullediniz ve 400-500 km lik bir seyahate çıktınız. Uzun yolda konfor istiyorsanız aracın çekişinin iyi olması lazım, aksi taktirde en ufak bir rampada en sağ şeride geçip kamyonlarla konvoy olmanız söz konusudur. Araç yüklü olduğu için hem bayılacak hemde yakıtı fazla yakacaktır. Bu da hiç ekonimik olmaz emin olun. Hele birde klima açarsanız motora ekstra yük binecek ve çile 2 katına çıkacaktır.

Aynı araç işe gidip gelirken şehir içinde kullanılacaksa işe yarayabilir. 1,0 motor bir araçta bu kullanım için fazlasıyla iş görür.. dur kalk ve kısa mesafelerde kullanılacağı için performansa gerek yoktur.

Uzun sözün kısası araç almaya karar verdiğinizde öncelikle ne amaçla kullanacağınızı mütala etmeniz yararlı olacaktır. Piyasada A'dan Z'ye yüzlerce araç var. Unutmayınki araçların hepsi emrimize amade ve insalığa hizmet için yapıldılar. İhtiyacınıza karşılık verip vermemesi tamamen sizin elinizde...

Hepinize Kazasız belasız sürüşler dilerim.

Selam ve sevgiyle kalın... Moderatör By Y.E.P.



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Güzel bir açıklama olmuş. Araç ararken motor hacmi konusunda kararsız olan arkadaşlara faydası olacaktır.

Bende bir ekleme yaparak örnek vermek istiyorum.

Örnek aldığım Marka/Model Opel Corsa (Fabrika verilerine göre)

Motor hacmi : 1000cc
Paket : Essentia
Şehir içi yakıt tüketimi : 7,3 Litre
Şehirler arası yakıt tüketimi : 4,6 Litre
Motor gücü : 60 Beygir
Boş ağırlık : 1070 kg.

Motor hacmi : 1200cc
Paket : Essentia
Şehir içi yakıt tüketimi : 7,9 Litre
Şehirler arası yakıt tüketimi : 4,9 Litre
Motor gücü : 80 Beygir
Boş ağırlık : 960 kg.

Motor hacmi : 1400cc
Paket : Essentia
Şehir içi yakıt tüketimi : 5,8 Litre
Şehirler arası yakıt tüketimi : 4,1 Litre
Motor gücü : 90 Beygir
Boş ağırlık : 1090 kg.

Motor hacmi : 1600cc
Paket : GSi
Şehir içi yakıt tüketimi : 10,5 Litre
Şehirler arası yakıt tüketimi : 6,4 Litre
Motor gücü : 150 Beygir
Boş ağırlık : 1273 kg.

Motor hacmi : 1800cc
Paket : GSi
Şehir içi yakıt tüketimi : 10,8 Litre
Şehirler arası yakıt tüketimi : 5,6 Litre
Motor gücü : 125 Beygir
Boş ağırlık : 1060 kg.

Yukarıda Opel Corsa'nın değişik motor tiplerine göre yakıt sarfiyatı ve motor gücüne göre değişik versiyonları mevcut. 1000cc'lik motordan 1800cc'lik motor hacmine göre, ilk olarak akla gelen MTV farklılıkları baz alınabilir. Daha sonra bu araçların taşıma kapasitesinin üzerine çıkılmadığı ve uygun devirlerde kullanılması, yüksek hızlara çıkılmadığı takdirde bu verileri yakalamak mümkün olacaktır.

Günümüzde her ne kadar küçük hacimli olarak üretilip yüksek beygir gücü elde edilen motorlar imal ediliyor olsa da Tork unsurunu da gözden kaçırmamanızda yarar var.

1800cc'lik bir motor 125hp güç üretiyor, 1000cc olan 60 beygir güç üretiyor. Yani arada %50 fark var. Burada performans olarak 125 beygirlik güce sahip araç 60 beygirlik aracın 2 katı olmasına rağmen yakıt tüketimleri göz önüne alındığında buna deyip değmediğine kendiniz karar vermelisiniz. Genellikle aynı kasa tipine sahip aynı modellerde taşıma kapasiteleri aynı gibi görünse de araçlar arasında motor gücünden kaynaklanan farklılıklar ve doğal olarak yakıt sarfiyatı durumu söz konusudur.


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin

Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Rica ederim. Aslında yeni jenerasyon motor tiplerinde 1,4 motorlarda 125 - 130 beygir gibi güçler elde ediliyor. Yalnız tork verilerini unutmamak lazım. Beygirler canlı mı? ölü mü? :)


Çevrimdışı izmir42

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 11,524
    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Bide ben ekleme yapayım. 0.9 yani 1.0 diye geçen motorları sık sık sıkıştırınca blok patlama piston kolu kırılma vs. Daha çok rastlanıyormuş benim bora yüzünden araştırma yaparken rastlamıştım.

Sahibinden daha akıllı Zenfone5 ile gönderdi.

Otomobil Terimleri Sözlüğü
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Rica ederim. Aslında yeni jenerasyon motor tiplerinde 1,4 motorlarda 125 - 130 beygir gibi güçler elde ediliyor. Yalnız tork verilerini unutmamak lazım. Beygirler canlı mı? ölü mü? :)

bu dediginiz Tsi motorlarda oluyor.henüz yeni bir sistem oldugu icin yorum yapmak yanlis olur. kesin bir kanaate varmak icin en az 5 sene sonra arastirmak lazim.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Bide ben ekleme yapayım. 0.9 yani 1.0 diye geçen motorları sık sık sıkıştırınca blok patlama piston kolu kırılma vs. Daha çok rastlanıyormuş benim bora yüzünden araştırma yaparken rastlamıştım.

Sahibinden daha akıllı Zenfone5 ile gönderdi.

Bilgilendirme icin tesekkurler Huseyin. ben her turlu aracin yuksek devirde kullanilmasina karsiyim. yani keyfe keder 5000 deviri gecmek bence seytanla rus ruleti oynamaya benziyor.




 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33