Alıntı ve Çeviri Vikipedia.com adresinden alınan Almanca metninden yapılmıştır.2JZ Motor
6 silindirli, kayış tahrikli çift üstten eksantrikli olup, Toyota Motor Corporation tarafından tasarlanan ve üretilen hava soğutmalı ve turbo motor sistemidir. Bu motor Japon mühendisleri tarafından 1991-2002 yılları arasında Toyota'nın Supra modellerinde kullanılmıştır.
2JZ-GTE eklentisini Alman şirketi olan Johann A. Krause Maschinenfabrik tarafından yapılan geliştirmeler sonucu dişli sisteme geçerek almıştır.
Toyota A341E 4-vitesli otomatik olarak Toyota V160 ve V161 6-vitesli manuel (müştereken Tip 233 olarak Getrag GmbH ile birlikte geliştirilmiştir)
Ortaklaşa sıralı yapılandırmada, Hitachi ile Toyota tarafından geliştirilen ikiz turbo ilavesi, 280 PS, sonra, Japon otomobil endüstrisi maksimum (206 kW 230 PS (166 kW, 225 hp DIN) olan ticari anılan çıkışı kaldırdı. Bunun yerine 5600 rpm'de 280 hp DIN) vardı. Ilk görünüm olarak, tanıtımı 1997 yılında VVT-i ile 46.4 kgm (455 Nm, 335 lbft) olarak okunduğu için 44.3 kgm (435 Nm, 320 lbft) olarak yapıldı.
Normalde 320 beygir fabrikasyon üretilen bu motoru efsane yapan özelliği ise, basit ve ucuz motor modifiyesi ile 1000 beygir gücüne çıkarmak mümkün olmuştur.
Bu denli yüksek performansa ulaşabilen motor, profesyonel olmayan sürücüler tarafından araç üzerinde kullanıldığında ölüm makinesine dönüşmektedir.
2JZ Motor nasıl birşeydir? İşte fotoğrafı
2JZ Motor videosu
Efsane motor 2JZ motor Japon ürünüdür. Bu motor 1986 model Volvo 760 SW modele takılınca neler olmuş izleyelim
Toyota Supra